home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  1 Bruger, 738 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15219 gange)
Guldbrand
Gæst

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #45: 02 Sep 2008, 18:44 »

Truppen

En spiller har forladt os, mens hele 4 nye ansigter er komme til. Der var ellers lagt op til at flere af vores spillere skulle forlade os, med de interesserede købere ville ikke acceptere prisen på mine spillere, og det er jeg egentlig godt tilfreds med. For ser man på truppen, så mener jeg at vi er blevet godt forstærket over hele linjen. Med Bikey i forsvaret har vi endelig fået den speed der gør at vi ikke længere er så sårbare over for hurtige spillere som vi tidligere har været. Samtidigt har vi også fået en yderst fornuftig erstatning for Degen som altså skiftede til Aston Villa.

Til midtbanen har vi lejet Makélélé, og selvom han højst sandsynligt ikke vil få meget spilletid, så er han stadig en fremragende backup at have. Også angrebet er blevet forstærket af den nu 4. tidligere Werder Bremen spiller i vores trup. Nemlig Sanogo. Den 25-årige angriber håber jeg at vil blive en farlig substitut, der med tiden vil overtage Klimowicz plads i angrebet.   

Holdoversigt:

GK: Roman Weidenfeller
GK: Marc Ziegler

DR: Phillip Degen             Solgt
DR: Patrick Owomoyela    Købt
DL: David Vrzogic
DL: Pierre Wome
DC: André Bikey           Købt     
DC: Martin Amedick
DC: Markus Brzenska
DC: Robert Kovac
DC: Christian Wörns

MR: Jakub Blaszczykowski
MR: Lars Ricken
MR: Steven Pienaar      Udlejet
ML: Dede
ML: Mladen Ptric
MC: Peter Niemeyer   
MC: Nuri Sahin          Udlejet 
MC: Florian Kringe 
MC: Claude Makélélé       Lejet
MC: Marc-Andre Kriska
MC: Tinga

ST: Giovanni Federico
ST: Boubacar Sanogo      Købt
ST: Diego Klimowicz
ST: Alexander Frei
« Seneste Redigering: 08 Sep 2008, 18:32 af Guldbrand » Logged

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #46: 02 Sep 2008, 19:20 »

Flot blog du har gang i.. Du har virkelig fået en god trup ud af ingen penge.. Så 5/5 herfra..

Guldbrand
Gæst

« Svar #47: 02 Sep 2008, 20:20 »

Flot blog du har gang i.. Du har virkelig fået en god trup ud af ingen penge.. Så 5/5 herfra..

Mange tak for din kommentar, det varmer  Smiley

Men ja, syntes også selv at jeg har fået en god trup til relativ få penge, men det har også været et af mine mål med dette spil. Nemlig at få en god økonomi med Dortmund, så jeg i fremtiden kan gå ud og købe nogle virkelige klassespillere..   Wink

Guldbrand
Gæst

« Svar #48: 02 Sep 2008, 20:30 »

Gejsten er tilbage !
|Wolfsburg 2-1 Dortmund | Hertha BSC 1-3 Dortmund |Dortmund 2-0 Bielefeld | Bochum 1-2 Dortmund |
| Dortmund 0-0 Cottbus | Werder Bremen 2-2 Dortmund |

Efter en noget skidt afslutning på 2007, så kan man roligt sige at vi er kommet godt ind i det nye år. Dog lige med undtagelse af pokalturneringen hvor vi måtte sande et tidligt exit allerede i 3. runde hvor Wolfsburg igen overmatchede os. Endnu engang fik jeg ikke en scout rapport på dem, og det kostede os dyrt. Men ser vi bort fra det nederlag, så har vi været i fantastisk form hvilket har indbragt os 3 sejr, 2 uafgjorte og i alt 11 point ud af 15 mulige. Ikke helt tosset endda – taget i betragtning at vi både har været i Berlin og Bremen og spille på udebane.

Selvom resultaterne har været gode, og vi for alvor er kommet ind i kampen om Champions League billetterne, så er det ikke det der glæder mig mest. Det er nemlig det faktum at vi har været overlegne i både spil og chancer i samtlige kampe med undtagelse af pokalkampen imod Wolfsburg. Selv mod Werder Bremen var vi overlegne, og kun et mål 8 minutter før tid reddede det ene point for Werder Bremen.

Den overlegne spil, samt de gode resultater gør selvfølgelig at man kan begynde at drømme lidt om Champions League. Stuttgart har ikke leveret hvad man kunne forvente af dem, og heller ikke Schalke har leveret deres bedste præstationer, og det gør at vi rent faktisk er smuttet forbi dem begge i tabellen.

patrick J
Manager

« Svar #49: 02 Sep 2008, 20:58 »

Sindssyg imponerende resultater du har opnået med Dortmund, ekstremt flot syntes jeg

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Guldbrand
Gæst

« Svar #50: 02 Sep 2008, 22:21 »

Sindssyg imponerende resultater du har opnået med Dortmund, ekstremt flot syntes jeg

Mange tak.. Ja jeg er også godt tilfreds med at ligge nr. 2, håber bare at jeg kan klare det sæsonen ud, så jeg kan komme i Champions League og få en masse penge der.   Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #51: 03 Sep 2008, 19:31 »

Borussia Dortmund – 1. FC Nürnberg
Bundesligaen 23. Spillerunde.

Efter en meget skidt sæson, så er det begyndt at lysne op for Nürnberg i 2008. Med en god række resultater ser det ud til at Nürnberg kan gå fri fra nedrykningskampen. Man var ellers lig point med Wolfsburg før vinterpausen, men
med 10 point i de seneste 5 kampe, så ser det ud til at de er tilbage på sporet.

Scout Rapport:
Nürnberg spiller en defensiv 4-1-4-1 formation og prøver gerne at tvinge deres modstander frem, før de forsøger et kontraangreb

Nürnberg kan bedst lide at være det boldbesiddende hold, og de vil forsøge at holde bolden på jorden og få gang i pasningsspillet.

Angelos Charisteass hovedstødskraft kan være et farligt våben, og vi bør forsøge at afskære forsyningerne til ham.

Mine taktiske overvejelser:
Jeg vil til dagen kamp imod Nürnberg prøve at presse dem meget. Derfor er både skærme af og den defensive linje sat højt. Mentaliteten er sat til at være offensivt, mens jeg også har pillet lidt ved bredden og den kreative frihed. Til sidst har jeg sat tidsspild til sjældent.

Jeg håber at jeg ved at presse dem højt på banen vil få overtaget i kampen, og gøre at de bliver nød til at tænke mere defensivt, og på den måde ødelægge deres offensiv.

Kampen:

Jeg syntes at min taktik langt hen af vejen virker som jeg havde til hensigt. Vi lægger generelt en stort pres på dem, og det meste af spillet forgik også på deres tredjedel af banen. Vi vidste dog på forhånd at Nürnberg ville satse på kontra’er, men alligevel var det nu mest på dødboldsituationern e at jeg følte mig mest presset. Deres hjørnespark var meget farlige, og flere gange fangede jeg mig selv i at krumme tær fordi jeg troede de ville score.

Heldigvis blev det til en hjemmesejr. Målet tilfaldt i 1. halvlegs overtid da Alexander Frei fra distancen scorede efter en løs bold ved et hjørnespark. Vi var nu ellers i flere omgange tæt på at score yderligere, men samtidigt var Nürnberg også tætte på i flere omgange. Så 1-0 resultatet er uden tvivl et tilfredsstillende resultat for os der gør at vi for alvor er med i kampen om Champions League billetterne.

Dortmund 1-0 Nürnberg
1-0   Alexander Frei (45+2)

Guldbrand
Gæst

« Svar #52: 03 Sep 2008, 20:29 »

CHL kommer længere og længere væk
| Bayern 3-1 Dortmund | Dortmund 1-0 Rostock | Schalke 2-2 Dortmund | Dortmund 1-1 Wolfsburg |
| HSV 2-0 Dortmund | Dortmund 0-0 Stuttgart |

Efter en rigtig flot stime
med gode resultater og hvor håbet om Champions League blev større og større for hver kamp, så må vi indse at det næppe bliver til Champions League i denne omgang. Resultaterne har ikke direkte været dårlige, men de har heller ikke været gode nok til at kunne følge med Stuttgart og Schalke om medaljepladserne. Det er specielt de frygtede udebane kampe mod henholdsvis Bayern, Schalke og HSV hvor det kun blev til et enkelt point der gør det svært for os at holde fast i toppen, og når vi samtidigt ikke er i stand til at vinde på hjemmebane når det virkelig gælder, så må vi konstatere at vi bare ikke er gode nok endnu til helt at kunne spille med om medaljerne. Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men det ser unægtelig svært ud, og vi må nok hellere begynde at kigge ned af i tabellen, og sørge for at holde de andre hold under os i tabellen.

Hvis man kigger lidt på resultaterne hvor det er blevet til seks point ud af atten mulige, så syntes jeg isoleret set på hver enkelt kamp at det faktisk ikke er så slemt igen. Nederlagene til Bayern og HSV på udebane var vel forventet på forhånd, mens det uafgjorte resultat mod Schalke er et godt resultat. Sejren over Rostock er også ganske udmærket, mens uafgjort med Stuttgart og Wolfsburg ikke direkte er nogle dårlige resultater, men bestemt heller ikke optimale resultater. Det er først når man tager alle seks kampe og tager dem op ved siden af hinanden at det ikke er godt nok fra vores side af.
« Seneste Redigering: 03 Sep 2008, 20:33 af Guldbrand » Logged

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #53: 03 Sep 2008, 20:34 »

ærgeligt hva plads er du på nu?  Smiley men super update  Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #54: 03 Sep 2008, 20:38 »

ærgeligt hva plads er du på nu?  Smiley men super update  Thumbs Up

Jeg ligger nr. 4 på det tidspunkt..  Er færdig med sæsonen, og har desværre helt glemt at tage Screenshots mens jeg spillede, så det må i lige undvære indtil slutstillingen.

Guldbrand
Gæst

« Svar #55: 04 Sep 2008, 17:25 »

Borussia Dortmund – MSV Duisburg
Bundesligaen 30. spillerunde.

Duisburg har gjort det fornemt i denne sæson, og trods en position som nedrykningskandidat, så har de alligevel formået at ligge sig i top 10, og nu jagter de Uefa Cup pladserne. Men selvom Duisburg har gjort det godt i denne sæson, så fik de alligevel en lussing af de helt store da de i sidste runde tabte med hele 6-0 ude til Hannover. Og det nederlag skal vi udnytte !

Scout rapport:
Min talentspejder har ikke haft mulighed for at se Duisburg i kamp, men forventer de stiller op i en 4-4-2 formationen. Banen på MSV-Arena er ret kort, hvilket vil betyde megen trængsel, især midt på banen. Spillere kommer til at arbejde hårdt for at finde plads.

Min talentspejder advare om at Duisburg har en teknisk talentfuld spiller i Youssef Mokhtari, og vi bør forsøge at begrænse den offensive midtbanespillers kreativitet.

Da jeg ikke ved hvordan Duisburg vil spille, har jeg valgt at holde min egen taktik simpel, og så prøve at justere den i løbet af kampen. Jeg har valgt eftersom at jeg er favorit at have en lidt lav defensiv linje, mens jeg spiller mere offensivt en defensivt. Ellers er resten af indstillingerne meget tæt på at være på normal, hvor enkelte måske er rykket et enkelt hak eller to.

Kampen:
Efter at have fået en fremragende start på kampen, hvor en Alexander Frei der netop er kommet tilbage fra en skadespause fik scoret efter blot 7 minutter, gik vi ned og Duisburg kunne i stedet tage overtaget på kampen. De fik efter 24 minutter reduceret til 1-1 på frispark af Youssef Mokhtari, og blot 3 minutter senere udnyttede han et forsvarsdrop. Wome begyndte at drible i eget felt, og det kostede os et mål.

I 2. halvleg begyndte jeg for alvor at satse offensivt. Jeg skiftede min sædvanlige 4-4-2 ud med 3-4-3, og kort før tid gav det bonus. Sanogo der blev købt i Werder Bremen scorede hans første mål for Dortmund da han driblede forbi Duisburgs målmand, og sikkert sparkede bolden ind i nettet til slutresultatet 2-2. 

Duisburg 2-2 Dortmund
0-1 Alexander Frei (7)
1-1 Youssef Mokhtari (24)
2-1 Youssef Mokhtari (27)
2-2 Sanogo (89)

Guldbrand
Gæst

« Svar #56: 07 Sep 2008, 19:56 »

Top 4, men med mulighed for CL

Det ser godt ud for os i tiden, efter det noget skuffende resultat imod Duisburg har vi løftet vores spil til et niveau vi kan være bekendt. Tre sejre i tre kampe, sådan lyder vores nuværende form på, og de gode resultater gør at
Resultater:
Dortmund 2-0 Karlsruhe
Frankfurt  0-1 Dortmund
Dortmund 3-0 Leverkusen

Næste kamp:
Hannover - Dortmund
drømmen om Champions League og en 3. plads i Bundesligaen stadig kan realiseres. Der er dog ingen tvivl om at det bliver svært for os, og at vi skal have hjælp fra Hertha BSC i den sidste kamp. Det er nemlig hovedstadsklubben som i sidste runde skal en tur til Gelsenkirchen og Veltins Arena, og der skal de mindst hente et point hvis det skal lykkes os at komme i det forjættede land.

For lige at vende tilbage til vores gode form, så har vi som sagt formåede at vinde i de tre seneste kampe, og det har været imod gode modstandere. Først blev Karlsruhe slået så Frankfurt, og til sidst blev også Leverkusen slået med hele 3-0 på Signal Iduna Park. Kendetegnet for de tre kampe har været vores stærke defensiv, som har formået holdt nullet i alle tre kampe, og det er noget der giver smil på læben, og gør at jeg virkelig tror på at vi selv er i stand til at gøre det arbejde der skal til for at komme i CL. Så skal vi bare håbe på at den ekstra hjælpende hånd fra Berlin vil komme imod Schalke i næste og sidste spillerunde.

Leverkusen var det sidste hold vi slog, hele 3-0 endte kampen hvor Alexander Frei med 2 af scoringerne var kampens helt store spiller. Men det var også et Leverkusen hold i store vanskeligheder som vi mødte. Nederlaget til os gør nemlig at de er røget under nedrykningsstregen igen, og med kun en runde tilbage så kan imod alle forventninger ende med at skulle spille 2. Bundesliga til næste sæson.

Guldbrand
Gæst

« Svar #57: 08 Sep 2008, 18:40 »

Hannover 96 – Borussia Dortmund
Bundesligaen 33. spillerunde.

Det er nr. 4 mod nr. 5 der tørner sammen i sidste spillerunde her i Bundesligaen, og for begge klubber er der meget på spil. Mens vi kan med lidt hjælp fra Hertha Berlin kan kvalificere os til Champions League til næste år, så skal Hannover vinde deres kamp hvis de vil være sikre på 5. pladsen. De er kun et enkelt point foran Hertha Berlin og HSV på henholdsvis 6 og 7 pladsen, så et nederlag vil højst sandsynligt betyde at de vil ryge længere ned i tabellen.

Scout Rapport:
Hannover spiller gerne en defensiv 4-4-2 formation hvor de vil prøve at tvinge deres modstander frem, før de forsøger sig med et kontraangreb. Banen på AWD-Arena er ret kort, hvilket vil betyde megen trængsel, især midt på banen. Spillerne kommer til at arbejde hårdt for at finde plads.

Hecking kan bedst lide at være det boldbesiddende hold, og Hannover vil forsøge at holde bolden på jorden og få gang i pasningsspillet. Deres angribere mangler fart, men vores forsvar skal advares mod at tage for let på kampen.

Bedømt ud fra deres taktik, så har jeg besluttet mig for at spille med en nogenlunde høj defensiv linje, samt en normal mentalitet der dog er mere offensiv end defensiv. Skærme af er sat lidt længere ned, da jeg skal forsvare mig imod deres kontra angreb, mens de øvrige instruktioner næsten ikke er blevet pillet ved.

Samtidigt har jeg valgt at skærme deres to fløje af altid, samt prøve at tvinge deres højrefløj til at bruge hans svage fod. Grunden til at jeg ikke gør det ved deres venstrefløj, er at han er lige god med begge hans fødder, så det vil være ligegyldigt at tvinge ham til kun at bruge det ene af hans ben.

Kampen:

Det var på mange måder en meget lige kamp, hvor der faldt flere gode chancer til begge mandskaber. Ser man på boldbesiddelsen, så var det os der havde den mest, og jeg mener også vi havde fortjent i det mindste det ene point. Men sådan er fodbold ikke altid, og Hannover kunne alligevel sikre sig en 1-0 sejr, og dermed også en velfortjent 5. plads.

Nederlaget fik nu ingen konsekvenser for os, Schalke vandt sikkert deres kamp med 2-0, så en sejr havde ikke hjulpet. Dermed slutter vi altså på 4. pladsen hvilket betyder Uefa Cup bold til næste sæson. Hvilket jeg er meget tilfreds med.

Hannover 1-0 Dortmund
Mike Hanke (72)

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #58: 08 Sep 2008, 18:49 »

Flot første sæson og UEFA bold i næste.. Tror sikkert godt du kan få skrabet et klasse hold sammen, hvis du bruger sommeren rigtig Smiley
Overraskende at Hannover endte så højt men også at Leverkusen må en tur ned den næst bedste række. Men flot indtil videre, forventer mig en ligeså flot blog næste gang også..

Guldbrand
Gæst

« Svar #59: 08 Sep 2008, 20:03 »

Flot første sæson og UEFA bold i næste.. Tror sikkert godt du kan få skrabet et klasse hold sammen, hvis du bruger sommeren rigtig Smiley
Overraskende at Hannover endte så højt men også at Leverkusen må en tur ned den næst bedste række. Men flot indtil videre, forventer mig en ligeså flot blog næste gang også..

Mange tak for din kommentar   Thumbs Up

Ja det er lidt overraskende med Hannover, men de slog jo også mig i begge opgør, så gode har de jo været. Mere overraskende er det med Leverkusen, men det er jo kun godt nok for mig. Det betyder der er en tophold mindre at kæmpe imod, samt der højst sandsynligt også er nogle profiler der vil væk fra klubben  Wink   Thumbs Up

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010