home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 804 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 283 284 [285] 286 287 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 828620 gange)
Daniel Nordentoft
Manager

Sv: Chelsea tråden
« Svar #4260: 15 Mar 2012, 11:15 »

En ganske udemærket kamp i går af Chelsea. Den svingede meget til begge sider og kunne nemt have endt 5-5 i ordinær hvis begge hold kunne finde ud af at afslutte... Jeg ved ikke om jeg synes det er fortjent at Chelsea gik videre, da Napoli sagtens burde og kunne have scoret flere og Chelsea ikke var 3 måls forskel bedre end Napoli på dagen, men det er vel der man går ind og forklarer det med rutine. Smiley Noget som jeg dog ikke kunne snuppe, som jeg også gav udtryk for i chatten, og som de engelske medier også har samlet op på, er Drogbas teatralskhed. Da Chelsea kom foran 4-1 gik det sidste kvarter jo bare på at en Chelsea spiller (og især Drogba) smed sig så snart en Napoli spiller nærmede sig - og dommeren hoppede på det hver eneste gang. Især da Drogba blev rørt på skulderen og han smed sig ned og tog sig til ansigtet var til at brække sig over. Og den anden vej kom der mange svinske taklinger hvor Chelsea spillerne smed sig ind i manden for at bremse Napoli, hvor det på mystisk vis ikke blev dømt. Man kan bestemt ikke brokke sig over dommeren i dag, der var dybt favorabel i hjemmeholdets favør. Dog blev Chelsea vist også snydt for et straffespark, så vidt jeg husker.

Når det så er sagt, så er det fint fra mit synspunkt at Chelsea gik videre, så de får nogle flere tandudtrækkende kampe som kan hæmme deres spil for 4. pladsen. Jeg er ikke i tvivl om at I ryger ud enten i næste runde eller semifinalen (alt efter lodtrækningen), så det er fint for os at I er videre Smiley

Med hensyn til Terry, så viste i går jo bare tydeligt at det stadig er spillerne der styrer i Chelsea (på trods af hvad de selv påstår), og det virkede mest af alt til at RDM blot var en kransekagefigur. Hvorfor ansætter man ikke bare Terry som spillene manager?

Det eneste negative (som er positivt for jer) jeg kan finde på, er at dette måske kan give et selvtillidsboost der kan kaste uventede point af sig i PL - Men måske det går lidt i sig selv hvis City vinder i weekenden.
Kan godt følge din betragtning i, at dommeren måske var lidt favorabel, og det bestemt tilfaldt sig i Chelsea's favør.

Enig omkring Di Matteo, som jeg også gav udtryk for før i mit tidligere indlæg. Men dette er kun på baggrund af i går, da jeg ikke kender til hans kompetencer som træner. Selvfølgelig kan han noget, ellers ville en storklub aldrig ansætte ham som manager, også selvom det måske kun er en kortsigtet løsning. Det er bare uhyre vigtigt, at du kan skære igennem og tage styringen, når du har så store fodboldspillere som skal fungere som en enhed, specielt i disse krise-tider.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4261: 15 Mar 2012, 13:59 »

Vi så jo Chelsea fra en fremragende side i går, hvor holdet netop holdte sammen som sjældent set før i denne sæson. Det var fantastisk at se. Jeg er ret sikker på, at Di Matteo har en masse respekt i omklædningsrummet, og det er vigtigt. Det var noget af det, som desværre gik galt for Villas-Boas. Chelsea spillede en flot flot kamp i går, og som John Terry sagde: "This is what we are made of"! Alle roste alle til skyerne i interviewsne efterfølgende, og jeg er ret sikker på, at moralen er fantastisk god. Di Matteo var jo træner i WBA, så han er ikke uden erfaring. Måske er det kommet os til gode, at han netop ikke havde så meget succes der. Han er dygtig, og han sætter sit præg på holdet nu, og så får vi en afløser til sommer. Det er ganske glimrende. Desuden er Di Matteo jo tidligere storspiller i Chelsea, og han har været med på bænket som assisttræner i længere tid. Han kan sagtens styre holdet indtil sommer.

Jeg er vanvittigt glad, for at vi er videre, og det giver uden tvivl et kæmpe boost. Man kan håbe på, at sejren og det videre avancement får den effekt som Gazlgor frygter. Nemlig at vi begynder at vinde kampe i Premier League og sikrer os en top 4-placering. Det må så absolut være målet. I Champions League må ønskemodstanderen være APOEL, mens jeg heller ikke vil græde mig i søvn over at møde Benfica eller Marseille. Jeg vil for alt i verden gerne undgå de to spanske giganter og Bayern München. Der kan vi virkelig komme i problemer. Milan er ca midt i. Men nu må vi se, jeg tror på, at vi kan slå alle ud, hvis vi spiller som i går.

Drogba divede i går, og det var selvfølgelig en usympatisk handling. Ingen tvivl om det. Men hans præstation i går var outstanding. Hans fysik, rutine og evnen til at præstere når det gælder, er uhyggelig. Vores garde var ganske god i går. Derudover skal der også sendes rosere til Ivanovic, Ramires, Luiz og Torres for deres præstation i aftes. Mata og Sturridge var lidt usynlige, men det var heldigt, at vi havde nogle andre til at tage over. En mandfolkspræstation var det, vi var vidne til i går.
« Seneste Redigering: 15 Mar 2012, 14:19 af Jakob E » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #4262: 15 Mar 2012, 19:44 »

Rigtig lækker sejr i går. Det var bestemt ikke noget taktisk mesterværk af RDM/Terry/etc, men sejren blev bragt i hus på klassiske Chelsea-dyder. Og det var specielt det fysiske aspekt af kampen, hvor vi var gode. Ramires lignede en kenyaner og Drogba var fantastisk i duellerne mod Napolis centerbacks. Ellers blev der generelt bare fightet igennem. 

Jeg glæder mig rigtig meget til lodtrækningen i morgen!

Gungner
Gæst

« Svar #4263: 15 Mar 2012, 20:04 »

Ingen tvivl om at ønskemodstanderen i morgen hedder Apoel, men jeg er egentlig tilfreds hvis vi bare kan undgå Barca og Real.

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #4264: 15 Mar 2012, 20:18 »

Ingen tvivl om at ønskemodstanderen i morgen hedder Apoel, men jeg er egentlig tilfreds hvis vi bare kan undgå Barca og Real.
Marseille eller Benfica ville heller ikke være dårlig .

Vi skal alle være her.

DeBuur
Manager

« Svar #4265: 16 Mar 2012, 14:25 »

Marseille eller Benfica ville heller ikke være dårlig .

har man positive ønsker bliver de som regel opfyldt  Wink

Benfica er IMO en ønske modtager - vel er de teknisk stærke og har gode spillere - men formåpr Roberto Di Matteo at sætte spillerne op således de viser gejst som i kampen mod Napoli så tror jeg vi ser Chelsea i semi finalen og jeg vil ikke blive overrasket hvis i ender i finalen også... kampen mod Napoli må da give selvtillid og et boost for alle i og omkring klubben.

YNWA

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #4266: 16 Mar 2012, 14:29 »

har man positive ønsker bliver de som regel opfyldt  Wink

Benfica er IMO en ønske modtager - vel er de teknisk stærke og har gode spillere - men formåpr Roberto Di Matteo at sætte spillerne op således de viser gejst som i kampen mod Napoli så tror jeg vi ser Chelsea i semi finalen og jeg vil ikke blive overrasket hvis i ender i finalen også... kampen mod Napoli må da give selvtillid og et boost for alle i og omkring klubben.
Det bliver nok svært om det er Barcelona eller Milan i semifinalen .. Dog bliver det yderst spændende med Bayern-Real Madrid .

Vi skal alle være her.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #4267: 16 Mar 2012, 19:27 »

Siden vi gik videre har jeg hele tiden ment at hvis vi skulle have en chance for at komme i Semifinalen skulle vi trække enten APOEL, Marseile eller Benfica. Det blev så Benfica og jeg ser den kamp som total lige, det kan både blive fugl elller fisk. Skulle vi gå videre er jeg dog overbevist om vi ryger ud, pt. kan vi ikke slå hverken Milan, Bayern, Real eller Barca, de har et højere niveau end os.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #4268: 17 Mar 2012, 10:25 »

Man skal bestemt ikke undervurdere Benfice. Nu gik man videre, hvilket naturligvis var flot at vende 1-3, men som en nævner, så kunne den ordinære kamp lige så vel have endt 5-5 eller lignende, og Chelsea viser altså stadig ikke imponerende forsvarsspil. Og et ud af fire mål kommer fra åbent spil, det fortæller også lidt, om at problemer altså ikke er "vupti ovre". Til gengæld kan man sige, at det at man viser stor styrke på dødbolde, jo ikke er en dårlig ting mod sydeuropæiske mandskaber som regel Smiley

Men jeg mener kampene er meget 50/50, måske endda med en lille fordel til Benfica som det står lige nu. Det kan dog ændre sig med et par sejre i PL til Chelsea, og måske et clean sheets Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #4269: 17 Mar 2012, 10:38 »

Er til dels enig Smiley

Jeg tror også man skal passe på med at undervurdere Benfica.. De har altså en skræmmende god offensiv. Gardozo, Nolito, Aimar, Gaitan er i hvert fald spillere som kan gøre ekstremt ondt på Chelseas tunge drenge i forsvaret..

Når det så er sagt så må Chelsea være favoritter pga deres daglige gang i PL, hvor de helt åbenlyst bliver hårdere matchet end Benfica gør i Portugal, og så det at Chelsea har så mange rutinerede spillere på deres hold..

Selvom Benfica ganske åbenlyst ikke kommer til at forsvare sig med hovedet stukket op i et vidst sted som Napoli(SÅ uitaliensk), så tror jeg der venter to spændende målrige kampe..

KOM SÅ BENFICA Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Guldbrand
Blogmester

« Svar #4270: 17 Mar 2012, 10:58 »

Modsat jer andre, så betragter jeg nu Chelsea som favoritter mod Benfica, og jeg vil mene at alt andet end en videre deltagelse er en enorm skuffelse..

Chelsea har været i en krise under AVB, hvor specielt spillere som Drogba, Terry og Lampard jo har været utilfredse. Derfor ser jeg det som en kæmpe præstation, at holdet rent faktisk formåede at spille sig videre, efter sejren over Napoli.

At der stadig er mangler i vores spil (1/4 mål i åbent spil) skal altså ses i lyset af, at vi (forhåbentlig) kun lige er kommet ud af vores krise, og at vi lige er gået fra et spilsystem, over til et andet. Så at forvente at vores spil vil være flydende og dynamisk så tidligt, er at forlange alt for meget.

Dog forventer jeg at vi med den nyvunden selvtillid og den glæde der er kommet tilbage hos spillerne, vil være med til at give os et godt rygstød frem mod slutningen af sæsonen, og forhåbentlig gøre at vi kan slutte ordentlig af.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4271: 18 Mar 2012, 14:23 »

1 Petr Cech (c)
17 Jose Bosingwa
2 Branislav Ivanovic
24 Gary Cahill
34 Ryan Bertrand
12 John Mikel Obi
16 Raul Meireles
23 Daniel Sturridge
10 Juan Mata
21 Salomon Kalou
9 Fernando Torres

Subs: 40 Hilario, 19 Paulo Ferreira, 4 David Luiz, 5 Michael Essien, 8 Frank Lampard, 15 Florent Malouda, 11Didier Drogba.

Det tyder på en klar 4-2-3-1, med Mikel og Meireles som tilbageholdende midtbanespillere med Mata foran dem. Fint at vi sparer Lampard, Terry, Essien, Drogba, Luiz, Ramires og Cole. De må være ret trætte efter midtugens 120 hårde minutter. Derfor kan vi bruge spillere som Meireles, Mikel, Torres og Bertrand. Vi skal selvfølgelig vinde i dag, og det tror jeg også, vi gør. Vi har masser af selvtillid efter 3 sejre i træk, og jeg tror på, at vi vinder med to eller tre kasser i dag. Lad os få Torres på tavlen!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4272: 18 Mar 2012, 18:16 »

Emmanuel Frimpong ‏ @Frimpong26AFC
Is my playstation on or is that my tv Did Torres just score???

Så fik du alligevel dit ønske opfyldt, Jakob Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #4273: 18 Mar 2012, 20:20 »

Vigtigt at vi får scoret nogle mål, og vanvittig vigtigt at Torres får scoret hele to gange. Lad ham så score på onsdag også. Desværre lukker vi to mål ind, det er lige i overkanten mod Leicester. Så dog ikke kampen, så ved ikke hvordan forsvaret har set ud.
Men nu er vi i semifinalen, og forude venter nogle meget vigtige kampe. Lad os holde dampen oppe.

blomvikings
Manager

« Svar #4274: 20 Mar 2012, 11:04 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1728864.ece

En rigtig god spiller, hvis man kan få ham. Men prisen er en joke, og vælger Chelsea at betale noget der bare ligner 800 mio for ham, så er Chelsea til grin.

Sider: 1 ... 283 284 [285] 286 287 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010