home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1117 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 473 474 [475] 476 477 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 831181 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Chelsea tråden
« Svar #7110: 26 Maj 2014, 19:30 »

Man kan mene meget om David Luiz, men han er en fuldstændig fantastisk person, der altid er glad og smilende udenfor banen. Det kommer jeg til at savne, og det kommer spillerne også til. Især Oscar som er rigtig rigtig gode venner med David Luiz, og som har brugt ham meget her de første sæsoner, hvor han kom som helt ung gut til det store England, kommer til at savne ham. Jeg tror egentlig ikke, at jeg har vist, hvor meget jeg godt kunne lide Luiz, før det var for sent. En sand klassespiller.

https://www.youtube.com/v/C4ZpCa4w_ik

God vind, jeg ønsker ham alt godt.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7111: 29 Maj 2014, 23:55 »

Nu er der ikke lang tid til, at transfervinduet går i gang, og jeg plejer at være relativ rolig. Det er jeg også i år. Jeg er sikker på, at vi nok til få hentet en angriber. Derudover skal vi lige få forlænget kontrakt med Lampard, og så er tingene slet ikke så skidt igen.

Hvis man nu helt selv kunne vælge på alle hylder mellem alle spillere og se bort fra alder og pris, så tror jeg, at ham her ville være øverst på min liste:

http://www.youtube.com/v/AyUGXHRySf0
« Seneste Redigering: 30 Maj 2014, 15:03 af Jakob E » Logged

Gungner
Gæst

« Svar #7112: 30 Maj 2014, 14:38 »

"Denne video er fjernet af brugeren"

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7113: 30 Maj 2014, 15:02 »

"Denne video er fjernet af brugeren"
Wow, den virkede fint i går aftes. Men tak for det, jeg linker til en ny!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7114: 01 Jun 2014, 15:03 »

Nu kalder VM snart, og vi har mange spillere i aktion. Jeg glæder mig til at følge dem alle, men mest af alt så glæder jeg mig til at se Oscar. Oscar spiller nemlig på et latterligt højt niveau, når han spiller for det brasilianske landshold. Et niveau jeg er spændt på at se, om han fortsætter på, da hans seneste halvsæson i Chelsea ikke har været helt optimal. Hvis han finder niveauet fra landsholdet frem i Chelsea, så ville jeg være en meget meget glad mand.

ScoutNationHD laver videoer om nogle landsholdsprofiler og deres vej til VM. Der er minsandten også lavet en om Oscar. Hvis man har 10 minutter, så synes jeg man skal se det, og selvom det er en video, så vil man kunne forstå, at vi i Chelsea ærger os over, at han siden årsskiftet ikke har været på toppen for Chelsea. Sikke en spiller.

http://www.youtube.com/v/mIIPexnfNUg

Korzika
Gæst

« Svar #7115: 01 Jun 2014, 23:11 »

Nu er der ikke lang tid til, at transfervinduet går i gang, og jeg plejer at være relativ rolig. Det er jeg også i år. Jeg er sikker på, at vi nok til få hentet en angriber. Derudover skal vi lige få forlænget kontrakt med Lampard, og så er tingene slet ikke så skidt igen.

Hvis man nu helt selv kunne vælge på alle hylder mellem alle spillere og se bort fra alder og pris, så tror jeg, at ham her ville være øverst på min liste:

http://www.youtube.com/v/AyUGXHRySf0
Fordi han løber langt på literen? Wink

Han er da en fin spiller, men ser ham ikke kunne styrke Chelsea. Ser ham ikke bedre end Ivanovic eller især Azpilicueta. Derudover har han også rundet de 30, så bedre bliver han nok ikke. Det skal dog siges, at han har været glimrende for Juventus, og han passer jo som fod i hose til det system de spiller.

Hvad angår Frank Lampard, tyder meget på, at vi må vinke farvel til denne fantastiske legende.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/frank-lampard-signs-new-york-3631083

Bliver helt sikkert et stort tab. Hans betydning har været kæmpestor for Chelsea, og han har spillet en nøglerolle for klubben, mens den har erobret verden det sidste årti. Lamps har dog rundet 35, og man må vel erkende, at han på grønsværen er erstattelig, men uden for banen er han second to none. Fantastisk skikkelse, og helt sikkert en utrolig sympatisk rollemodel.
« Seneste Redigering: 01 Jun 2014, 23:14 af Korzika » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7116: 02 Jun 2014, 00:29 »

Fordi han løber langt på literen? Wink

Han er da en fin spiller, men ser ham ikke kunne styrke Chelsea. Ser ham ikke bedre end Ivanovic eller især Azpilicueta. Derudover har han også rundet de 30, så bedre bliver han nok ikke. Det skal dog siges, at han har været glimrende for Juventus, og han passer jo som fod i hose til det system de spiller.

Hvad angår Frank Lampard, tyder meget på, at vi må vinke farvel til denne fantastiske legende.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/frank-lampard-signs-new-york-3631083

Bliver helt sikkert et stort tab. Hans betydning har været kæmpestor for Chelsea, og han har spillet en nøglerolle for klubben, mens den har erobret verden det sidste årti. Lamps har dog rundet 35, og man må vel erkende, at han på grønsværen er erstattelig, men uden for banen er han second to none. Fantastisk skikkelse, og helt sikkert en utrolig sympatisk rollemodel.
Nu skrev jeg også, at hvis man ser bort fra pris og alder. Men jeg ville spille ham på kanten. Jeg ved godt, at han fungerer som en form for wingback i Juve, men jeg synes, at han er så god en spiller, især defensivt, at han ville være noget lige for Mourinho. Jeg har stor tiltro til Schürrle, Willian, Hazard og Oscar, men Lichtsteiner er bare en stereotyp på en Mourinho-spiller, og jeg tror, at han ville kunne gøre meget godt for os. Jeg synes virkelig, at han er god. Jeg er i hvert fald tosset med schweizeren.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7117: 02 Jun 2014, 00:42 »

Hvis det bliver et farvel til Frank Lampard, så er det alligevel ærgerligt. Jeg har altid drømt om, at han kunne slutte i Chelsea. Uanset hvad manden vælger at gøre, så er han den bedste spiller, jeg har set i Chelsea og også i Premier League. Det han har præsteret for os i 13 år nu er fuldstændig latterligt og kan ikke sammenlignes med ret meget.

Vi må vente at se hvad der sker, men jeg har forståelse for hans valg, hvis han ikke vælger, at det skal være endnu en sæson i Chelsea.
« Seneste Redigering: 02 Jun 2014, 00:50 af Jakob E » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #7118: 02 Jun 2014, 10:19 »

Nu skrev jeg også, at hvis man ser bort fra pris og alder. Men jeg ville spille ham på kanten. Jeg ved godt, at han fungerer som en form for wingback i Juve, men jeg synes, at han er så god en spiller, især defensivt, at han ville være noget lige for Mourinho. Jeg har stor tiltro til Schürrle, Willian, Hazard og Oscar, men Lichtsteiner er bare en stereotyp på en Mourinho-spiller, og jeg tror, at han ville kunne gøre meget godt for os. Jeg synes virkelig, at han er god. Jeg er i hvert fald tosset med schweizeren.
Han er slet ikke chanceskabende nok på kanten. I forvejen har vores offensiv været alt for afhængig af Eden Hazard, og det ville en type som Lichtsteiner ikke hjælpe på. Der findes naturligvis situationer, hvor det er godt at have en defensiv stærk kantspiller, men har vi jo allerede Ramires, der ligesom Lichtsteiner er løbestærk og god til at forsvare. 

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7119: 02 Jun 2014, 11:01 »

Han er slet ikke chanceskabende nok på kanten. I forvejen har vores offensiv været alt for afhængig af Eden Hazard, og det ville en type som Lichtsteiner ikke hjælpe på. Der findes naturligvis situationer, hvor det er godt at have en defensiv stærk kantspiller, men har vi jo allerede Ramires, der ligesom Lichtsteiner er løbestærk og god til at forsvare. 
Jeg tror måske, at det skyldes, at vi har to forskellige syn på, hvordan Chelsea skal spille. Og fred vær med det. Jeg synes, at Lichtsteiner skaber en del chancer for Juve, hvor han er god til at komme til baglinjen og slå indlæg. Han er så energisk, at han altid får noget ud af det. Jeg synes, at han er god begge veje.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7120: 03 Jun 2014, 03:49 »

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3876859/title/lampard-to-leave-chelsea?WT.mc_id=social_20140602_25174336

Så sluttede det for Lampard i Chelsea. Jeg må sige, at jeg har været meget trist, lige siden at jeg fik meldingen i går. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige. Han har været mit største idol i over et årti, og jeg har aldrig oplevet et Chelsea uden Frank Lampard. Det kommer jeg så til nu, og det bliver meget underligt. Jeg har tit tænkt på, hvordan det ville være, og nu er dagen desværre kommet. Jeg har al respekt for Lampard, og det valg han nu har truffet. Sportsligt kan han godt erstattes, men udenfor banen og den betydning og status han har haft i klubben kan ikke sammenlignes med noget som helst. At kalde ham en legende er en underdrivelse. Den bedste spiller jeg har set i Premier League og nok også den bedste spiller, jeg nogensinde har set. Ja, folk er uenige og fred vær med det. Jeg vil gerne prøve at sætte nogle ord på den spiller, jeg har oplevet i Chelsea, siden han ankom i 2001.

Hvad vil jeg så huske Frank Lampard for? Først og fremmest vil jeg huske ham for at have så stabilt et niveau, at det er latterligt. Manden har præsteret godt år efter år, sæson efter sæson, træner efter træner, koncept efter koncept. Han har altid leveret. Uanset holdkammerater og træner. Han ville altid lave minimum 10 mål i Premier League. Derfor synes jeg også, at han er så god, som jeg nu gør. Lampard har måske aldrig været på et punkt, hvor man ville sige: ”Han er verdens bedste spiller”. Jeg mener dog, at han var på niveau med Ronaldinho i 2005. Men det er en anden snak. I Mourinhos første periode i Chelsea strålede Lamps så meget, at man nok ikke var i tvivl om, at han i hvert fald var den bedste på sin position.

Dernæst vil jeg huske ham for hans uhyggelige evne til at lave mål. 648 kampe og 211 mål for Chelsea taler sit tydelige sprog. Den mest scorende midtbanespiller i historien muligvis og det endda i verdens bedste liga. Desuden også den mest scorende spillere i Chelsea nogensinde. Uhyggeligt. Jeg husker tydeligt, da han lavede 22 PL-mål i 2009/10-sæsonen. Det var ret langt ude. Han er den mest scorende midtbanespiller i Premier Leagues historie og den 5. mest scorende af alle spillere. Kun overgået af Shearer, Cole, Henry og Rooney. De to sidste med kun 2 og 4 mål. Derudover vidner 577 kampe i Premier League (2. flest af alle kun overgået af Giggs med 632) også om en spiller, der har præsteret godt i mange år. Assistlisten ligger han toer eller treer på (jeg kan ikke finde noget officielt, men Giggs fører, og Gerrard har i denne sæson muligvis overhalet Lampard). Det er altså en mand, der har mange rekorder i både Chelsea og i Premier League.

Med til historien om Frank Lampard som professionel fodboldspiller, og det er stadig gældende, når han tager over Atlanten (det gør han), og også når han ligger støvlerne på hylden, hører også at Frank Lampard ikke er som de fleste andre. Mandens IQ er helt ekstrem høj, og han har altid været utrolig god til at formulere sig rigtigt og korrekt. Han har adgang til MENSA, hvis det en dag lyster, og ellers skriver han børnebøger i fritiden. Han er utrolig vellidt for sit sympatiske væsen, og han er vel reelt nok den eneste Chelsea-spiller, som fans af konkurrerende hold har sympati for. Jeg kan godt forstå dem, for manden har virkelig igennem mange år været en gentleman. En stor grund til at jeg er kæmpe fan. Menneskelige værdier kom trods alt før alt andet, og jeg kender ikke én spiller, der er mere sympatisk end Frank Lampard.

Der er mange minder. Hvilke Chelsea-fans husker ikke straffesparksscorin gen mod Liverpool få dage efter hans mors død? Eller hans to mål i 2-0-sejren over Bolton i april 2005, som sikrede os det første mesterskab i 50 år? Fantastiske mål mod Bayern München og Barcelona. Langskudsperler i massevis. 2x anfører i den CL- og EL-finale, der nu blev vundet. Hans fire mål mod Aston Villa i 2009/10-sæsonen. Der er mange gode stunder, og han skal have tak for alt, han har gjort i Chelsea. Hans måde at agere på, hans attitude, hans indstilling og så god en spiller tror jeg næppe, at vi kommer til at se i Chelsea i den her generation af fodboldspillere. Jeg kan i hvert fald ikke finde en midtbanespiller med 211 mål på samvittigheden. Tusind tusind tak til ham og KÆMPE KÆMPE respekt. Han er den største i Chelsea. Nogensinde. Byg en statue af ham.

Fakta om Frank Lampard i Chelsea:

-   648 kampe
-   211 mål
-   13 trofæer (3x PL, 1x Champions League, 1x Europa League, 4x FA Cup, 2x Community Shield, 2x Carling Cup

Som sagt så er jeg virkelig glad for, at der er så mange holdkammerater og eks-holdkammerater, der snakker godt om ham. Her er citater fra nogle få:

John Terry – ” 'Lamps, I’m going to miss you on and off the pitch mate. 'The best midfielder I’ve had the honour of playing with, you’re a true Chelsea legend.
'You are a real winner and an inspiration to me and everyone at Chelsea. Good luck mate”.

Petr Cech – “'It has been a privilege to have played with a true cfc legend and one of the most influential PL players ever”.

James Milner – ““It is hard to put into words [how good he has been],” he said.
If you see how many goals he has scored and how many trophies he has won – his form over the years for club and country has been outstanding.
He never seems to have an off-season - every single season he delivers and the example is set for the younger players to come in.
Ever since he came into the England squad he has been a top player and a top pro and that is exactly what we need going into a major tournament”
. - http://www.bbc.com/sport/0/football/27674530

Michael Ballack – “"He's now at an age where he can be more relaxed; he's achieved everything with Chelsea," Ballack, speaking shortly before Lampard's announcement, said. "He's a legend there - and also for England”. -
http://www1.skysports.com/football/news/11668/9335787/premier-league-frank-lampard-a-chelsea-legend-says-former-team-mate-michael-ballack

Det blev til noget værre uoverskueligt noget, men som man også siger: Et billede siger mere end 1000 ord, så her er der lige et billede fra den Lampard-samling, jeg nåede at skrabe sammen. Utroligt at en spiller kan fylde så meget:

“Lampard on Mourinho: "I’m standing in the shower, cleaning my balls, & he tells me I’m the best player in the world. I’ll never forget it”.
« Seneste Redigering: 03 Jun 2014, 04:09 af Jakob E » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7121: 03 Jun 2014, 23:38 »

Eden Hazard vil forresten bære trøje nummer 10 fra næste sæson. Intet overraskende i det og hovedårsagen til at jeg ikke har anskaffet mig en Hazard-trøje endnu.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7122: 04 Jun 2014, 16:33 »

For lige at følge op på Lampard, så har diverse holdkammerater og tidligere holdkammerater ros ham til skyerne på diverse sociale medier. Det gælder blandt andet Eden Hazard, Juan Mata, Fernando Torres, Cesar Azpilicueta og Marco van Ginkel. Stort at se sådan en gestus fra dem og det vidner også om en enorm betydning for klubben. Både på og udenfor banen. En inspiration for alle unge talenter. Slutteligt kan I andre Chelsea-fans, eller dem der nu har lyst se eller gense Harry Redknapps udtalelse fra 1996. Hold kæft hvor er det godt.

http://www.youtube.com/v/ctWS52IA_JY

Korzika
Gæst

« Svar #7123: 12 Jun 2014, 17:58 »

http://www.chelseafc.com/news-article/article/3900839/title/fabregas-signs-for-chelsea

Det er fandme noget af et køb! Jeg er super begejstret. Har i flere sæsoner været fortaler for, at vi skaffede os en pasningsstærk type som Cesc, der kunne være med til at diktere tempoet i kampene og splitte forsvar op. Og det mestrer Fabregas til perfektion.

Spørgsmålet er så, hvordan det efterlader vores taktik til næste sæson. Hvad bliver der af Oscar? Bliver han smidt ned på midtbanen ved siden af Matic, som en dybdeliggende playmaker, eller kommer Cesc og Oscar til at kæmpe om den centrale offensive midtbaneplads? Mourinho ligger jo vægt på et stabilt defensivt fundament, så jeg tror umiddelbart på det sidste, men man kan altid blive positivt overrasket, hvis han vælger at forsøge en løsning med Matic, Oscar og Cesc centralt. En sådan løsning er dog ret så offensiv, så det ideelle ville i mine øjne ville være, at man så brugte Ramires/Lamps fremfor enten Cesc eller Oscar i de lidt mere vanskelige kampe.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7124: 12 Jun 2014, 18:04 »

Jeg ville spille Cesc centralt sammen med Matic og så Oscar foran. Jeg håber virkelig, at Oscar kan finde det niveau, han nu engang har. Jeg tror på, at der er plads til både ham og Cesc. Desuden ser jeg Matic som en decideret skraldemand, der bare også er rigtig dygtig med bolden. Jeg tror, at Matic og Cesc med Oscar foran er en fin idé.

Et rigtig godt køb og der er da ikke tvivl om, at han skal tage over for Lampard.

Sider: 1 ... 473 474 [475] 476 477 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010