home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 573 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)  (Læst 28087 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 35# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #120: 30 Aug 2008, 01:14 »

En længe ventet update  Opstemt

Ikke så meget andet at sige, end jeg ser frem til den næste  Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 35# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #121: 01 Sep 2008, 18:10 »

Jeg har desværre ikke haft netadgang og eller tid til at skrive en update siden sidst, så hvad siger i til en kort resultatgennemgang af perioden?
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: 35# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #122: 01 Sep 2008, 18:11 »

Ja, det ville være fint. Smiley
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
36# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #123: 01 Sep 2008, 18:43 »



Kort og godt!


Siden sidst har vi spillet ni kampe i ligaen. Seks sejre, to uafgjorte og et nederlag. Meget godkendt endda, selvom nederlaget til Siena skal glemmes hurtigst som muligt. Elles er to uafgjorte mod Caligari og Parma meget utilfredsstillende, da vi smed sejren væk i overtiden. Noget vi ikke må gøre, da det vil koste os meget i kampen om mesterskabet.
Ellers er det blevet til flotte sejre over Bologna, Brescia og Udinese, hvor det kun var rent uheld at vi ikke vandt større. Samtidig med at Inter har smidt nogle point er vi nu kommet en smule tættere på dem.

I Coppa Italia slog vi over to kampe Chievo ud med to 2-0 samlet. Næste runde venter førerholdet fra Serie A, Inter, så det skal nok blive svært. Jeg håber dog det bedsgte, da det både er ledelsen og mit mål at komme i Coppa Italia finalen.

Tre kampe i UEFA Cuppen har vi spillet, med to uafgjorte og en sejr over St. Etienne. Bayern München og Genk spillede vi uafgjort imod. Kampen mod St. Etienne var medrivende da vi var bagud 1-3 med få minutter igen, men alligevel vandt.



Stilling:
46p: Inter
40p: Fiorentina
38p: Juventus
37p: Roma
36p: AC Milan
33p: Genoa

Serie A:
Caligari (u) 1-1
Parma (h) 1-1
Siena (u) 3-5
Brescia (h) 3-1
Lecce (u) 2-0
Bologna (h) 4-0
Udinese (u) 2-1
Catania (h) 4-3
Sampdoria (h) 2-1



Knock out turneringer:
Chievo (u) 2-0
Chievo (h) 0-0
Genk (u) 1-1
Bayern M. (h) 0-0
St. Etienne (u) 4-3

« Seneste Redigering: 01 Sep 2008, 18:45 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 36# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #124: 01 Sep 2008, 18:45 »

Det var så min korte lille update, jeg vil selvfølgelig komme med nogle lidt mere fyldesgodende senere i denne uge, hvis jeg får tid. Men var kommet alt for mange kampe foran!
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
37# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #125: 02 Sep 2008, 17:41 »



Januar måned 2011


Nu har vores alles favorit Karel Poborsky været i italiensk fodbold i ca. et halvt års tid og har brugt flere mio. £ på klassespillere som Mathieu, Kjær, Marchionni og stor talentet fra Argentina, San Román.

I dette transfervindue har han ikke slået til, trods flere rygter, bl.a. en byttehandel med Lyon, hvor de sendte Toulalan og fik Pedretti. Men det blev ikke til noget. En anden stor spiller som danske Christian Poulsen har været rygtet til Firenze, han skulle faktisk være set i Firenze. Han ville ellers være blevet et godt køb, han render jo over det hele!

At han så til gengæld holder på spillere som Mutu, Carrick og Gomis er ikke mindre end fantastisk for ham og klubben. For de kan jo godt vinde Serie A nu! Det ville i alt fald være så fedt, hvis de gjorde.

Jeg regner desuden med at tage til Italien eller til et andet land for at se dem spille senere på året. Det kunne være fedt at se dem i en evt. UEFA Cup eller Coppa Italia finale eller måske en kamp om mesterskabet. Håber dog jeg har råd.


Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 36# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #126: 02 Sep 2008, 17:44 »

Jeg håber i synes om at jeg har skrevet en update hvor jeg er Andrea Venin, som I også tidligere har set i bloggen!
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 37# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #127: 02 Sep 2008, 18:02 »

Sikke en udvikling. Dine indkøb er super gode, og et indkøb af CP ville da heller ikke være hovedløst, han er nok bare ved at være lidt gammel Smiley

KIU!
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 37# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #128: 02 Sep 2008, 18:22 »

Ja han er måske lidt gammel, men han spiller stadig super godt for Juventus og så er han billig. Forhandlede med ham, men transfervinduets lukning stoppede handling.
Angående handlerne, var de jo allerede i sommers de kom til.
Og tak! Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 37# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #129: 02 Sep 2008, 18:28 »

Synes denne blog er klasse  Thumbs Up
Jeg kan godt lide din lette opsætning og dine indkøb var også gode.
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 37# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #130: 06 Sep 2008, 12:31 »

Jeg takker for den fine kommentar.
Det er dejligt at vide at nogle følger ens spil Smiley
« Seneste Redigering: 06 Sep 2008, 15:26 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
38# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #131: 06 Sep 2008, 13:25 »



Januar - februar 2012


Efter Sampdoria kampen skulle de rejse til Milano for at møde Inter i kvartfinalen af pokalturneringen. De kom dårligt fra start og var bagud med 0-3, så det lignede ikke videre deltagelse for Fiorentina, men alligvel kom de op på 3-3, dog tabte de 4-3. Returkampen lignede den første kamp. Inter førte 0-2 ved pausen, men først på mål af Mathieu på straffe efter små syv minutters spil og siden udligning af Mutu, begyndte de at tro på det. I overtiden fik Fiorentina et straffespark som Mathieu udnyttede på flotteste vis! De er i semifinalen!

Lazio var en af udekampene i Serie A i denne periode. En svær kamp for folkene, men alligevel gik de hen og vandt. Mutu var endnu engang manden bag sejren. Roma på hjemmebane efter Lazio på udebane. Svært program, men De var ligeglade. Marco Donadel og Gomis sørgede for Fiorentina sejr.


Genoa hjemme, en kamp som skulle vindes, men det lignede et nederlag, da Genoa førte 0-2 efter få minutters spil. Lupoli kom på banen og med fantastisk spil, lagde han først op til et mål, før derefter selv at score to. Sejren var hjemme. Bagefter kom kampen mod føreholdet Inter for tredje gang på kort tid. Ude mod Inter i Serie A. En meget lige kamp, hvor Fiorentina kom foran, men Inter overtog og på to mål i de sidste minutter vandt de.
Torino var næste kamp på udebane og med en mindeværdig indsats vandt de med 2-0, selvom sejren burde have været mindst dobbelt så stor.

Sidste kamp i februar måned var hjemme mod Milan. 1-1, andet kan jeg ikke sige om kampen. Ret kedelig synes jeg den var.

Fiorentina har 53 point for 25 kampe på 2. pladsen, mens Inter har 62 point for samme antal kampe på 1. pladsen.

Newcastle kaldte på dem i UEFA Cuppen. Men men med et nederlag på 1-2 så der tvivlsomt ud for Newcastle. Det er så godt! Han skal bare vinde noget, min helt.
Returkampen skal helst glemmes - hvis man er Newcastle fan. Pinlig indsats, hvor de ellers styrede kampen, men Karel og Fiorentina var skarpest foran mål. Kampen endte 1-1, selvom en storsejr til Newcastle havde været mere retfærdigt, men sådan er fodbold heldigvis jo.

Efter Milan kampen, meldte Fiorentinas bestyrelsesformand Diego Della Valle, at manager Karel Poborsky har fundet en ny klub, som han tager til efter sæsonen.
Noget jeg overhovedet ikke kan forstå. Han lød da til at have det godt i Fiorentina, men okay, vi må se hvad der bliver sagt til pressemødet i morgen. Gad vide hvem der har fået papir på ham.


Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 38# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #132: 06 Sep 2008, 15:32 »

Jeg har, som I kan læse i sidste update, valgt at skifte klub endnu engang. Det sker efter sæsonen og klubben er tysk.
For at gøre det lidt anderledes, vil jeg bede jer om at stille mig nogle spørgsmål omkring skiftet og lignende, som jeg så vil svare på i næste update.
Og jeg vil helst have dem over pb, for ikke at spørgsmålene bliver offentliggjort inden jeg laver updaten.
Mere vil jeg helst ikke sige, da jeg gerne vil bevare overraskelsen til pressemødet. Håber det er okay..
« Seneste Redigering: 06 Sep 2008, 15:51 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 38# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #133: 07 Sep 2008, 01:16 »

Dejlig blog! Jeg kan godt li' ideén om, at vi følger en tidligere storspillers managerkarriere rundt omkring i hele verdenen! Smiley Det er blevet en rigtig god blog langsomt som updates'ne er dukket op og der er ikke noget man rigtigt kan sætte en finger på. Flotte resultater med Fiorentina indtil videre, som jeg håber du slutter godt af inden turen går videre til den tyske klub som jeg gætter på er Schalke04! Smiley

KIU! Thumbs Up
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #134: 07 Sep 2008, 12:26 »


Pressemødet:


Klokken var blevet ti og Diego Della Valle og Karel Poborsky kom løbende ind i lokalet. Man kunne allerede se tårer ned af Diegos kinder. Som folk efterhånden havde sattet sig, begyndte Diego:

"Da vi igår meldte ud at Karel Poborsky havde fundet en ny klub, havde vi vist det i lang tid. Omkring nytår kom han nemlig ind til os og bad om at kunne få lov til at skifte klub, da han ikke var lykkelig i Italien. Han kunne bare ikke klare den italienske kultur. Men vi fik heldigvis forhandlet os frem til en god aftale for begge parter. Han bliver i klubben til sommer og vi lader ham gå for et mindre beløb. Men se, alle i og omkring klubben elsker ham jo. En 2. plads i ligaen, en semifinale i Coppa Italia og vi er i 2. knockout runde i UEFAen. Jeg vil ønske Karel held og lykke i den nye klub, men jeg synes nu at vi skal give ham ordet."


Karel begyndte som Diego havde startet, nemlig med tåre i øjnene: "Jeg er ked af at forlade Fiorentina og menneskerne omkring klubben, men kulturen her i landet, er ikke det jeg ønsker at opleve lige nu. Men jeg vil kæmpe for at vi i hvert fald får en titel i denne sæson. Da tilbuddet kom fra den tyske klub, Werder Bremen, var jeg ikke et sekund i tvivl, nærmere nogle dage. Jeg vidste ikke om det var det rigtige, men som sagt har jeg skrevet under med dem, gældende fra næste sæson.


Jeg rækker hånden op og får ordet:"Hvordan har spillertruppen reageret på dette skifte? For som jeg har hørt, så har du jo været en respekteret mand her i Italien?"

"Spillerne har virket forstående overfor mit skifte, de græd selvfølgelig efter sidste kamp, da jeg valgte at sige det til dem. Men vi har lovet hinanden at kæmpe alt hvad vi kan i resten af sæsonen. Jamen, der er nogle mennesker her i byen, som virkelig har taget godt imod mig. Det har jeg kunnet lide, men jeg har bare følt, at det alligevel ikke var her, jeg skulle være," svarede Karel på mit spørgsmål.

Hvordan ser du på forholdende i Werder Bremen?
"Jeg synes klubben er en smule større end Fiorentina rent prestigemæssigt. Forholdende i klubben er intet mindre end fantastiske. Da jeg gik rundt på deres træningsanlæg var jeg solgt. De har fantastiske facilliteter over hele linjen. Jeg kan ikke vente, men vil gøre arbejdet færdigt her."

Du har da ikke rigtig fundet dig til stede nogle steder endnu. Du har været nogle måneder i Tjekkiet, halvandet år i England og så bliver det jo kun et års tid i Italien. Er det noget du vil ændre på i tyske Werder?
Karel var tydeligvis utilfreds med dette spørgsmål fra en tysk journalist, men svarede alligevel: "For det første ved alle vist herinde hvorfor jeg forlod Tjekkiet, så det gider jeg ikke bruge tid på at besvare. At jeg så forlod Bolton var mere fordi jeg følte, at jeg ikke kunne leve op til sidste sæsons fremragnende resultater. Jeg vil håbe at det er det rigtige at gøre, jeg håber at jeg falder godt til i det tyske, men desværre, er sådan noget ikke forudsbestemt."

Det sidste spørgsmål kom fra en ældre tjekkisk journalist: Planlægger du at ændre på Werders trup?
Karel sluttede af med at sige: "Jeg synes at Werder i forvejen har en rigtig stærk trup, men selvfølgelig vil jeg ændre lidt på truppen hist og pist. Jeg har nogle spillere i tankerne omkring dette og har allerede haft kontakt med nogle herfra klubben"
Diego skiftede lige pludselig ansigtsudtryk, for var han grædende, nu var han rasende: "Du har bare at lade være med at hente nogle herfra, det kan du godt nok ikke. Det er meget skandaløst det her."

Pressemødet sluttede og spørgsmålet er om hvor lang tid Karel egentlig har tilbage i Fiorentina! Nu ligner det mere og mere endnu tidligere afgang.


Werder Bremens nuværende trup




 
« Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 12:54 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010