home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1150 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 472 473 [474] 475 476 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 831141 gange)
ThePotters
Lilleputspiller
*

Sv: Chelsea tråden
« Svar #7095: 24 Maj 2014, 12:42 »

Korrekt, men lad os nu lige se. Lige pt. er der for mange gode unge spillere i Chelsea, til at vi ikke skal satse på nogle af dem.

Det har der jo været igennem de sidste par år, heldigvis er den mystiske aftale med Vitesse til fordel for jer, så spillerne ikke løber og spiller ungdomsbold i England.

"I love the atmosphere because it makes players play. If you don’t pay attention to the atmosphere at Stoke, then it engulfs you. You must perform to get a result."

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7096: 24 Maj 2014, 12:46 »

Det er fair nok, at man som fan gerne vil fremhæve noget ved ens klub, men Chelseas ungdomsakademi har vel nærmest været ikke eksisterende de sidste ti år. Chelseas ungdomsakademi er ikke BIG, det er ikke engang small.

Man har lige vundet PL blandt ungdomsholdene samt FA Youth Cup. Det siger vel lidt sig selv.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7097: 24 Maj 2014, 12:49 »

Det har der jo været igennem de sidste par år, heldigvis er den mystiske aftale med Vitesse til fordel for jer, så spillerne ikke løber og spiller ungdomsbold i England.
Nej, det har der ikke være de seneste mange år, først nu har vi spillere der har potentiale til førsteholdet i Thorgan Hazard, AC, Baker, Chalobah, Kalas, Ake osv. Det har vi ikke haft tidligere. Det er ret naturligt, at vi ikke har benyttet spillere fra akademiet. De har simpelthen ikke været gode nok.

ThePotters
Lilleputspiller
*

« Svar #7098: 24 Maj 2014, 12:56 »

Nej, det har der ikke være de seneste mange år, først nu har vi spillere der har potentiale til førsteholdet i Thorgan Hazard, AC, Baker, Chalobah, Kalas, Ake osv. Det har vi ikke haft tidligere. Det er ret naturligt, at vi ikke har benyttet spillere fra akademiet. De har simpelthen ikke været gode nok.

Nu har jeg ret svært ved at se, hvordan Kalas kan være et talent som er kommet op igennem klubben, han blev købt for over 50 millioner kroner.

Hazard blev købt for endnu mere. Det er selvfølgelig ikke svært at sige man har en fantastisk ungdomsafdeling når man køber spillere på den måde.

"I love the atmosphere because it makes players play. If you don’t pay attention to the atmosphere at Stoke, then it engulfs you. You must perform to get a result."

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7099: 24 Maj 2014, 13:01 »

Nu har jeg ret svært ved at se, hvordan Kalas kan være et talent som er kommet op igennem klubben, han blev købt for over 50 millioner kroner.

Hazard blev købt for endnu mere. Det er selvfølgelig ikke svært at sige man har en fantastisk ungdomsafdeling når man køber spillere på den måde.
Så træk de to fra. Så har du stadig en håndfuld af dem, hvor jeg ikke engang har nævnt den bedste endnu, fordi han er for ung til at være i betragtning til førsteholdet.

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #7100: 24 Maj 2014, 14:15 »

Man har lige vundet PL blandt ungdomsholdene samt FA Youth Cup. Det siger vel lidt sig selv.

Alt imens Aston Villa lige har vundet Next Gen turneringen. Jeg så kampen og den eneste der imponerede mig synderligt var Callum Robinson. Aston Villa har alle dage haft et godt ungdomshold også de senere år, det er desværre bare ikke ensbetydende med at de slår igennem. Så bare fordi Chelsea vinder PL blandt ungdomsholdene, så gør det ikke deres akademi BIG. Den dag de rent faktisk får talenterne ud på holdet og man ser det kontinuerligt, så vil jeg hjertens gerne kalde Chelseas akademi for god. Jeg ser det bare ikke ske lige pt. Man kan ikke kalde et akademi godt, når de nærmest ingen talenter har spyttet ud de senere år.

Batigol
Manager

« Svar #7101: 24 Maj 2014, 14:22 »

NextGen findes ikke mere. Aston Villa vandt den rigtigt nok sidst - men at sige at de lige har vundet den er nok ikke at stramme den. Den kamp du omtaler blev spillet den 1. april 2013. UEFA Youth League er det nye. Her vandt Barcelona finalen mod Benfica for en måneds tid siden.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

ThePotters
Lilleputspiller
*

« Svar #7102: 24 Maj 2014, 14:23 »

Så træk de to fra. Så har du stadig en håndfuld af dem, hvor jeg ikke engang har nævnt den bedste endnu, fordi han er for ung til at være i betragtning til førsteholdet.

Så længe han ikke har slået igennem vil jeg vente.

Med tanke på hvor mange penge, som Chelsea smider i ungdomsarbejde får i jo ikke særlig meget ud af det. Selvfølgelig kan det ændres med tiden, men jeg har ligesom Sebbe svært ved at se det " BIG" ved det.

Batigol
Manager

« Svar #7103: 24 Maj 2014, 14:28 »

Hvad sker der med det der BIG? Hvor mange NBA reklamer har du lige set, Jakob?

sebbe
Reserveholdsspiller

« Svar #7104: 24 Maj 2014, 14:35 »

NextGen findes ikke mere. Aston Villa vandt den rigtigt nok sidst - men at sige at de lige har vundet den er nok ikke at stramme den. Den kamp du omtaler blev spillet den 1. april 2013. UEFA Youth League er det nye. Her vandt Barcelona finalen mod Benfica for en måneds tid siden.
Alt er jo relativt, Batigol. :-) Min pointe er blot, at bare fordi et hold vinder en ungdoms pokal så er det ikke lig med succes senere.

Batigol
Manager

« Svar #7105: 24 Maj 2014, 14:56 »

Alt er jo relativt, Batigol. :-) Min pointe er blot, at bare fordi et hold vinder en ungdoms pokal så er det ikke lig med succes senere.

Det er også rigtigt. I forhold til hvornår den kinesiske mur blev bygget, er det selvfølgelig rigtigt nok at Aston Villa lige har vundet NextGen.

I øvrigt er jeg slet ikke uenig i forhold til din pointe. At man har stor succes i ungdomsrækkerne, er langt fra ensbetydende med at man kan bruge sine ungdomsspillere på førsteholdet. Jeg tror et af Chelsea's største problemer, i forhold til at indsluse spillere fra eget akademi på førsteholdet, igennem de sidste 5 års tid, har været at man har vadet i forskellige trænere, der ofte har haft forskellige ideologier og måder at spille på. De hold der har stor succes med at bruge spillere fra eget akademi, især de spanske hold som Barcelona, Athletic og Real Sociedad, nyder så stor succes fordi man har en klart defineret ideologi der dækker over spillestil, træning og opførsel. En ideologi der strækker sig fra de alleryngste rækker helt op til førsteholdet, og som man ikke tilsidesætter når man ansætter en ny træner.

Jeg har personligt haft meget svært ved at få øje på en rød tråd hos Chelsea, og jeg tror at det er en af de allerstørste grunde til at de ikke har haft succes med at indlemme unge spillere på deres førstehold. De har ganske enkelt manglet at få ensrettet hele deres talentudvikling. Problemet med at få ensrettet den er selvfølgelig bare at man skal have en altoverskyggende identitet rent spillemæssigt - og en sådan identitet har manglet i det store billede.

Og så synes jeg da også lige, at man skal huske på at Chelsea altså før har haft unge spillere, som man havde store forventninger til. Jeg kan da tydeligt huske navne som Josh McEachran (han kan stadig nå det), Michael Mancienne, Jeffrey Bruma, Patrick van Aanholt og Gökhan Töre. Men der er da helt klart håb forude for Chelsea. Det handler jo bare om at få lagt en langsigtet strategi for hvordan man gerne vil have at holdet spiller, træner og generelt er. Hvis man får lagt en sådan strategi kan det såmænd sagtens bærer frugt allerede efter en håndfuld sæsoner. Det var præcis hvad Real Sociedad gjorde for en 6-7 år siden, da de rykkede ned i Liga Adelante, og se bare på hvor godt det går dem nu - med et hold der er bygget op omkring spillere fra eget akademi. Og for fodboldens og det engelske landsholds skyld, så håber jeg da absolut at Chelsea kan få akademiet til at fungere efter hensigten i den nærmeste fremtid.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #7106: 24 Maj 2014, 17:13 »

Nu er der altså også en verden til forskel på, om man vil på holdkortet i Chelsea, kontra Real Sociadad, Southamton etc..

Men som Batigol er inde på, så kan man virkelig se den succes andre klubber har med talentarbejdet, via en fast defineret spillestil. Her er Barcelona jo et fremragende eksempel. Den del har haltet rigtig meget for Chelsea i de seneste år.

Derudover hjælper det bestemt heller ikke på talentudviklingen, at man har mange penge i ryggen. Det gør at når klubben møder en smule modgang, så er det at smide pengene på bordet efter en ny spiller, hvilket blot gør vejen meget længere for talenterne..

Næste udfordring for talenterne, er jo at Chelsea kan og også køber spillere fra øverste hylde - Det kræver et enormt potentiale hos et talent at udfordre disse spillere. Et sådan problem har klubber som Sociadad, Southamton osv ikke, da de ikke har de samme økonomiske midler, eller kan tiltrække samme spillere som Chelsea..

ThePotters
Lilleputspiller
*

« Svar #7107: 24 Maj 2014, 19:31 »

Nu er der altså også en verden til forskel på, om man vil på holdkortet i Chelsea, kontra Real Sociadad, Southamton etc..

Men som Batigol er inde på, så kan man virkelig se den succes andre klubber har med talentarbejdet, via en fast defineret spillestil. Her er Barcelona jo et fremragende eksempel. Den del har haltet rigtig meget for Chelsea i de seneste år.

Derudover hjælper det bestemt heller ikke på talentudviklingen, at man har mange penge i ryggen. Det gør at når klubben møder en smule modgang, så er det at smide pengene på bordet efter en ny spiller, hvilket blot gør vejen meget længere for talenterne..

Næste udfordring for talenterne, er jo at Chelsea kan og også køber spillere fra øverste hylde - Det kræver et enormt potentiale hos et talent at udfordre disse spillere. Et sådan problem har klubber som Sociadad, Southamton osv ikke, da de ikke har de samme økonomiske midler, eller kan tiltrække samme spillere som Chelsea..

Jeg tror så bare det kræver mod mere end noget andet, jeg forstår godt man kræver mere i Chelsea end i Southampton. Men når man ikke engang prøver, ja så kommer det heller aldrig nogensinde til at ske.

Det er næppe ved held at Southampton igen har et par fantastiske spillere på vej.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #7108: 24 Maj 2014, 19:37 »

Jeg tror så bare det kræver mod mere end noget andet, jeg forstår godt man kræver mere i Chelsea end i Southampton. Men når man ikke engang prøver, ja så kommer det heller aldrig nogensinde til at ske.

Det er næppe ved held at Southampton igen har et par fantastiske spillere på vej.

Problemet med unge spillere er at de er ustabile. Så hvis et hold af Chelseas kaliber "prøver" at satse på ungdommen og fejler, så får det konsekvenser.. En mand som Abramovich ønsker jo succes og at se sit hold vinde - og penge har han jo nok af.. Så hvis en manager begynder at satse med unge spillere, så kan han næsten kun tabe på det i forhold til det job han har..

Så skal Chelsea begynde at satse mere på talentarbejde, kræver det en ejer som er indstillet på det og kan se lidt mere bort fra de sportslige resultater og måske udvise lidt mere tillid og give lidt længere snor til managerne - Hvilket han bestemt ikke har været god til..

ThePotters
Lilleputspiller
*

« Svar #7109: 24 Maj 2014, 19:41 »

Problemet med unge spillere er at de er ustabile. Så hvis et hold af Chelseas kaliber "prøver" at satse på ungdommen og fejler, så får det konsekvenser.. En mand som Abramovich ønsker jo succes og at se sit hold vinde - og penge har han jo nok af.. Så hvis en manager begynder at satse med unge spillere, så kan han næsten kun tabe på det i forhold til det job han har..

Så skal Chelsea begynde at satse mere på talentarbejde, kræver det en ejer som er indstillet på det og kan se lidt mere bort fra de sportslige resultater og måske udvise lidt mere tillid og give lidt længere snor til managerne - Hvilket han bestemt ikke har været god til..

Bestemt, det er skam helt op til klubben hvad man vil.

Sider: 1 ... 472 473 [474] 475 476 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010