home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 536 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Del 5: Historien om den rige lillebror...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Del 5: Historien om den rige lillebror...  (Læst 8597 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Del 5: Historien om den rige lillebror...
« : 04 Sep 2008, 22:06 »


Intro: Historien om den rige lillebror...
 
Vi er efterhånden gået ind i september 2008 og Football Manager 2009 nærmer sig med alt for langsomme skridt. Det betyder også at flere og flere langsomt ligger FM08 på hylden og dermed dukker der også mindre og mindre blogs op efterhånden som dagene sniger sig afsted. FM-lysten hos mig røg væk, da jeg rejste på sommerferie i slutningen af juni og da jeg ikke engang kunne få en blog med mit favorithold i FM; Villarreal til at fungere, troede jeg selv, at min lyst var væk. Derfor lagde jeg selv FM08 på hylden dog uden at afinstallere det. Man vidste jo aldrig...

Her forleden nat lukkede det berømte transfervindue og diverse updates strømmede i lind strøm ud på FM-scenen. En af dem og formegenligt også en af de bedste er lavet af Rooland her fra FmFreaks. Prøvede den for, at se om jeg ville give FM og blog-scenen en sidste chance og startede så med det nemme og rige hold Manchester City. Nu er jeg nået til november 07 og FM-lysten er på næsten samme høje niveau som da jeg fik mit FM engang i november sidste år. Dette har også givet mig lysten til at blogge igen (Selvom dette er min definivt sidste i FM08) og holdet er som de fleste nok kan gætte: Manchester City.

Lidt kedeligt vil nogen nok mene, men jeg synes personligt det er meget sjovt. City har jo altid været lillebror i fodboldbyen Manchester, men med Abu-Dhabi gruppens mange milliarder i ryggen, går man nu efter de store stjerner i fodboldens verden. Robinho er hentet, men er der flere på vej?

Læs med om lidt når historien om de lyseblå fra Manchester begynder...
« Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 00:37 af -LFC- » Logged

Fernando9Torres
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Intro: Historien om den rige lillebror...
« Svar #1: 04 Sep 2008, 22:15 »

spændende jeg følger med  Smiley
Logged


Hallas
Gæst
 
Sv: Intro: Historien om den rige lillebror...
« Svar #2: 04 Sep 2008, 22:20 »

God start, og altid godt, når en, som har opgivet spillet, kommer igen. Valget er 'spændende', på sin egen vis, da jeg glæder mig til at se, hvad du handler ind.

Hvor mange penge har Manchester City i øvrigt?

Her mener jeg både klubbens penge, lønnen og transferbudgettet.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro: Historien om den rige lillebror...
« Svar #3: 04 Sep 2008, 22:24 »

900 et eller andet i saldo. 630 millioner til transfers og 11.98 millioner om ugen til løn da jeg valgte "Kvalifikation til international turnering". Smiley

Mange tak! Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Intro: Historien om den rige lillebror...
« Svar #4: 05 Sep 2008, 19:10 »

Del 1: Historien om den rige lillebror...

Mark Hughes fyret og smækker med døren på vej ud
29.06.07 - Manchester Evening News >> Sport >> Football >> City News


Tidligere idag fik den gamle walisiske landsholdsangriber og tidligere Manhcester United angriber; Mark Hughes sparket af sin ellers nye klub Manchester City. Og han fik særdeles hårde ord med på vejen fra Citys nye arabiske ejere.

"Uambitiøs" lyder kritikken fra lederen fra Dr. Sulaiman Al Fahim der leder Abu Dhabi Group der for omkring 2 uger siden opkøbte Manchester City af den tidligere thailandske præsident Thaksin Shinawatra der står under alvorlige korruptionsanklager i hjemlandet.
"Vi ville give ham alt, hvad han pegede på. Vi ville give ham Ronaldo, Torres. Fabrégas, Ibrahimovic, Villa, Berbatov, men han ville ikke have nogen af dem. Han var fint tilfreds med det nuværende hold og ønskede ikke så markante forstærkninger. Han ville bygge holdet op, men vi vil se resultater med det samme, men det kunne han ikke love os så vi besluttede at fyre ham og nu leder vi efter en mere profileret manager." - Lyder kritikken fra Al Fahim.

Den 43-årige Mark Hughes; Tidligere skarpskytte for bl.a. Manchester United, Barcelona, Chelsea og sit eget hjemland Wales, var meget skuffet da han med hastigt tempo og en kuffert under armen, vandrede ud af City of Manchester Stadium lidt over middag med et hastigt tempo.
"Selvfølgelig er jeg skuffet. Jeg er ikke bare skuffet, men vred. Jeg blev lovet arbejdsro fra både de gamle og de nye ejere, men pludselig ville de have, at jeg skulle købe spillere som Ronaldo, Fabrégas osv. men det ville jeg ikke. For det første så havde vi et godt sammenhold som jeg ikke ville ødelægge ved at købe en eller anden der hæver sig over resten af truppen. For det andet så syntes jeg, at det ville være moralsk forkert bare at plukke de andre storhold for alle deres spillere.
Jeg må sige, at jeg lige netop nu ærgrer mig meget over, at jeg forlod Blackburn for det her galehus. I Blackburn havde jeg støtte fra fans og bestyrelsen, et godt sammenhold i truppen med stor støtte og tillid fra spillerne og generelt bare masser af succes. Nu står jeg her uden Blackburn og uden job. Jeg vil nu tage mig en pause på minimum et halvt år også vil jeg se om der er noget intressant til den tid.


Spillet om, hvem der bliver Citys manager er forholdsvis åbent. Abu Dhabi Group mener, at de kan lokke alle til, men foreløbigt har managere som José Mourinho og Frank Rjikard der begge stod højt på gruppens ønskeliste, valgt at erklære sig uintresseret i en eventuel. Kilder indenfor Manchester City siger dog også, at City lurer med et helt andet navn til managerposten.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 1: Historien om den rige lillebror...
« Svar #5: 05 Sep 2008, 23:55 »

Del 2: Historien om den rige lillebror...

7.07.07 - Manchester Evening News >> Sport >> Football >> City News
City i managerproblemer?


Her over en uge efter Mark Hughes' fyring, står Manchester City stadig uden en manager. Flere prominente navne har allerede givet City et rungende nej. Fansene er bekymrede.

Frank Rjikard, José Mourinho, Sven-Göran Eriksson, Michael Laudrup, Carlo Ancelotti, Marcello Lippi, Rafael Benitéz, Bernd Schuster, Unai Emery og Manuel Pellegrini. Fælles for disse 10 meget prominente managere er, at de alle 10 har fået henvendelser og alle 10 besvaret dem med et rungende nej. Ingen ville have noget at gøre med City. Ingen er villig til at sætte deres karriere på spil i "galehuset" Manchester City.

Dette har spredt tvivl forud for den kommende sæson. Nervøsiteten vokser blandt fansene der frygter, at manager og spillerne ikke får tid nok til at forberede sig til den kommende sæson i fælleskab og lære hinanden godt nok af kende. Trofast City fan gennem 20 år: 33-årige Thomas Johnson er dog fortrøstningfuld forud den kommende sæson.
"Jeg tror ikke, at det bliver noget problem for City at finde en ordentlig manager forud for den kommende sæson. Jeg har stor tillid til, at den sportslige ledelse har styr på det de laver og, at de finder en manager der kan bringe os ud i Europa næste år. Måske endda Champions League, hvis alt går godt. Jeg er ihvertfald optimisk."
- lød det håbefuldt fra den loyale fan.

Efter de 10 prominente managere alle har været ude med et nej til City, er udvalget nu skrumpet ind. Den tidligere Inter-manager Roberto Mancini er det varmeste bud, men den unge og succesrige spanier Marcelino fra Zaragoza nævnes også som en mand som Citys sportslige ledelse er meget varm. Til sidst nævnes også navne som engelske Sam Allardyce og  italienske Claudio Cesare Prandelli. Abu Dhabi Group har dog meldt ud, at de er meget tæt på at kunne skrive kontrakt med den kommende manager så mon ikke vi hører nyt fra den rige lillebror snart.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 2: Historien om den rige lillebror...
« Svar #6: 06 Sep 2008, 01:15 »

Del 3: Historien om den rige lillebror...

9.07.07 - Manchester Evening News >> Sport >> Football >> City News
City chokerer: Henter Batistuta ind som ny manager!


En sensation er sket i byen Manchester for fodboldholdet City. Da Manchester City tidligere idag præsenterede en ny manager, var det ikke Mancini, Prandelli, Allardyce eller nogen anden der sad på stolen ved siden af Al Fahim og sportsdirektør John Wardle. Det var såmænd den legendariske argentinske angriber Gabriel Batistuta. En mand der er helt grøn i managerfaget og aldrig tidligere har spillet i England. Genialt siger fans. Idiotisk siger eksperterne.

Da Manchester City for 2 dage siden, indkaldte til pressemøde med nyheden om, at en ny manager ville blive præsenteret havde de færreste regnet med, at det var en ung argentiner der sad ved siden af sportsdirektøren og bestyrelsesformande n. De fleste var stortset sikre på, at det ville være Mancini der sad på stolen ved siden af sportsdirektør Wardle og bestyrelsesformand Al Fahim. Den sympatiske Batistuta der har scoret hele 56 mål i 78 kampe for det argentinske landshold og var berømt for sit lange hår og sine mange mange mål for hold som Argentina, Fiorentina og Roma, har aldrig tidligere haft noget at gøre med England i fodboldmæssigt hensyn og som ingen anden erfaring har fra managerlivet end en træneruddanelse er selv meget overrasket over, at han overhovedet fik chancen for en klub med så mange ambitioner og med så lidt erfaring bag sig.

"Jeg blev overrasket da jeg stod med telefonen med John Wardle i røret. Klubben havde jo proklameret, at man ville have et erfarent navn på bænken, hvilket jeg ikke ligefrem er med en uddanelse og 2 ungdomstræner job i hhv. River Plate og Fiorentina. Men jeg vidste med det samme, at jeg måtte slå til. Jeg har altid gerne ville være manager og større chance får man næppe for at starte på et højt niveau. Det kan godt være, at nogle siger, at City er et galehus, men jeg har fået et ganske pænt indtryk af spillere, stab og bestyrelse de få lejligheder jeg har haft til at hilse på dem. Spillertruppen synes jeg selv er rimelig god, men der er nogle enkelte steder, hvor den skal forbedres, hvis vi skal kunne køre min idé om offensiv fodbold igennem." - fortalte den tydeligt stolte og legandariske argentiner.

Blandt eksperter og fans var meningen delt. Flere City fans var begejstrede over, at få Batistuta som manager. Heriblandt finder vi 22-årige Michael Jameson, der som teenager flere gange så italiensk fodbold bare for, at se Batistuta spille.
"Jeg synes det er fantastisk. Jeg ser op til den mand og tror han kan tilføre holdet en helt ny og hidtil uset dimension. Det kan godt være han ingen erfaring har, men den får han stensikkert efterhånden."
Den tidligere engelske landsholds og Newcastle-topscorer Alan Shearer var dog anderledes pessimistisk i sin udtalelse efter pressemødet.
"Jeg synes City har skudt sig selv i foden. Det ene øjeblik fabler de løs om, at de vil have både den ene og den anden manager og fyrer Mark Hughes fordi han er for uerfaren...Men hvorfor i alverden så ansætte Batistuta. Det er idiotisk efter min mening" - lød den skarpe kritik fra Sheares mund"
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 3: Historien om den rige lillebror...
« Svar #7: 06 Sep 2008, 01:38 »

Det ser sgu rigtig godt ud, LFC  Thumbs Up Dog håber jeg du vil variere lidt i layoutet, da det nok bliver lidt kedeligt i længden med topbanner og billede ude til højre hele tiden Smiley

Men det her ser rigtig lovende ud og glæder mig mig til at se hvad du kan få af den superoffensiv Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 3: Historien om den rige lillebror...
« Svar #8: 06 Sep 2008, 01:44 »

Det ser sgu rigtig godt ud, LFC  Thumbs Up Dog håber jeg du vil variere lidt i layoutet, da det nok bliver lidt kedeligt i længden med topbanner og billede ude til højre hele tiden Smiley

Men det her ser rigtig lovende ud og glæder mig mig til at se hvad du kan få af den superoffensiv Smiley
Hej Rooland og mange tak for kommentaren! Thumbs Up
Foreløbigt er min plan lige at komme rigtigt i gang med bloggen, hvorfor jeg ikke vil ændre layoutet de næste par updates måske bortset fra jeg skifter topbanner. Smiley Når jeg føler, at jeg har gang i noget godt med denne blog, så vil jeg helt sikkert lave andre layouts og også andre skrivemåder. Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Del 3: Historien om den rige lillebror...
« Svar #9: 06 Sep 2008, 01:45 »

Det ser sgu rigtig godt ud, LFC  Thumbs Up Dog håber jeg du vil variere lidt i layoutet, da det nok bliver lidt kedeligt i længden med topbanner og billede ude til højre hele tiden Smiley

Men det her ser rigtig lovende ud og glæder mig mig til at se hvad du kan få af den superoffensiv Smiley

Jeg er helt enig. Indtil videre har jeg ikke fundet noget "jeg kan brokke mig over", hvorfor jeg læser trofast med.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 3: Historien om den rige lillebror...
« Svar #10: 06 Sep 2008, 02:28 »

Jamen det er da bare dejligt! Thumbs Up
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 3: Historien om den rige lillebror...
« Svar #11: 06 Sep 2008, 07:31 »

Hehe..... Så kører bussen for city Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 4: Historien om den rige lillebror...
« Svar #12: 06 Sep 2008, 23:09 »

Del 4: Historien om den rige lillebror...

9.08.07 - Manchester Evening News >> Sport >> Football >> City News
Tymoshuck ankommer til City Of Manchester Stadium


Her blot 3 dage efter Gabriel Batistutas ansættelse i Manchester City, står han klar med sit første indkøb. Det er nemlig UEFA Cup vinderen; den stærke ukrainske defensive midtbanespiller og anfører for både Zenit St. Petersburg og Ukraine: Anatoliy Tymoschuk er ny mand i den lyseblå trøje.

Gabriel Batistuta har gjort et roligt indtog i engelsk fodbold og Manchester City. Planen om at købe alle stjerner er skrottet og man går nu efter at styrke bredden. Første skridt er nu taget mod det mål her blot 3 dage efter ansættelsen af Batistuta. Den ukrainske dynamo, UEFA Cup vinder og landsholdskaptajn: Anatoliy Tymoschuk blev tidligere idag præsenteret storsmilende foran den engelske presse, ved siden af Batistuta og med en lyseblå trøje med nummeret 16 bagpå. 28-årige Tymoschuk der igennem karrieren har spillet i de 2 ukrainske klubber Volyn Lutsk, Shaktar Donetsk og senest den russiske storklub Zenit St. Petersburg, hvor han var anfører og styrede midtbanen fra sin position som defensiv midtbanespiller; er blevet hentet for en sum der menes at skulle ligge omkring 150 millioner kroner. Han er kendt for et hårdt og fremragende skud, for at udføre et enormt arbejde på den defensive midt, hvor han ofte tackler igennem og erobrer bolde og til sidst for at være en fremragende leder, hvilket formegenligt gør, at han vil blive overrakt anførerbindet når den irske anfører Richard Dunne og hans unge engelske makker i midterforsvaret: Micah Richards, ikke spiller. Han kommer formegenligt til at styre den defensive midtbane de kommende år, mens han samtidig skal være læremester for det unge schweiziske stortalent: Gelson Fernandes, der spåes en lovende fremtid, hvis alt forløber som det er planlagt.

Efter præsenteringen af Tymoschuk, var Gabriel Batistuta en meget glad mand. Han fortalte, at han var meget glad for at have sikret sig en spiller der var god begge veje;
"Jeg er meget glad for, at de lykkedes os at sikre Tymoschuk. Han er en rutineret spiller med over 60 kampe for et stærkt hold som Ukraine også spillede han som anfører for det Zenit-hold der vandt UEFA Cuppen på fantastisk vis. Jeg glæder mig meget til, at se ham styre midtbanen i den blå trøje.

Tymoschuk selv var også en meget glad mand efter præstationen. Den rutinerede ukrainer udtrykte stor begejstring for City som han kaldte for en klub med ambitioner.
"Det er meget stort for mig, at City har valgt at satse på mig som styrmanden på den defensive midtbane. Det er et meget ambitiøst projekt de har gang i og det er jeg stolt over at være en del af. Jeg glæder mig til at give alt, hvad jeg har i den lyseblå trøje."
« Seneste Redigering: 06 Sep 2008, 23:22 af -LFC- » Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Del 4: Historien om den rige lillebror...
« Svar #13: 06 Sep 2008, 23:18 »

God update, dog er der et par ting;

I det nederste "afsnit": Så gerne at der lige blev et lille tryk på enter knappen, mellem "...den blå trøje." og "Tymoschuk..."

Derudover passer; "Her blot 3 dage efter Gabriel Batistutas ansættelse i Manchester City..." og "Gabriel Batistuta har gjort et roligt indtog i engelsk fodbold og Manchester City. Ingen stjerner er kommet til i løbet af den første måned, men bredden er styrket og City står nu med en meget bred trup op til den kommende sæson.

Men ellers ser det rigtig godt ud, LFC.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Del 4: Historien om den rige lillebror...
« Svar #14: 06 Sep 2008, 23:19 »

Mange tak Nibali! Smiley
Jeg retter lige fejlene. Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010