home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 438 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  StudieRetningsProjekt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: StudieRetningsProjekt  (Læst 30034 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #75: 21 Sep 2013, 18:22 »

synes det er vildt ærgeligt. For det er et rigtigt spændende emne du har valgt. Du kunne evt. Trække Kayne West med ind i billedet og lade Obamas holdning til denne rapper få en stilling. Evt. Som amerikanske poltikereres syn på det nye kontra The American Dream. Du kan også drage parallelt med Martin Luther King og The American Dream - evt. Gøre dette til emnet

Jeg er også sindssygt trist over det. Følte virkeligt at jeg havde fundet emnet... Min lærer foreslog også The American Dream og Obama, men det var egenligt ikke "The American Dream" der trak i mig, men derimod Jay-Z-delen.

@Korzika
- Mange tak, men tror ikke det bliver nødvendigt. Har svært ved at se mig selv ende ved fedme, men tak for tilbudet Smiley

@Spardle
- Jo, jeg tror du har ret. Det er i hvert fald ikke kun på STX det hedder SRP Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #76: 21 Sep 2013, 18:46 »

Nibali hvis du vil have noget der rammer engelsk og samfundsfag, skal det jo netop være rap!

Det er jo netop samfundet omkring visse personer der har skabt rap, og det blev først stort i flere engelsktalende lande og områder Wink

Måske du kunne komme ind på hvad han synger om, og hvorfor han synger om det Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #77: 25 Sep 2013, 15:59 »

Nå, jeg har brug for lidt hjælp igen. Efter at have været ret låst fast på SamB-EngA, har jeg nu valgt lidt at kigge en anden vej: BioB-EngA - Doping i Cykelsporten. Som nogle måske ved, er jeg meget passioneret cykelsports fan, og af den årsag kan jeg nok lige overleve at skulle skrive i biologi, som ellers ikke er min stærke side. Mit fokus vil formentligt være fra 1996 til 2000 eller 1996-2007. Jeg er dog lidt i tvivl om et par ting:

- Hvordan bør de taksonomiske niveauer være? Det naturvidenskabelige fakultet kører jo med lidt anden taksonomi end Blooms, som jeg er vant til.

- Hvordan bør jeg inddele opgave/Hvilket fokus vil være passende? Jeg har tænkt at jeg kunne redegøre for EPO, Bloddoping og Blodpasset, nogle af dopingsagerne siden 1996 og analysere I Wish I Was Twenty One Now (Små 200 siders rapport om doping i australsk cykelsport bygget på interview med anonyme kilder af nuværende og tidligere pedalatleter fra Ø-landet) og/eller Tyler Hamiltons "The Secret Race". Men hvad kan jeg skrive om i vurdering/diskussionen?

- Hvordan blander man fagene kontinuerligt, når der er så meget forskel på dem? Er der nogen, der tidligere har skrevet SRO, SSO, SRP, AT eller lignende i to så forskellige fag?

Der skal i øvrigt lyde et stort tak til alle jer, der fungerer som feedback for mig... I er uvurderlig hjælp!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #78: 25 Sep 2013, 18:09 »

Jeg vil sige, med henblik på at blande disse to fag, kunne du jo gå ind i den fysiologiske effekt, en krop oplever af at tage doping, og hvilke ting det forbedre, og evt sammenligne disse tal med nogle doping dømte ryttere, og nogen som ikke har været knaldet for det. Evt kunne du jo også kigge på den påvirkning sporten lider af disse domme, specielt den engelske/amerikanske kultur, når nu du har valgt faget engelsk.

For at komme ind på diskussions spørgsmålene, kan du gå ind sige hvordan sporten skal forsøge at ændre denne mindre heldige udvikling den har oplevet i de sidste par år. Du kan evt også diskutere de sundhedsmæssige risikoer ved at tage doping, kontra det man kan opnå ved at (konkurrence, kultur mm) indtage disse stoffer.

Hav dog for øje, at du indrager begge fag, og ikke forholder dig til det der er nemmest. Derfor ville jeg gå efter en 50/50 fordeling, hvor du i starten fortæller om doping generelt, og de stoffer du har udtaget til dit fokus. Du kan derefter forsøge at dreje den over i den engelske, hvor du fokuserer mere på sporten og de kulturelle effekter som doping medfører.

Håber dette kunne bruges!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #79: 10 Okt 2014, 21:46 »

Så er det ved, at være snart for de folk som i år skal skrive SRP.

Jeg har selv valgt at skrive i Engelsk A og Idræt B. Dog har jeg lidt problemer med helt og holdent, at lægge mig fast på et emne! Skuffet
Jeg har indtil videre hældt mest imod Doping, hvor jeg så ville tage et udgangspunkt i Lance Armstrong. Jeg har dog fået at vide af min engelsk lærer, at jeg skal være meget påpasselig med engelsk materiale når det kommer til et "sådant" emne (sådan udtrykte hun det)

Håber jeg kan modtage lidt tips og måske lidt hjælp i mod, at lægge mig fast på et emne!

Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #80: 10 Okt 2014, 22:57 »

Du kunne vælge doping inde for noget andet end cykling - mindre hype omkring personerne !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010