home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 967 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  En Gammeldags Blog af en Gammeldags Person
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: En Gammeldags Blog af en Gammeldags Person  (Læst 2792 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

En Gammeldags Blog af en Gammeldags Person
« : 23 Maj 2008, 17:36 »

Tja, jeg har gået og overvejet at oprette en blog i et stykke tid nu og med Blogkonkurrencen i fuld sving, gav det mig det sidste rygstød, så nu skulle det være!

Dog vil denne blog ikke være på samme niveau som de mange gode af slagsens i konkurrencen.

Først og fremmest er jeg ingen Ove Ditlevsen, så fokus vil være den selvsamme som alle andre normale FM-gamere har til spillet: så ingen udenomshistorier, men kun kolde beretninger om spillet, som det opleves.

Et normalt spil er for kedeligt at læse om, hvor bloggeren køber de sædvanlige bargains. (nu har jeg ikke spillet FM08 så meget, så kender dem alligevel heller ikke, men I ved sikkert godt hvem jeg snakker om)
Men derimod vil jeg kun købe spillere som er under 18 år gamle, så jeg kan få en masse homegrown spillere. Dog vil jeg tillade mig at have et specifikt land, hvor jeg kan købe spillere over 18 år fra. Det vil blive det land, som klubben jeg tager kontrol over, er fra.

Her er listen over de lande, jeg har med i mit spil:(I parentes finder I mængden af rækker i de forskellige lande)

Brasilien (2)
Kroatian (1)
Tjekkiet (1)
Danmark (1)
England (3)
Tyskland (3)
Italien (1)
Polen (1)
Rusland (1)
Serbien (2)
Spanien (1)
Ukraine (1)

Large DB og med start i February 2008, så jeg vil blive kastet ud i det lige med det samme, istedet for at have mulighed for at signe 10-15 spillere. Derimod får jeg lov til at spille en halv sæson med den trup, som der nu engang er i klubben.

Jeg vil annoncere klubvalget i næste update.

Jeg håber at FM-nørderne finder denne blog interessant. Smiley

Niko
Gæst

Sv: En Gammeldags Blog af en Gammeldags Person
« Svar #1: 23 Maj 2008, 17:40 »

Helt sikkert! (:

vesperGT
Manager

« Svar #2: 23 Maj 2008, 17:42 »

Ove Ditlevsen

Mener du ikke Tove Ditlevsen Wink funny

Ej, det skal blive interessant..

Rossonero
Gæst

« Svar #3: 23 Maj 2008, 17:54 »

Fornemt, fornemt.

Vi har efterhånden fået et par blogs med mere gammeldags præg, så denne ser jeg skam også frem til!

Jeg glæder mig til at se, hvem valget er faldet på.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #4: 23 Maj 2008, 19:20 »

Manager: Paolo Sousa, en gammel landsholdsspiller for Portugal (51 kampe på bagen). Ydermere har han spillet i følgende klubber med en del succes som resultat: Benfica, Sporting, Juventus, Dortmund, Inter, Parma, Panathinaikos og Espanyol. Han er nu blevet 37 år og har endelig fået sit ønske om at blive manager for en klub opfyldt.

Valget af klub skal også findes blandt de klubber, som Paolo har været aktivt spillende for:

BORUSSIA DORTMUND

Manageren(fremover omtalt som jeg, for at gøre det lidt nemmere) var selv en del af Dortmunds storhedstid i midten af 90erne som kulminerede med en Champions League truimf i 1997 hvor Juve blev besejret 3-1.

Nuværende situation i Dortmund:

Man kunne skrive en roman omkring de elementer, der fik Dortmund fjernet fra toppen. Men faktum er nu at der er en gæld på £104 millioner, hvor sidste afdrag vil forhåbentligt blive betalt i 2030.
Dette betyder dog ikke at klubkassen er helt tom, da der er £7 millioner deri.

Lønbudgettet er på £385.000, hvoraf £384.700 er allerede brugt.

Det sportslige ser ikke helt ringe ud, når man tænker på det økonomiske kaos der har hersket i klubben i lang tid.

Klubben ligger nr. 6 i ligaen efter 19 kampe (16. feb 2008), så forhåbentligt kan det blive til europæisk fodbold næste år, men man ved aldrig hvad der sker med spillet på banen, når en ny manager træder til. Set i lyset af at dette er min første klub, så er det hele lidt nyt for mig og ergo er der risiko for dårlige dispositioner, men det burde være mulighed for i hvert fald at slutte i top 10!

Før at truppen gennemgås vil jeg også bekræfte hvilken taktik der vil blive brugt i forårssæsonen.

Nu hvor jeg befinder mig i Tyskland er det mest nærliggende at bruge én, som er typisk for rækken:

En 5-3-2 Attacking (En af standard-taktikkerne i spillet). Selvom at den indikerer brug af 5 forsvarsspillerne er 2 af disse dog offensive wingbacks, så de kunne ligeså godt karakteriseres som midtbanespillere.

En hurtig gennemgang af truppen:

Målmænd:

Roman Weidenfeller er det klare førstevalg i klubben, da han er ganske pålidelig og umiddelbart ingen svage punkter har.
Som reserver er der de lidt ældrende Alexander Bade og Marc Ziegler, så her er jeg mere end godt dækket ind. Bonus er at alle 3 målmænd er tyskere og det kan aldrig være en negativ ting.

Forsvaret:
Her finder man en interessant blanding af gennemrutinerede kræfter og de yngre talenter. Christian Wörns, Robert Kovac og Dede er alle navne, som enhver fodboldinteresseret vil nikke genkendende til. Udover dem findes dygtige spillere som Antonio Rukavina, Phillipp Degen og fænomenet Jakub Blaszczykowski. Det var i alt 6 rigtig dygtige spillere i en forsvarsafdeling, som også tæller et par tyske talenter: Mats Hummels og Markus Brzenska, som må indstille sig på en reservetjans i første omgang.

Midtbanen:

Her findes man også en række kompetente spillere, da Sebastian Kehl, Tinga og evighedstalentet Lars Ricken huserer her. Da taktikken gør brug af 3 centrale midtbanespillere bliver der primært brugt de 3 førnævnte og inde i varmen vil Mladen Petric og Marc-Andre Kruska også være. En spiller som Delron Buckley vil komme i klemme og som resultat deraf nok blive afskibet til sommer.

Angribere:
Utvivlsomt nogle farlige herrer der er at finde tættest på modstanderens felt: Alexander Frei, Diego Klimowicz, Nelson Valdez og Giovanni Federico. Uddybelse af disses evner er overflødig.

Konklusion:
Vi står godt rustet til de resterende kampe og da der kun er en mindre skade i truppen, så ser det lovende ud.

Starting XI

Giovanni Federico – Alexander Frei
                                             8                        13

Mladen Petric
                                                          11

Tinga – Sebastian Kehl       
                                               7               5

Dede                                                 Jakub Blaszczykowski
                           17                                                                  16

Robert Kovac – Christian Wörns  - Phillip Degen
                                  21                   4(C)                        23     

Roman Weidenfeller
                                                           1

arsenalistic
Manager

« Svar #5: 23 Maj 2008, 20:03 »

Jeg kan li' det! Ikke noget grafik og fancy historiefortælling, blot en beretning om spillet.

Go you Gunners!

freakstar
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 23 Maj 2008, 21:03 »

Den her blog blir jeg pjattet med, håber jeg! Jeg har store forventninger til dig, tosse!

Hej alle mine venner

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 23 Maj 2008, 21:12 »

Rigtig god start Savi! En blog uden alt for meget pis. Enkelt og lige til. Det kan blive en bulgarisk blog!

Og Freak.. snak pænt! Ellers er der ballade.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #8: 23 Maj 2008, 21:19 »

Takker for de fine ord! :-)

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #9: 23 Maj 2008, 21:26 »

Lidt analyse skal der altid til:

Jeg vil fortælle lidt om hvilke reformer jeg ønsker indført og hvilke markante ændringer jeg mener der skal til, før at vi ser det gamle Dortmund i spil igen.

Først og fremmest vil der altid ske ting og sager, som er uden for ens egen rækkevidde og i denne klub er det beklageligvis også tilfældet.  Når man starter i februar måned og ergo midt i sæsonen og takket være Bosman-sagen, så har jeg som ny manager blevet kastet direkte ind i transfercirkusset som en anden pauseklovn og derfor svært ved at forhindre visse spillere i at forlade klubben. Det kan både være en god som såvel dårlig ting, da man så har mulighed for at slippe af med løntunge spillere hurtigere end normalt.

Her er en liste over de spillere som har kontraktudløb 30. juni 2008:

Lars Ricken – AM RC – Manden er nu 33 år gammel og har lagt at lægge støvlerne på hylden. Denne beslutning er ikke noget, jeg vil græde snot af, da han med en ugeløn på £19,000 alligevel vil være rar at komme af med.
Christian Wörns – D C – I øjeblikket er han min anfører og med det in mente skal man altid være en smule forsigtig med at få vedkommende ud af klubben. Men Wörns er nu 35 år gammel og får en løncheck på £24,000 ind af brevsprækken hver uge og derfor vil han heller ikke få sin kontrakt forlænget.
Alexander Bade – GK – I øjeblikket min 3. keeper og da det er overflødigt at have 3 gode keepers på nuværende tidspunkt, vil han heller ikke få sin kontrakt forlænget. Så er der også sparet £5,750 hver uge.
Florian Kringe – WB/DM RL – En ganske alsidig spiller som også kan en ting eller to med bolden og med sine 25 år er der ingen grund til at ikke at forlænge hans kontrakt.
Sebastian Kehl – DM C – Tysk landsholdsspiller og så vil man altid have svært ved at holde på en spiller som Kehl i en klub som Dortmund. Dette betyder at Kehl i øjeblikket ikke vil forlænge, men der vil selvfølgelig blive knoklet hårdt på at få ham overtalt.
Phillip Degen – D/WB/M R – Endnu en semiung spiller på 25 år med mange gode år endnu, så han er blevet tilbudt en forlængelse.

Alt dette betyder at lønudgiften vil blive £70,750 mindre per uge og det er en rigtig god start! Dog vil jeg med glæde acceptere en mindre forringelse af udgiften hvis Kehl forlænger, men som skabet står i øjeblikket er dette ikke noget der budgetteres med. Erstatningerne for både Ricken og Kehl er allerede at finde i klubben, da både Pienaar og Sahin kommer tilbage til klubben efter et år i udlandet.

Som skrevet indledningsvis vil jeg fokusere på investering af U18 spillere og andet godt fra det tyske land, så dette betyder at jeg vil forsøge at sælge de udenlandske spillere i løbet af min karriere. Det vil ikke være en aggressiv og drastisk udrensning af udlændinge, da udfaldet af en tidligere anvendt strategi har mærket Tyskland for altid. Men derimod vil jeg kun sælge dem hvis der kommer et godt tilbud på dem. Status er at 1. holdstruppen er på 23 spillere, hvoraf 12 af dem er udlændinge.

Angående mine ungdomshold vil der være høj prioritering på Dortmund II da de har en plads i Regionalliga Nord og derfor giver gode udviklingsmulighede r for unge spillere. De ligger i øjeblikket nr. 12 i division, så forholdsvis sikker forlængelse af opholdet der.
Jeg vil først gå i gang med at gøre rent i ungdomstrupperne til sommer, når der er mulighed for indlemmelse af nye spillere osv.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 24 Maj 2008, 12:27 »

Håber virkelig du får forlænget med Kehl, rigtig vigtig spiller.

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

molle
Landsholdsspiller

« Svar #11: 24 Maj 2008, 12:48 »

Synes de udtalelser om Ricken er lidt grove. Han fortjener lidt mere respekt

Zumsar
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 24 Maj 2008, 12:58 »

Jeg er med god blog....

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #13: 24 Maj 2008, 13:47 »

En blog som jeg kan li' den, uden alt det ligegyldige..
Glæder mig til at læse videre

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #14: 24 Maj 2008, 18:09 »

God update og i øvrigt god blog. Rigtig Old School. I øvrigt nogle gode mål og god vurdering af dit spiller materiale. Jeg er helt sikker på jeg vil følge med her og se om du kan få succes.

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010