home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 825 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Listeria
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 309 310 [311] 312 313 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 827964 gange)
blomvikings
Manager

Sv: Chelsea tråden
« Svar #4650: 21 Maj 2012, 12:45 »

Er helt enig. Chelseas hold på papiret er ikke dårligere end Bayerns. Selvfølgelig har Bayern nogle bedre offensive spillere på et par pladser, men det gør Chelsea så op med defensivt. Derfor ærger det mig at kampen udviklede sig som den gjorde. Jeg hader når hold vinder på den måde, derfor kan jeg heller ikke lide hold som United, der til tider, selvfølgelig, kan spille fantastisk bold, men også har det med at spille røv kedeligt.

Chelsea har vist held og dygtighed, men jeg tror heldigvis på, at 7-8 ud af 10 gange ville Bayern have vundet den kamp hvis Chelsea spillede som i lørdags.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #4651: 21 Maj 2012, 13:05 »

Manageren brugte de værktøjer han har - Italiensk inspireret forsvarsspil. Det virkede mod Bayern, men det var ikke særligt godt at se på. Som andre har skrevet så tror jeg lige så nemt at taktikken kunne havde givet bagslag og Bayern havde da også flere 100% chancer som de så brændte. Netop spillestilen fra i går er også grunden til at jeg IKKE mener at han skal fortsætte som manager efter sommerferien - det er ikke holdbart for et hold som Chelsea og det er ikke den slags fodbold og fodboldspillere som vi skal tiltrække. Flot klaret at vinde både FA cup og CL trofæ, men han er ikke den rigtige som manager for Chelsea i næste sæson.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #4652: 21 Maj 2012, 13:08 »

...men jeg mener ikke det er ufortjent at Chelsea har vundet CL. De kom helt utroligt tilbage mod Napoli og slog Barcelona over 2 kampe - de modstår Bayern og redder straffe i forlænget - det var et klasse eksempel på Chelseas indstilling - vi giver ikke op for sidste fløjt - fortjent vinder at CL  Thumbs Up

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #4653: 21 Maj 2012, 20:06 »

Ja du har lov til at mene at det var engang bullshit ligesom jeg har lov til at mene at det i leverede igår var engang bullshit  Smiley

Det er ikke fordi jeg elsker Barcelona. jeg hader dem heller ikke. jeg synes bare at Barcelona reklamerer langt bedre for fodbolden end spil som jeres gør. og jeg vil jo heller ikke have jer til at spille Barcelona spil, nej jeg vil bare have jer til at give mere end det i gjorde igår.

Jeg følger meget med i Premier League og ser da også en del Chelsea. I har spillere som kan afgøre en hel kamp med en enkelt aflevering eller vending. spillere som kan noget selv. her tænker jeg på bla. Mata, Sturridge, Lampard og til dels også Torres og Drogba. Hvorfor må vi ikke se hvad de kan?

Men i skal da i hvert fald have at når det gælder om at parkere bussen er der ingen over eller ingen ved siden af Chelsea.  Smiley

Milan var ikke i finalen, og Milan er det eneste hold, ud over det Danske landshold, jeg holder med. Men det skal ikke holde mig fra at tage hatten af for hvad Chelsea præsterede, og anerkende sejren som ganske fortjent. Der står ingen steder skrevet, at fodbold skal spilles offensivt, eller at man skal have bolden 70% af tiden - det kan begge hold jo i sagens natur alligevel ikke præstere i samme kamp.

Chelsea kunne ikke vinde den kamp, på at blæse til angreb fra start til slut. For det første var de oppe imod et hold der havde hjemmebanefordel, og for det andet var de oppe imod et hold, der på papiret var bedre (se bare på odds før kampen).

Synes i øvrigt du undervurderer det mindeværdige i at en total underdog vinder en kamp. Her i Nordjylland snakker man stadig om dengang Skagen slog Brøndby i pokalen for 25 år siden. Pragteksemplet er vel vores eget Europamesterskab i 92, det blev i den grad også vundet på en gang pindsvinefodbold, havde vi ikke spillet på den måde, så var Tyskerne eller måske Hollænderne løbet med det mesterskab. Men vi lagde os ikke på ryggen, og lod van Basten, Rijkaard, Gullit, Bergkamp, Koeman, Klinsmann, Hässler, Riedle osv køre os over, vi spillede vores chance, og vandt på det.

Man kan jo også vende den om, og sige at man i en så stor finale, ikke kan tillade sig at være så hamrende uskarpe som Bayern var, og så ringe som især Robben var. De forsøgte jo øjensynligt, at spille over evne, og blev straffet for det.

Anfield Road
Manager

« Svar #4654: 21 Maj 2012, 20:18 »

ingen tvivl om at det spil i spillede i lørdags vinder fodboldkampe. det har i vist. men ellers synes jeg jeg egentlig at jeg har sagt hvad der skal siges. nu har jeg efterhånden skrevet tre indlæg om dette emne og synes at det vist er nok Smiley

så for at gøre en lang historie kort så mener jeg:

-ikke at det er vejen frem for fodbold
-ikke at det er det spil der får folk til at elske spillet.
-ikke at folk (synes i øvirgt at det med børnene bliver taget alt for bogstaveligt:P) får lyst til at starte i en klub hvis man skal spille det spil for at vinde.

så har jeg sagt hvad jeg mener og gider egentlig ikke bruge mere tid på det.  Peace

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Korzika
Gæst

« Svar #4655: 21 Maj 2012, 20:42 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1762928.ece

Så ser det ud til, at en levende legende takker af. Sikke en æra! Drogba cementerede sin status som legende, da vi vandt ChL. Her mener jeg virkelig, at han har spillet en nøglerolle i knock-out fasen og frem! Han gik imo fra et ikonisk status til legende status efter finalen!

Jeg takker ham virkelig for hans tid i klubben! Han har været med til at skrive historie og været en nøglefigur for det hold, der har været blandt Europas bedste snart 10 år! Det er virkelig ærgerligt at se ham forlade klubben, men et generationsskifte er påkrævet. Havde helst set, at Drogba blev en sæson mere. Det ville gøre det lettere at finde en erstatning for ham fx Falcao, der næppe forlader Atletico til sommer, men måske ville have gjort det i 2013.

Anyways, Drogba skal have kæmpe tak for hans tid i klubben! Tak for alt Didier og held og lykke med din videre færd!

Zone 43
Manager

« Svar #4656: 21 Maj 2012, 20:42 »

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor en optræden lig den Chelsea leverede mod Bayern - og for så vidt også mod Barcelona - ikke skulle få børn og unge til at spille i den lokale klub. Hver klub har sin måde at spille på, og Chelsea har, ihf. siden Mourinho tiden, været kendt for at have en solid defensiv. Det har også været tilfældet her. Læg dertil at de manglede en 4-5 mand med skader og karantæner, og havde lige fået Cahill og Luiz tilbage fra skader. Det har utvivlsomt også haft en indflydelse på taktikken.

Fodbold handler ikke kun om, at kunne spille med hæl og tå, eller tage +60 med højrepoten på en mudderfyldt pløjemark mens regnen falder ned. Det handler i lige så høj grad om at være klog, og kloge det var Chelsea mod Bayern.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Korzika
Gæst

« Svar #4657: 21 Maj 2012, 20:54 »

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor en optræden lig den Chelsea leverede mod Bayern - og for så vidt også mod Barcelona - ikke skulle få børn og unge til at spille i den lokale klub. Hver klub har sin måde at spille på, og Chelsea har, ihf. siden Mourinho tiden, været kendt for at have en solid defensiv. Det har også været tilfældet her. Læg dertil at de manglede en 4-5 mand med skader og karantæner, og havde lige fået Cahill og Luiz tilbage fra skader. Det har utvivlsomt også haft en indflydelse på taktikken.

Fodbold handler ikke kun om, at kunne spille med hæl og tå, eller tage +60 med højrepoten på en mudderfyldt pløjemark mens regnen falder ned. Det handler i lige så høj grad om at være klog, og kloge det var Chelsea mod Bayern.
Præcis. Jeg mener virkelig det ville have været naivt at spille offensivt mod Bayern eller Barca for den sags skyld. Chelsea spillede på sine styrker og vandt. Chelsea spillede mod et klubhold, der imo er udstyret med en af de bedste offensiver. Ribery og Robben havde jo været dødsensfarlige på omstillinger, men Chelsea stod dybt og forhindrede, at de ville komme i for mange 1 mod 1 situationer, hvilket havde været guf for de to. 44

Derudover skal man altså medregne, at Chelsea spillede på udebane mod Bayern, hvilket i øvrigt er med til at understrege, hvor stor og flot en bedrift denne ChL-sejr er.

verdenskrig
Manager

« Svar #4658: 21 Maj 2012, 21:04 »

Jeg ved bare selv at det ikke var "Alle mand bag bolden, hårde tacklinger og livrem og seler" der gjorde mig fan af fodbold da jeg var otte år. Det var da jeg så Brasserne slå Danmark ved vm 98. Måden de gjorde det på tryllebandt mig fuldkommen. Det hårde spil, hårde tacklinger og beskidte tricks har jeg senere lært at holde af. Men igen kan jeg naturligvis kun tale for mig selv der. Andre har måske haft det anderledes, men det er min holdning. 

Jeg fatter bare hat af at Chelsea med det offensive materiale de har til rådighed, bare stiller sig ned og siger " Værsgod Bayern her er bolden, så må i selv om hva i gør med den"

Det er i mine øjne en udbredt misforståelse når man siger at Chelsea kun kunne vinde på den måde. Chelseas offensiv er i mine øjne lige så god som Bayern, og med Bayerns elendige forsvar in mente så er det mig lidt en gåde at man ikke forsøger sig noget mere frem af banen. Ikke dermed sagt at man skal kaste ALT frem og spille med hovedet under armen. Men en kontrolleret offensiv, hvor man i det mindste tør holde i bolden og kombinere sig ud af modstanderens pres.

Synes sgu det virker som om gud har valgt side i CL i år Tunge

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #4659: 21 Maj 2012, 21:20 »

De som mener, at Chelsea på papiret skulle være lige så gode som Bayern, må godt lige forklare mig, hvordan det så kan være, at en Bayern sejr kun gav pengene 1,6 gange (eller noget i den retning) tilbage, mens en Chelsea sejr gav pengene hele 4 gange tilbage. Bookmakerne var tydeligvis ikke enige med jer.

I øvrigt så kan et lille kig på statistikken måske også lige kaste lys over, hvorfor Chelsea vandt, og Bayern ikke gjorde det. For godt nok hed skudstatistikken 24-6. Men kigger man på afslutninger indenfor målrammen, var det væsentligt tættere, 7-3. Det siger mig noget om, at Bayerns afslutninger generelt var væsentligt ringere end Chelseas.

I øvrigt så er det ikke alle unge mennesker, der kan spille hæl og tå, og heller ikke alle der kan lære det. Så hvorfor skulle det ikke kunne være inspirerende for disse, at se, at man også kan vinde på andre måder.

verdenskrig
Manager

« Svar #4660: 21 Maj 2012, 21:26 »

De som mener, at Chelsea på papiret skulle være lige så gode som Bayern, må godt lige forklare mig, hvordan det så kan være, at en Bayern sejr kun gav pengene 1,6 gange (eller noget i den retning) tilbage, mens en Chelsea sejr gav pengene hele 4 gange tilbage. Bookmakerne var tydeligvis ikke enige med jer.

I øvrigt så kan et lille kig på statistikken måske også lige kaste lys over, hvorfor Chelsea vandt, og Bayern ikke gjorde det. For godt nok hed skudstatistikken 24-6. Men kigger man på afslutninger indenfor målrammen, var det væsentligt tættere, 7-3. Det siger mig noget om, at Bayerns afslutninger generelt var væsentligt ringere end Chelseas.

I øvrigt så er det ikke alle unge mennesker, der kan spille hæl og tå, og heller ikke alle der kan lære det. Så hvorfor skulle det ikke kunne være inspirerende for disse, at se, at man også kan vinde på andre måder.

Det var i mine øjne også et latterligt odds, som kun skyldes at Bayern var hjemmeholdet. Ellers er jeg sikker på at oddset havde været 2.-'- på begge hold.

Bayerns største problem i den kamp var at Robben var den mest egoistiske idiot jeg længe har oplevet. Jeg var ved at kaste en hel ramme øl igennem mit tv da han på et tidspunkt i stedet for at slå den bagerst hvor der står to mand i kø, vælger at hakke den ud af stadion. I øvrigt lige efter han havde brændt sit straffespark. Generelt synes jeg han var mega ringe, og han er slet ikke den Robben han var få år tilbage. Ved ikke lige hva der er sket med ham. Dødbolde kunne han heller ikke slå.

Men ja det er naturligvis en pointe jeg kun kan give dig ret i. Det var måske også lige lovligt store ord jeg tog i min mund der, og kan naturligvis kun tale for mig selv der Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

alek9000
Manager

« Svar #4661: 21 Maj 2012, 21:34 »

Det var i mine øjne også et latterligt odds, som kun skyldes at Bayern var hjemmeholdet. Ellers er jeg sikker på at oddset havde været 2.-'- på begge hold.

Bayerns største problem i den kamp var at Robben var den mest egoistiske idiot jeg længe har oplevet. Jeg var ved at kaste en hel ramme øl igennem mit tv da han på et tidspunkt i stedet for at slå den bagerst hvor der står to mand i kø, vælger at hakke den ud af stadion. I øvrigt lige efter han havde brændt sit straffespark. Generelt synes jeg han var mega ringe, og han er slet ikke den Robben han var få år tilbage. Ved ikke lige hva der er sket med ham. Dødbolde kunne han heller ikke slå.

Men ja det er naturligvis en pointe jeg kun kan give dig ret i. Det var måske også lige lovligt store ord jeg tog i min mund der, og kan naturligvis kun tale for mig selv der Smiley
Arh, Bayern fik jo ikke flere biletter udleveret end Chelsea. Den eneste fordel, der kan have været ved at spille hjemme, er vel, at de kender græstæppet, banens længde og andre små næsten ligegyldige tekniske detaljer. Chelsea var bare underdogs og forståeligt nok.

Ellers er jeg enig med dig. Det var ikke Chelsea, der vandt trofæet - det var Bayern, der tabte det selv. Er desuden også enig i, at det var det tekniske og offensive spil, der gav mig lysten til at spille og se fodbold. Jeg tænkte i hvert fald ikke, at det kæmpe løbe arbejde nede bagi var spændende, men det er en smagssag. Jeg foretrækker bare, at man bruger fodbolden, når man rent faktisk spiller fodbold.

Zone 43
Manager

« Svar #4662: 21 Maj 2012, 21:59 »

Jeg ved bare selv at det ikke var "Alle mand bag bolden, hårde tacklinger og livrem og seler" der gjorde mig fan af fodbold da jeg var otte år. Det var da jeg så Brasserne slå Danmark ved vm 98. Måden de gjorde det på tryllebandt mig fuldkommen. Det hårde spil, hårde tacklinger og beskidte tricks har jeg senere lært at holde af. Men igen kan jeg naturligvis kun tale for mig selv der. Andre har måske haft det anderledes, men det er min holdning. 

Den kamp er også en af de første jeg husker, fantatisk kamp. Men som Hawk'en også nævner tidligere i tråden, så er det ikke første gang, at sådan en taktik vinder; Grækenland '04, Inter '10 osv. Det er det ikke kønneste, indrømmet, men hvis det skaber resultater, som her med Chelsea, kan jeg ikke se problemet i det. Resultater er det fodbold handler om, sammen med penge.

De som mener, at Chelsea på papiret skulle være lige så gode som Bayern, må godt lige forklare mig, hvordan det så kan være, at en Bayern sejr kun gav pengene 1,6 gange (eller noget i den retning) tilbage, mens en Chelsea sejr gav pengene hele 4 gange tilbage.

Jeg er ikke i tvivl om at Chelsea er mindst lige så gode som Bayern. Men jeg tror at oddsene i høj grad var som de var, fordi kampen blev spillet på Allianz Arena, hvor kun Gladbach, Dortmund og Mainz har formodet at tage point mod Bayern i sæsonen, samtidig med at Chelsea manglede et par spillere.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #4663: 21 Maj 2012, 22:04 »

Den kamp er også en af de første jeg husker, fantatisk kamp. Men som Hawk'en også nævner tidligere i tråden, så er det ikke første gang, at sådan en taktik vinder; Grækenland '04, Inter '10 osv. Det er det ikke kønneste, indrømmet, men hvis det skaber resultater, som her med Chelsea, kan jeg ikke se problemet i det. Resultater er det fodbold handler om, sammen med penge.

Jeg er ikke i tvivl om at Chelsea er mindst lige så gode som Bayern. Men jeg tror at oddsene i høj grad var som de var, fordi kampen blev spillet på Allianz Arena, hvor kun Gladbach, Dortmund og Mainz har formodet at tage point mod Bayern i sæsonen, samtidig med at Chelsea manglede et par spillere.

Man er vel heller ikke lige gode på papiret, når det ene hold, på papiret har en væsentlig større chance for at vinde end det andet  Wink

Husk nu i øvrigt også Danmark 92 på listen over hold, der har vundet på den slags fodbold  Thumbs Up

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #4664: 21 Maj 2012, 22:08 »

Ekstrem ærgeligt at drogba ikke tager et år mere for os, det ville modne Lukaku noget mere så han er helt klar til PL fodbold om 1,5 år. Når det så er sagt må man sige han stopper på toppen i en klub for hvem han har været en helt unik spiller. Han bliver en legende i Chelsea, og er den mest komplette angriber i PL de sidste 10 år, hvor han hver sæson har præsteret for os og har henvist adskillige dyre stjerneindkøb til bænken alligevel.

Tak for alt Drogba, håber du vil adoptere mig jeg føler jeg er din ukendte plejesøn!! Grin Smiley Smiley Smiley

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Sider: 1 ... 309 310 [311] 312 313 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010