home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 599 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
0 Brugere og 29 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)  (Læst 28123 gange)
KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
33# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #105: 23 Aug 2008, 15:15 »



Transfers


De første uger i Fiorentina var meget hektiske. Mange af klassespillerne(Gomis, Mutu, Pinola) ville til en større klub, men det lykkedes mig heldigvis at få dem til at blive i klubben i mindst en sæson mere.

Pedro Ken var en spiller, som jeg ikke så det store i, så da Udinese kom med et ekstraordinært godt tilbud kunne jeg ikke sige nej.

Pedro ville dog ikke skifte, hvis vi ikke gik med til at betale noget af hans løn i den resterende tid af hans kontrakt med os, som ellers løb til 2014. Vi ville selvfølgelig gerne sælge ham, så vi accepterede det og han forlod os.

Da Pedro Ken havde forladt os, måtte jeg jo finde nye folk til positionen, dog blev det desværre kun til en. Marco Marchionni. En dreng som jeg glæder mig til at se om han kan præstere for os. Han har et kæmpe potentiale, som fodboldverden desværre ikke har set endnu men det kommer her i Fiorentina, det er jeg sikker på!
Javier Pinola havde kun været et år i klubben, men han var utilfreds med at jeg blev den nye træner, så jeg solgte ham, da Betis kom med et fremragende tilbud.

Med salget af den stærke argentiner skulle vi finde en ny aftager på den position, og det blev virkelig en kamp mod tiden, da første valget alligevel ikke gad til klubben, så havde vi lige pludselig kun 20 timer til at finde en anden. Få timer før midnat skrev vi en kontrakt med Aston Villa spilleren Jérémy Mathieu, som jeg anser som en kæmpe stjerne for os.

Transfers ind:
Marco Marchionni, Udinese
José San Román, River Plate
Simon Kjær, Palermo
Jérémy Mathieu, Aston Villa

Transfer ud:
Stevan Jovetic, Parma
Javier Pinola, Betis Sevilla
Pedro Ken, Udinese

José San Román fra argentinske River anbefalede mine talentspejdere mig og da jeg selv havde tjekket ham ud i nogle kampe for River, slog til jeg til og han kom til os. Han er købt til at presse Christophe Jallet, som den foregående manager hentede, men jeg håber at han er sin opgave voksen.

£3 Mio. havde han kostet da han kom til italiensk fodbold, men han havde ikke slået til, så da han blev sat til salg for næsten ingen penge valgte jeg at slå til og købte få dage efter ham. En stærk dansk viking, som sagtens allerede nu kan presse de normale startere i midterforsvaret.

Men det jeg er mest træt af, er at klubben ikke fik forlænget med angrebstalentet Jovetic, da han nok skal blive en stor stjerne. Men sket er sket.

« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:48 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Culés
Gæst
 
Sv: 32# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #106: 23 Aug 2008, 15:22 »

Så min ven, så er du ved at være ude i noget af det rigtige. Rigtig flot sidste update du har lavet. Der er stadig nogle ting der irriterer mig, men du har helt klart forbedret dig. Hvis du rykker transfer floaten lidt længere op vil det nok se lidt bedre ud. ;-)
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 32# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #107: 23 Aug 2008, 15:58 »

Så min ven, så er du ved at være ude i noget af det rigtige. Rigtig flot sidste update du har lavet. Der er stadig nogle ting der irriterer mig, men du har helt klart forbedret dig. Hvis du rykker transfer floaten lidt længere op vil det nok se lidt bedre ud. ;-)

Jeg takker mange gange, men denne update var nu også rimelig lang. Hvad irriterer dig stadig? for så vil jeg da kigge på det Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 32# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #108: 23 Aug 2008, 18:22 »

God update.

By the way kan jeg roligt anbefale dig, at bruge Christophe Jallet. Ham har jeg gode erfaringer med, da jeg hentede ham til FCK i 3. eller 4. sæson for en MEGET stor penge-sum. Han er rigtig dygtig.

Jeg kan godt lide, at du skriver det ind, at spillerne har holdninger til dig. Jeg ved ikke om det er indbygget i spillet, at spillerne kan være utilfredse med, at man er blevet deres træner, da jeg ikke selv har oplevet det.

Fedest  Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 32# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #109: 23 Aug 2008, 21:02 »

God update.

By the way kan jeg roligt anbefale dig, at bruge Christophe Jallet. Ham har jeg gode erfaringer med, da jeg hentede ham til FCK i 3. eller 4. sæson for en MEGET stor penge-sum. Han er rigtig dygtig.

Jeg kan godt lide, at du skriver det ind, at spillerne har holdninger til dig. Jeg ved ikke om det er indbygget i spillet, at spillerne kan være utilfredse med, at man er blevet deres træner, da jeg ikke selv har oplevet det.

Fedest  Thumbs Up

Hehe! Men jeg vil også se ham an, han er klart første valg for mig, men nu må tiden vise!
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 33# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #110: 23 Aug 2008, 22:09 »

Klasseindkøb af Mathieu! Thumbs Up Den mand er intet mindre end genial. KIU! Thumbs Up
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #111: 24 Aug 2008, 20:05 »




Den første tid


Mine første kampe som træner for Fiorentina var to venskabskampe mod Köln og Westerlo. Mod Köln kunne jeg tydeligt se at spillerne var meget langt fra topformen. Vi var heldige med uafgjort. Den sidste træningskamp mod Westerlo var mere overbevisende, da vi vandt 3-0.


Vi indtrådte i 3. runde af Intertoto Cuppen, hvor vi skulle møde CSKA Sofia. Vi startede hjemme foran sølle 16000 mennesker, men vi styrede den kedelige kamp og vandt 2-0, hvor Felipe Maia scorede i sidste minut, mens vi på udebane tabte 1-2.

Lokomotiv Plovdiv var modstanderen i 2. kval. runde og første kamp vandt vi 2-0. Returkampen gik rigtig godt, da vi med en 4-0 sejr sikkert gik videre.

UEFA Cuppen startede og  i 1. runde skulle vi møde østrigske Salzburg. Gomis tryllede for holdet med to mål, samtidig med at Carrick fik scoret i slutningen af kampen og vi havde et yderst godt udgangspunkt til returkampen.

Min debut i Serie A var ude mod Genoa. En kamp Mutu afgjorde for os lige før pausen. Så en debutsejr blev det til, hvilket er rigtig dejligt, da vi var spillet i bund i hele anden halvleg.

Første hjemmekamp var mod hovedstadsklubben Lazio. Jeg håbede og troede på en sejr, men trods utallige kæmpe chancer til vores angribere kom bolden aldrig ind, og heldigvis havde Lazios angribere en ligeså dårlig dag som vores, så den endte uden nogle vindere. Udekampen mod Roma gik ligesom Lazio kampen. Så to gange 0-0 og en 1-0 sejr indtilvidere.

Kampe:
Köln (u) 4-4
Westerlo (u) 3-0
CSKA Sofia (h) 2-0
CSKA Sofia (u) 1-2
Loko Plov. (h) 2-0
Genoa (u) 1-0
Loko Plov. (u) 4-0
Lazio (h) 0-0
Roma (u) 0-0
Salzburg (h) 3-0
Inter (h) 2-2
Milan (u) 3-3

De forsvarende mestre fra Inter stod vi overfor i 4. spillerunde. Vores engelske stjerne Carrick bragte os foran på fantastisk vis foran kort inde i kampen, men Zigic udlignede i starten af anden halvleg. Efter udligningen kom Lupoli ind i stedet for Mathieu og få minutter før tid scorede Gomis og vi var nu på vej til vores anden sejr, men i de sidste sekunder udlignede Inter.

Næste kamp var ude mod den anden Milano klub i ligaen, nemlig Milan. Vi kom dog alt for hurtigt bagud. Men i starten af anden halvleg scorede Marco, da Carrick driblede to mænd, og fandt Marco i fri position, som let kunne udligne. Glæden varede dog kort, da Diego Forlan kort efter bragte milaneserne foran igen, samtidig med at Kaka scorede i 83. minut og vi var nede med to! Vi ville det dog anderledes og med lidt dommerhjælp fik vi to straffespark i slutminutterne, som Mathieu begge udnyttede og vi havde altså fået point med hjem fra San Siro.
At gå igennem dette startprogram uden nederlag er fantastisk. Genoa, Roma, Lazio, Milan og Inter er et forfærdeligt program at starte ud med. Så jeg er super stolt over drengenes præstationer her i starten.



« Seneste Redigering: 24 Aug 2008, 20:30 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

dasmessi
Gæst
 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #112: 24 Aug 2008, 20:07 »

Rammen på billedet i denne update er skrækkelig undskyld udtalelsen. Men en spændende blog og god update, bortset fra banneret.
Logged

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #113: 24 Aug 2008, 20:13 »

Er rammen på billedet skrækkelig DasMessi?

Jeg vil vædde på, at det er meningen Peace
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #114: 24 Aug 2008, 20:15 »

Det tror jeg nu ikke. Hvis det er meningen må han selv om det. Jeg bryder mig bare ikke om det.  Peace
Logged

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #115: 24 Aug 2008, 20:17 »

Nej, men så er det godt med hver sin smag!
Jeg synes det er godt ud! Det er anderledes, derfor er det coolt Thumbs Up
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #116: 24 Aug 2008, 20:20 »

Rammen på billedet i denne update er skrækkelig undskyld udtalelsen. Men en spændende blog og god update, bortset fra banneret.

Er rammen på billedet skrækkelig DasMessi?

Jeg vil vædde på, at det er meningen Peace

Ja, Fredrik har ret, det er netop meningen! Og det er nu meget flot synes jeg Smiley

Det tror jeg nu ikke. Hvis det er meningen må han selv om det. Jeg bryder mig bare ikke om det.  Peace

Som sagt er det meningen.

Nej, men så er det godt med hver sin smag!
Jeg synes det er godt ud! Det er anderledes, derfor er det coolt Thumbs Up

Hvor er det godt du synes det, Fredrik.
Og du har helt ret i. Jeg synes det er godt at man ser lidt variation i grafikken i blogs!

Har i ellers nogle kommentar til bloggen inden jeg vil fortsætte spillet?
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #117: 24 Aug 2008, 20:23 »

Du har virkelig udviklet dig, det er dejligt at se. Jeg syntes rammen på dit billede er rigtig flot og dejligt afvækslende, dog syntes jeg du skal fjerne det hvide nederst Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 34# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #118: 24 Aug 2008, 20:25 »

Jeg takker for de ord, Gerrarden! Og tak for det Smiley
Du siger noget..... vil jeg da gøre
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
35# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #119: 28 Aug 2008, 16:15 »




Tophold?



Returkampen mod Salzburg forløb uden de store panderynker hos os, en udvisning til dem og mål af Lupoli og Meira, gjorde at vi forlod 1. runde, for at indtræde i gruppespillet. Vi kom i Gruppe F, sammen med Slavia Prague, AS Saint-Etienne, FC Bayern München og belgiske Genk. Spillere, fans, ledelsen, som sagt alle i og omkring klubben var yderst tilfreds med lodtrækningen. En gruppe hvor alt andet end videre deltagelse vil være en kæmpe skuffelse. Men tilbage til vores kampe, første og hidtil eneste kamp var mod Slavia Prague på hjemmebane, hvor Gomis scorede kampens eneste mål.

I ligaen går det over alt forventning. Midterholdet Empoli havde æren af at møde os på udebane. En kamp de nok hurtig har glemt. Vi vandt nemlig 3-0, med to målsskytten Mutu, som den mest toneangivende i kampen. Reggina, et hold, som vi ikke kendte meget til, og det kostede os nok sejren, og vi skulle endda langt ind i overtiden, før vi fik uafgjort.

Ude mod Juventus? Hvad kan man forvente i den kamp? Ifølge mig kan man ikke forvente det store, men spillerne overbeviste mig, for kampen foregik på vores præmisser og inden jeg havde spist det første stykke tyggegummi havde vores anføre bragt os foran. Der blev godt nok stille på stadion! Uheldigvis for os udlignede de efter klumpspil foran vores mål.
Kampe:
Torino (h) 3-0
Salzburg (u) 2-0
Empoli (h) 3-0
Reggina (u) 2-2
Juventus (u) 2-1
Slavia Pr. (h) 1-0
Napoli (h) 2-0
Derefter stod den på Fiorentina dominans og inde i overtiden scorede Mutu endnu engang og jeg fløj op ad bænken efter slutfløjt. Tænk? Vi har slået Juventus på udebane! Det er vanvittig flot gjort af os. Vi vandt på vores sammenhold. Spillerne og jeg er super glade over resultatet.

Sidste kamp i måneden var hjemme mod Napoli. En kamp, som skulle vindes og vi fik også tre point. Mathieu imponerende endnu engang. Helt fantastisk køb i mine øjne. Han er jo en kæmpe gevinst og godt for mig at han ikke spillede på topplan, samtidig med mig.

Topscorere:
6 mål: Adrian Mutu
5 mål: Bafetimbi Gomis
4 mål: Jérémy Mathieu og Michael Carrick




Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010