home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 805 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Manden der sagsøgte Gud
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Manden der sagsøgte Gud  (Læst 1733 gange)
Gungner
Gæst

Manden der sagsøgte Gud
« : 15 Maj 2008, 10:15 »

Nu har jeg lige set filmen "The man who sued God" baseret på en virkelig retsag...

Kort fortalt: En mand er ude at fiske i sin lille ro-båd da et lyn rammer båden og smadrer den til pindebrænde, mens manden selv bliver forbrændt. Forsikrings selskabet vil ikke betale da det er et såkaldt "Act of God"...
Og da manden ikke kan sagsøge forsikrings selskabet, sagsøger han Gud. Og da USA's motto er "In God We Trust" er de nødt til at tage sagen seriøst... (Og ja, det er en virkelig hændelse)...

Jeg synes sq det er friskt gjort af manden! Sådan noget ville dog ikke holde herhjemme, men sjovt er det.
Hvad synes i egentlig om den såkaldte "Act of God" klausul i ulykkes forsikringerne?

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

Sv: Manden der sagsøgte Gud
« Svar #1: 15 Maj 2008, 10:19 »

Det er da kun i USA det sker!

Men den klausul er da noget fis, når det jo er en ulykkesforsikring der skal dække i sådanne tilfælde?

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 15 Maj 2008, 10:25 »

Hmm, hvad så hvis man er ateist?

Hvordan endte det? Skulle gud levere et stk. ny robåd og erstatning for svie og smerte?

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Gungner
Gæst

« Svar #3: 15 Maj 2008, 10:27 »

Hmm, hvad så hvis man er ateist?

Hvordan endte det? Skulle gud levere et stk. ny robåd og erstatning for svie og smerte?

Om man er ateist eller ej... Der står i deres forfatning "In Go We Trust"... Så de skal jo tage sagen op!
Udfaldet: Han tabte, da forsikrings selskabet åbenbart er i sin fulde ret til at nægte udbetaling på såkaldte "acts of God"...

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 15 Maj 2008, 10:32 »

Om man er ateist eller ej... Der står i deres forfatning "In Go We Trust"... Så de skal jo tage sagen op!
Udfaldet: Han tabte, da forsikrings selskabet åbenbart er i sin fulde ret til at nægte udbetaling på såkaldte "acts of God"...

Jeg tænkte nu mere på det bitre i at blive nægtet erstatning pga. noget man ikke tror på. Jeg ville f.eks. finde det lidt ærgeligt, hvis forsikringen ikke ville dække en skade på min bil jule aften, fordi det kunne være julemanden, der havde bulet den  Opstemt

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 15 Maj 2008, 16:14 »

Only in America.

Rossonero
Gæst

« Svar #6: 15 Maj 2008, 16:16 »

Kun Tarzan kan finde på sådanne løjer!

Amen, helt ærligt. Det er da helt ude og skide, men morsomt, det er det! Opstemt

ManUtd83
Manager

« Svar #7: 15 Maj 2008, 16:26 »

Meget frisk gjort af manden, synes jeg. En skam han ikke fik noget ud af det.

Men hvor forsikringsselskabe rne dog vattede! Kan de så bare nægte at betale til noget der er forårsaget af naturskader, såsom lyn, orkaner, tornadoer og sådan noget?

molle
Landsholdsspiller

« Svar #8: 15 Maj 2008, 21:25 »

SÅ er det anden gang at Gud bliver sagsøgt. Har hørt om en før, men har glemt grunden Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #9: 15 Maj 2008, 22:15 »

Meget frisk gjort af manden, synes jeg. En skam han ikke fik noget ud af det.

Men hvor forsikringsselskabe rne dog vattede! Kan de så bare nægte at betale til noget der er forårsaget af naturskader, såsom lyn, orkaner, tornadoer og sådan noget?

Ja, det kan de...

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 15 Maj 2008, 22:17 »

Smart at forsikringsselskabe rne har den klausul - Og dumt at folk skriver under på den slags forsikringspapirer. . Der sker jo utrolig mange kæmpe erstatningsskader efter jordskælv, tornadoer, lynnedslag osv. Vildt at de kan sno sig uden om dem..

Og det overrasker vel ingen at man sagsøger Gud i USA - Der sagsøger man hvem end man kan komme til at sagsøge!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Gungner
Gæst

« Svar #11: 15 Maj 2008, 22:20 »

Og det overrasker vel ingen at man sagsøger Gud i USA - Der sagsøger man hvem end man kan komme til at sagsøge!

Søgsmål er jo national sporten...

Men enig. Meget smart af forsikrings selskabet. Læs ALTID det der står med småt!

vesperGT
Manager

« Svar #12: 15 Maj 2008, 22:23 »

Det er da kun i USA det sker!

Men den klausul er da noget fis, når det jo er en ulykkesforsikring der skal dække i sådanne tilfælde?

Nej, for i DK kan forsikringsselskabe rne nægte det på samme måde, de kalder det bare: Force Majeure (eller hvordan det nu staves) Det svarer faktisk til "act of god" i landet.......

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #13: 15 Maj 2008, 22:26 »

Apropos forsikringsselskabe r i USA, har i så set Michael Moores film Sicko? Den hvor han bla giver sit eget syn på de amerikanske forsikringsselskabe r? Nu ved jeg godt at Moore er meget subjektiv, men når man hører om sådan en klausul, så begynder man at kunne tro på ham.

vesperGT
Manager

« Svar #14: 15 Maj 2008, 22:29 »

Apropos forsikringsselskabe r i USA, har i så set Michael Moores film Sicko? Den hvor han bla giver sit eget syn på de amerikanske forsikringsselskabe r? Nu ved jeg godt at Moore er meget subjektiv, men når man hører om sådan en klausul, så begynder man at kunne tro på ham.

Forsikringsselskabe rne derovre spekulerer jo ligefrem i folks manglende evne til at kunne betale for deres sygdomme..... det er SICKO

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010