home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:53:11 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
I går kl. 11:24:56 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23451
  1 Bruger, 735 Gæster Online.

Nyeste Bruger: igmpiindia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Benytter du dig af dine scout rapporter når du sætter din taktik?
Ja, efter jeg læste denne blog gjorde jeg
Ja, men det har jeg altid gjort
Nej, men overvejer det
Nej, jeg holder mig til mine egne taktikker
Nej, jeg downloader mine taktikker

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 15208 gange)
Guldbrand
Gæst

FM - Det er bare et spil
« : 24 Aug 2008, 16:07 »

FM – Det er bare et spil

Indledning:
Nogle af jer vil måske genkende overskriften, for jeg har nemlig tidligere lavet en blog med netop samme overskrift. Nu vil jeg gøre et forsøg mere, hvor indgangsvinklen er den samme, men hvor selve bloggen ikke vil blive så omfattende som sidst. For jer der ikke kender til min blog fra 07 versionen, så vil denne blog komme til at handle om FM som et spil. Jeg vil lægge fokus på taktikken, indkøbene, og alt hvad jeg ellers foretager mig i spillet, uden at gøre det til en artikel eller lign. I stedet vil jeg bare skrive hvad der falder mig ind, og hvad jeg tænker i den givende situation.

Til forskel fra sidste gang, så vil jeg passe på med ikke at gøre for meget ud af bloggen. Sidste gang havde jeg SS af modstanderens profil, og skrev stort set om hver enkelt kamp og hvilke taktiske overvejelser jeg gjorde mig der. Dette vil efter min overbevisning blive for omfattende i længden, så i stedet vil jeg på forhånd håndplukke nogle kampe, og før jeg spiller kampene vil jeg skrive om hvilke taktiske overvejelser jeg gøre inden kampen, for bagefter at spille kampen og fortælle jer om hvordan den udvikler sig – både resultatmæssigt, og rent taktisk.

Holdet:

Jeg har valgt at begive mig ud på et af mine yderst sjældne europæiske eventyr. Normalt holder jeg mig til SAS-Ligaen, men nu er tiden inde til at prøve noget nyt, og derfor har jeg valgt at starte et spil op med Borussia Dortmund, som ubetinget er mit favorit hold i Bundesligaen. Mit mål med Dortmund er selvfølgelig at få et rigtig godt spil i gang med dem, men også at få styr på deres økonomi, samt skabe så meget succes med dem som muligt.

Regler:

For de få der læste med i min OB blog, så kunne i se at jeg havde sat nogle enkelte regler op for mit spil for at øge realismen i spillet. Disse regler har jeg taget med mig i dette spil. For lige kort at opsummere hvad de regler går ud på så får i her lige en kort liste over dem.

·   Jeg må ikke sælge spillere over 24, 12 eller 6 mdr. da det er for nemt at tjene mange penge på den måde og sælge spillere til langt over deres værdi. ( med undtagelse af hvis klubben selv byder over flere måneder, dog må jeg ikke ændre i prisen i så fald.)
·   Jeg må ikke hente spillere medmindre de er scoutet, eller spiller i enten England, Spanien, Tyskland, Italien, Frankrig, Portugal eller Holland.
·   Jeg må ikke købe spillere som ”alle” køber. Såsom Van der Vaart, Stancu osv.
·   Skal prøve at holde bloggen så realistisk som muligt.

- Reglerne er ikke lavet for udfordre mig selv, men for at holde spillet så realistisk som overhovedet muligt.

Øvrige informationer:
Patch:             8.0.2 - uden nogen form for transferopdateringe r
DB:                  Mellem
Valgte liga’er:  Tyskland, England, Spanien, Frankrig, Italien, Portugal og Holland                                                                                          
« Seneste Redigering: 22 Sep 2008, 20:55 af Guldbrand » Logged

Ostehaps
Reserveholdsspiller

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #1: 24 Aug 2008, 16:16 »

Meget, meget fin start, den er skrevet flot. Dog din skreft type er jeg ikke meget for det ser forvirrene ud.

Men i det hele er det en meget fin start Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #2: 24 Aug 2008, 17:46 »

Transfers

Der skal sælges hvis der skal købes, sådan er vilkårene desværre i Dortmund hvor økonomien er noget rodet. En gæld på over 1 mia. og et transferbudget på sølle 3.75 millioner siger vel lidt om den situation jeg står i. Jeg kunne selvfølgelig altid gå til bestyrelse om bede om flere penge, men det vil næppe hjælpe på økonomien når året er omme. Derfor er jeg nået til den konklusion at der skal sælges hvis der skal købes.

Sebastian Kehl er den første spiller der røg på porten. Han er ellers et af holdets absolutte stjerner, men med et år tilbage af kontrakten, og et urimelig højt lønkrav gør at jeg ikke kan holde på ham. Derfor valgte jeg at sælge ham til Fiorentina for 50 millioner kr. Egentlig er han efter min mening mere værd, men et salg var nødvendigt her og nu, og derfor måtte jeg lade ham gå for de 50 millioner.

Også angrebsreserven Nelson Valdez valgte jeg at skille mig af med for 47 millioner kr. til Derby. En god handel efter min mening, der gør det muligt for mig rent økonomisk at hente kvalificerede spillere til holdet. Til sidst røg Delron Buckley til Toluca for sølle 11 millioner kr. Buckley var ikke en del af mine planer med holdet, og jeg følte det derfor nødvendigt at skille mig af med ham. Mest pga. hans løn på 7 millioner kr. om året - De kan nu i stedet bruges på en ny spiller.

Werder Bremens spillere er i høj kurs hos mig. Dette skyldes at Werder Bremen med deres enorme bredde i truppen med mange kvalificerede spillere, gør at de yderste har langt til spilletid, selvom kvaliteten ellers er til det. Med muligheden for at tilbyde disse spillere mere regulært førsteholdsbold, gør at jeg ser en mulighed i at hente nogle gode spillere til en relativ billig pris.

Selvom jeg var meget interesseret i tre af deres spillere, så må jeg i denne omgang nøjes med to nye investeringer. Den første spiller jeg hentede er Peter Niemeyer. Sølle 10 millioner skulle jeg slippe for ham, som går ind og bliver den direkte erstatning for Sebastian Kehl.

Også Pierre Wome blev hentet i Werder Bremen for 35 millioner kr. Jeg manglede desperat en venstremidtbane da jeg hellere ser Mladen Petric i angrebet. Derfor valgte jeg at købe Wome til venstreback pladsen, og i stedet skubbe publikumsfavoritten Dede op på midtbanen. Netop Dede har jeg også valgt at skal være holdets nye anfører.

Ham jeg aldrig fik er Leon Andreasen. Jeg var ellers meget interesseret i at se ham i midterforsvaret sammen med Brzenska, men jeg kunne simpelthen ikke nå at blive enige med Werder Bremen om en pris inden transfervinduet smækkede i. Jeg vil dog højst sandsynligt gøre mig endnu et forsøg når transfervinduet igen åbner.

« Seneste Redigering: 25 Aug 2008, 10:04 af Guldbrand » Logged

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #3: 24 Aug 2008, 17:55 »

Fremragende start, og kan godt lide den måde du fortæller det hele på. Pieter Niemeyer er et fantastisk køb! Han stå tit øverst på min ønskeliste som breddespiller i storklubber, eller som fastmand i midter/bundklubber.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

SoAP
Gæst

« Svar #4: 24 Aug 2008, 17:58 »

spiller du 08 eller 07, da du bruger patch 7.0.2 ?

SoAP
Gæst

« Svar #5: 24 Aug 2008, 17:59 »

også fremragende køb af niemeyer, han bliver virklig en kvalitetsspiller

Guldbrand
Gæst

« Svar #6: 24 Aug 2008, 18:06 »

spiller du 08 eller 07, da du bruger patch 7.0.2 ?

En dum tastefejl.. Spiller selvfølgelig FM 08

også fremragende køb af niemeyer, han bliver virklig en kvalitetsspiller

Jeg er også glad for ham. Faktisk kendte jeg ham ikke før dette spil, så syntes det var lidt af en røverkøb at få ham for 10 millioner kr.

ZhotLog
Gæst

« Svar #7: 24 Aug 2008, 18:07 »

Rigtig god start, men du bør virkelig genoverveje dit valg af skrift, da den smerter mine øjne Wink

SoAP
Gæst

« Svar #8: 24 Aug 2008, 18:11 »

ja han har syge stats og de udvikler sig kraftigt Opstemt

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #9: 24 Aug 2008, 18:21 »

Det ser yderst fornuftigt ud, og jeg er imponeret over dine overvejelser bag dine indkøb; det virker gennemtænkt. Hold niveauet Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #10: 24 Aug 2008, 18:25 »

Rigtig god start, men du bør virkelig genoverveje dit valg af skrift, da den smerter mine øjne Wink

Syntes nu ellers selv meget godt om skriften..Hehe.. Men jeg skal tage det op til overvejelse, og se om jeg kan finde en skrift der ikke giver dig smerter i dine øjne..   Wink

Edit: Jeg har valgt at smide en afstemning op for at høre den generelle mening om min skrift type..
« Seneste Redigering: 24 Aug 2008, 18:34 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #11: 24 Aug 2008, 18:28 »

Iøvrigt..  Er det muligt at gøre linket med SS af mine to nye indkøb gule og med fed skrift ?

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 24 Aug 2008, 18:54 »

Brøndby sådan??

Guldbrand
Gæst

« Svar #13: 24 Aug 2008, 18:59 »

Brøndby sådan??

Ja netop sådan.. Men nu bruger jeg så desværre en anden kode til at lave mine links på, men det må jeg jo i så fald bare ændre så..  Men tak for hjælpen   Thumbs Up

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 24 Aug 2008, 19:06 »

Det var så lidt Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010