home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:40:22 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
I går kl. 09:49:21 Fand23 Baren cykeltøj/cykelbutikker
14 Mar 2025, 18:23 andersnomanni Blogs SAF Challenge
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23541
  2 Brugere, 443 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Fand23
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Verdens bedste fodboldspiller- Ever!!!
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem har været Verdens bedste nogensinde?
Pele
Maradona
M.Laudrup
Messi
Christiano Ronaldo
Zlatan
van Basten
Ronaldinho
Henry
Zidane
Abedi Pele
Ronaldo, Milan
Totti
Platini
kaka
Anden

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Verdens bedste fodboldspiller- Ever!!!  (Læst 43719 gange)
plutonium
Manager

Sv: Verdens bedste fodboldspiller- Ever!!!
« Svar #75: 31 Jul 2008, 12:03 »

Man kan efter min mening ikke kåre spillere, man aldrig har set spille i mere end et par kampe. Så mit hold består kun af spillere, jeg har fulgt:

Jeg er helt enig.. Derfor har jeg lidt svært ved at vælge hvem der er den bedste igennem tiden. Jeg kan knapt nok huske Michael Laudrup, grundet min alder, og interessen for fodbold blev først vakt omkring VM98. Derfor vil jeg sige, at det er én af følgende tre:

Gerrard, C. Ronaldo eller Kaka

Selvom Maradona og Pele (og for den sags skyld Michael Laudrup) har flere fans end dem jeg nævner, så vil jeg ikke vælge en spiller på baggrund af hvad jeg har hørt om dem. Kun hvad jeg selv har set med egne øjne.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #76: 31 Jul 2008, 12:07 »

Bedømmer udelukkende spillere jeg har set.

Målmand: Gianluigi Buffon, Parma, Juventus og Italien.
I de 8 år jeg har set fodbold, er der mange målmænd som har været rigtig gode. bl.a. Casillas (Som bliver bedre og bedre), Lehmann, Oliver Kahn, Santiago Cañizares, Francesco Toldo osv. men der er i mine øjne en der skiller sig ud. Gianluigi Buffon, verdens dyreste målmand nogensinde og den bedste siden Schmeichels velmagtsdage. Uhyre stabil, dropper meget sjældent og har ingen umiddelbare svagheder udover, at han nok tager for få. Er ved at blive overhalet af Iker Casillas, som har haft en fantastisk sæson for Real Madrid i år, men der skal umiddelbart gå nogle sæsoner som denne, før jeg vil kalde Casillas for en bedre målmand end Buffon alltime!

Forsvar: Paolo Maldini, AC Milan og Italien.
40 år og stadig klasse. Han er ikke så voldsomt stabil som tidligere og er tit skadet, men hvad kan man forvente af en 40-årig som har spillet fodbold på topniveau i 25 år snart. Viste da Milan røg ud af CL, at han stadig har klassen. Efter min mening var han Milans bedste i begge kampe. Solid defensivt og gik også med frem når muligheden bød sig, og han er sgu af en 40-årig at være. En levende legende og vil formegenligt være den allerstørste Milan-spiller i de næste mange mange år. Læste også noget om. at flere af hans sønner skulle være særdeles talentfulde ligeså. En anden kandidat kunne være Lilian Thuram, ikke den store leder, men han var suveræn i sine år i Juventus ligesom han var VM06's anden bedste forsvarsspiller efter Cannavaro. Ydermere synes jeg også man skal nævne, at manden har opnået hele 142 landskampe. De sidste 20 kunne måske være blevet spillet af en spiller som Mexés, men alligevel er det et uhyre højt tal at opnå på et europæisk landshold også endda Frankrig, hvor tålmodigheden hos trænerne er meget lille, hvis spillerne underpræsterer, men det har Lilian Thuram sådan set aldrig gjort før han kom til Barca.

Jeg kunne ganske enkelt ikke være mere enig. Jeg er helt vild med begge to! Buffon er i mine øjne verdens suverænt bedste målmand! Og så har jeg bare hjerte til Maldini. Han er så suveræn! Håber han bliver i klubben til han får 25 års jubilæum. Det er der sgu ikke mange der har præsteret igennem tiden!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

dida
Gæst

« Svar #77: 30 Jan 2009, 23:05 »

Målmand: Dida
Forsvar: jamie carragher
Midtbane: Gerrard
Angriber: Fede Ronaldo

plutonium
Manager

« Svar #78: 30 Jan 2009, 23:27 »

I mine øjne er følgende de bedste 6 spillere (har kun bedømt ud fra spillere der har været aktive i min tid som fan):

GK: Buffon
Def: Maldini
Midt: Gerrard/Kaka/Beckham
Att: Del Piero

Der er sikkert ikke mange der er enige med mig, men sådan er det.

Buffon er i mine øjne den bedste målmand i nyere tid. Kan ikke komme på nogen jeg personligt ser som over ham, når man ser på hans karriere og præstationer. Og så er han ikke engang gammel for en målmand endnu!

Maldini er en forsvarsspiller med intelligens ud over det sædvanlige. Da han var ung var han i særklasse, og nu hvor alderen trykker, så kompenserer han for manglende fysik med et fabelagtigt overblik og en vild placeringsevne. En af mine absolutte favoritspillere!

Gerrard er en pasningssikker spiller, der fighter for sit hold. I medgang og modgang er han altid en foregangsmand, og det beundrer jeg ham for. Desuden har han en evne til at afgøre kampe på vitale tidspunkter. Enten med scoringer eller med klasseafleveringer.

Kaka er en elegantier, der med sin sublime teknik kan gøre undere for sit hold. Et godt skud og lige så godt overblik gør at jeg ser ham som en af de bedste overhovedet.

Beckham har været meget udskældt igennem tiden. Og det synes jeg ikke er fair. Folk har ofte sagt, at han ikke scorer nok mål. At han ikke er gennembrudsstærk nok. Men det har heller aldrig været hans funktion. Han er en spiller der kan lægge indlæg indenfor en 1-krone (25-øren er jo udgået som vores mindste mønt), og som kæmper for sit hold. Han løber 90 minutter, og er en leder på banen, der giver gejst til sine medspillere. Hans sparketeknik er flot, og han har altid blik for spillet, så han lægger den rigtige aflevering. Vær enig med mig eller ej, jeg står fast Peace

Del Piero er en fantastisk spiller. Måske er han ikke lige så profileret som Eto'o, Rooney, Raul, Torres m.fl, men han er stadig den spiller der gør mig mest salig. Salig i den forstand, at jeg får simpelthen en ro indvendigt, så jeg bare kan sukke af tilfredshed. Hans boldomgang er så elegant, og hans præstationer på banen er så gode, at han er en ren fornøjelse at se på. Ganske vist er spillere som C. Ronaldo og lignende spillere ofte på måltavlen, men de tiltaler mig bare ikke på samme måde. Del Piero er en spiller jeg beundrer, mens navne som Messi, Ronaldo (Cristiano såvel som 'tykke') og Ronaldinho 'bare' er gode spillere i mine øjne. Cristiano er den spiller der resultatmæssigt er verdens bedste spiller, men Del Piero har bare en ganske særlig plads hos mig.

Desværre er han for Juventus, og ikke Milan  Skuffet

fc-hansen
Manager

« Svar #79: 30 Jan 2009, 23:55 »

hvis jeg spille bedømme verdens bedste fodboldspiller, jeg personligt nogensinde har set, så skulle det nok være Ronaldo. HANs driblingerne var eminte, og kunne ofte de mest utrolige ting med en bold, var uhyggelig hurtig, og helt igennem vanvittlig træfsikker. Sjældent set ham brænde en chance, og så havde han det i sig, som verndes bedste, i mine øjne skal have, han kunne afgøre kampe på egen hånd. Han kunne spille en kamp, hvor han rørte bolden 6 gange, og mistede den fem, men alligevel så dukker han op og laver et eller andet fremragende og afgører kampen, et godt eksempel, VM 2002 mod Tyskland i finalen. Han var også, når han ihvertfald var bedst, en meget stabil spiller, hvilket også kendetegner en stor spiller. HAN lavede utroligt mange mål. Virkelig ærgeæligt hvis hans karrierer skal slutte på denne måde. Under ham virkelig, at han ryger tilbage til Europa, og slår igennem, en gang til.

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

naRf
Reserveholdsspiller

« Svar #80: 31 Jan 2009, 00:05 »

Målmand: Dida
Forsvar: jamie carragher

Er du fuld?

Cencur
Manager

« Svar #81: 31 Jan 2009, 00:26 »

Stangbarcardi.

plutonium - Du skriver at du kun kan bedømme udfra hvad du har set som aktiv fan, men alligevel nævner du Maldini da han var ung?! Du var 10 år dengang Maldini rundede de 30, så tror ikke helt du har set ham som ung. Lidt for meget flueknepperi, men alligevel? Du udtaler dig på en baggrund du kun kan forholde dig til via klip fra youtube, medmindre du har set hele kampe med Milan fra før årtusindeskiftet?

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

plutonium
Manager

« Svar #82: 31 Jan 2009, 00:38 »

Stangbarcardi.

plutonium - Du skriver at du kun kan bedømme udfra hvad du har set som aktiv fan, men alligevel nævner du Maldini da han var ung?! Du var 10 år dengang Maldini rundede de 30, så tror ikke helt du har set ham som ung. Lidt for meget flueknepperi, men alligevel? Du udtaler dig på en baggrund du kun kan forholde dig til via klip fra youtube, medmindre du har set hele kampe med Milan fra før årtusindeskiftet?

Indrømmet! Jeg har ikke set ham da han var egentlig ung. Men når man er over fyrre, så ser jeg stadig tredverne som ungdommeligt  crazy

(men du har ret i, at jeg ikke burde kunne udtale mig om Maldini på samme måde som de andre, da jeg ikke har set ham igennem det meste af hans karriere)

Jeg har rent bortset aldrig brugt you-tube til at vurdere spillere, for det synes jeg ikke man kan ordentligt. Man kan se flotte detaljere og store kiks, men sjældent finde en spillers egentlige niveau igennem noget så simpelt som småoptagelser. Men jeg har set så mange af Milans kampe som muligt siden jeg har været 10-12 år gammel, og der har Maldini altid imponeret mig. Når der så har været raportager fra hans 'ungdom', så får jeg et bedre billede af ham. Og selv om man (igen) ikke kan vurdere en spiller ud fra små udvalgte klip, så kan man dog få et mere nuanceret billede når man kan sammenholde klippene med 'first-hand' oplevelser, om man så må sige.

men det var en skarp iagtagelse Cencur, og den må jeg nok æde. Men står nu stadig ved, at jeg synes han er den bedste forsvarsspiller i nyere tid  Peace

Cencur
Manager

« Svar #83: 31 Jan 2009, 00:52 »

Har ikke andet at give mig til her imens jeg skriver dansk tekstanalyse Wink

Vi kan hurtigt blive enige om at han må være en af nutidens allerbedste forsvarsspillere, og som du også siger så kan man ikke bruge meget andet end hele kampe til at danne sig et indblik af en spiller. Raportager er vel næsten ligesom youtube, udover at der er blevet brugt en del flere penge på at planlægge og lave det. Tunge

Herligt at sætte et crewmedlem på plads! Det kommer jeg sikkert til at betale for en anden gang!

plutonium
Manager

« Svar #84: 31 Jan 2009, 01:07 »

Nej, sådan er jeg ikke, Cencur Wink

Jeg ved at Suicide vil få mig til at pudse han sko endnu mere, efter at have indrømmet, at jeg ikke er hævngerrig Opstemt

Jeg har det sådan, at rapportager og youtube-klip kan bruges som krydderi til at få nogle små nuancer med om en fodboldspiller, men man kan aldrig basere hele sin vurdering på sådanne klip. Eller jo, det kan man jo, men det giver sjældent et fuldstændig billede, men kun et prej af en spillers niveau. Fodboldkampe er nu engang den bedste måde at lære en spiller at kende. Det er også derfor jeg aldrig hat set det store i Ronaldinho, for kan ærligt sige, at jeg aldrig har set en kamp med ham, hvor jeg synes han har været i nærheden af det niveau, som folk ellers ofte har givet ham. Havde jeg troet på youtube alene, så havde han jo været verdens suverænt bedste spiller, men da jeg ikke selv har set hans niveau i storhedstiden, så mener jeg ikke at han er så god som alle ellers siger.

Den smøre var sådan set bare for at sige, at jeg ikke bruger youtube til at vurdere spillere, men derimod deres kamppræstationer crazy

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #85: 31 Jan 2009, 01:17 »

For mig er det helt klart Zidane, det var ham, der fik mig til at interessere mig for fodbold med hans teknik og fantastiske spil på banen. Smiley

Cencur
Manager

« Svar #86: 31 Jan 2009, 01:18 »

Ser næsten aldrig Milans kampe, men dengang han spillede i Barcelona og især sæsonen hvor de vandt champions league, spillede Ronaldinho så godt nogle gange at man slet ikke fattede det Opstemt

Men ellers er vi enige, Youtube og andre steder hvor man kun ser korte klip af de allerbedste situationer er kun med til at vise de bedste sider af en fodboldspiller.

Zulue
Manager

« Svar #87: 31 Jan 2009, 01:19 »

Jeg begynder at se flere og flere tegn på, at Messi bliver verdens bedste nogensinde. Sagde godt nok det samme om Ronaldo i sidste sæson, men denne gang kan jeg seriøst ikke se nogle udvikle sig så meget, så de kan komem op at røre Messi. Messi er helt sindssygt god lige for tiden; altid en fornøjelse at se ham spille - også selv om man er Real Madrid-fan, som jeg er. Kald det plastik eller alt andet, jeg kalder det respekt, og bukker i støvet. Smiley

plutonium
Manager

« Svar #88: 31 Jan 2009, 01:37 »

Zulue:

uanset hvor stor fan man er af et hold, så må man aldrig blive blind for andet. Som brændende FCK-fan må jeg da også indrømme, at jeg misunder Brøndby for at have Krohn-Dehli, for eksempel. Eller som jeg skrev tidligere, at Juventus har Del Piero, og at AC Milan ikke har ham.

Jeg har dyb respekt for de mennesker, der kan se ud over deres egen klub. De der kun ser deres egen klub, og afviser alt andet er ikke loyale. De er naive og uvidende. Undskyld til de der måtte føle sig stødt, men sådan har jeg det. Man skal kunne rose andre hold og deres spillere, og acceptere at nogle klubber er bedre til noget end ens egen klub. Ellers er man jo ikke til at diskutere med! Og er der noget der kan diskuteres, så er det fodbold Thumbs Up

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #89: 31 Jan 2009, 01:42 »

I snakker om at man kun ser de bedste sider af en fodbold spiller på Youtube, men er det ikke netop hvad der rejser en fodbold-spiller udover normen? Man kan være nok så stabil gennem tredve år, men hvis man ikke én gang brilliere og afgøre ting på sin egen måde kan det så godt som være det samme. I en så tæt sport som fodbold trods alt er, kræver det kun ét glimt af fantastisk fodbold før du har banket bolden i kassen, mens du kan lave både 2, 4 & 6+ fejl uden det koster. Jeg siger ikke du kan vudere udfra Youtube fuldkommen, men at afvise en spillers højde-punkter som et argument er IMO forkert.

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010