home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  1 Bruger, 732 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15218 gange)
Guldbrand
Gæst

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #15: 24 Aug 2008, 19:07 »

Truppen

Der er ingen tvivl om at salget at Sebastian Kehl har svækket os på den centrale midtbane, men med indkøbet af Niemeyer mener jeg alligevel at vi er godt dækket ind. Samtidigt så mener jeg at vi er forstærket efter at transfervinduet er lukket. Salgene af Valdez og Buckley ser jeg ikke som den store svækkelse, mens indkøbet af Wome forstærker os på alle linjer på holdet. Dette skal selvfølgelig forstås sådan at mens Wome indtager venstrebacken, så rykker Dede op på venstremidt, mens Petric ryger op i angrebet. Med den omrokering føler jeg at vi er forstærket både i forsvaret, midtbanen samt angrebet.

I spillet er vi spået til en 8. plads, og det ser jeg egentlig som meget fornuftigt. Selvfølgelig vil jeg gøre alt for at slutte blandt de hold der kvalificere sig til europæisk fodbold, men jeg kan godt stille mig tilfreds med en 8. plads i denne sæson. Men mindre kan hellere ikke gøre det.

Holdoversigt:
GK: Roman Weidenfeller
GK: Marc Ziegler

DR: Phillip Degen
DL: David Vrzogic
DL: Pierre Wome      Købt
DC: Martin Amedick
DC: Markus Brzenska
DC: Robert Kovac
DC: Christian Wörns

MR: Jakub Blaszczykowski
MR: Lars Ricken
ML: Dede
ML: Delron Buckley  Solgt
MC: Peter Niemeyer   Købt
MC: Florian Kringe
MC: Marc-Andre Kriska
MC: Sebastian Kehl  Solgt
MC: Tinga

ST: Giovanni Federico
ST: Mladen Petric
ST: Nelson Valdez   Solgt
ST: Diego Klimowicz
ST: Alexander Frei
« Seneste Redigering: 25 Aug 2008, 10:12 af Guldbrand » Logged

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #16: 24 Aug 2008, 19:38 »

Det er virkelig lækkert det her. Dejligt enkelt og det kræver ike det store for læserne at følge med. KUTGW

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Gæst

« Svar #17: 24 Aug 2008, 19:57 »

Det er virkelig lækkert det her. Dejligt enkelt og det kræver ike det store for læserne at følge med. KUTGW

mange tak for kommentaren.. Det glæder mig at du kan lide det..    Smiley

Altid FCK
Manager

« Svar #18: 24 Aug 2008, 20:10 »

Rigtig god blog, vil helt klart følge med i den.
Ingen overflødige ting, det er skønt

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #19: 24 Aug 2008, 21:05 »

Fremragende blog, godt skrevet, men puha hvor jeg hader din skrifttype. Det er som en skrivemaskine og det er ikke positivt. Beklager, men man mister meget hurtigt lysten til at læse det, blot pga. skriften. Men du skriver rigtig godt, med gode vendinger og meget få fejl.

Det er i øvrigt skægt at jeg lige har startet et netspil med g00n hvor jeg er Fiorentina og han er Dortmund - Jeg kiggede lige på Vestjydens blog som åbenbart var om Fiorentina, og går direkte til din der er Dortmund Grin
« Seneste Redigering: 25 Aug 2008, 11:03 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Guldbrand
Gæst

« Svar #20: 24 Aug 2008, 21:12 »

Fremragende blog, godt skrevet, men puha hvor jeg hader din skrifttype. Det er som en skrivemaskine og det er ikke positivt. Beklager, men man mister meget hurtigt lysten til at læse det, blot pga. skriften. Men du skriver rigtig godt, med gode veninder og meget få fejl.

Det er i øvrigt skægt at jeg lige har startet et netspil med g00n hvor jeg er Fiorentina og han er Dortmund - Jeg kiggede lige på Vestjydens blog som åbenbart var om Fiorentina, og går direkte til din der er Dortmund Grin

Mange tak for din kommentar..  Men ja, ud fra afstemningen, så ser det vist også ud til at jeg hellere må få skiftet den skrift.. Hehe.. 

Philli
Landsholdsspiller

« Svar #21: 24 Aug 2008, 21:17 »

Fremragende blog, godt skrevet, men puha hvor jeg hader din skrifttype. Det er som en skrivemaskine og det er ikke positivt. Beklager, men man mister meget hurtigt lysten til at læse det, blot pga. skriften. Men du skriver rigtig godt, med gode veninder og meget få fejl.

funny crazy

Guldbrand
Gæst

« Svar #22: 25 Aug 2008, 10:15 »

Så er skriften blevet ændret..   Smiley   

Guldbrand
Gæst

« Svar #23: 25 Aug 2008, 17:18 »

Taktikken

Der findes mange forskellige måder at lave taktikker på. Nogle forsøger selv, andre følger den såkaldte RoO, mens der er nogle der laver deres taktikker ud fra den modstanderrapport man får før hver kamp. Og netop sidstnævnte er den måde jeg laver taktikker ud fra.

At lave sin taktik ud fra den modstanderrapport som man får, går i det stor hele ud på at gøre det modsatte af sin modstander. – Altså at counter deres taktik. Spiller de f.eks. offensivt, bredt og med korte afleveringer, så skal man selv spille defensivt, smalt og med direkte afleveringer.

Det lyder måske nemt, men det kan jeg love jer for at det er det bestemt ikke. Det kræver meget erfaring at kunne gennemskue sin modstanders taktik ud fra den rapport man får, og jeg mangler stadig meget endnu før jeg kan kalde mig ekspert i det.

En af grundene til at jeg skriver denne form for blog, er faktisk for at det skal hjælpe mig selv til at blive bedre. Ved at skrive ned hvilke ting jeg foretager mig før og midt i en kamp, for bagefter at se om det giver succes, håber jeg at vil give mig mere erfaring og på den måde gøre mig bedre. For når det handler om at lave taktikker, så er erfaringer ens bedste redskab.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #24: 25 Aug 2008, 17:21 »

Det lyder som en fornuftig og svær taktik. Jeg har selv forsøgt mig med en lignende taktik, hvor jeg også kiggede på modstandernes spillere og fandt svagpunkter som jeg så udnyttede. Det var dog for tidskrævende i forhold til at jeg gerne vil spille mit FM underholdende og hurtigt Wink Men held og lykke, jeg glæder mig til at læse om dine resultater Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Guldbrand
Gæst

« Svar #25: 25 Aug 2008, 17:35 »

Det lyder som en fornuftig og svær taktik. Jeg har selv forsøgt mig med en lignende taktik, hvor jeg også kiggede på modstandernes spillere og fandt svagpunkter som jeg så udnyttede. Det var dog for tidskrævende i forhold til at jeg gerne vil spille mit FM underholdende og hurtigt Wink Men held og lykke, jeg glæder mig til at læse om dine resultater Smiley

Jeg går nu ikke ind og kigger på de enkelte spillere og finder deres svagheder.. jeg ser kun på hvordan holdet spiller, og lægger så min taktik ud fra det..  Men ja, det er selvfølgelig lidt mere tidskrævende, end bare at have nogle standard taktikker liggende, men tilgengæld finder jeg det meget mere interessant at spille på denne måde..   Wink  Det giver et eller andet sted lidt mere glæde når man så vinder en kamp, eller får et godt resultat.

Guldbrand
Gæst

« Svar #26: 25 Aug 2008, 18:44 »

God sæsonstart

| Wehen 0-4 Dortmund | Dortmund 3-1 Hertha BSC | Bielefeld 0-0 Dortmund | Dortmund 3-0 Bochum |
| Cottbus 1-1 Dortmund | Dortmund 4-2 Werder Bremen | Nürnberg 1-2 Dortmund |

Vi har egentlig fået en meget fornuftig start på den nye sæson. Med 4-0 sejren i pokalturneringen er vi sikkert videre til næste runde hvor Paderborn venter. En kamp man vist godt kan sige at vi bør vinde.

I Ligaen gør vi det også yderst fornuftigt. Dog med et enkelt hængeparti, nemlig udebanekampene. Jeg har af en eller anden grund svært ved at skabe gode resultater på udebane, og den ene gang imod Nürnberg hvor jeg rent faktisk hev en sejr hjem, ja så var det lidt heldigt. Jeg scorede nemlig begge mine mål i de døende minutter af kampen.

Jeg har dog været det mest spilstyrende hold i stort set alle af mine kampe, men på udebane har jeg alligevel måtte nøjes med uafgjort to af gangene. Ikke helt optimalt, men alligevel ikke noget man kan være helt utilfreds med.

På hjemmebane ser det anderledes meget mere fornuftigt ud. Sikre sejr over Hertha BSC og Bochum blev efterfulgt af en fremragende comeback imod Werder Bremen. Bagud 0-2 ved pausen i en kamp hvor vi mildest talt var helt væk, skiftede jeg til en lidt mere defensiv taktik, og fortalte at jeg forventede mere af mine spillere i 2. halvleg. Og det tog de åbenbart til sig. Tre mål af Mladen Petric og et af indskifteren Alexander Frei gjorde at vi hev alle 3 point med os fra opgøret, og leverede et fremragende comeback imod Werder Bremen, der har set noget skidt ud i sæsonstarten.
« Seneste Redigering: 25 Aug 2008, 19:19 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #27: 25 Aug 2008, 20:37 »

Borussia Dortmund – FC Bayern München
Bundesligaen 6. spillerunde.

Nr. 2 mod Nr. 1, sådan er stillingen når vi hjemme på Signal Iduna Park tager imod favoritterne fra Bayern. Sydtyskerne har fået en fremragende start på den nye sæson med 5 sejr og et enkelt uafgjort, værd at bide mærke i er at Bayern faktisk ikke har lukket et eneste mål ind i de første 6 kampe. En skræmmende defensiv som vi skal forsøge at bryde igennem. 

Scout rapport:
FC Bayern har ikke nogen særlig spillestil og foretrækker at spille med forskellige slags afleveringer. De har fordel af et stærkt og godt organiseret forsvar, som kan blive meget svært at gennembryde. Deres midtbane er god med bolden og kan skabe chancer. Vi skal desuden være opmærksomme på deres angribere, da de er stærke og hurtige.

En mulig trussel for vores forsvar vil være tempoet fra højrefløjen Frank Ribery.

Mine taktiske overvejelser:

Bayern er et meget komplet hold, og ud fra scout rapporten har de ingen åbenlyse svagheder mens de har mange styrker at spille på. Derfor kan det blive meget svært at sætte en taktik op til dette opgør da jeg ikke kan hente mange informationer om hvordan jeg skal sætte min taktik i forhold til rapporten.   

Jeg sætter derfor min taktik ud fra mine instinkter, og om hvordan jeg generelt mener man bør spille mod et tophold. Da jeg er på hjemmebane mener jeg ikke at jeg bare bør stille mig tilbage på egen bane og satse på kontraer, i stedet har jeg sat den defensive linje nogenlunde højt, mens jeg spiller mere defensivt end offensivt (2 hak til venstre). Jeg spiller også med normale afleveringer i et højt tempo, mens skærme af og bredde er sat lidt ned. Derudover er kontraangreb sat til mens jeg har sat tacklinger til at være hård imod deres angribere.

Kampen:
Det gik langt fra som forventet, efter en stort pres fra Bayerns side i de første 10 minutter fik vi endelig åbnet lidt op for kampen indtil vi i det 19. minut måtte se Tinga forlade banen efter direkte rødt kort. Jeg gik derfor over i en 4-4-1 formation, og skulle nu bare forsøge at holde 0-0 hele kampen igennem. Det gik da egentlig også meget godt, jeg satte mentaliteten lidt op for at komme længere frem på banen, mens skærme af blev sat lidt længere ned. Men i det 44. minut ødelagde Podolski mine planer ved at score til 1-0. I 2. halvleg gik jeg over til at spille med en offensiv og defensiv midtbane. Dette skyldes at jeg på den måde fik en ekstra mand i forsvaret og en ekstra i angrebet, da en mand på toppen desværre ikke nok imod så stærkt et mandskab som Bayern er. Den nye taktik virkede egentlig meget godt, Bayern kom ikke frem til så mange chancer som før, og samtidigt kom vi længere frem på banen, dog uden aldrig at blive farlige for Bayern der sikkert kørte 0-1 sejren hjem.

- Et eller andet sted er jeg egentlig meget godt tilfreds med resultatet. 10 mand imod 11 Bayern spillere kan nemt resultere i en ordentlig øreklasker, men vi formår at holde dem i store perioder af kampen, og jeg tror på at vi kunne have fået et bedre resultat hvis det ikke var fordi vi blev reduceret til 10 mand så tidligt i kampen.

Dortmund 0-1 FC Bayern

Tinga udvist (19)
0-1 Podolski (44)

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #28: 25 Aug 2008, 20:56 »

Fremragende blog, og super resultater jeg følger med  Smiley

Brodtgaard
Manager

« Svar #29: 26 Aug 2008, 09:23 »

Det her er jo en rigtig god blog.  Godt skrevet.
Dejlig at du rettede skrifttypen Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010