home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 455 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
0 Brugere og 38 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)  (Læst 28182 gange)
KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
28# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #90: 16 Aug 2008, 16:38 »



Transfers


Vi er inde i januar måned, en spændende måned for klubber og deres fans. Hvem forlader klubben?, hvem bliver i klubben?
Der har været gang i mange rygter her i de seneste uger, og her bringer vi så listerne klub for klub og herunder handler det om oprykkerklubben Bolton, som har spillet langt over niveau det første halve år.

Rygter angående Bolton spillere:

Lubos Kalouda, 22 år, offensiv midtbane
Tjekken, som har været i klubben i et års tid nu, har driblet mange af modstandernes venstrebacks. Han har spillet 15 kampe i denne sæson, med 4 mål til følge. Manchester United skulle være den største bejler til dette vidunder, men de vil kun give op mod £12 Mio. for ham, hvilket ikke er nok for Karel Poborsky. Han forlanger ifølge vores kilder, ca. £20 Mio. for ham. Spanske Betis Sevilla og Valencia har også meldt deres interesse i ham, men spørgsmålet er om han måske overhovedet vil til italiensk fodbold?

Ali Al-Habsi på vej væk fra Bolton?


Ali Al-Habsi, 27 år, målmand
Målmanden, som har lukket 21 mål ind i 17 kampen meldes på vej væk fra Bolton. Kilder tæt på manden siger at han vil prøve at spille for en bedre klub. Men spørgsmålet er om han får lov til det. Italienske Sampdoria og Napoli, franske Lyon og tyske Werder Bremen skulle have givet et bud, som Bolton ledelsen overvejer i disse dage. Men værst for Bolton, har den stærke målmand kontraktudløb til sommer.

Ricardo Vaz Te, 23 år, boksspiller
Den unge portugiser har overstrålet alle sine holdkammerater. 10 mål i 19 kampe gør ham til en jaget mand, med Arsenal og Villarreal i førersædet. De skulle være rimelig tæt på en handel, nogen mener i hvert fald at have set Ricardo i nærheden af Arsenals træningsanlæg. En spiller, som Bolton ikke kan erstatte, men de skal kæmpe hårdt for at holde ham i klubben.


Spillere rygtet til Bolton:

Kasper Schmeichel, 23 år, målmand (Manchester City)
I tilfælde af at Ali skulle skifte klub, menes det, at Bolton skal have budt på rivalernes reservemålmand. En skifte, synes dog urealistisk, da danskeren nok ikke vil til en klub, hvor træneren ikke har forlænget sin kontrakt endnu.

Hugo Viana, 26 år, central midtbane (West Ham)
Bolton manager, Karel Poborsky, skulle være interesseret i den unge midtbanespiller, da han føler at holdet er lidt tyndt på den centrale position. Spørgsmålet er bare om han er klar til at kaste de £8 Mio. efter ham.

Renato Augusto, 21 år, venstre midtbane (Wolfsburg)
Eftersom Bolton er noget tyndt besat på denne position, kunne det tyde på at de er på jagt efter endnu en spiller dertil. Brasilianeren skulle dog være en dyr herre, omkring de £20 Mio., som Bolton hverken har råd til eller lyst til at betale!

Manager Karel Poborsky er på vej væk fra oprykkerne. Aston Villa og West Ham skulle allerede have lagt et kontrakttilbud til tjekken, som muligvis gerne vil væk fra Bolton.

Vi vil selvfølgelig følge Bolton tæt i dette vindue og være de første til at offentliggøre transfers i klubben.

« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:46 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
29# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #91: 16 Aug 2008, 23:20 »



Ny spiller i god måned


Inden vi kom ind i det nye år, skulle vi spille mod bundholdet Charlton på udebane. En kamp der skulle vindes, hvis vi i næste sæson vil spille europæiske kampe. Men gutterne manglede vilje, mens et hårdt kæmpende Charlton hold kæmpede om hver eneste bold over hele banen. Heldigvis for os, udnyttede vi vores chancer, mens de missede på de største, så vi fik et point med hjem.

Næste kamp, var vores første i FA Cuppen og det blev ikke vores sidste. Vi spillede Gillingham ud af banen og rejste derfra med en fortjent 5-0 sejr.

Som dagene gik nærmede vi os den første semifinale kamp i Carling Cuppen, ude mod Manchester City. David Bently blev kampens eneste målscore, så vi fik ikke det bedste udgangspunkt til returkampen.
Aston Villa kom til Reebok med en formodning om en sejr, men mine spillere fik kampen under deres hænder og vi vandt sikkert.

Vi fik ikke den bedste optakt til returkampen i den lille pokal, da vi fortjent tabte i Liverpool mod Everton. Men det skulle vise sig anderledes. Da kampen gik i gang virkede det som om at de troede at de havde kvalificeret sig til finalen og inden der var gået en halv time førte vi 3-0. Vi vandt 4-0 og altså 4-1 samlet.

Kampe:
Charlton(u) 2-2
Gillingham(u) 5-0
Man City(u) 0-1
Aston Villa(h) 3-0
Everton(u) 0-1
Man City(h) 4-0
Luton(h) 2-0
Portsmouth(h) 3-2
Man Utd(h) 0-0

Finalen venter på os. Hvem mon havde troet det i starten af sæsonen? At lille Bolton ville kunne kvalificere sig til en finale, er en kæmpe overraskelse, men sådan er virkeligheden og spillere og fans var i ekstase efter kampen.
Inden vi havde fået armene ned, tog vi imod Luton i 4. runde af FA Cuppen. En kamp hvor jeg sparede de fleste stjerner, og det var ved at koste. Vi scorede nemlig begge vores mål i det sidste kvarter af kampen, men vi vandt og det er jo det der gælder i nutidens fodbold.

Måneden løb snart ud og vi havde stadig ikke købt nogen. Så fansene hev en lille protest sang under opvarmningen til hjemmekampen mod Portsmouth. Det hjalp kun drengene! Vi vandt nemlig 3-2 efter en hæsblæsende kamp.

Manchester United, et hold, vi sensationelt havde spillet uafgjort mod på udebane i starten af sæson, mødte vi nu på hjemmebane. I stedet for 1-1, blev det 0-0 denne gang. Fantastisk for holdet! Bestyrelsen ville heldigvis snakke kontrakt med mig efter kampen, men jeg sagde at jeg ville vente! Jeg ved ikke om det er det rigtige at blive i klubben!






Skotte til Bolton


Bolton Wanderers har skrevet en 3-årig aftale med skotten Shaun Maloney fra Premiership rivalerne Aston Villa.
Shaun Malonet tiltræder med øjeblikkelig virkning

Shaun Maloney har ikke været fast mand for Aston Villa i denne sæson, men har spillet 46 ligakampe og scoret 3 mål for Aston Villa, og det har kostet pladsen landsholdspladsen, hvor han har optrådt 13 gange.

Manager Karel Poborsky fortæller om holdets nye midtbanespiller:
”Det har jo ikke været den største hemmelighed at vi har manglet lidt ude på venstrekanten, da Matthew Taylor desværre ikke har fundet sit ellers høje topniveau. Vi er glade for at vi har fået ham ind i truppen, hvor vi forventer at han hurtigt falder til, da vi mangler konkurrence på denne position. En skifte, der er sket i stor konkurrence, med klubber som måske har været bedre økonomisk for ham, men vi er glade for at slå flere af disse klubber”

Bestyrelseformand Phil Gartside ville også komme med nogle ord:
”En spiller som udover en stor rutine tilføjer en masse teknisk og han kan en masse på egen hånd. Da vi så her for nogle dage siden fik ham tilbudt, var vi ikke et sekund i tvivl. Jeg glæder mig til at se ham i kamp for

Shaun Maloney skifter med øjeblikkelig virkning og får nummer 28, og han vil stille til træning så hurtigt som muligt.


« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:47 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Culés
Gæst
 
Sv: 27# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #92: 16 Aug 2008, 23:27 »

Den her blog er ikke noget jeg vil begive mig ud at læse helt igennem, men føler alligevel jeg vil kommentere dit arbejde.
For stedet hvor du mister mig (muligvis også andre) er i din opsætning og især i længden af dine updates. Når der kommer nye updates fra dig er de næsten altid ALT for lange til at jeg vil sætte mig ned og læse dem igennem, dette kunne måske løses ved at dele dem op i flere små updates. Men det er jo bare min mening - tænk over det, for tror du mister mange der!
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 27# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #93: 16 Aug 2008, 23:29 »

Den her blog er ikke noget jeg vil begive mig ud at læse helt igennem, men føler alligevel jeg vil kommentere dit arbejde.
For stedet hvor du mister mig (muligvis også andre) er i din opsætning og især i længden af dine updates. Når der kommer nye updates fra dig er de næsten altid ALT for lange til at jeg vil sætte mig ned og læse dem igennem, dette kunne måske løses ved at dele dem op i flere små updates. Men det er jo bare min mening - tænk over det, for tror du mister mange der!

Jeg ved hvad du mener og jeg ved også godt at jeg sagtens kunne dele dem mere op, men det er især de to sidste her og nogle af de foregående som har været alt for lange, noget jeg vil lave om på i de næste update selvfølgelig.

Tak for kritikken  Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
30# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #94: 17 Aug 2008, 14:25 »



En god måned


Februar måned blev en blandet måned. Første kamp var ude mod førerholdet Arsenal. En kamp vi tabte 0-2. Manchester United var næste udfordring i en hård uge, på udebane i FA Cuppen. Vi startede klart bedst, men som tiden gik, åd United sig ind i kampen og kunne fejre sejren med et mål i overtiden af angolanske Manucho.

Carling Cup finalen


Søndag d. 21. februar kl. 15:00 startede kampen mod West Bromwich på nationalstadionet Wembley. Brasilianske Edu gav West Bromwich en drømmestart, da han efter sølle ni minutter scorede kampens første mål. Efter føringsmålet, kom vi lidt bedre med, men det var stadig dem, som styrede kampen. Og i overtiden af første halvleg øgede Paul Robinson føringen.

Jeg tror aldrig jeg har råbt og skreget så meget, som jeg gjorde i denne pause. Spillerne virkede også meget bange, de havde jo set en anden side af mig nu!

Anden halvleg startede, vi kom langt bedre med i matchen og midtvejs i anden halvleg reducerede Lubos Kalouda. Vi manglede nu kun et mål og derfor kom først Maloney og derefter Priskin ind på banen for at ligge et højere pres på deres forsvar. Men vi skulle helt ind i overtiden før der skete noget. I fire minutters overtid, sparker Maloney et hjørnespark, som går i hovedet på Cahill, som bliver tacklet af Webster. Straffespark dømte dommeren. Noget jeg ikke kunne forstå. Det lignede ikke skyggen af straffespark og vores modstandere posterede helt retfærdigt over straffesparket. Stephen Elliott skulle sparke for os og han udlignede. Vi havde kæmpet os tilbage i kampen.

Den forlængede spilletid begyndte, som anden halvleg sluttede, nemlig med et højt Bolton pres og kort inde i den ekstra tid blev Elliott dobbelt målscorer. West Bromwich blev helt lamslået og det udnyttede Priskin da han kort før tid scorede til 4-2. Bodor reducerede dog lige før slutfløjtet.
Kampe:
Arsenal(u) 0-2
Man Utd(u) 0-1
West Brom(n) 2-2(4-3)
Chelsea(h) 0-1
West Ham(u) 1-1

VI HAR VUNDET CARLING CUPPEN. Nej, hvor er det vildt! Jeg og hele holdet, samt fans og hele molevitten i omkring klubben var i ekstase! Vi blev fejret i de næste kampe og vi fejrede selvfølgelig selv sejren, som også kostede i næste ligakamp, som vi så også tabte til Chelsea. Til sidst spillede vi uafgjort mod West Ham.

Jeg modtog efter Chelsea kampen et kontrakttilbud fra Roman. Han ville gerne have mig til at overtage managersædet i klubben, men jeg forhørte mig om, at de ikke kunne vente en uge. Jeg vil nemlig gerne lige snakke med mine nærmeste, om hvad de synes. Jeg har en uge til at beslutte mig.


« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:47 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 29# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #95: 17 Aug 2008, 19:15 »

Jeg synes den her blog er utrolig god. Kunne godt give Culés ret, selvom jeg ikke synes det er et stort problem. Kan godt lide, at der bliver skrevet om rygter. Det giver det en dimension mere.

Fortsat et rigtig godt stykke arbejde!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
31# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #96: 18 Aug 2008, 19:13 »

Fantastisk sæson ovre


En fantastisk sæson er nu ovre, vi vandt mange kampe, som gjorde at vi endte på en placering, som man ellers kun kan drømme om! Men jeg er så stolt over klubben, det er så vildt at vi er endt der hvor vi sluttede. Vi slog i den sidste del af sæsonen hold som Manchester City og Liverpool. Hvor blev man dog stolt af dem, at de kunne slå Liverpool på hjemmebane! Ikke lige det jeg havde håbet på. Desværre løb vi ind i dumme nederlag mod blandt andet Middlesbrough og Tottenham.
Men vi har også vundet over Wigan og Fulham, samt spillet uafgjort mod Sunderland.
Ricardo Vaz Te blev helt fortjent kåret til årets spiller i klubben! Han har virkelig spillet godt og jeg glæder mig til at følge hans fremtidige spil.



Jeg har desuden valgt at jeg ikke vil forlænge med Bolton. Jeg vil ud og prøve noget nyt, jeg vil gerne til et andet land, derfor har jeg også afvist Chelseas kontrakttilbud, som ellers var mere end overdådig.

Jeg har fået tilbudt job hos flere af europas største klubber, men er meget usikker omkring min fremtid! Jeg ved ikke hvilken klub jeg vil til endnu. Jeg har dog fået det ned til omkring tre klubber nu, så venter spændt på deres næste udspil.

Farvel Bolton. Jeg håber alt held og lykke fremover til jer, da I er den klub, som har skabt mig en trænerkarriere. Håber at I vil gå en god tid i møde
 
« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:47 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 29# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #97: 18 Aug 2008, 19:13 »

Jeg undskylder den meget korte update, men tiden har manglet, og da jeg er kommet et stykke længere hen i spillet, ville jeg bare lige samle op, i hvad der skete i sæsonafslutningen
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30# En stor mands rejse i verden - Bolton(f. Tjekkiet)
« Svar #98: 18 Aug 2008, 22:50 »

Den er fin lang.

Spændende udvikling af Karel's karriere!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
32# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #99: 21 Aug 2008, 17:36 »



Et italiensk eventyr?


ACF Fiorentina er den klub, som jeg skal overtage. Efter en skuffende sidste sæson, valgte de at fyre Claudio Cesare Prandelli.

Fiorentina har hjemsted i Firenze, Toscana. Fiorentina blev grundlagt i midten af 1920´erne, efter en fusion mellem  CS Firenze og PG Libertas.

Klubben har vundet to italienske mesterskaber med tretten års mellemrum. Derudover er det blevet til seks Coppa Italia pokaler og en enkelt sejr i UEFA Cup Winners´Cup i 1961. De har siden 1931 spillet på Stadio Artemio Franchi, som den dag i dag har plads til 47350 mennesker.


2001 var et skrækkeligt år for Fiorentina. Der blev klubbens økonomiske tilstand nemlig afsløret og det kom fra at ledelsen ikke var i stand til at betale lønninger og havde en gæld på ca. 50 Mio. amerikanske dollars. I juni 2002 kom klubben under juridisk administration.

Diego Della Valle blev den nye ejer, efter Vittorio Cecchi Gori. Som følge af det blev en ”ny klub” under navnet Fiorentina Viola oprettet og blev optaget i Serie C2, som er den fjerde bedste række i Italien.
Klubben hyggede sig igennem Serie C2 med lethed, og mens man troede at  klubben nu skulle befinde sig i Serie C2 tog man fejl. For pga. Cantania sagen sprang klubben over C1 og kom i Serie B. Dette var kun muligt da det italienske fodboldforbund måde at løse problemet på, var at øge antallet af hold fra 20 til 24 i Serie B, hvor man valgte at rykke Fiorentina op for ”sport fortjenester”. De købte så retten til at bruge det gamle Fiorentina navn og dens trøjer og skiftede så navnet til ACF Fiorentina.
Et år i Serie B og man var i Serie A. Der var man med i nedrykningskampen, hvor man på sidstedagen reddede sig til endnu en sæson i Serie A.

Efter Italiens VM-Guld, kom Fiorentina ind i en ny skandale, denne gang om match fixing. De mistede deres Champions League plads og kom ned i Serie B, men efter lidt tid blev de alligevel i Serie A med 19 minuspoint, hvor de også befinder sig i denne sæson.

« Seneste Redigering: 23 Aug 2008, 20:48 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 31# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #100: 21 Aug 2008, 18:22 »

Yeeeees! Sikke et klubvalg Thumbs Up En klub jeg følger intensivt for tiden, eftersom jeg snart skal derned Wink
Bliver yderst spændende at se hvad du kan udrette med Viola Smiley Ser super lækkert ud Thumbs Up
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 31# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #101: 21 Aug 2008, 18:28 »

Jeg takker Søren91.
Ja, klubvalget er ikke mindre end supert!
Hvis vi skal være realistiske, så havde jeg ikke taget dette job, men et andet, da de tilbød mig mere end seks gange så meget, som det jeg får i Fiorentina
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Mikk
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 31# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #102: 21 Aug 2008, 19:13 »

utrolig fed blog Wink
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 31# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #103: 21 Aug 2008, 19:33 »

Me like your choice  Thumbs Up

Jeg glæder mig til at se, om du får success i italiensk fodbold, da jeg har et helt særligt hjerte til Italien. Det fantastiske land, man ikke kan andet end elske. Skøn natur og elskelige mennesker (i hvert fald dem jeg har mødt  Wink).
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 31# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« Svar #104: 21 Aug 2008, 19:37 »


utrolig fed blog Wink

Jeg takker Smiley

Me like your choice  Thumbs Up

Jeg glæder mig til at se, om du får success i italiensk fodbold, da jeg har et helt særligt hjerte til Italien. Det fantastiske land, man ikke kan andet end elske. Skøn natur og elskelige mennesker (i hvert fald dem jeg har mødt  Wink).

Haha Grin
Jeg håber også at jeg får succes i italiensk bold!
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010