home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Børnehaven
| | |-+  Hvordan har din dag været ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan har din dag været ?  (Læst 32060 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #45: 30 Maj 2012, 08:47 »

Jep.
Og jeg kunne helt seriøst ikke være mere ligeglad.

Min lærlingeløn er heller ikke noget at råbe hurra for.
Jeg sparer hvor jeg kan spare. Og det her er en af måderne.
Deal with it.
Er enig med g00n her. Du sparer hvor du kan, men er gerne kriminel i din stræben på at spare penge. Prøv at tænk hvis vi alle var sådan. Jeg vil fryde mig når du bliver snuppet, og skal af med 750 kr.
Logged

welbz is dat guy

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #46: 30 Maj 2012, 08:53 »

Er enig med g00n her. Du sparer hvor du kan, men er gerne kriminel i din stræben på at spare penge. Prøv at tænk hvis vi alle var sådan. Jeg vil fryde mig når du bliver snuppet, og skal af med 750 kr.

Det skal du også have lov til.
Jeg er klar over hvad konsekvensen er hvis jeg bliver taget. Så tager jeg også skraldet.
Jeg tager gerne imod en bøde på 750 kr.
Jeg vil stadig have en besparelse efter det.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #47: 30 Maj 2012, 08:56 »

Jep.
Og jeg kunne helt seriøst ikke være mere ligeglad.

Min lærlingeløn er heller ikke noget at råbe hurra for.
Jeg sparer hvor jeg kan spare. Og det her er en af måderne.
Deal with it.

Dette er nok ikke den rette tråd at gå ind i den dybere debat om det, men jeg er da interesseret i at høre hvor langt dette 'spareprincip' rækker. Hopper du ind til fodboldkampe uden at betale, hvis det er muligt? Stjæler du dagligvarer? Skattefusk?

Når du nu endda har et arbejde, men din løn 'ikke er noget at råbe hurra for', kunne det så ikke tænkes at dit forbrug evt. kunne optimeres, så du ikke mente du var nødt til at snyde?
Logged



Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #48: 30 Maj 2012, 08:59 »

Jeg betaler ikke for fodboldkampe. Men det er på grund af jeg altid har fribillet hvis jeg er derinde.

Og nej jeg stjæler heller ikke. Det er i min verden for langt at gå for at spare + konsekvensen for det er værre og jeg mister nok mit job.

Og ligeledes er konsekvenserne for skattefusk også for store.

Men jeg betaler ikke licens, og det får de mig ikke til medmindre de begynder at trække det fra min skat.
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #49: 30 Maj 2012, 08:59 »

Dette er nok ikke den rette tråd at gå ind i den dybere debat om det, men jeg er da interesseret i at høre hvor langt dette 'spareprincip' rækker. Hopper du ind til fodboldkampe uden at betale, hvis det er muligt? Stjæler du dagligvarer? Skattefusk?

Når du nu endda har et arbejde, men din løn 'ikke er noget at råbe hurra for', kunne det så ikke tænkes at dit forbrug evt. kunne optimeres, så du ikke mente du var nødt til at snyde?

jeg mener skam heller ikke det er nødvendigt at snyde.
Jeg foretrækker dog fx en pizza frem for en busbillet.
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #50: 30 Maj 2012, 09:05 »

Dette er nok ikke den rette tråd at gå ind i den dybere debat om det, men jeg er da interesseret i at høre hvor langt dette 'spareprincip' rækker. Hopper du ind til fodboldkampe uden at betale, hvis det er muligt? Stjæler du dagligvarer? Skattefusk?

Når du nu endda har et arbejde, men din løn 'ikke er noget at råbe hurra for', kunne det så ikke tænkes at dit forbrug evt. kunne optimeres, så du ikke mente du var nødt til at snyde?

Jeg tvivler da ikke på at selvom knægten skulle tjene flere penge, ville han stadig snyde. Så snart hans indtægt røg op, røg forbruget også op, og så længe det lykkes ham at snyde sig fra at betale i bussen/toget, vil han fortsætte med det. Hvorfor skulle han dog begynde at betale for det, eller for licens for den sags skyld, når han kan slippe (åbenbart) med god samvittighed? Og når han får credit for at være så badass at undgå nogle fede DSB medarbejdere for en 20'er, så er det jo heller ikke nemt at rende rundt med dårlig samvittighed over det. Wink

X: Hvad så når du får firmabil, vil du så egentlig også bruge den til hjemmekørsel for at spare momsen? Det er jo også ret usandsynligt at du bliver snuppet i det, og der er flere hundrede tusinder at spare! Eller er det kun småbeløb man ikke behøver at betale?
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #51: 30 Maj 2012, 09:06 »

Jeg betaler ikke for fodboldkampe. Men det er på grund af jeg altid har fribillet hvis jeg er derinde.

Og nej jeg stjæler heller ikke. Det er i min verden for langt at gå for at spare + konsekvensen for det er værre og jeg mister nok mit job.

Og ligeledes er konsekvenserne for skattefusk også for store.

Men jeg betaler ikke licens, og det får de mig ikke til medmindre de begynder at trække det fra min skat.

jeg mener skam heller ikke det er nødvendigt at snyde.
Jeg foretrækker dog fx en pizza frem for en busbillet.

Interessant. Du gør det ikke engang af nød, men tilsyneladende blot fordi du kan slippe afsted med det, uden at konsekvenserne bliver for store for dig. Tankeeksperiment - jeg går ud fra at du ville afholde dig fra at snyde i bussen hvis konsekvenserne var værre. Hvad hvis det var omvendt? Ville det i 'din verden' være helt i orden at fuske på andre, mere alvorlige måder for at spare, hvis konsekvenserne var mindre? Eller hvis det var 100% sikkert at du ikke blev taget i det?
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #52: 30 Maj 2012, 09:09 »

Hvorfor skulle han dog begynde at betale for det, eller for licens for den sags skyld, når han kan slippe (åbenbart) med god samvittighed? Og når han får credit for at være så badass at undgå nogle fede DSB medarbejdere for en 20'er, så er det jo heller ikke nemt at rende rundt med dårlig samvittighed over det. Wink

Det er netop her jeg vil hen. Er det virkelig med god samvittighed? Og synes majoriteten virkelig at det er en heltegerning at snyde i bussen/toget?
Logged



Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #53: 30 Maj 2012, 09:12 »

Det kommer meget an på hvad det er.
Jeg ville heller ikke stjæle i en butik hvis blot jeg fik en bøde på 750 kr.
Det overskrider min egen grænse for hvad jeg i mit hoved finder ok at gøre for at spare penge.

Det handler jo alt sammen om hvor min grænse ligger for hvor langt jeg vil gå for at spare penge.
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #54: 30 Maj 2012, 09:13 »

Det er netop her jeg vil hen. Er det virkelig med god samvittighed? Og synes majoriteten virkelig at det er en heltegerning at snyde i bussen/toget?

Jeg har ikke dårlig samvittighed over det nej.
Det er også der jeg vil hen med mit forrige indlæg.
Jeg har en grænse et sted for hvad jeg vil tillade mig at gøre for at spare penge.
Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #55: 30 Maj 2012, 09:14 »


X: Hvad så når du får firmabil, vil du så egentlig også bruge den til hjemmekørsel for at spare momsen? Det er jo også ret usandsynligt at du bliver snuppet i det, og der er flere hundrede tusinder at spare! Eller er det kun småbeløb man ikke behøver at betale?

Det vil jeg ikke gøre.
Der vil jeg overskride min egen grænse hvad angår, hvad der er i orden overfor det firma jeg arbejder i.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #56: 30 Maj 2012, 09:16 »

Det handler jo alt sammen om hvor min grænse ligger for hvor langt jeg vil gå for at spare penge.

Exactly.
Logged



blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #57: 30 Maj 2012, 09:20 »

Du betaler ikke licens, men jeg tvivler da ikke på, at du vil se evt. EM kampe på DR1? Eller hvad?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #58: 30 Maj 2012, 09:22 »

Du betaler ikke licens, men jeg tvivler da ikke på, at du vil se evt. EM kampe på DR1? Eller hvad?

Jo da.
Men jeg betaler jo heller ikke for min busbillet og jeg vil gerne hjem Wink
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hvordan har din dag været ?
« Svar #59: 30 Maj 2012, 09:23 »

Du betaler ikke licens, men jeg tvivler da ikke på, at du vil se evt. EM kampe på DR1? Eller hvad?

Det handler ikke om at betale for den ydelse man gladeligt benytter sig af, men om at spare hvor det er muligt, uden at konsekvenserne bliver for store. Apparently.
Logged



Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010