home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  0 Brugere, 794 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 35 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15242 gange)
Guldbrand
Gæst

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #30: 26 Aug 2008, 12:13 »

Fremragende blog, og super resultater jeg følger med  Smiley

Er glad for at du vil følge med i min blog   Thumbs Up

Det her er jo en rigtig god blog. Godt skrevet.
Dejlig at du rettede skrifttypen Smiley

mange tak for din kommentar, det sætter jeg pris på.. Men ja, det er vist godt nok at jeg fik ændret skriften, den faldt ikke i god jord hos de fleste læsere   Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #31: 26 Aug 2008, 15:39 »

Dortmund forsætter de gode resultater

| Rostock 2-4 Dortmund | Dortmund 2-0 Schalke 04 | Wolfsburg 2-1 Dortmund |
| Dortmund 0-0 HSV | Paderborn 2-3 Dortmund |

Efter nederlaget til Bayern, så rejste vi os i den følgende kamp ude mod Rostock. 4-2 endte kampen til vores favør, men det var langt fra nogen køn kamp fra vores side af. Runden efter galt det vores evige ærkerivaler Schalke 04. Efter en lidt skæv start, fik vi os endelige bidt os fast i kampen, og vi kunne faktisk relativ nemt køre en sikkert 2-0 sejr hjem. Noget der uden tvivl gav masser af selvtillid blandt spillerne, samt gjorde fans og bestyrelsen glade igen efter nederlaget imod Bayern.

Ude mod Wolfsburg gik det dog galt. Forinden havde der været en landsholdpause, hvilket gjorde at jeg ikke fik nogen scout rapport på kampen. Og det kom til at koste dyrt. Jeg havde ingen anelse om hvordan de ville spille, og derfor heller ikke hvordan jeg selv skulle gribe kampen an. Det endte dog også i et nederlag på ”kun” 2-1. For det kunne sagtens have endt med et nederlag på 3-4 mål. I både spil og chancer var vi langt efter Wolfsburg der i den kamp mest mindede om et godstog.

Hjemme på Signal Iduna Park skulle vi op imod HSV. Kampen endte i en tæt men kedelig 0-0, og det var faktisk et resultat jeg var fint tilfreds med. Desværre har jeg kunne se på Dede’s profil at han savner mere disciplin hos bestyrelsen. Det tolker jeg som om at jeg ikke burde have været tilfreds med resultatet, men burde have været skuffet over det uafgjorte resultat.

Utilfreds det var jeg dog i pokalturneringens 2. runde, da vi kun formåede at få en smal 3-2 sejr. Godt nok går vi da videre, men ærlig talt, så er det ikke imponerende at vinde med et enkelt mål imod et hold som Paderborn.

« Seneste Redigering: 26 Aug 2008, 15:41 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #32: 26 Aug 2008, 18:33 »

VFB Stuttgart – Borussia Dortmund
Bundesligaen 12. spillerunde.

Nr. 2 mod Nr.3. Sådan er statusen når de tyske mestre fra Stuttgart lægger græs til top opgøret imod os. Stuttgart har ligesom os fået en god start på den nye sæson hvilket også har kastet en flot 2. plads af sig. Men de kan dog ikke helt hamle op med Bayern der har et forspring på 6 point.

Scout Rapport:

Stuttgart har ikke nogen særlig spillestil og foretrækker at spille med forskellige slags afleveringer. De har fordel af et stærkt og godt organiseret forsvar, som kan blive meget svært at gennebryde. Deres midtbane er god med bolden, og kan skabe chancer. VI skal desuden være opmærksomme på deres angribere, da de er stærke og hurtige.

Tempoet fra Yildiray Basturk kan bleve en mulig trussel for vores forsvar.

Mine taktiske overvejelser:

Ja det lyder sku noget nært det samme som der blev sagt imod Bayern. Dengang tabte jeg dog 1-0, men det så meget fornuftigt ud. Derfor vil jeg også gøre stort set det samme som dengang, dog med enkelte ændringer.

Jeg mener ikke at man får meget ud af at stille sig på sin egen bane halvdel, derfor har jeg sat den defensive linje højt, mens jeg dog i holdmentaliteten vil være lidt mere defensivt orienteret. Skærme af vil være lidt neutralt, mens bredden vil blive en smule smalt. Derudover vil jeg spille med direkte afleveringer, med normalt tempo.

Kampen:
To scoringer inden for blot 7 minutter til stillingen 1-1. En noget vild start på kampen som Stuttgart sad på. Vi fik aldrig rigtig fat i mestrene, og selvom vi holdte 1-1 helt frem til det 70. minut, så så det længe ud til at Stuttgart ville vinde. Det gjorde de også til sidst. 3-1 endte kampen, hvor jeg ellers forsøgte at forsvare mig imod deres kanter. Desværre var vi alt for passive oppe foran, og det kostede os bagud da Stuttgart blot kunne koncentrer sig om deres offensive arbejde.

Stuttgart 3-1 Dortmund
1-0 Mario Gomez (5)
1-1 Alexander Frei (7)
2-1 Mario Gomez (70)
3-1 Gledson (78)

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #33: 27 Aug 2008, 17:14 »

super updates ærgeligt du tabte til stuttgart  Grin men ellers super ville gerne hvis du kunne skrive hvem der scorer  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #34: 27 Aug 2008, 18:56 »

super updates ærgeligt du tabte til stuttgart  Grin men ellers super ville gerne hvis du kunne skrive hvem der scorer  Smiley

Det gør jeg også..  Står nederst i updaten   Wink

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #35: 27 Aug 2008, 19:00 »

Det gør jeg også..  Står nederst i updaten   Wink

ja men oss i de andre  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #36: 27 Aug 2008, 19:14 »

ja men oss i de andre  Smiley

Ahh. okay, på den måde   Smiley   Havde lidt overvejet det i starten, men jeg tror desværre ikke det bliver til noget. Jeg tror teksten vil blive alt for meget opremsning på den måde, og det ønsker jeg ikke..  Kan selvfølgelig godt være at jeg kan finde på en anden måde at vise det på, men så må jeg lige en smut i tænkeboksen.   Wink

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #37: 27 Aug 2008, 19:16 »

Ahh. okay, på den måde   Smiley   Havde lidt overvejet det i starten, men jeg tror desværre ikke det bliver til noget. Jeg tror teksten vil blive alt for meget opremsning på den måde, og det ønsker jeg ikke..  Kan selvfølgelig godt være at jeg kan finde på en anden måde at vise det på, men så må jeg lige en smut i tænkeboksen.   Wink

okay os bare et forslag men det ser rigtig godt ud som det er nu  Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #38: 27 Aug 2008, 19:20 »

Vi lever ikke helt op til forventningerne

| Dortmund 2-2 Duisburg | Dortmund 8-0 Dortmund U/19 | Karlsruhe 0-0 Dortmund | Dortmund 4-2 Frankfurt |
| Leverkusen 2-2 Dortmund |

Vi er kommet ind i en periode hvor vi ikke længere lever op til forventningerne. Nederlaget til Stuttgart er måske i sig selv ikke et decideret dårligt resultat, men det syntes jeg derimod at det efterfølgende uafgjort imod Duisburg er. 2-2 hjemme mod et bundhold er simpelthen bare ikke godt nok.

I en landsholdspause der var mellem opgøret imod Duisburg og det kommende opgør imod Karlsruhe udnyttede jeg ved at arrangere en træningskamp imod vores U/19 hold. Formålet er ganske simpelt at få noget selvtillid blandt spillerne igen. Sejren på 8-0 gjorde dog også at de spillere der ikke spillede med deres respektive landshold fik lidt at glæde sig over, og moralen var allerede til at få øje på igen. Desværre hjalp det ingenting da vi kun formåede at få en nulløsning imod Karlsruhe.

Bedre så det dog ud imod Frankfurt, hvor vi endelig kunne få lov til at glæde os over en sejr og de tre point igen. Selvom jeg sagtens kunne finde mange negative ting omkring kampen, - især det faktum at vi lukkede to mål ind, så vil jeg alligevel vælge at se bort fra det, og blot glæde mig over at vi forhåbentlig er på rette spor igen.

Og netop at være på rette spor lignede vi et hold der var efter 1. halvleg imod Leverkusen. Foran 2-0 så det længe ud til at vi ville snuppe de tre point, men et eller andet gik grueligt galt i 2. halvleg og vi formåede at smide tre sikre point væk, og måtte i stedet nøjes med et enkelt point. Normalt ville et point på BayArena være et godt resultat, men at smide en 2-0 føring væk kan aldrig være tilfredsstillende for et hold som Dortmund.   

« Seneste Redigering: 27 Aug 2008, 20:23 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #39: 27 Aug 2008, 19:22 »

okay os bare et forslag men det ser rigtig godt ud som det er nu  Thumbs Up

Er også glad for at du kommer med forslag til hvordan jeg kan gøre mig blog bedre. Det sætter jeg pris på, og det skal du og alle andre altid være velkomne til. Og så skal jeg nok prøve at tage stilling til det, og se om det er noget jeg kan få indført..  Så tak for dit råd   Thumbs Up

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #40: 27 Aug 2008, 19:42 »

Er også glad for at du kommer med forslag til hvordan jeg kan gøre mig blog bedre. Det sætter jeg pris på, og det skal du og alle andre altid være velkomne til. Og så skal jeg nok prøve at tage stilling til det, og se om det er noget jeg kan få indført..  Så tak for dit råd   Thumbs Up

var da så lidt  Thumbs Up og endnu en god updatering og jeg er sikker på at der kommer bedre resultater men syntes os de er udmærket dem du har fået  Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #41: 28 Aug 2008, 19:25 »

Borussia Dortmund – Hannover 96
Bundesligaen 17. spillerunde

6 point adskiller Dortmund på 4. pladsen og Hannover på 7. pladsen, og jeg ser meget gerne at det forspring forøges efter kampen hjemme på Signal Iduna Park. Ligesom os, så har Hannover heller ikke været godt kørende på det sidste, og det håber jeg at vi kan drage fordel af, og sikre os alle tre point.

Scout Rapport:

Hannover har ikke nogen særlig spillestil og foretrækker at spille med forskellige slags afleveringer. Desuden bliver det vigtigt at forsvare dybt eller benytte hurtige forsvarsspillere, da deres angrebs største styrke er hurtighed.

En mulig trussel for vores forsvar vil være tempoet fra venstrefløjen Tranquillo Barnetta

Mine taktiske overvejelser:
I medierne spillede jeg mine første kort i kampen mod Hannover, og det gjorde jeg ved at fortælle pressen at jeg frygtede Tranquillo Barnetta. Jeg håber at jeg med den kommentar får mine spillere til at åbne øjnene op for ham, og dermed være bedre til at dække ham i kampens hede. Jeg fortalte også i medierne at jeg ikke forventede en sejr, men at jeg blot forventede en god præstation. Jeg håber at det vil få spillerne til at give en god præstation, uden at de skal føle sig for presset i kampen.

Hvad angår selve taktikken, så spiller jeg offensivt, med en lav defensiv linje. Samtidigt har jeg sat skærme af til hele banen, da kampen helst gerne skal foregå på deres banehalvdel, selvom jeg dog spiller med en lav defensiv linje.

Kampen:
Endnu engang må jeg indse at mine taktiske evner ikke er gode nok. Jeg kan selvfølgelig komme med en masse undskyldninger om at vi havde 3 spiller siddende ude med skader (Tinga, Niemeyer og Degen) eller at selvtilliden ikke er god blandt spillerne. Men det nytter ikke noget. For endnu engang har vi præsteret en dårlig kamp, og tabte med 1-0 hjemme mod Hannover. Vi kan dog heldigvis se frem til en længere vinterpause nu, og så prøve at starte forfra i den nye sæson, og håbe at vi kan holde en ellers meget flot 4. plads i ligaen. Egentlig lidt utroligt at vi stadig ligger nr. 4 til trods for at vi ikke har levet op til forventningerne i den seneste stykke tid.

Dortmund 0-1 Hannover
0-1 Mike Hanke (52)

Guldbrand
Gæst

« Svar #42: 30 Aug 2008, 10:43 »

Opsummering og forventningerne

Vi er nået til vinterpausen, og det er derfor tid til at gøre lidt status over sæsonen. Kan vi være tilfredse med hvad vi har præsteret indtil videre i sæsonen, og hvordan er forventninger til resten af sæsonen?

Opsummering af sæsonen samt forventninger til forårssæsonen

Hvis vi starter med at se lidt på vores resultater, så står jeg lidt med blandet følelser. At ligge på en yderst flot 4 plads er selvfølgelig ikke noget jeg kan klage over, men samtidigt mener jeg at vi har mistet for mange dumme
point i løbet af sæsonen. Her tænker jeg især på 2-2 resultatet hjemme mod Duisburg som en af sæsonens dårligste resultater, men heller ikke kampen imod Leverkusen hvor vi smider en forholdsvis sikker 2-0 føring væk er jeg tilfreds med. Omvendt har vi også leveret nogle gode resultater. 2-0 sejren hjemme over vores ærkerivaler Schalke, samt vores comeback imod Werder Bremen hvor vi vandt 4-2 efter at have været bagud 0-2, ser jeg som nogle af sæsonens absolutte højdepunkter.

Jeg er dog ikke i tvivl om at vores flotte 4. plads kun er tilfældet fordi de andre tophold ikke har leveret varen i år. Werder Bremen, Leverkusen og HSV har spillet langt under deres vanlige niveau, og dem ude af topstriden, giver altså plads til nogle af os andre hold.

Ser man på hvad jeg tror vi kan forvente af os selv i den resterende del af sæsonen, så må jeg erkende at jeg ikke ser så positivt på det. Vores – efter min mening – ikke særlig overbevisende form på det seneste, gør at jeg ikke ser Champions League som nogen stor sandsynlighed. Bayern er stukket af, og ligner et sikkert bud som tyske mestre i år. Samtidigt er Stuttgart hele 9 point foran os, og det er nok for sent at hente dem. Det efterlader så Schalke som det eneste hold med en rimelig chance for at indhente. Men med både Schalke, Werder Bremen, HSV og Bayern på udebane i forårssæsonen, gør at jeg ser det som yderst vanskeligt at kunne hamle om med Schalke om den sidste Champions League billet.

- Mit klare mål er dog stadig at kvalificere mig til europæisk fodbold i år, og jeg er også overbevist om at det nok skal lade sig gøre.

Guldbrand
Gæst

« Svar #43: 30 Aug 2008, 11:56 »

Transfers

Bestyrelsen havde valgt at give mig ekstra transfermidler til rådighed, hvilket efterlod mig med ca. 72 millioner kr. til indkøb. Det ville dog være for risikabelt at bruge dem alle sammen, da klubben stadig er i stor økonomisk krise. Jeg gik derfor bevidst efter gode spillere til en billig pris. Werder Bremen var derfor en oplagt sted at kigge hen igen hvor Leon Andreasen stadig stod højt på min ønskeseddel, men deres krav på 70 millioner kr. for ham var langt over det dobbelte af hvad jeg ville kaste efter ham, så han bliver med stor garanti ikke Dortmund spiller i denne omgang.

Selvom det var en central forsvarsspiller jeg kiggede efter, så følte jeg at jeg blev nød til at slå til da Sanogo blev sat til salg. 25 millioner krævede Werder Bremen for ham, og det var ikke en pris der skræmte mig væk. Jeg har haft ham i et af de tidligere versioner, og der var han en stor succes for mig, så jeg håber at han vil gentage det her i 08 også. Han er dog i første omgang kun tiltænkt en backup tjans, men jeg håber at han vil kunne gå ind og overtage Diego Klimowicz plads med tiden.

Det så længe ud til at jeg ikke ville få den erstatning til forsvaret som jeg havde håbet på at kunne skaffe. Specielt skal det ses i lyset af at jeg ikke kunne komme af med Kovac eller Wörns som er to meget løn tunge herrer. Men da Aston Villa endelig opfyldte mine krav om en pris på 57.5 millioner kr. for Degen, så følte jeg at det var økonomisk forsvarligt at hente nogle nye erstatninger til forsvaret. Først og fremmest skulle jeg selvfølgelig hente en erstatning til højreback pladsen, men jeg ville nu også kastet de penge efter en central forsvarsspiller som er nødvendigt for at lukke det hul som jeg selv mener er der, da hverken Kovac, Wörns eller Amedick er gode nok i mine øjne.

Det blev dermed til endnu en Werder Bremen spiller der skifter til Dortmund. 28-årige tyske Patrick Owomoyela skifter Werder Bremen ud med Dortmund for en pris på 31. millioner kr. Patrick har mange af de kvaliteter jeg søger i en back, og jeg ser ham som en yderst fornuftig handel fra vores side af. Sagt med andre ord – jeg mener vi har fået en mindst lige så god back, for næsten det halve af hvad vi fik for Degen.

Til forsvaret hentede jeg også André Bikey i Reading for 33 millioner kr. Bikey skal gå direkte ind på pladsen i det centrale forsvar, og jeg håber at han kan være med til at lukke bedre af bagud. Det er specielt hans hurtighed (16/15) der er hårdt tiltrængt i vores centrale forsvar. Desuden er Bikey også fysisk stærk, modig, samt gode evner i både tackling og markering, og med hans blot 23 år, kan han nå at udvikle sig til en endnu bedre forsvarsspiller.

Til sidst men ikke mindst, så søgte jeg lidt mere bredde til midtbanen. Jeg ville dog ikke give noget som helst for ham da jeg både får Nuri Sahin og Steven Pienaar tilbage fra lån til næste sæson. Så jeg var på udkig efter en spiller som jeg kunne få til låns.

Efter at have forhørt mig hos flere forskellige klubber, endte det med at jeg fik veteranen Claude Makélélé  i Chelsea, og det bliver uden at skulle betale hverken løn eller en overgangssum for ham. En perfekt løsning i mine øjne.

Makélélé skal dog ikke gøre sig forhåbninger om at få alt for meget spilletid. Han er tiltænkt en plads som reserve for de andre, og det er kun når jeg løber tør for andre spiller at han vil få lidt spilletid. 

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #44: 30 Aug 2008, 17:18 »

super updates og syntes det er nogen super køb du har lavet  Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010