home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:16:34 juli000 Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 463 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Del 3: Solidaridad del Grupo
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Status: Fyret i Valencia, stoppe bloggen eller fortsætte?
Ja / Stop
- 3 (30%)
Nej / Fortsætte
- 4 (40%)
Aner det ikke, læser ikke dit korte lort
- 3 (30%)
Antal Stemmer: 10

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Del 3: Solidaridad del Grupo  (Læst 9009 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Del 3: Solidaridad del Grupo
« : 09 Aug 2008, 11:50 »

« Seneste Redigering: 13 Aug 2008, 19:20 af vesperGT » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #1: 09 Aug 2008, 11:50 »


Sammenhold!

Sammenhold er en mærkelig ting. Fra øjeblikket du er født, til øjeblikket du dør har du sammenhold. Det familiære er det stærkeste for de fleste, men sammenholdet venner imellem er også stærkt. Fra barns ben får du venner, men nogle mennesker kommer så langt at de ender med at tjene penge på deres evne til at have sammenhold med 10 andre på en indhegnet, firkantet græsplæne, hvor de skal vinde over 11 andre. Nogle folk kalder det et spil for idioter, når 22 mand render rundt efter en lille læderkugle med en diameter på under 40 centimeter.

Andre igen kalder det for den bedste sportsgren man overhovedet kan finde på. Englænderne holder på deres ret til at de ”opfandt” spillet, men faktum er at de til tider spiller med musklerne, hvor andre mere spiller med fødderne. Og mange af disse findes i et land mod syd, der hedder Spanien.

Når tanken falder på Spanien og fodbold, tænker de fleste i vilkårlig rækkefølge:

Real Madrid / Barcelona.

Men min mission er simpel; Et klubnavn skal rangere over dem:

Valencia Club de Fútbol

Til trods for at være det 4. Mest succesfulde nationale hold, efter overnstående og Athletic Bilbao og det 3. Mest succesfulde spanske hold i international sammenhæng efter Real og Barcelona, har man let ved at glemme holdet, efter en mindre god periode.

Mit navn er Claus Nielsen, og min mission er klar:

Når jeg forlader klubben, skal jeg for altid være indprentet i den spanske Hall of Fame.

Første arbejdsdag er altid fyldt med nerver: Får man leveret det rigtige førstehåndsindtryk, virker man engageret nok, smiler man, er man ”på”?? Disse ting og mange andre bliver kun forstærket når man tiltræder en stilling der er så offentlig som min. Og allerede nu har jeg set at visse spillere bare skal videre og være fortid i klubben.

Men jeg har også via nogle træningskampe orienteret mig om, hvilke spillere der skal starte inde og hvilke der er tæt på at starte, og hvilke der skal kæmpe for overhovedet at komme i betragtning til at kunne komme på banen.

Startopstillingen vil i første omgang blive en 4-4-2 med de 2 centrale midtbanespillere i en ”ying-yang kombo”, hvilket vil sige at Silva på den venstre centrale plads har en pil fremad mod AMC pladsen, mens Albelda på den højre centrale har pil ned mod DMC pladsen og at jeg på den måde kører med en diamant, som forhåbentlig giver lidt mere både offensivt og defensivt, men som muligvis kan give bagslag i forhold til modstander dominans i midtercirklen, hvorved gode hold kan få en fordel, hvis de har en god spilfordeler til at dele bolde ud til deres fløje mm. Men udover denne potentielt farlige del af min opstilling, er den rimelig standard.

De startende spiller vil være disse, og rækkefølgen er fra højre mod venstre side:

Mål: Hildebrand
Forsvar: Miguel / Albiol / Marchena / Moretti
Midtbane: Joaquín / Albelda / Silva / Vicente
Angreb: Villa / Morientes

Som første backup til disse 11 spillere, har jeg næsten en spiller per plads, der kan gå direkte ind og overtage funktionen af den specifikke position:

På pladsen i buret har jeg den gennemrutinerede Santiago Cañizares, som nogen muligvis vil sige er for gammel, men ikke desto mindre har han stadig reflekserne og fysikken med sig til at kunne gøre sig gældende på højeste plan.

I forsvarskæden har jeg 3 reserver, som tæller: Caneira, Helguera og Alexis. Caneira kan spille alle pladser i forsvaret, men han er ikke lige så god som hverken Helguera eller Alexis. Helguera står for rutinen på de centrale pladser, men Alexis er personificeringen af ungdommen, der dækker over mere end rutinen, da han kan spille højre back, såvel som centralt.

På midtbanen har jeg masser af potentiale, da centrale folk som Sunny og Banega kan stå for fremtidens dynamo, mens Mata på venstre kanten med lidt bedre fysik med tiden kan overhale Vicente med mange længder. Med hensyn til Banega, er han udskolet i den defensive del af centercirklen, men med hans tekniske egenskaber – og med tanke på at Sunny er fremragende til det defensive – skal han omskoles til en offensiv midtbane, så han kan aflaste Silva i de mindre betydningsfulde kampe.

I angrebet har jeg Zigic som kan gå direkte ind i stedet for Villa og Morientes og tage slæbet, når de er nede, men indenfor 2-3 sæsoner har Aarón overhalet ham med så mange længder at Zigic er væk fra klubben hurtigere end en spanier kan sige: Paella.

Den sidste spiller jeg mangler at runde er Arizmendi, men til trods for en pris på 90 millioner i indkøb, skal han hurtigst muligt væk fra klubben, da jeg ikke ser han er bedre end Angulo, hverken på højrekanten eller i angrebet, som Angulo også kan spille.

Det var vidst det, nu skal jeg have mine scouts ud og kigge på spanske talenter under 18 år, så jeg kan overholde mine kvoter i forhold til bestemmelserne i international fodbold med spillere af egen avl, til trods for 5 allerede i truppen.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #2: 09 Aug 2008, 12:10 »

Dejligt med El Moro i startopstillingen. Virkelig en klasse angriber! Zigic er dog fantastisk (Self. medmindre hans stats er blevet rettet)

God start! Kigger med indtil videre! Thumbs Up
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #3: 09 Aug 2008, 12:13 »

Kanon start.. Jeg vil helt sikkert læse med Wink
Logged


Arsenal Football Club


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #4: 09 Aug 2008, 12:20 »

Dejligt med El Moro i startopstillingen. Virkelig en klasse angriber! Zigic er dog fantastisk (Self. medmindre hans stats er blevet rettet)

God start! Kigger med indtil videre! Thumbs Up

Det glemte jeg at skrive.... Spiller med den officielle 8.0.2, da jeg ikke bryder mig om at skulle spille sæsonen 07/08 med bl.a. Zaragoza i Segunda DIvisión....

Men tak Smiley

Kanon start.. Jeg vil helt sikkert læse med Wink

Og dobbelt tak Thumbs Up
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #5: 09 Aug 2008, 13:04 »

Spændende, vespterGT.

Nu har jeg jo selv været forelsket i mit Valencia save, og det er virkelig en fed klub, som giver en masse lyst og motivation tilbage. Dog bliver jeg lige nød til at spørge dig, om du i angrebet benytter dig af en hurtig og driblestærk spiller, samt en luftstærk spiller?

Ellers ser det godt ud og jeg glæder mig (meget) til mere!
« Seneste Redigering: 09 Aug 2008, 13:08 af vondracek » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #6: 09 Aug 2008, 20:01 »

Spændende, vespterGT.

Nu har jeg jo selv været forelsket i mit Valencia save, og det er virkelig en fed klub, som giver en masse lyst og motivation tilbage. Dog bliver jeg lige nød til at spørge dig, om du i angrebet benytter dig af en hurtig og driblestærk spiller, samt en luftstærk spiller?

Ellers ser det godt ud og jeg glæder mig (meget) til mere!

Villa satser jeg på "nede" i banen, mens Morientes (foreløbig) er luftens helte Tunge

Men en af de næste updates handler om, hvilke spillere jeg kan se overtage for andre Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #7: 09 Aug 2008, 20:11 »

Nikola Zigic er fremragende FM. Han er meget kreativ og ligger dermed også op til mange mål. Det vil være dumt at sælge ham for han er en af spillets allerbedste targetspillere! Tunge
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #8: 09 Aug 2008, 20:14 »

Nikola Zigic er fremragende FM. Han er meget kreativ og ligger dermed også op til mange mål. Det vil være dumt at sælge ham for han er en af spillets allerbedste targetspillere! Tunge

Ja, men jeg har nu aldrig brudt mig særlig meget om ham + at det du skriver, aldrig sker fyldest i mine spil. Så.....

Men jeg vil da kigge på det, du siger Thumbs Up
Logged

mullebabz
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #9: 09 Aug 2008, 20:15 »

Valencia har jeg også spillet med, og der er potientale i klubben. Kæmpe potientale, men økonomien uden salg og justering er ikke just god, men håber du får den på rette kurs.
Selvom mange nok vil sige at du skal sælge Joaquin, synes jeg ikke han skal sælges. I de første 2 sæsoner ihvert fald.
- Men jeg er vil ihvert fald følge med:).
Logged

Real Madrid tager kraftfisme alle titlerne i år!

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #10: 09 Aug 2008, 20:19 »

Valencia har jeg også spillet med, og der er potientale i klubben. Kæmpe potientale, men økonomien uden salg og justering er ikke just god, men håber du får den på rette kurs.
Selvom mange nok vil sige at du skal sælge Joaquin, synes jeg ikke han skal sælges. I de første 2 sæsoner ihvert fald.
- Men jeg er vil ihvert fald følge med:).

Takker
Logged

TMP
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #11: 09 Aug 2008, 20:26 »

Rigtig flot formuleret, og velskrevet start på bloggen. Jeg læser med. Wink
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #12: 09 Aug 2008, 20:27 »

Nikola Zigic er fremragende FM. Han er meget kreativ og ligger dermed også op til mange mål. Det vil være dumt at sælge ham for han er en af spillets allerbedste targetspillere! Tunge

Det var nemlig også det jeg ville komme ind på. Zigic er klasser over Morientes - det er der ingen tvivl om. Og Aaron bliver slet ikke god nok til at overtage pladsen i højre angreb, hvor man skal fungere som 'luftens helt'.

Anyway, det er dit save, så du gør selvfølgelig hvad der passer dig. Keep it up :-)
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #13: 09 Aug 2008, 20:30 »

Dejligt med en Valencia blog, men jeg tvivler på dens videre eksistens, da du simpelthen ikke har lavet nogen lange blogs.

Mod bevis mig! Wink
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Solidaridad del Grupo
« Svar #14: 09 Aug 2008, 20:32 »

Dejligt med en Valencia blog, men jeg tvivler på dens videre eksistens, da du simpelthen ikke har lavet nogen lange blogs.

Mod bevis mig! Wink

Modbevis er faktisk et ord Wink

Men nu VIL jeg kraftedme have en lang blog Djævel
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010