home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:18:41 warmon Blogkonkur... #10 - Danish Viking Wa...
I dag kl. 20:09:51 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I dag kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23311
  2 Brugere, 503 Gæster Online.

Indlæg: 1132798 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: HenryJames45
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Stram op!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Stram op!  (Læst 15503 gange)
-Benja-
Gæst
 
Stram op!
« : 25 Jul 2008, 18:38 »

Vil lige komme med en opfordring til mange af bloglæserne, jeg er ved og være godt træt af folk der bare skriver: "Rigtig go' blog". Blogskriveren kan jo ikke rigtig bruge den kommentar til noget, hellere skriv hvad der gør bloggen så god.

Lige et eksempel: Så fc-hansen skriv i yoggidk's blog: "Lækkert" til en update, yoggi skrev også om han ikke ville begrunde det. Det gjorde han så, med dette svar: "Kan jeg da godt. Fremragende setup, skrivtligt super"

Det kan yoggidk jo ikke bruge til særligt meget, hellere skriv en god begrundelse for hvorfor bloggen er så god, eller er under middel.

Det er ikke kun fc-hansen men mange brugere der godt lige kunne 'stramme op'.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #1: 25 Jul 2008, 18:41 »

Ja, er helt enig... og jeg håber denne tråd for læsere, til at tænke sig om en ekstra gang, og måske slår øjne og ører op, for det her trælse problem.

godt initiativ -Benja-
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #2: 25 Jul 2008, 18:45 »

Jeg vil gerne følge op, og opfordre folk til at droppe enig-indlæggene! De ligger blot og fylder, og er nogle gange irriterende at skulle se på midt i en debat.

Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #3: 25 Jul 2008, 18:48 »

Er fuldstændig enig. Ved nu ikke om der er en grund til at oprette et ny tråd, da der også står i retningslinen at man ikke skal lave "onelines". Synes dog ikke det kun er i blogsne, men også f.eks. i vis din grafik tråd, hvor nogen bare skriver; den er dårlig, eller den mega fed. Men jeg synes det er godt du gør andre opmærksomme på det. Smiley
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Stram op!
« Svar #4: 25 Jul 2008, 18:49 »

jeg har selv lavet en del af dem - såsom - "luksus", "konge", "super duper" osv. Men efter jeg læste de forrige indlæg, vil jeg da tage det til eftertanke og være lidt mere kritisk og fordybende.

Logged

Thaurat al Shabab

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Stram op!
« Svar #5: 25 Jul 2008, 18:49 »

Jeg synes at det er fint at I opretter en tråd af det, da det højest sansynligt giver mere (og bedre) respons og fokus end hvis vi crewmembers skal bitche af folk hele tiden... Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #6: 25 Jul 2008, 18:52 »

endnu en "lille" kommentar i min blog.... får stress Opstemt Opstemt Peace
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #7: 25 Jul 2008, 18:54 »

Lad os få en enig knap, det ville gøre FmF meget bedre, via bare en enkelt knap mere. Do it! ;-)
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #8: 25 Jul 2008, 18:55 »

endnu en "lille" kommentar i min blog.... får stress Opstemt Opstemt Peace
Ja, det så jeg godt (: Men har du set at fc-hansen har ændret i sin kommentar.
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Stram op!
« Svar #9: 25 Jul 2008, 19:00 »

Helt enig, konstruktive kommentare, s'il vous plaît!

Vi blogskrivere, kan ikke rigtig bruge det til noget. Vi kan ikke bygge videre ud fra de positive ting læserne ser i bloggene, når de kun skriver at det er godt. På den måde gør det det utroligt svært at gøre sine updates bedre, hvis læserne kun pointere at det er godt.

Der er brug for konstruktiv kritik, positiv som negativ. Lidt kritik man kan arbejde videre fra, og eventuelt gøre bedre.

Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #10: 25 Jul 2008, 19:14 »

Ja, det skal klart forbedres, men så alligevel. Folk som næsten ingen kommentarer får, er sikkert glade nok for at få en lille ros. Jeg kan bedst lide at få lange konstruktive og seriøse indlæg, men er også glad for de små kommentarer. Det vigtigste for mig er at folk føler sig underholdt af det jeg skriver, og selvom man skriver et langt indlæg eller et kort, så er det lige meget.

Jeg kan bruge et langt indlæg mere, men en lille indlæg gør mig også glad og tilfreds med mit arbejde. Jeg skriver blog for at underholde, altså både for at underholde brugerne med også mig selv. Om jeg får en lang ros eller en lille ros gør ikke den store forskel.

Folk tager det forskelligt. Jeg er lidt ligeglad med hvad jeg får. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre blogskrivere får, da jeg intet kan bruge det til. Men et langt indlæg er altid bedst, dog har jeg intet imod de små korte.

Nogen gange kan folk cutte deres mening ned på en linje - og sådan er det. Alle er forskellige. Nogen vil bruge lang tid på deres indlæg, mens andre ikke vil. Det må man acceptere.
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #11: 25 Jul 2008, 19:42 »

Enig!  Grin
Tag dig lige samme, Anders! (; Ved godt det bare er for sjovt du mener det, men det er lige sån noget vi ikke gider se.
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stram op!
« Svar #12: 25 Jul 2008, 19:58 »

Så findes det også dem der ikke har en skid forstand på blogs udover at de læser dem og hvordan vil du ha' at de skal kunne skrive et 12 linjers langt indlæg med positiv og negativ kritik, når de ikke ved noget om grafik f.eks? Når jeg kommenterer blogs, så er det for at vise blogskriveren at jeg synes om det arbejde han/hun laver, men kan ikke sætte en finger på grafiske eller skriftlige ting, da jeg ikke har styr på nogen af delene. Fint nok med et indlæg hvor der står "Fanme en smuk blog #indsæt navn#", men i andre debatter og tråde skal "Jeg er enig" og "Den er grim" væk, men ikke i blogsene. Just my five cent.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

vondracek
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #13: 25 Jul 2008, 20:16 »

Lad os få en enig knap, det ville gøre FmF meget bedre, via bare en enkelt knap mere. Do it! ;-)

Jesus. Den ville jo ikke har nogen relevans overhovedet?

Jeg er helt enig med dig, Benja, hvilket jeg saadan set har vaeret i lang tid. Man kan dog ikke forvente, at en bruger hver gang skal lave en kommentar som fylder op til flere linjer, da man ikke er forpligtet til det. Der staar dog foelgende linje i retninglinjerne:

Som debattør i vores forum, forventer vi først og fremmest at du lægger vægt på ordet debattør. Altså at du kun skriver indlæg når du virkelig føler at du kan bidrage til en konstruktiv debat, og dermed ikke skriver intetsigende indlæg (de såkaldte oneliners) eller opretter emner, som intet tilfører debatten.

Om et 'enig' indlaeg saa skal betragtes som en 'oneline' kan debatteres. Jeg tvivler lidt, da jeg rent faktisk aldrig har stoedt paa ordet 'oneliners' paa et forum.
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Stram op!
« Svar #14: 25 Jul 2008, 20:27 »

Uanset de gode intentioner bag denne tråd og bag indlæggene i den, tror jeg nærmere det får kommentarerne til at forsvinde, ikke ændres.

Som læser er man i mine øjne ikke forpligtet til noget som helst, og forfatteren bør være glad for positive kommentarer, af alle slags. Jeg synes ikke engang man kan kræve overhovedet at få kommentarer, og når man så går skridtet videre og vil kræve kommentarer fyldt med respons og idéer, er man i mine øjne gået for langt.
I de meget få blogs jeg har stået bag, sætter jeg da selvfølgelig mere pris på en kommentar fyldt med respons, men hellere de små positive vink som "Rigtig god læsning! KUTGW" end ingenting. Nogle gange vil man jo bare gøre forfatteren opmærksom på, at man nyder læsningen, og ikke andet.

« Seneste Redigering: 25 Jul 2008, 20:30 af ZhotLog » Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010