home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 141952 gange)
Søgaard
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #435: 12 Okt 2012, 00:34 »

Jeg er pt. ude med et forstrukket ledbånd i anklen - 5 min. inde i en kamp lander jeg på ydersiden af foden med hele min vægt og... smæk  Sur

minimum 2 uger på krykker og derefter genoptræning...
Der skete præcis det samme for 2 kampe siden i 1. halveg, i løb trådte jeg direkte fladt ned på ydersiden og jeg ligger mig nærmest til at dø. Jeg er så nødt til at spille videre og i anden halveg bliver jeg flæsket og hold kæft det gjorde ondt bagefter. de sidste 2 kampe har jeg spillet med en optapening på foden. Nok ikke det smarteste men man vil jo gerne spille!
De skader har jeg haft mange af efterhånden og de er virkelig ikke sjove!
Først og fremmest så gør det helvedes ondt, når man bliver skadet. Derefter er genoptræningen også en bitch, fordi det går så langsomt fremad og især på de danske fodboldbaner er chancen for et tilbagefald relativ store, fordi de er så ujævne.

Et godt råd er at få fat i et balancebræt/vippebræt og leg med, når du sidder derhjemme. Det virker så håbløst, men det kan virkelig hjælpe på at genoptræne dit ledbånd, så du kommer hurtigere tilbage på banen. Ligesom Rauling siger, så pas din genoptræning, da tilbagefald virkelig sucks og du risikerer at være ude i en måned mere og så er den ekstra uge i første omgang altså værd at tage med.. Desuden risikerer man bare at ens ledbånd kan blive slappe, hvis du forsætter med at spille med skaden. Det er i den grad ikke sjovt, da man så er meget mere udsat i forhold til skader i anklen. Mine venstre ankel er ikke god, fordi jeg gennem en periode på et halvt år cirka spillede med en ankel, som var halvskadet, hvor jeg bare tapede den op. Det har givet mig problemer senerehen, hvor jeg nemt vrider om på anklen, hvis banen er ujævn eller en modstander træder ned på anklen.

Hvis I har en fysioterapeut tilknyttet jeres klub, så kan laserbehandling også hjælpe på helingen. Det har et par gange sørget for at jeg kun er på krykkerne i en uges tid, når jeg er blevet behandlet 3-4 gange om ugen.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #436: 08 Jan 2013, 22:59 »

Jeg er desværre skadet hele tiden, så jeg får ikke spillet meget bold. Det må beskrives som min skade.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #437: 08 Jan 2013, 23:03 »

Skal tilbage på banen på torsdag efter jeg har haft skavanker i 3 år og ikke rigtigt at spillet. Først øjnene, så knæet og nu læggene, som jeg dog håber, snart går væk. Vi har et serie 2 hold og et serie 4 hold, hvor jeg selvfølgelig satser på at spille serie 2, men nu må vi se..
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #438: 31 Mar 2013, 23:34 »

http://www.sundhedslex.dk/chondromalacia-patellae.htm

Nogle der har erfaringer med denne skade? Er ret sikker på det er det som jeg har pådraget mig for et halvt år siden, og som blandt andet gør at jeg ikke kan spille fodbold pt. Er gået i gang med at træne det væk i styrkecenteret, men irriterende skade er det sgu Skuffet
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #439: 31 Mar 2013, 23:42 »

Jep, VK, jeg mener at det er det jeg led (lider?) af. Det er møgirriterende, og satte en stopper for min (ingenlunde lovende) fodboldkarriere. Knæbind hjælper... Big time! Problemet (i hvert fald for mig) er at brusken ikke er glat... Så når knæskallen skal køre henover, er den ujævn, hvilket giver nogle gnidninger. Mine læge sagde at det i regelen går over i 20-25-års alderen, men jeg tror jeg er ved at være min kvit... Måske som følge af løbetræning, eller måske bare fordi jeg ikke spiller fodbold længere. Kort sagt er den pisse irriterende, men brugen af knæbind hjælper lidt.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #440: 31 Mar 2013, 23:46 »

Bruger også knæbind, men mærkede det komme langsomt men sikkert i løbet af sidste forår. Hen over opstarten til denne sæson i sommers blev det så værre, for så at gå helt galt i en kamp mod danmarksserieholdet Frederikssund.

Vi havde spillet mod dem, og tabt men havde selv stået ganske hæderligt, dog med ret ondt i mit knæ. Da vi efter kampen så skal tage en lille spurtøvelse, låser mit knæ fuldkommen midt i sprinten, og falder bare om i smerte. Kunne ikke strække knæet helt ud og havde bare sygt ondt i det.

Det gik dog lidt væk, og har spillet de meste af efteråret, dog med sindsyge smerter i enkelte kampe, og stort set ingen gener i andre. Da vi havde vinteropstart var det gået væk, men kom så igen.

Så nu træner jeg lortet væk i styrkecenteret, og så satser jeg på at være 100 % klar fra næste sæson af Smiley Knæbind er fint, men gør det kun værre med tiden desværre.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #441: 17 Apr 2013, 12:50 »

Hej gutter! Har brug for lidt hjælp.  Smiley

I starten af ugen rendte jeg ind i en gammel skade til fodboldtræning. Jeg fik en nerve i klemme i ryggen under en trænings øvelse. Jeg har været til lægen, hvor det er blevet forsøgt masseret på plads.

Dette er også gået fint og føler mig allerede langt bedre! Jeg er en smule øm, men ikke noget voldsomt. Så er situationen den at jeg skal bruge nogle øvelser, hvor jeg kan varme ryggen op. For at undgå at få en skade i dag vil jeg forsøge at varme ryggen op inden træning.

Det er dog ikke noget jeg har forsøgt mig med før og ville derfor høre om der var nogle af jer andre, som har erfaringer med dette?

På forhånd tak Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #442: 20 Mar 2014, 21:47 »

Nu har jeg været skadet konsekvent i et par år stort set med den samme skade. Jeg har derfor oprettet en bruger på et par fora, hvor jeg spørger om råd til, hvad jeg skal gøre. Jeg kopiere lige mit indlæg, jeg har skrevet, da I selvfølgelig også skal have chance for at rådgive.

"Hej!
 
Jeg er ny herinde og oprettede egentlig min bruger, fordi jeg har døjet med mine ben i knap et par år nu. Jeg er 19 år gammel og har altid spillet en masse fodbold som så mange andre på min alder, men det seneste halvandet år har jeg været ramt af en utrolig smerte i lægmuskler ved løb i få hundrede meter. Derfor har fodbolden stået på standby. Nu her halvandet år senere har jeg været igennem to operationer og et hav af behandlinger.
 
I slutningen af 2012 vælger jeg at gå til lægen, da mine smerter ikke er blevet bedre efter en længere periode. Smerterne gjorde, at jeg ikke kunne spille fodbold længere, så jeg ville gerne have en vurdering. Jeg blev henvist til en fysioterapeut, som jeg gik ved en tre måneders tid, hvor han behandlede mine lægmuskler med akupunktur og massage. Han erkendte, at det ingen effekt havde og henviste mig tilbage til min egen læge med henblik på at komme ind på ortopædkirurgisk afdeling på Aalborg Sygehus. Jeg vendte tilbage til min læge og fik sygehuset til at sende en indkaldelse. Lægen var inde på, at der kunne være tale om compartment syndrom.
 
Ortopædkirurgen kiggede lidt på benene og kunne godt se, at mine lægmusklevvr af natur var meget spændte. Han foreslog en operation i venstre ben, da jeg havde prøvet fysioterapi, og så kunne det derfra vurderes, om højre skulle opereres efterfølgende. I september 2013 bliver jeg så opereret for compartment syndrom i lægmusklerne i venstre ben. En fin proces hvor jeg efter 3-4-5 dage med krykker er okay på benene igen. Jeg spiller så efter noget tid lidt af en fodboldkamp for at teste en mulig effekt, men jeg kan stadig mærke smerte meget hurtigt. Derudover havde jeg meget svært ved at mærke, om operationen har hjulpet, da jeg er velvidende om, at jeg har et højre ben, der i hvert fald ikke er i orden endnu. Jeg kommer til den obligatoriske kontrol på sygehuset, og jeg siger, at jeg har meget svært ved at mærke, om det har haft en effekt. Jeg takker ja til at få lavet mit højre ben også og bliver skrevet op til det. I mellemtiden har jeg fået noget behandling af en fysioterapeut, der arbejdede i den fodboldklub, hvor jeg spiller/spillede. Han behandlede også med hård massage (meget smertefuldt og ubehageligt) og akupunktur. Jeg følte, at det havde en effekt i en dags tid eller to, men så heller ikke mere. Så falder det tilbage til status quo. Jeg takker ja tak til den anden operation, da jeg nok inderst inde føler, at det har haft en eller anden form for virkning med den første operation. I hvert fald vil det altid kunne sidde i baghovedet på mig, hvis jeg ikke gjorde det. Jeg tænkte, at så var det da i hvert fald prøvet. Det skal dog siges, at jeg var meget i tvivl, men jeg ville gerne have hver en sten vendt, og den her mulighed skulle man i hvert fald ikke kunne falde tilbage på. Sygehuset får et afbud, og jeg bliver opereret allerede i november 2013 for compartment syndrom i højre lægmuskel.
 
Operationen bliver denne gang foretaget af en anden kirurg, der dog har præcis samme evner og uddannelse som den første kirurg, der opererede mig. Jeg bliver igen hurtigt udskrevet og føler, at der er styr på det, da jeg nu kender processen fra første gang. Af den grund er jeg nok for hurtig til at begynde at gå på benet, og det hæver sig op og bliver gult og blåt over det hele. Jeg slapper lidt af, og det går over af sig selv.
 
Her i marts 2014 er jeg for længst kommet mig over operationerne og har gentagne gange forsøgt med med fodbold og lidt løb. Atter uden held. Jeg går til noget fysioterapi som en del af en genoptræningsplan, men det har heller ikke endnu haft en effekt i hvert fald. Jeg har som skrevet også tidligere forsøgt mig med fysioterapi og har ærligt talt ikke den helt store tiltro til, at det skulle have en effekt. Derfor kontaktede jeg selv i februar 2014 en osteopat, der kan betegnes som en special fysioterapeut. Jeg fortæller ham den lange proces, og han virker meget professionel og hjælpsom. Jeg gik i de efterfølgende uger hos ham en gang ugentligt, hvor han arbejdede ud fra en teori om, at mit problem reelt ikke behøves at ligge i benene. Han kunne ikke mærke en stærk rytme i mit centralnervesystem og forsøgte derfor at få gang i en stærkere rytme i mit kranie. Derfor forsøgte han at løse mit væv omkring nyren og i maveregionen. I dag var jeg til behandling igen efter en måneds tid, hvor jeg ikke var blevet behandlet for at se, hvor der var sket noget. Det var der. Rytmen var stærkere, og han havde nemmere ved at komme ind til systemet omkring lænden og maven. Desværre har der ikke været nogen som helst effekt i forbindelse med smerterne i mine lægmuskler, som jo var grundet til, at han gjorde det her. Han erkendte blankt, at han var ked af, at det ingen effekt havde haft på mine ben, når der nu var rykket rigtig meget i systemet. Han hev sin kollega ind og sparrede lidt med ham, og nu skal jeg så se ham næste torsdag, hvor han kigger på mig. Han erkendte dog, at det ikke så lyst ud, og at de nok ikke kunne hjælpe mig yderligere. Jeg takkede ham for hans ærlighed og den professionalisme, han har lagt for dagen i behandlingsforløbet, da han har taget mig meget seriøst. Jeg spurgte ham om, hvad han ville anbefale mig at gøre, hvis nu at hverken fysioterapi som en del af genoptræningsplanen eller osteopati-behandling kunne hjælpe. Han anbefalede mig at søge lidt på fora omkring compartment syndrom, og jeg fandt så dette sted, hvor jeg så egentlig skriver dette indlæg for at høre, om der er nogle, der har nogle gode råd.
 
Jeg er selv helt tom for idéer og er åben overfor selv de mest fjollede forslag.
 
Jeg har altid været meget lidt adræt og haft problemer med benene. Da jeg var mindre fik jeg af en børnelæge en diagnose, der hedder Arthrogryposis. En ret sjælden sygdom der dog kun har ramt mig i en meget mild grad. Jeg håber, at der er nogle af jer, der har et forslag eller to eller måske har prøvet noget lignende, selvom jeg ikke ønsker det for nogle. Det har været et meget meget langt og surt forløb, da jeg ikke er i stand til at dyrke sportsgrene, der inkluderer løb".
 
http://www.solbakken...-congenita-amc/
 
Jakob E
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #443: 20 Mar 2014, 21:56 »

For satan Jakob, det lyder sku ikke sjovt. Det er jeg ked af at høre.

Jeg har desværre ingen løsninger overhovedet, da jeg ikke er i nærheden af at være ekspert på området, og idet mine problemer altid har lagt i knæregionen, men jeg håber du finder en løsning på det, selvom det lyder håbløst på nuværende tidspunkt med alle dine operationer og forløb hos professionelle.

Du må endelig lige opdatere os, hvis der sker noget positivt i din udvikling. Held og lykke med det min ven!
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #444: 20 Mar 2014, 22:13 »

For satan Jakob, det lyder sku ikke sjovt. Det er jeg ked af at høre.

Jeg har desværre ingen løsninger overhovedet, da jeg ikke er i nærheden af at være ekspert på området, og idet mine problemer altid har lagt i knæregionen, men jeg håber du finder en løsning på det, selvom det lyder håbløst på nuværende tidspunkt med alle dine operationer og forløb hos professionelle.

Du må endelig lige opdatere os, hvis der sker noget positivt i din udvikling. Held og lykke med det min ven!
Ja, det er frygteligt.

Det værste er sådan set, at jeg ikke ved, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Jeg ved ikke, om det tager 3 år mere eller 3 måneder. Eller om jeg overhovedet nogensinde kommer til at kunne løbe igen. Jeg er i hvert fald tom for idéer, så jeg ville lige forhøre mig. Jeg blev ret slukøret, da osteopaten fortalte mig, at han ikke kunne hjælpe mig i dag.

Jeg takker mange gange for opbakningen. Længe siden man har hørt noget fra dig!
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #445: 06 Apr 2014, 11:51 »

Brækket arm, overrevet ledbånd, forstuvet ankel 2 gange og en brækket næse  Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #446: 06 Apr 2014, 12:12 »

Hej Jakob.

Jeg har på ingen måde nogen viden om Compartment-syndroment, men jeg har undersøgt det lidt og har fundet nogle sider, som du måske kunne få gavn af. Jeg ved ikke, om du har prøvet nogle af sidernes forslag i forvejen, men det er da værd at tage et kig på.

http://kiroultra.dk/hvor-har-du-ondt/underben-ankel-fod/compartment-syndrom/
http://www.molholm.dk/media/QI21200_KN%C3%86-05_Compartment-syndrom_09032011.pdf
http://www.aleris.dk/vi-tilbyder/aleris-hamlet-hospitaler/sportsskader/kompartment-syndrom/
http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=34872

Så vidt jeg kan læse mig frem til, vil det derfor hjælpe, hvis du holder dine lægge i gang på en anden måde end ved løb. Det kunne fx være ved svømning eller cykling.

Held og lykke med det!
Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #447: 06 Apr 2014, 12:46 »

Hey Jakob, sikke et skadeshelvede! Jeg har selv et knæ, hvor jeg engang rev den yderste miniske over og senere har fået konstateret springerknæ. Jeg har haft stor succes med mild genoptræning over lange perioder med cykling, svømning, bosu bold, elastikker og basic øvelser uden vægt på. Hold dig væk fra løb, gå på trapper, fodbold og andre former for stor belasting. Det kræver meget selvdisciplin, så jeg kan anbefale at have en træner/ven, som vil træne med dig et par gange om ugen. Jeg vil dog anbefale at snakke med en fysioterapeut, læge eller lign. omkring hvor meget genoptræning du må dyrke.

Jeg ved ikke hvor meget inflammation der spredes rundt i dit ben, men du kan evt. tjekke omkring nogle indsprøjtninger: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/knogler-muskler-og-led/sygdomme/diverse/kortisonindsproejtning/ og https://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinbrug/Behandling/Steroid-injektioner.aspx. Jeg overvejede det selv i forhold til mit springerknæ, men følte at min genoptræning hjalp, så jeg valgte at takke nej. Jeg kan derfor ikke snakke om egne erfaringer.
Ellers kan du bruge lidt Felden Gel til dine smerter. Det kan du læse lidt om her http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/Felden-id3746.html. Det er en ret mild form for smertebehandling, men det gør derfor ikke noget værre end det i forvejen er.

Jeg har selv brugt Aleris Hamlet både i København og Århus, og jeg synes de virkede meget professionelle, og de gav mig mange gode råd og operationer i forhold til mit knæ. De er dog i den dyre ende, da det er et privat hospital. 
« Seneste Redigering: 06 Apr 2014, 12:48 af Benjamiin » Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #448: 26 Maj 2014, 12:56 »

Hej derude,

Jeg gætter på mange af jer spiller fodbold, og derfor har stiftet bekendtskab med baglårsskader. Situationen for mig er, at jeg over de seneste par uger har haft smerter i baglåret. Jeg kan dog stadig godt spille fodbold, men det resulterer så også i ret store smerter efterfølgende. På baglåret kan jeg se en misfarvning i huden, som sandsynligvis stammer fra en blødning. Jeg undrer mig bare over, at blødningen ikke er placeret samme sted som selve smerten, men forestiller mig alligevel, at de har en relation til hinanden.

Hvad mener I? Er det en fibersprængning, forstrækning eller overbelastning? Hvordan skal man eventuelt behandle det?

Fortsæt god mandag!
Logged

Neal Caffrey!

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #449: 26 Maj 2014, 13:01 »

Hej derude,

Jeg gætter på mange af jer spiller fodbold, og derfor har stiftet bekendtskab med baglårsskader. Situationen for mig er, at jeg over de seneste par uger har haft smerter i baglåret. Jeg kan dog stadig godt spille fodbold, men det resulterer så også i ret store smerter efterfølgende. På baglåret kan jeg se en misfarvning i huden, som sandsynligvis stammer fra en blødning. Jeg undrer mig bare over, at blødningen ikke er placeret samme sted som selve smerten, men forestiller mig alligevel, at de har en relation til hinanden.

Hvad mener I? Er det en fibersprængning, forstrækning eller overbelastning? Hvordan skal man eventuelt behandle det?

Fortsæt god mandag!

Det kunne godt lyde som en fiberskade. Lød der et smæld, da du fik skaden? Kan hvert fald huske fra mine egne fibersprængninger, at der kom et blåt mærke. I så fald, skal det bare have hvile, og så heler det af sig selv. Eventuel lægge is på.
Logged

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010