home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  1 Bruger, 750 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 29 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15232 gange)
Krellz
Landsholdsspiller

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #60: 08 Sep 2008, 20:09 »

God sæson, men hvad sker der med Werder Bremens latterlige lave placering? Og for ikke at sige Leverkusens nedrykning :S?

Guldbrand
Gæst

« Svar #61: 08 Sep 2008, 20:31 »

God sæson, men hvad sker der med Werder Bremens latterlige lave placering? Og for ikke at sige Leverkusens nedrykning :S?

Ja hverken Werder Bremen, Leverkusen og til dels HSV har levet op til de forventninger der var til dem fra sæsonstarten af. Men heldigvis for mig så har det betydet at der har været mindre konkurrence i toppen af ligaen   Smiley

Omvendt så er det desværre ikke så realistisk som man havde håbet, og da jeg er en stor fan af så realistiske spil som overhovedet muligt, så er det selvfølgelig en skam, men desværre heller ikke noget man kan gøre noget ved.  Skuffet

Guldbrand
Gæst

« Svar #62: 08 Sep 2008, 21:08 »

Opsummering af sæsonen 07/08

Sæsonen 2007/08 er færdigspillet, og det udmønstrede sig i en flot 4. plads, og en noget skuffende exit i pokalturneringen alt for tidligt. Pokalturneringen var dog ikke i højsædet for os, hvorimod vi hellere ville kvalificere os til europæisk fodbold via en top placering i Bundesligaen, og med den yderst tilfredsstillende 4. plads så blev det mål indfriet.

Årets spiller
blev af fansene kåret til at være Alexander Frei, og jeg må siges at være enige. Den evige målfarlige angriber formåede at holde et højt niveau igennem hele sæsonen når han ikke var skadet, og det gav ham også en flot 2. plads på topscorer listen med 21 mål i 31 optrædener.

Hvis jeg skal nævne to andre spillere som også har formåede at holde en højt niveau igennem sæsonen, så bliver jeg nød til at nævne anføreren Dédé og vores unge gut Kruska. Dédé der blev rykket op på fløjen trods hans fortrukne position som back har leveret en fornem indsats, og blev også den spiller for os med flest assist igennem sæsonen. Udover hans evne til at lægge bolden op til de andre spillere, så viste han sig for også at være en målfarlig herre, både på dødboldsituationer, og med bolden for fødderne.

Økonomisk
ser det dog halv skidt ud. I slutningen af sæsonen kom der røde tal på bundlinjen, og med et underskud på et sted mellem 15-20 millioner kr. hver måned, så var det også forventet at klubben ville få det svært rent økonomisk. Det store underskud skal dog ses i sammenhæng med at klubben betaler 10 millioner kr. tilbage på deres lån hver måned. Trods de røde tal på bundlinjen, så mangler man stadig at modtage penge for TV rettighederne samt præmiepenge for klubbens gode position i Bundesligaen, og hvis man lægger de penge oveni vores økonomi, så har klubben alligevel et stort overskud i sidste ende. Men konklusionen er stadig at vi er bundet af pengene fra transfers, og div. Præmie/TV penge for at klare os økonomisk – Noget som vi skal forsøge at arbejde os væk fra.

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #63: 09 Sep 2008, 15:18 »

Fantastisk håber du for styr på økonomien og super slutplacering  Thumbs Up hva med og se om du kan hente Vidal nu hvor Leverkusen er rykket ned?  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #64: 09 Sep 2008, 15:37 »

Fantastisk håber du for styr på økonomien og super slutplacering  Thumbs Up hva med og se om du kan hente Vidal nu hvor Leverkusen er rykket ned?  Smiley

Alt det kan du høre om i mine næste updates, men jo har da helt sikkert kiggerten sigtet mod leverkusen da der render flere emner rundt dernede som jeg godt kunne tænke mig. Men der er også mange andre klubber om buddet.

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #65: 09 Sep 2008, 17:23 »

Alt det kan du høre om i mine næste updates, men jo har da helt sikkert kiggerten sigtet mod leverkusen da der render flere emner rundt dernede som jeg godt kunne tænke mig. Men der er også mange andre klubber om buddet.

Okay hvornår kommer den?  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #66: 09 Sep 2008, 17:25 »

Transfers 2008/09

Der skal sælges hvis der skal købes
, sådan er betingelserne desværre stadigvæk i klubben, men det er nu heller ikke fordi det har været noget problem for mig i denne omgang. Interessen for mine spillere har nemlig været stor, og det har også kasten en del handler af sig. Den første spiller der forlod klubben var Marc-André Kruska, egentlig ville jeg ikke sælge ham da han er et stort talent, og en dygtig spiller i en meget ung alder. Men et tilbud på 95 millioner kr. fra Ajax kunne jeg simpelthen ikke sige nej til. Først og fremmest med hensigt på klubben økonomiske situation, men samtidigt også fordi Kruska nok ikke ville være blandt startelleverne nu hvor Nuri Sahin er tilbage i truppen efter et lejeophold.
Publikumsynglingen fortid i Dortmund - Spanien kalder

Kruska blev dog ikke den eneste der forlod klubben. Både Giovanni Federico og Steven Pienaar skiftede også til henholdsvis HSV og Leverkusen. Giovanni var ikke en del af mine planer med førsteholdet, så et tilbud på 50 millioner var for godt til at kunne nej til. Et tilbud på 62 millioner kr. for Steven Pienaar mente jeg også var for godt til at kunne afslå, og dermed skiftede han til nedrykkerne fra Leverkusen. Pienaar var ikke forventet at skulle blive blandt startelleverne, og 62 millioner kr. for en rotationsspiller er ikke helt dårlig.

Mod slutningen af transfervinduet kom Deportivo med et tilbud på 100 millioner kr. for min kaptajn Dédé. Egentlig havde jeg ingen planer om at sælge den spiller med det største stjernestatus på holdet, men jeg mente tilbudet var for godt til at kunne afslå. Dédé var trods alt kun vurderet til 41 millioner kr. og var kommet op i tredverne, og dermed ved enden af hans karriere.

Salgene indbragte mig i alt 310 millioner kr. Nogle penge der giver et godt fundament til opbygningen af holdet i den nærmeste fremtid.
Koeverman Dortmunds nye angriber

Indkøb havde jeg forventet der ville blive en del af. Jeg havde håbet på at kunne hente gode spillere til en billig pris som jeg tidligere har haft held med. Desværre er det ikke lykkedes mig i samme omfang som tidligere, og det blev derfor ikke et helt optimalt transfervindue for mig i denne omgang. Et af mine vigtigste prioriteter var at hente en erstatning for Dédé, men med meget kort tid at gøre godt med, så lykkedes det mig aldrig at finde en spiller til en pris som jeg fandt økonomisk ansvarligt, og salget af Dédé blev derfor den handel jeg kom til at fortryde mest efter vinduet smækkede i. Heldigvis har jeg dog stadig Petric på holdet, og det bliver nu op til ham at løfte arven fra Dédé.

Selvom det ikke lykkedes mig at få en erstatning for Dédé, så blev det alligevel til to gode handler i mine øjne. Først og fremmest jagtede jeg en ny angriber, og selvom min første prioritet (Stefan Kibling)  og anden prioritet (Oscar Cardozo) ikke blev til noget da de begge var for dyre, så havde jeg held til at hente Danny Koevermans i PSV for 60 millioner kr. Koevermans scorede i sidste sæson 20 mål for PSV, og har derfor allerede bevist sig som en målfarlig herre på et højt niveau.

Jeg var længe interesserede i nogle af Leverkusens spillere. Nedrykningen fra Bundesligaen gjorde at flere af deres spillere ønskede at komme væk derfra, og jeg håbede at ville få held i at lokke dem til Dortmund i stedet. Getafe’s tilbud på Stefan Kibling kunne jeg dog ikke matche på det tidspunkt, og han røg derfor til spansk fodbold for 82 millioner kr. Heller ikke Lukas Sinkiewicz havde jeg held med at hente. Jeg var ikke parat til at smide de penge efter ham som Leverkusen krævede, og da jeg endelig fik råd til ham efter salgene af Giovanni Federico og Steven Pienaar, blev han solgt for næsen af mig til Duisburg - pris 46 millioner kr.

Jeg havde dog held, og denne gang også pengene til at hente den sidst spiller jeg var interesseret i - Nemlig Arturo Vidal. Jeg måtte dog slippe hele 70. millioner kr. for ham, men jeg håber og tror på at han nok skal blive en god investering for mig. Vidal er en meget alsidig spiller der kan spille de fleste positioner i forsvaret og på midtbanen. En evne der er meget værd i moderne fodbold. 

Ialt har jeg handlet for 130 millioner kr. og med salg for hele 310 millioner kr. så har man et overskud på 180 millioner kr. Et overskud der skal være fundamentet til opbygningen af et nyt storhold.

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #67: 09 Sep 2008, 17:36 »

Fantastisk træls du ikk lige fik hentet en erstatning for Dede, men ellers 2 super indkøb  Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #68: 09 Sep 2008, 17:42 »

Fantastisk træls du ikk lige fik hentet en erstatning for Dede, men ellers 2 super indkøb  Thumbs Up

Ja det var bittert, var ellers sikker på at jeg kunne nå at finde en billig løsning med en uge tilbage af transfermarkedet, men jeg skulle betale et godt stykke over de 100 millioner kr. for de spillere jeg havde kig på, og det var jeg ikke interesseret i på nuværende tidspunkt. Men Mladen Petric er nu også ganske udemærket, men jeg skal da have forstærket mig på den position snart.

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #69: 09 Sep 2008, 17:56 »

Ja det var bittert, var ellers sikker på at jeg kunne nå at finde en billig løsning med en uge tilbage af transfermarkedet, men jeg skulle betale et godt stykke over de 100 millioner kr. for de spillere jeg havde kig på, og det var jeg ikke interesseret i på nuværende tidspunkt. Men Mladen Petric er nu også ganske udemærket, men jeg skal da have forstærket mig på den position snart.

ja men hvem havde du kig på hvis jeg må spørge  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #70: 09 Sep 2008, 17:57 »

Truppen:
To spillere er kommet til, mens hele 5 spillere har forladt os. Stjerner som Dédé og Kruska er de spillere vi kommer til at savne mest, men de mange salg har også gjort at vores trup er blevet noget smal i forhold til før, og det kan gå hen og blive et problem for os nu hvor der også står Uefa Cup bold på programmet. Men ser man bort fra det, så er jeg ganske godt tilfreds. Vi har fået to kvalitetsspillere til truppen, og samtidigt et stort overskud efter vores salg. 
Holdoversigt:

GK: Roman Weidenfeller
GK: Marc Ziegler

DR: Patrick Owomoyela   
DL: David Vrzogic
DL: Pierre Wome
DC: Arturo Vidal          Købt
DC: André Bikey          
DC: Martin Amedick
DC: Markus Brzenska
DC: Robert Kovac
DC: Christian Wörns       Transferfri

MR: Jakub Blaszczykowski
MR: Lars Ricken
MR: Steven Pienaar        Solgt
ML: Dede                      Solgt
ML: Maden Petric
ML: Mihail Aleksandrov    Rykket op
MC: Peter Niemeyer   
MC: Nuri Sahin               
MC: Florian Kringe 
MC: Marc-Andre Kriska    Solgt
MC: Tinga

ST: Giovanni Federico   Solgt
ST: Danny Koevermans  Købt
ST: Boubacar Sanogo     
ST: Diego Klimowicz
ST: Alexander Frei

« Seneste Redigering: 09 Sep 2008, 18:04 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #71: 09 Sep 2008, 18:03 »

ja men hvem havde du kig på hvis jeg må spørge  Smiley

Der var egentlig en del spillere, og kan ikke lige huske dem alle.. Men nogle af dem var blandt andet Tim Borowski, Jeremy Menez, Fabian Canobbio, Shunsuke Nakamura og Aiden McGeady..  Og da jeg havde fået afslag fra stort set alle dem jeg ønskede mig forhørte jeg mig blandet andet ved Thomas Kahlenberg, men Auxerre ville ikke af med ham. Og til sidst prøvede jeg at leje Damien Duff, men hans løn krav var alt alt for høje. Han krævede næsten det dobbelte af hvad mine største stjerne får på holdet. Så jeg besluttede mig for at satse på petric, og så må jeg tage stilling til om han har klaret sig godt nok eller om der skal en ny erstatning til i det næste transfervindue.

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #72: 09 Sep 2008, 18:18 »

Der var egentlig en del spillere, og kan ikke lige huske dem alle.. Men nogle af dem var blandt andet Tim Borowski, Jeremy Menez, Fabian Canobbio, Shunsuke Nakamura og Aiden McGeady..  Og da jeg havde fået afslag fra stort set alle dem jeg ønskede mig forhørte jeg mig blandet andet ved Thomas Kahlenberg, men Auxerre ville ikke af med ham. Og til sidst prøvede jeg at leje Damien Duff, men hans løn krav var alt alt for høje. Han krævede næsten det dobbelte af hvad mine største stjerne får på holdet. Så jeg besluttede mig for at satse på petric, og så må jeg tage stilling til om han har klaret sig godt nok eller om der skal en ny erstatning til i det næste transfervindue.

okay  Smiley hva med skjebeld eller tettey måske er de gode nok  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #73: 09 Sep 2008, 18:25 »

okay  Smiley hva med skjebeld eller tettey måske er de gode nok  Smiley

Skjelbred spiller i Sampdoria og er ikke god nok endnu i forhold til den pris jeg ville komme til at skulle betale for ham. Og Tetty findes ikke i mit spil. - Måske fordi jeg kun spiller med Normal Database..

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #74: 09 Sep 2008, 18:33 »

Skjelbred spiller i Sampdoria og er ikke god nok endnu i forhold til den pris jeg ville komme til at skulle betale for ham. Og Tetty findes ikke i mit spil. - Måske fordi jeg kun spiller med Normal Database..

okay men super gennemgang af truppen  Thumbs Up

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010