home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 818 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  über alles
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: über alles  (Læst 13948 gange)
Møller
Gæst

Sv: Esbjerg über alles
« Svar #15: 07 Sep 2008, 18:48 »

Ja jeg vælger at handle mere eller mindre realistisk.
Titlen er målet med spillet Opstemt

-Benja-
Gæst

« Svar #16: 07 Sep 2008, 18:57 »

Rigtig flot start, Møller!

Jeg har altid været stor fan af dine blogs, så hvorfor ikke også følge med i denne, da du præstere på et utrolig højt niveau. Klubvalget er jeg godt tilfreds med, blogs bliver altid lige en tand bedre, hvis blogskriveren skriver om sit favorithold. Din opsætning er lige som jeg vil ha' den! Flot og simpel grafik Igen, handler du meget realistisk, en ting jeg sætter stor pris på. Kunne være lækkert med Frederik 'Louise' Berglund i Esbjerg igen, de var utrolige stærke da han scorede det ene mål efter det andet. Det må dog blive til vinter. Super salg af Martin Vingaard, jeg synes ikke han stats er så gode som de burde være, men et utroligt højt beløb du fik for ham.

Super god start på den nye sæson, det skal nok blive godt. Dine handler er som sagt meget realistiske og gode, jeg tror godt du kan opnå dit store mål med det her hold.

Nemeth
Landsholdsspiller

« Svar #17: 07 Sep 2008, 20:06 »

Ja jeg vælger at handle mere eller mindre realistisk.
Titlen er målet med spillet Opstemt

Kan bare ikk se hvorfor titlen skal havde noget tysk indhold, medmindre du forbinder Esbjerg med Tyskland Huh,

Nå, lige meget,

GOD Blog Peace hehe,

Møller
Gæst

« Svar #18: 08 Sep 2008, 20:48 »

SAS LIGAEN ER IGANG
08 10 07 - efb.dk
   RESULTATER
1:2  H  AC HORSENS
3:1  U  RANDERS FC
1:1  H  FC KØBENHAVN
2:1  U  SØNDERJYSKE
2:1  H  AALBORG BK
1:1  H  FC NORDSJÆLLAND
4:0  U  DØLLEFJELDE MUSSE
2:1  H  VEJLE BK
0:2  U  FC MIDTJYLLAND
2:4  U  BRØNDBY IF
1:2  U  AARHUS GF
5:0  U  ØLSTYKKE FC
2:0  U  ODENSE BOLDKLUB
1:3  U  AC HORSENS

SAS LIGA
POKALTURNERING

Sæsonen er sparket igang, de danske klubber har spillet deres første 12 ligakampe i sæsonen 07/08. Vi rapporterer her, hvor der i de europæiske ligaer er landsholdspause. Esbjerg har ti spillere udtaget til landsholdssamlinger europa over. På det danske landshold er elleve spillere fra den danske SAS Liga heriblandt Esbjergs Niki Zimling.

Esbjerg ligger pt. på en blød femteplads i SAS Ligaen, dog har de kun to point op til bronzepladsen, hvor AC Horsens pt. er placeret. Netop Horsens har været en for stor mundfuld for det forholdsvis unge Esbjerg mandskab med to nederlag i to mulige, 1-2 på hjemmebane i premieren og 1-3 i Horsens i aftes. Efter premierenederlaget mod Horsens kom Esbjerg tilbage med sejre over Randers, SønderjyskE, Vejle og AaB. Mens man mod FCK og FC Nordsjælland i de første syv ligekampe.

Derefter kom tre nederlag til FC Midtjylland, Brøndby og meget skuffende mod Aarhus GF. Odense Boldklub blev slået med 2-0 i Odense, et flot resultat som Rieks og Bech kan tage en stor del af æren for. I tolvte spillerunde blev Horsens holdet, som stoppede Esbjergs forsøg på en comebackstime. I Pokalturneringen er Esbjerg videre til fjerde runde, hvor en forholdsvis nem modstander i B93 venter i København, DMI er blevet besejret 4-0 og Ølstykke med 5-0 i anden- og tredje runde af Pokalturneringen 07/08.

Konklusionen må være at SAS Ligaen er startet flot, overraskelser er allerede nu begyndt at vise sig, som at Horsens ligger i toppen. Vejle har samlet 17 point og, at OB, AaB og Randers, som har forstærket sig meget i sommerpausen, kun ligger hhv. på en ottende-, niende- og tiendeplads - hvilket må siges at være skuffende.

Møller
Gæst

« Svar #19: 08 Sep 2008, 21:40 »

Rigtig flot start, Møller!

Jeg har altid været stor fan af dine blogs, så hvorfor ikke også følge med i denne, da du præstere på et utrolig højt niveau. Klubvalget er jeg godt tilfreds med, blogs bliver altid lige en tand bedre, hvis blogskriveren skriver om sit favorithold. Din opsætning er lige som jeg vil ha' den! Flot og simpel grafik Igen, handler du meget realistisk, en ting jeg sætter stor pris på. Kunne være lækkert med Frederik 'Louise' Berglund i Esbjerg igen, de var utrolige stærke da han scorede det ene mål efter det andet. Det må dog blive til vinter. Super salg af Martin Vingaard, jeg synes ikke han stats er så gode som de burde være, men et utroligt højt beløb du fik for ham.

Super god start på den nye sæson, det skal nok blive godt. Dine handler er som sagt meget realistiske og gode, jeg tror godt du kan opnå dit store mål med det her hold.

Tusind tak for en dejlig lang og fyldig kommentar, dejligt du læser med Benja Smiley

Møller
Gæst

« Svar #20: 08 Sep 2008, 22:47 »

TÆT KAMP OM BRONZEN
03 12 07 - efb.dk
     RESULTATER
3:2  H  RANDERS FC
1:2  U  FC KØBENHAVN
5:0  U  BOLDKLUBBEN 93
3:0  H  SØNDERJYSKE
1:1  U  AALBORG BK
2:2  H  FC MIDTJYLLAND
1:0  U  FC NORDSJÆLLAND

SASLIGA TOP5
1.  41P  FC KØBENHAVN
2.  40P  FC MIDTJYLLAND
3.  29P  BRØNDBY IF
4.  28P  ESBJERG FB
5.  28P  AC HORSENS

POKALTURNERING 1/4
AALBORG BK - ODENSE BK
ESBJERG FB - FC KØBENHAVN
VIBORG FF - FC MIDTJYLLAND
BRØNDBY IF - VEJLE BK

Esbjergs tilhængere har været vidende til en fantastisk stime over de seneste syv kampe, eneste nederlag faldt i Parken mod FC København, hvor vestjyderne tabte et point i sidste minut, da Hjalte Bo Nørregaard sendte et langskud ind bag Jan Kjell Larsen i målet.

I løbet af denne sæson har Esbjerg, faktisk kun tabt én hjemmekamp ud af de 8 kampe, de har spillet. Den ene kamp var i mod AC Horsens i sæsonpremieren. Alligevel er de, i SAS Ligaen kun det syvende bedste hjemmehold, mens de er det tredje bedste udehold. Her er det blevet til fem nederlag, syv sejre og en enkel uafgjort kamp.

Det kan være medvirkende til, at Esbjerg stadig er at finde i toppen af SAS Ligaen. En flot fjerde plads ligger Nielsen og hans tropper på her ved vinterpausens start. Nu skal der handles ind, nu skal der forhandles og forstærkes til en Esbjerg trup, som stadig mangler meget, før de bliver danske mestre.

I Pokalturneringen fortsætter fiskerne stadig deres flotte start på turneringen, og har ved en flot 5-0 sejr i København mod B93 spillet sig i kvartfinalen. Her skal holdet endnu en gang til København, denne gang venter dog byens hold fra FC København. Et stjernespækket FCK hold venter Esbjerg, men også et hold som helt sikkert vil tænke mere på ligaen end pokalturneringen. I SAS Ligaen ligger netop FCK, og kæmper med FC Midtjylland om guldet og sølvet. De to hold har allerede nu skabt sig et flot forspring til de øvrige på hele elleve point.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #21: 08 Sep 2008, 22:52 »

F-C-Kø-ben-ha-a-avn! Smiley

Du ligger sgu godt til, Møller! Kan godt lide de text farver du bruger til resultaterne, da de er dejligt afdæmpede. Jeg ser frem til en halvsæson, hvor du giver den gas, og napper bronzemedaljerne fra forstadens forening Thumbs Up

Møller
Gæst

« Svar #22: 08 Sep 2008, 22:53 »

Haha, tusind tak GH. Det er også de afdæmpende farver jeg er mest til så Wink

Møller
Gæst

« Svar #23: 09 Sep 2008, 12:19 »

OPDATERER LIGE OPDATERINGEN!

Møller
Gæst

« Svar #24: 09 Sep 2008, 12:23 »

GANG I SVINGDØREN
01 02 08 - efb.dk
            VINTERHANDLER
FRA LOSC LILLE, EMIL LYNG LEJE
FRA STABÆK, ALANZINHO 9.250.000
FRA SHEFF WED, T. SPUR 2.500.000
FRA BRØNDBY IF, P. MORTENSEN 1.500.000
TIL VEJLE, M. VENDELBO FRI
TIL PONTEVEDRA, E. ORTIZ 700.000
TIL ADO DEN HAAG, D. SJÖLUND 2.300.000
TIL ELFSBORG, A. ÖSTLUND 2.000.000

SAMLET O/U -           8.250.000DKK

Januar måned er ovre og det samme er det danske transfervindue. Esbjerg fB har endnu en gang valgt at præsentere en større stjerne fra skandinavisk fodbold. 24-årige Alan Carlos Gomes da Costa er blevet hentet til vestkysten i norske Stabæk. En klub han kom til i 2005, og siden har udviklet sig utroligt meget. Så meget at flere danske og tyske klubber har haft et vågent øje for det 24 årige brasilianske talent. Hos Stabæk var han en større stjerne, han kommer til et Esbjerg hold med endnu flere profiler end Stabæk.

Ydermere har esbjergenserne hentet et større engelsk forsvarstalent hos Coca-Cola Championship holdet Sheff Wed, der er tale om Tommy Spurr på bare 20 år. En spiller Esbjerg betegner som en hovedstærk forsvarsspiler som sammentidig sagtens kan spille med fødderne. En spiller som Niels Erik Søndergaard, og Mads Nielsen forventer sig
meget af i fremtiden. I denne sæson vil han formentlig blive sat på bænken som første erstatning for Björck og Traoré, en stor fordel som Spurr også har, er, at han også kan spille venstre backen. Lidt en type som Nicolai Høgh.

På sidste dagen af transfervinduet sikrede Esbjerg sig yderligere en kantspiller og en boksspiller hos franske Lille og Brøndby IF. Der er tale om det danske talent Emil Lyng, et talent som Esbjerg har lejet, men angiveligt også en aftale med Lille om et eventuelt køb senere på året. Emil vil som Spurr formentlig blive reserve for Fribrock og Ishizaki, som er førstevalg på Esbjergs kanter. Boksspilleren som er hentet hos Brøndby, er det unge talent Patrick Mortensen, en ung stærk angriber som i denne sæson har været udlejet til Hvidovre, men da Esbjerg bød sig, blev det afbrudt og den 18 årige angriber flyttede til vestjylland og Esbjerg.

Esbjerg har også skilt sig af med nogle spillere, spiller som endnu ikke har fået de store chancer på det Esbjerg hold, som i foråret skal ud og kæmpe om medaljer. Der er tale om Alexander Östlund, Mikkel Vendelbo, Enrique Ortiz og Daniel Sjölund. Alexander Östlund og Daniel Sjölund som eller blev hentet ind som store stjerner til dette Esbjerg hold. Men de er efter indkøbene af Hosain Kaebi og Rinar Valeev begge blevet slået af holdet. De har ikke været tilfredse med deres bænkeplads, og det er den grund man bruger i Esbjerg for at sælge dem.

Møller
Gæst

« Svar #25: 09 Sep 2008, 13:21 »

PÅ TUR MED EMIL
11 02 08 - efb.dk

TRÆNINGSKAMPE I KROATIEN
1-2 DINAMO - ESBJERG FB
MÅLSCORERE: S. ISHIZAKI, M. BERNBURG

2-2 ZAGREB - ESBJERG FB
MÅLSCORERE: M. BERNBURG

1-2 HAJDUK - ESBJERG FB
MÅLSCORERE: J. BECH, P. MORTENSEN

TUREN OG INDKVARTERING
Jeg er blevet den heldige udvalgte til at føre en lille dagbog fra vores tur til Kroatien. Vi tog med tog til København, herfra skulle vi med Croatia Airlines kl. 18.30 direkte til Zagreb i Kroatien. Da vi ankom til Zagreb blev vi indkvarteret på et af byens flotteste hoteller, The Westin Zagreb hvor vi skulle bo i vores ni dage i Kroatien på denne træningstur. Da jeg er en af de nye, var dette en perfekt måde for mig at lære mine nye holdkammerater at kende på. Ni dage sydpå hvor vi blev indkvarteret to og to på to mands værelser. Jeg skulle bo sammen med Jesper Bech, en herre jeg var virkelig glad for at blive sat sammen med. Han er virkelig en venlig og hjælpsom gut.

FØRSTE DAGEN - D. 2 FEBRUAR
Jeg nåede knapt at komme til byen, før turen gik her til Kroatien. Men det var nu også en fin ting for mig. På vores første dag i Zagreb skulle vi teste de kroatiske baner med en hård gang træning, da det var utrolig varmt denne uge i Kroatien, så var denne træning selvfølgelig også meget hård for os. Men vi kom igennem to timers hård træning fra kl. 10 - 12, derefter fik vi mere eller mindre frihed til at slappe af og lære de nye spillere at kende (deriblandt mig selv)

ANDEN DAGEN - D. 3 FEBRUAR
Imorgen skulle vi spille vores første kamp hernede, det betød, at vi skulle ud på en lettere løbetur på små 15 kilometer fra morgenstunden. Ved middagstid var der lagt op til en opgang skudtræning samt et taktisk møde. Et møde jeg fik utrolig meget ud af, idet jeg ikke rigtig kendte min plads på holdet. Hvordan jeg skulle stille mig på de forskellige dødbolde og andet, men det vidste jeg klart og tydeligt efter dette møde. Vi gik tidligt til køjs, da vi havde en lang dag foran os imorgen.

MATCHDAY - D. 4 FEBRUAR
Så kom dagen hvor vores første træningskamp faldt sted, men kampen var først tilrettelagt om aftenen, så vi havde en hel dag godt og vel. Hvor vi simpelthen bare kunne sjante rundt på hotellet, tage et smut i byen eller som jeg gjorde tage til stranden sammen med nogle af gutterne. Kampen om aftenen blev meget god for os, selvom det var en tæt kamp, trak vi os sejrrigt ud af opgøret. Selvom den var længe om at komme igang (målmæssigt) var tilskuerne godt underholdt. Stefan Ishizaki scorede første mål på straffe efter godt en time, derefter udlignede Dinamo 10 minutter efter. Jeg fik det sidste kvarter på banen, og var med til at starte det angreb, som Bernburg senere headede i nettet til 2-1 efter 76 minutter.

HVILEDAGE - D. 5 & 6 FEBRUAR
De næste to dage blev mere eller mindre brugt til at hvile, men alligevel skulle vi ud på enkelte træningspas. Jeg tilbragte meget tid foran fjernsynet fuld igang med at forsøge at slå Jesper (Bech red.) i FIFA. Det foregik på en kondicykel, hvilket gjorde det endnu sværere for os at styre begge dele.

MATCHDAY - D. 7 FEBRUAR
Endnu en kamp skulle spilles mod et af de lokale hold her i Zagreb. Denne gang NK Zagreb et hold som vi forventede at slå. Men endnu en gang blev det en meget tæt kamp, vi trak os ikke sejrrigt ud denne gang. Selvom det var meget tæt på til sidst, da jeg lægger bolden i feltet til Jesper Lange, men han kunne ikke få ram på
bolden, og den røg ved siden af mål. Kampen endte 2-2, med to dobbelte målscorere i Martin Bernburg for os og Marko Mlinar for Zagreb.

HVILEDAGE - D. 8 & 9 FEBRUAR
De næste to dage var knap så meget hviledage, som d. 5 og 6 var. Alligevel fik vi meget frihed, tre træningspas blev gennemført over disse to dage, mens jeg løb morgen og aften. Igen sad vi flere på kondicyklen foran fjernsynet med joystick i hånden. Endelig fandt jeg en jeg kunne slå i FIFA, Rinar Valeev. Den unge knægt som er et år ældre end mig, fandt sin overmand i mig. En af dagene var vi i øvrigt ved stranden, og spillede strandfodbold.

MATCHDAY - D. 10 FEBRUAR
Dagen før turen gik hjem til Danmark, skulle sidste træningskamp spilles mod det første hold, som kom udenbys fra. HNK Hajduk var forventet at blive det hold, der skulle give os mest modstand på denne tur. Sådan blev det ikke, spilmæssigt var vi klart overlegende. Vi tog fra stadionet i Zagreb for sidste gang med en ny sejr på 2-1 over en kroatisk modstander, målscorerne her var min roommate Jesper Bech og et af de nye navne Patrick Mortensen.

Turen hjem forløb som den skulle, vi kom sikkert hjem. Imorgen venter der os en ny træningspas.

DAGBOG AF EMIL LYNG

Newton Heath
Manager

« Svar #26: 09 Sep 2008, 13:44 »

En rigtig lækker blog om det dejligste hold i Danmark.  Wink
Glæder mig til at hører videre fra det vestjydske og btw, en rigtig flot opsætning.
KIU  Thumbs Up

Møller
Gæst

« Svar #27: 09 Sep 2008, 16:59 »

Tak Newton Wink

Niko
Gæst

« Svar #28: 09 Sep 2008, 17:04 »

Super nyskabende og super idé med Emil Lyng dér!

Glæder mig til de kommende updates, som forhåbentlig bliver lige så gode som de tidligere! ;-)

Zulue
Manager

« Svar #29: 09 Sep 2008, 17:09 »

Hov for satan Møller, jeg har helt glemt at kommentere her. Jeg er selvfølgelig med, og det ser super ud indtil videre .. Smiley Fin idé med dagbogen og virker også ganske udmærket.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010