Tak til NicolasFelipe for grafik 26/9/07| Vi skulle spille Carling Cup 3. runde. Modstanderen var Preston. De var selvfølgelig undertippede, men gik dog efter at skabe en overraskelse. Det ville jeg ikke finde mig i. Jeg stillede med et reservehold, for at spare nogle spillere til returopgøret mod Saint-Etienne. Vi gav bolden op og kampen skred frem med mange chancer. Mest til os. Arshavin har den første på overliggeren og senere er det Bent der header på stolpen. Senere lugtede Preston mål. De skyder et langskud som har retningen mod trekantssammenføjni
ngen, men Gomes redder flot. Arshavin kan så kort efter bringe os i front. 0-1. Pausestillingen lyder 0-1. Et udemærket resultat. Kort efter pausen scorer samme Arshavin til 0-2. Vi er dermed klar til 4.runde da dommeren fløjter af.
Preston 0 – 2 Tottenham | Arshavin (2)
30/9/07| Vi er ubesejret i 9kampe. Dagens modstander er West Bromvich. Vi drager derover med en tanke om at vi skal bare fortsætte vores sejrsstime. Den skulle dog vise sig at blive tabt. Vi kommer skidt fra start. De får flere og flere chancer, mens vi bare løber rundt som en flok FC-Zuluer. Jeg begyndte at dirigere mine tropper noget mere frem, men jo mere jeg dirigerede dem, jo mere angreb Bromvich. Vi overlevede dog 1-halvleg, men efter pausen gik galt. Augustin Delgado kan med ca. 15min tilbage bringe Bromvich i front. Vi taber 1-0 og har dermed tabt vores sejrsstime på 9 kampe i træk uden nederlag.
West Bromvich 1 – 0 Tottenham
4/10/07| Den nye måned blev skudt igang med returopgøret mod Saint-Etienne. Vi vandt det første opgør 3-0 og nu måtte det bare ikke gå galt. Vinder vi denne kamp, er vi i Uefa Cup gruppespillet. Vi sad inden kampen og spekulerede over hvem vi måske ville komme til at spille i gruppe med, men det nåede vi ikke ret meget, før vi skulle ud og spille. Vi starter med lyn og torden. Arshavin lader til at være i topform og bringer os i front 1-0 efter bare 3min spil. Og samme min efter scorer han igen. 2-0 allerede. Mere skete der ikke i den kamp. Vi vinder 5-0 sammenlagt og går videre til Gruppespillet.
Tottenham 2 – 0 Saint-Etienne | Arshavin (2)
7/10/07| Efter kampen mod Saint-Etienne kunne vi tage imod Everton på White Hart Lane. Jeg forventede ikke så meget fra mine spillere andet end en sejr. Inden kampens start måtte Gareth Bale udgå med en mulig forvreden ankel. Ikke et godt tegn, tænkte jeg, så jeg måtte kort efter sætte Lee Young-Pyo ind i stedet for. Det skulle dog vise sig at være godt gjort. 1.halvleg slutter dog målløs med os som dominerende. 2.halvleg kan Lee Young-Pyo lægge et indlæg ind over lige i hovedet på Arshavin. 3.kamp han scorer i træk. Det bliver slutresultatet.
Tottenham 1 – 0 Everton | Arshavin
Efter Everton kampen fik jeg af vide fra vores læge Geoff Scott at Gareth Bale havde pådraget sig en forvreden ankel. Det gør at han er ude i 2-3måneder. Geoff sagde efter kampen til The Sun:
’’Som man kan se på Gareth Bales fod efter en røntgenfotograferin
g har han pådraget sig en forvreden ankel. Vi forventer han er tilbage efter 2-3 måneder og det har taget hårdt på ham. Han skal nu gå med krykker og vi håber det bedste for ham’’, sagde Geoff.
Og Gareth Bale sagde:
’’Jeg er ked af det. Jeg skulle sparke til en bold, men så drejede min fod pludselig om. Det er selvfølgelig ærgerligt at de må undvære mig i 2-3 måneder. Også landsholdet. Jeg glæder mig til jeg kan komme tilbage og spille igen, for jeg kan næsten ikke vente.
20/10/07| Trods Bales skade, måtte Lee Young-Pyo igen blive valgt til fordel for ham. Nu har han chancen for at slå til og overbevise mig. Vi skulle møde Newcastle hjemme, og jeg frygtede især Martins. Jeg kan godt lide hans teknik og træfsikkerhed. Lige en vi kan bruge. Men hente ham vil jeg ikke. 1.halvleg sker der intet i. 2.halvleg derimod sker der noget. Netop omtalte Martins scorer til 0-1. Newcastle vinder 0-1 og vi taber vores anden kamp. Skuffende.
Tottenham 0 – Newcastle 1
Fransk supertalent til Tottenham
Fransk super talent er røget til Tottenham. Aftalen sker dog først til årsskiftet, men Tottenham har i dag afgivet et bud som lyder på 50mio DK kroner. Bordeaux accepterede buddet og nu skifter han altså til Tottenham. Saivets trøjenummer er ukendt, da man ikke har fået det oplyst endnu. Saivet er i Tottenham på en 3årig aftale. Henri Saivet sagde om skiftet til The Sun:
’’Endelig kunne jeg få lov til at spille for en storklub. Jeg har altid drømt om at spille for en engelsk klub. Og især Tottenham drømmer alle vel om at spille for. Niveauet her i England ved jeg er hårdt, end det er i Frankrig og jeg håber jeg kan falde til. Mit skifte hertil Tottenham kan være med til jeg ryger på det franske landshold. Det håber jeg meget på. For spillere som Henry,Trezeguet og Gomis er især et af mine idoler. Jeg ser op til Henry specielt. Sammenholdet i klubben er super’’, sagde Henri Saivet.
25/10/07| Carling Cup 4.runde lodtrækning skulle finde sted. Vores rivaler trak bla.
Arsenal - Cardiff
Liverpool - Portsmouth
Middlesbrough - Chelsea
Da der kun var 4 hold tilbage som henholdsvis var Tottenham,Man Utd,Aston Villa og Wolverhampton frygtede jeg vi ville trække Man Utd. Og da Tottenham bliver råbt i mikrofonen, stivner jeg af skræk. Det gav mig kun en lille glæde at vi skulle spille hjemme. ''Tottenham goes against.. Manchester United''. Der blev stille i salen. Undtagen mig. Jeg sad og tænkte og hoppede og dansede lidt med fødderne i gulvet. Vi havde trukket dem vi mest frygtede. Så nu kan vi altså se frem til at møde Man Utd d. 31. Oktober på White Hart Lane.