home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 531 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 165407 gange)
Django1337
Reserveholdsspiller

Sv: Din skade?
« Svar #135: 13 Jul 2008, 01:42 »

Bukserne var nye til 700,- men hvilken slags kan jeg squ ikke huske Smiley
Der regnede ikke, dog var der meget blod fra min arm/albue.

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

Grønthandleren
Gæst

« Svar #136: 13 Jul 2008, 01:45 »

Jeg har allerede holdt 9 måneders pause (lang tid siden). I den periode har jeg holdt mig fra fodbold og trænede lyskeøvelser i 30-60 min pr dag. Indtil for 1 år siden hvor jeg begyndte at træne med, og gang for gang blev det bedre og bedre. Den sidste måned er det så gået galt, og min venstrelyske gør ondt. "Sjovt" nok var jeg oprindelig skadet i højre lyske, så ved ikke om jeg skal det hele igennem igen...
Hm. Spiller du med varmebukser når du spiller? Altså. Du ved. Under Armour osv? Det hjælper rigtig godt på at holde dem varme, og så skal du self. bygge det hele lige så stille op. Det gælder også efter ferier osv. Du skal starte i de små og så arbejde dig op.
Men, ja. 9 måneder er godt nok lang tid. Heldigvis holdte jeg kun pause i 2½, og så kunne jeg så småt begynde igen.

Har du overvejet om skaden er blevet kronisk? Ubeslutsom

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #137: 13 Jul 2008, 01:48 »

Hm. Spiller du med varmebukser når du spiller? Altså. Du ved. Under Armour osv? Det hjælper rigtig godt på at holde dem varme, og så skal du self. bygge det hele lige så stille op. Det gælder også efter ferier osv. Du skal starte i de små og så arbejde dig op.
Men, ja. 9 måneder er godt nok lang tid. Heldigvis holdte jeg kun pause i 2½, og så kunne jeg så småt begynde igen.

Har du overvejet om skaden er blevet kronisk? Ubeslutsom

Er blevet røntgen fotograferet 2 gange og ultralyd. Der var ikke brok eller noget.

Og ja, spillede med varmebukser nogle gange, men droppede det. Det blev alt for varmt, og det hæmmede mit spil og mine bevægelser:(

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Grønthandleren
Gæst

« Svar #138: 13 Jul 2008, 01:51 »

Ultralyd er en sjov fornemmelse. Har jeg også fået.
Så du er sikker på det ikke er kronisk? For det lyder da mærkeligt at du ikke kan komme af med skaden igen.

A' hva'? Hæmmede dit spil? Hvad for nogle brugte du? Jeg kan godt nok ikke forstå at de kunne hæme dit spil? Havde du dem i et for stort str. eller?

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #139: 13 Jul 2008, 02:16 »

Ultralyd er en sjov fornemmelse. Har jeg også fået.
Så du er sikker på det ikke er kronisk? For det lyder da mærkeligt at du ikke kan komme af med skaden igen.

A' hva'? Hæmmede dit spil? Hvad for nogle brugte du? Jeg kan godt nok ikke forstå at de kunne hæme dit spil? Havde du dem i et for stort str. eller?

Man kommer til at svede ubehageligt meget i de bukser! Synes de er svære at bevæge sig optimalt i...

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Grønthandleren
Gæst

« Svar #140: 13 Jul 2008, 02:20 »

Du kan gå ned og bruge løbebukser i stedet så. Du ved. De der tight siddende nogle som de "prof" løber med. Der er lidt mere bevægelsesplads.

Grønthandleren
Gæst

« Svar #141: 15 Jul 2008, 21:11 »

Er der nogle der ved hvordan man mindsker en forstrækning i låret?

Baalleby
Reserveholdsspiller

« Svar #142: 15 Jul 2008, 21:21 »

Du kan ikke gøre så meget.. Bare du huskede at smide is på lige efter det skete, så er der ellers ikke mere. Men undgå at strejke det ud.. DUM idé. Smiley

FCK88
Manager

« Svar #143: 15 Jul 2008, 21:21 »

Smide en pose is på og træne lidt mindre Smiley

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

søgaard
Gæst

« Svar #144: 15 Jul 2008, 21:24 »

En meget grundig opvarmning vil gøre, at du nogle gange (bemærk: nogle gange) ikke rigtig mærker noget til den, men dette skal du nok kun gøre i en kamp eller 2, for eller risikerer du meget nemt at forværre skaden, det gør du også ellers, men hvis du bliver ved med at udsætte helingen, så kan skaden nemt udvikle sig. Kommer dog også an på hvor slem en forstrækning der er tale om.
Anbefaler dog ikke, at du spiller med en forstrækning, siger blot det kan lade sig gøre Wink

Grønthandleren
Gæst

« Svar #145: 15 Jul 2008, 21:29 »

Hm. Jeg har også tænkt mig at holde mig i ro indtil det bliver godt igen. Men nu siger i alle at der skal koldt på. Jeg læste på en af de mange lægesider herinde på nettet at der skulle varme på og at jeg bare skulle strække den ud?

FCK88
Manager

« Svar #146: 15 Jul 2008, 21:32 »

Hm. Jeg har også tænkt mig at holde mig i ro indtil det bliver godt igen. Men nu siger i alle at der skal koldt på. Jeg læste på en af de mange lægesider herinde på nettet at der skulle varme på og at jeg bare skulle strække den ud?

Det med varmen kan jeg ikk rigtig anbefale dig da muskelen så ikke vil hele 100 % .. jeg smider altid selv en pose is/frosne ærter på benet så det kan blive afkølet hurtigst muligt Smiley

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Baalleby
Reserveholdsspiller

« Svar #147: 15 Jul 2008, 21:33 »

Jeg vil ikke anbefale dig at strække det ud! Har selv erfaringer, og det blev skaden MEGET værre af.

Grønthandleren
Gæst

« Svar #148: 15 Jul 2008, 21:35 »

Hm. Tak for rådene, drenge. Jeg tror bare jeg holder mig helt i ro i de næste par dage Wink

Hojgaard
Ynglingespiller

« Svar #149: 15 Jul 2008, 21:46 »

Til Wonder Jones:
Har haft præcis samme problem som dig med hensyn til lysken.. Har været ude i 2 gange af et halvt år, men det ser endelig ud til, jeg har fået bugt med det. Har også prøvet alt! Har kørt intensiv genoptræning hver dag, hvorefter jeg stille og roligt begyndte at træne med efter de 6 mdr. Det startede egentlig godt nok, men skaden sprang op igen, så snart temperaturen nærmede sig minusgraderne.
Herefter blev jeg MR-scannet (tror jeg nok), og det eneste de kunne se, var at der var noget irritation, så det eneste lægen kunne anbefale mig, var genoptræning. Kørte jeg så igen, sideløbende med akkupunktur. Det hjalp dog ikke sønderligt. Herefter stod den på massage - ikke så dejligt som det lyder  - og genoptræning. Blev undersøgt igen, og de mente, det var fordi, min ene lyske var for kort, og den derfor naturligvis blev spændt.. Igen blev jeg beodret genoptræning, som den eneste løsning.
Som sagt har jeg endelig fået bugt med det. Jeg er ked af at sige det, men tror det eneste du kan gøre er, at genoptræne, hvor kedeligt det end er! Men husk ikke blot at genoptræne den skade lyske, men derimod begge lysker, låret og andre muskler omkring det. En dårlig ryg eller et skævt bækken kan også være skyld i en dårlig lyske, så måske var det værd at få tjekket?
Sidst men ikke mindst kan jeg varmt anbefale både varmecreme og lyskeshorts, som jeg bruger hver eneste kamp og træning.

Mader: "Hér Bruyneel inderst, og Tafi allerinderst."

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010