home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 303 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (Oprydder) Guldkampen i Premier League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: (Oprydder) Guldkampen i Premier League  (Læst 42535 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
(Oprydder) Guldkampen i Premier League
« : 17 Aug 2008, 02:44 »


PREMIER LEAGUE 2008/2009 VURDERING BY -LFC-

Da jeg synes, at stimo92's vurdering så rimlig død ud, har jeg besluttet mig for at lave min egen, da jeg synes verdens bedste liga skal have en grundig vurdering som gennemgår det hele. Jeg har besluttet mig for at skrive om The Big Four (Manchester United F.C., Chelsea F.C., Arsenal F.C. og Liverpool F.C.) da de både pengemæssigt, spillermæssigt, facilitetsmæssigt og sådan set bare generelt, er milevidt foran alle de andre hold i denne liga måske bortset fra Tottenham, som ser stærke ud, men alligevel ikke helt stærke nok efter min mening. Der vil umiddelbart ikke blive taget udganspunkt i nogen speciel startopstilling, da jeg synes, at man skal vurdere holdene som de stiller op. Jeg vil satse på en vurdering om dagen og den første med målmændende vil umiddelbart komme her i formiddagen.
Manchester United: E. Van der Saar - W. Brown/G.Neville, N. Vidic, R.Ferdinand, P.Evra - C.Ronaldo, M.Carrick, P.Scholes/Anderson, Nani/R.Giggs - D.Berbatov, W.Rooney.

Chelsea: P.Cech - J.Bosingwa, R.Carvalho, J.Terry, A.Cole - J.Cole, M.Essien M. Ballack, Deco, F.Lampard - D. Drogba.

Arsenal: M.Almunia - B.Sagna, K.Touré, W.Gallas, G.Clichy - T.Walcott, A.Diaby/Denilson, F.Fabrégas, S.Nasri - R. Van Persie, E.Adebayor.

Liverpool: J.Reina - A.Arbeloa, J.Carragher, D.Agger, A.Dossena - D.Kuyt, S.Gerrard, J. Mascherano/X.Alonso/L. Leiva, A.Riera - R. Keane, F.Torres.

Hvis der er nogle fejl vil jeg gerne høre dem! Smiley
Til sidst får i her vurderingsskemaet. Smiley
« Seneste Redigering: 20 Sep 2008, 20:02 af -LFC- » Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Intro) Guldkampen i Premier League
« Svar #1: 17 Aug 2008, 02:58 »

Spændende -LFC-..
Der skal debatteres, skal dér!

Thumbs Up
Logged


Arsenal Football Club


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Intro) Guldkampen i Premier League
« Svar #2: 17 Aug 2008, 03:40 »

Kendetegnet ved målmændende på Top 4 holdende i Premier League har de sidste par år, været et ekstremt højt niveau bortset fra enkelte svipsere. Jeg tager her et kig på top 4's målmænd, hvor en stærk tjekke løber med sejren.

Den 26-årige tjekke Petr Cech fra Chelsea F.C. har udviklet sig ekstremt meget siden han skiftede til Chelsea fra franske Rennes efter et stærkt EM i 2004. Han er vel nok den allerstærkeste målmand i luften og formår at udnytte sin højde perfekt. Cech er for mange en af de 3 bedste målmænd i verden sammen med Juventus' Gianluigi Buffon og Real Madrids Iker Casillas. Efter et meget voldsomt kraniebrud som han pådrog sig i en oktoberkamp i 2006 mod Reading er niveauet dog faldet en smule. Han tør ikke det samme mere, hvilket sommetider koster nogle dumme mål, hvilket vi så i Tjekkiets kamp mod Tyrkiet ved denne sommers EM. For mig er han dog stadig den bedste og dermed henter han 4 point til Chelsea.

Andenpladsen går til den spanske andenkeeper José Reina fra Liverpool. For nogen er dette sikkert et overraskende valg, men da for mig var der ingen tvivl da Reina har vundet de sidste 3 Golden Gloves i Premier League (Læs. Prisen for flest cleansheets). Reina er en meget smidig målmand med fantastiske reflekser. Han er også en fremragende i en mod en-situationer, mens han til sidst har gode kvaliteter når det kommer til straffesparkskonkur rencer. Hans svaghed er når boldene er i luften. Hans højde gør, at han sommetider har svært ved at matche typer som f.eks. Chelseas Didier Drogba, og det koster også nogle dumme mål engang imellem. Alligevel synes jeg, at Reina skal have andenpladsen og dermed hente 3 point til Liverpool.

Den rutinerede hollænder Edwin Van der Saar fra Manchester United får tredjepladsen. Snart 38-årige Van der Saar har atter fundet et højt niveau i Manchester United efter nogle mellemår i Fulham. Van der Saars kvaliteter er, at han er meget rutineret, god i luften ligesom Cech, mens han også har nogle udemærkede reflekser. Svagheden er når det kommer til fødderne. Han har en tendens til at sparke bolden udover sidelinjen når han bliver sat under pres i fødderne. En anden svaghed er hans alder. Han er ikke ligeså adræt som sine konkurrenter og eller ikke ligeså hurtig, men han kompenserer godt for dette via. masser af rutine og forudseenhed. Dette giver en fin tredjeplads i et stærkt selskab.

4. pladsen finder vi en relativt grøn målmand i selskabet blandt de bedste. Spanske Manuel Almunia havde ikke haft nogen stor karriere før han kom til Arsenal. I Arsenal var han også primært reserve for Jens Lehmann i årene 2004-2007 og optrådte kun ved skader til Jens Lehmann eller i pokalturneringerne. Jens Lehmann fik en dårlig start på sæsonen 07/08, hvorfor Arsené Wenger atter gav chancen til Almunia som modsat tidligere greb den og slog sig fast som førstekeeper. De dumme fejl var væk og Arsenal fik en adræt, refleksstærk og en målmand på mål. Almunia har ikke nogle klare svagheder, men laver engang imellem nogle dumme fejl, hvilket kun giver en 4. plads.
« Seneste Redigering: 02 Sep 2008, 16:15 af -LFC- » Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #3: 17 Aug 2008, 04:29 »

Byt Kalou/Wright-Phillips ud med J. Cole, og Malouda ud med Essien (som så ryger ind centralt, imens Lampard eller Deco ryger ud på "kanten") Så ser Chelseas starting Xl nogenlunde rigtig ud imo Smiley
Logged


Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #4: 17 Aug 2008, 09:13 »

Glæder mig til dine næste vurderinger og slut vurderinger.. Håber du gør det lige så godt som du har startet.. Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #5: 17 Aug 2008, 13:29 »

Jeg er (nok ikke særlig overraskende) uenig i, at Reina er en bedre målmand end van der Sar, og jeg mener især, det er forkert at hævde, at alderen er ved at sætte sit præg på VDS' præstationer. Han er efter min mening bedre end nogensinde, og jeg vil gerne se dokumentation for, at Reinas reflekser er bedre. Ydermere mener jeg, at det problem i fødderne, som alle anklager VDS for at have, mest af alt er baseret på to kampe i hans karriere, semifinalerne mod Barca i fjor.

Hvad angår Chelseas opstilling, så bør du nok på en eller anden måde få inddraget Essien.
« Seneste Redigering: 17 Aug 2008, 13:32 af United-styrer » Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #6: 17 Aug 2008, 13:36 »

Nu håber jeg du kommer med en fair vurdering.
Jeg vil da læse med her, men synes nu at den der laver vurderingen i PL burde være neutral. Du er jo som bekendt Liverpool-fan  Wink
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #7: 17 Aug 2008, 14:17 »

og jeg vil gerne se dokumentation for, at Reinas reflekser er bedre.

Hahahahahahaha.. Hvor er det dumt sagt. Hvad regner du med han disker op med?
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #8: 17 Aug 2008, 14:19 »

Hahahahahahaha.. Hvor er det dumt sagt. Hvad regner du med han disker op med?

Videoklip?

Hvis dit næste svar er i samme tone, så behøver du ikke skrive det.
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #9: 17 Aug 2008, 14:22 »

Videoklip?

Hvis dit næste svar er i samme tone, så behøver du ikke skrive det.

Man kan ikke regne med de der videoklip, det er jo kun samlet med de bedste redninger.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #10: 17 Aug 2008, 14:25 »

Man kan ikke regne med de der videoklip, det er jo kun samlet med de bedste redninger.

Ikke desto mindre kan man godt bruge YouTube til at finde ud af, at Buffons reflekser er bedre end Thomas Sørensens.
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #11: 17 Aug 2008, 14:25 »

Videoklip?

Hvis dit næste svar er i samme tone, så behøver du ikke skrive det.

Du kan ikke bruge et videoklip som dokumentation for hvem der har de bedste reflekser.
Men hvis du sender dem begge på et institut for forskning af reflekser, så godtager jeg det for dokumentation. Som alternativ kan evt. benyttes denne reflekstest: http://www.wiltoft.dk/susanne/refleks_test.htm

Men jeg tvivler på du kan få dem til at prøve den.
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #12: 17 Aug 2008, 14:26 »

Ikke desto mindre kan man godt bruge YouTube til at finde ud af, at Buffons reflekser er bedre end Thomas Sørensens.

Du kan også bruge youtube til at se at en gepard er hurtigere end en snegl.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #13: 17 Aug 2008, 14:27 »

Du kan ikke bruge et videoklip som dokumentation for hvem der har de bedste reflekser.
Men hvis du sender dem begge på et institut for forskning af reflekser, så godtager jeg det for dokumentation. Som alternativ kan evt. benyttes denne reflekstest: http://www.wiltoft.dk/susanne/refleks_test.htm

Men jeg tvivler på du kan få dem til at prøve den.

Man kan ikke fastslå det definitivt, men det kan da sagtens give et fingerpeg. Med alle de videoer, der f.eks. er af Buffon og Casillas' fantastiske redninger, kan man sagtens konkludere, at de to har fantastiske reflekser.
Logged

Mernild
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Målmænd) Guldkampen i Premier League
« Svar #14: 17 Aug 2008, 14:28 »

Man kan ikke fastslå det definitivt, men det kan da sagtens give et fingerpeg. Med alle de videoer, der f.eks. er af Buffon og Casillas' fantastiske redninger, kan man sagtens konkludere, at de to har fantastiske reflekser.

Det er jo logik. Tror ikke vi andre behøver kigge på youtube for at kunne regne ud at to af verdens bedste målmænd har gode reflekser.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010