home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 445 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #27#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.(Slutspillet. Godt eller skidt?)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: #27#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.(Slutspillet. Godt eller skidt?)  (Læst 25376 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
#27#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.(Slutspillet. Godt eller skidt?)
« : 01 Maj 2008, 00:56 »


Rayo Vallecano – Det glemte Madrid hold



Solen står højt på himmelen og den er allerede stegende hed. Uret viser den beskedne tid af 11. Jeg sidder på min favorit café midt i Madrid og nyder dagens første kop kaffe og læser dagens aviser. Jeg sidder og holder en lille siesta inden dagens helt store begivenhed. Der står ikke meget om den store pressekonference på Estadio Teresa Rivero senere på dagen.
I Marca finder jeg nyheden på side 18, der er en lille rubrik med nyheden om indkaldelse til pressekonference omkring ansættelsen af den nye træner. Det er lidt skuffende synes jeg, men Rayo er med årene gået hen og blevet det fjerde hold i Madrid, hvis man tæller Getafe med. Mange har glemt at de så sent som i sæsonen 2002/2003 var i Primera división. De rykkede dog ned det år og det blev også kun til et år i Segunda Divisíon inden man på ny rykkede ned. På to år gik klubben fra at være i La liga til Segunda Divisíon B, hvor vi finder klubben den dag i dag.
Tjeneren kommer og jeg betaler for kaffen og siger "gracias señor” og jeg får et “de nada” igen, han genkendte mig ikke. Jeg rejser mig og går stille over til bilen. På vej hen mod bilen tænker jeg at det måske er en af de sidste gange jeg kan gå på café uden at folk kigger, peger eller snakker om mig. Køre turen mod station er dejlig fredfyldt og jeg nyder musikken fra radioen.
Jeg finder min parkeringsplads udenfor stadion og går mod mit nye kontor. På mit skrivebord ligger dagens AS med en post-it sat på, ”Slå op på side 4, María”. Jeg åbner avisen og kan se at de har en lille artikel om Rayo Vallecano og dagens begivenhed. Klubben har stået uden cheftræner siden Pepe Mel sagde op efter sidste sæson. Han havde fået et tilbud om at blive en del af træner teamet hos Real Madrids andenhold Real Madrid Castilla, som også spiller i Segunda Divisíon B. Han så det som en god karriere mulighed og derfor valgte han at stoppe i klubben. Der har været en smule gisninger om hvem der skulle overtage holdet, men jeg har hele tiden været pressens bedste bud. Jeg har været favorit fordi jeg har været assistent for Pepe og den forrige træner Míchel og derved kender klubben ret godt.
Klokken er nu 13.00 og pressemødet begynder. Der er faktisk mødet en del pressefolk op til mødet, flere end jeg havde regnet med. Klubbens formand María Teresa Rivero præsenterer mig, Jesper Kristoffersen, som klubbens nye cheftræner og sportschef. Herefter meddeler María at vi har indgået en 2 årig kontrakt, og at klubben er stolte over at kunne præsentere mig, en af klubbens egne, som cheftræner, og nu vil jeg få ordet.

"Jeg vil starte med at sige tak til alle som er fremmødt og i vil få mulighed for at stille spørgsmål lidt senere. Jeg vil snakke lidt om mine mål for klubben og hvilke forventninger jeg har til mit virke i klubben. Men først vil jeg komme et spørgsmål i forkøbet og udleverer her en kopi af min biografi. Der står noget om mig privat og om mit professionelle liv. Mine forventninger til denne sæson er at vi klare oprykning til Segunda Divisíon og forhåbentlig gør vi det som vinder. De mål jeg har opstillet for klubben er som følger:

▪1 år Oprykning til Segunda Divisíon
▪4 år Oprykning til Primera Divisíon

Målene er i mine øjne realistiske og jeg mener bestemt vi kan klare det. Klubben har jo en stolt tradition i Primera Divisíon og den ønsker jeg at fortsætte. På spiller siden skal truppen bygges op omkring en grundstamme af rutinerede spillere godt blandet med unge talenter. Nu hvor jeg kort har sagt hvad mine planer er så er det blevet tid til spørgsmål.


Alvaro Núñez fra AS:(sportsavis)
Det er dit første job som cheftræner for et hold, mener du, at du har den nødvendige erfaring til at lede et hold med så store forventninger?

Svar:
Ja jeg mener bestemt at jeg har den nødvendige erfaring. Jeg har jo arbejdet med fodbold næsten hele livet som du kan se i min biografi. De sidste to år har jeg været assistent her i klubben, før det har jeg arbejdet som fysiktræner og jeg har arbejdet med forskning omkring netop fysisktræning i samarbejde med Brøndby I.F. i Danmark og Rayo Vallecano her i landet. Så jeg mener at jeg har forudsætningerne til jobbet.

Javier Gallardo fra Marca:
Nu har du opstillet nogle fine mål for klubben i ligaen, men hvad med diverse cup turneringer. Er der ikke planer om at gøre god figur der? Og hvilken slags fodbold kan vi forvente fra holdet under din ledelse?

Svar:
Ja det var jo hele to spørgsmål. Men med hensyn til cuppen så forventer jeg at vi selvfølgelig gør god figur i alle kampene, men ligaen har størst prioritet. Jeg er personlig tilhænger af hurtig teknisk fodbold frem af banen, hvor vi spiller bolden godt rundt. Så det vil betyde at vi er meget offensivt anlagt, men med en stærk defensiv.

Pressekonferencen fortsætter noget tid og sluttes af med billeder af mig med en Rayo Vallecano trøje i hænderne, stående i midtercirklen på Estadio Teresa Rivero. Efter pressefolkene er gået så tager jeg mig en lille stille stund for mig selv, hvor jeg går lidt rundt på banen og nyder synet. Jeg har været her mange gange før, men aldrig som cheftræner, så det er en lidt speciel fornemmelse. I morgen starter et nyt kapitel i mit liv og jeg glæder mig, skal mødes med trænerstaben og snakke om fremtiden, spiller indkøb, taktik osv. Jeg skal også mødes med spillerne, jeg kender dem jo fra før, men denne gang er det som chef. Det bliver en spændende tid vi går i møde og glæder mig virkelig meget til at stå bag genopbygningen af dette traditionsrige hold, som jeg elsker af hele mit hjerte.



Karriere

Som træner:

Rayo Vallecano S.A.D Madrid 22 Juni 2007 til?

Titler:
Segunda Divisíon B1 2007/2008

« Seneste Redigering: 24 Maj 2008, 21:27 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:58 »

Skal lige sende et tak til tturbo1 for at lede mig på rette vej med banneret. Tusind mange tak Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:59 »

Intressant holdvalg og god start! Thumbs Up
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:59 »

Rigtigt flot sprog, god info om klubben, og starter godt med at skrive som en normal dag Smiley !
Jeg har selv en karriere med Rayo Vollecano, eller har ihvertfald haft det.
Det lyder spændende, og at du er 100% engageret i holdet, er jo perfekt!

KIU Smiley !
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #4: 01 Maj 2008, 01:39 »

Uha, meget tekst, men meget informativt.

Du starter meget godt, har valgt et spændende hold. Hvis du gider investere tiden til at spille mange sæsoner, tror jeg det her kan blive en konge-blog  Thumbs Up
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #5: 01 Maj 2008, 01:53 »

Fantastisk, fantastisk, fantastisk!
Rayo Vallecano er bare holdet. Jeg har haft et rigtig fedt spil med dem og man er bare topmotiveret, når man kender til deres historie og finder ud af, at de rent faktisk har spillet i Primera división for blot få år siden. Nu ligger de og rodder rundt nede i Segunda rækkerne og ingen kender til det fjerde Madrid mandskab. Må indrømme at jeg selv har læst meget om klubben og spillet var i deres dårlige periode meget usammenhængende og målfattigt, alt for defensivt og selv på deres pressemøder havde tvivlen længe luret.

Havde længet overvejet at melde mig ind til konkurrence og hvis jeg skulle havde gjort det, så skulle det havde været med Rayo. Jeg er derfor helt klart fast læser i denne blog og hvilken fantastisk atmosfære man også finder i dine tekster. Du skriver rigtig flot og holder mig ganske underholdt hele vejen igennem.

Held og lykke med det jstoffer - Lad os få Rayo tilbage hvor de hører til!

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 01:58 af vondracek » Logged

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #6: 01 Maj 2008, 13:38 »

Min første læsning i blogkonkurrencen er denne, og det er super læsning. Jeg er helt klart fast inventar fra nu af.

Selvom der er meget tekst (jeg synes nu ikke, der er for meget), er det virkelig, virkelig velskrevet. Det er næsten som om, at man kan smage kaffen, mærke briserne på cafésædet og føle avispapiret mellem sine hænder - Faktisk som om man føler, man stå i Madrid og ser det hele - WAUW!!!

Synes også det er helt perfekt, at du gør det lidt ud af personkaraktererne i fortællingen, og at der er et forhold mellem dem. Blandt andet bare det, at du fortæller hvem klubpræsidenten er, og at der ligger en skrivelse på avisen på dit bord fra hende...

SUPER, SUPER, SUPER! Glæder mig til at læse meget, meget mere...
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #2#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #7: 01 Maj 2008, 20:17 »


Rayo Vallecano – Det glemte Madrid hold



Jeg har nu været i klubben i over en måned og jeg har arbejdet næsten uafbrudt siden dag et. Det var en meget rodet klub Pepe Mel efterlod sig, papirarbejde var vist ikke lige hans område. Så efter en omgang oprydning, så er kontoret endelig blevet som jeg vil have det.
Det første der skulle ordnes var trænerstabens sammensætning. Enhver ny træner bringer altid sine egne folk ind og det gør jeg selvfølgelig også, men problemet var jo at jeg havde arbejdet sammen med trænerstaben som assistent, så hvad gør man så. Jeg vil indføre mit eget system og det kræver en stor omrokering over hele linjen. Jeg startede med at ansætte Hans Jorritsma som min assistent, og ved siden af jobbet i Rayo er han også hjælpetræner for det Hollandske landshold. Alle undtaget én, blev fyret og en hel ny stab så dagens lys.
Herefter kunne vi endelig begynde at kigge nærmere på holdet og finde ud af hvad vi manglede for at nå målet om oprykning efter sæsonen. Noget af det jeg synes klubben manglede, var en samarbejdsklub fra landets øverste række. Efter lange forhandlinger med forskellige klubber så blev vi enige med Racing Santander og jeg ser frem til en rigtig godt samarbejde klubberne imellem.
Et af de helt store problemer for os, var at klubben ikke havde særlig mange penge, vi havde ca. 67.000 € til at handle spillere for og derfor måtte vi vende vores blikke mod alle de spillere som var uden kontrakt. Vi havde en lang liste med spillere som skulle gennemarbejdes og tro mig, det var mange, men vi endte med at beslutte os for at hive ca. 20 af dem ind til et par dages træning.
Træningslejren gik utrolig godt og mange af spillerne efterlod gode indtryk, men kun 11 spillere fik tilbudt en kontrakt. Der var mange spillere med stor rutine imellem de spillere vi valgte og det var helt bevist da vores hold havde en gennemsnitsalder på 21 år. Det gennemsnit skulle op. Der var et par tidligere store stjerne i mellem spillerne, en af dem var Matías Almeyda som i sin storhedstid spillede for Lazio, Parma og Inter, men på trods af alderen så er han stadigvæk et kæmpe aktiv. Jardel tidligere Porto og Martin Djetou tidligere Monaco er også ankommet til klubben. Jeg er rigtig stolt over de spillere vi har fået papir på og jeg mener bestemt, at de kan gå hen og gøre forskellen henover den lange sæson. Vi havde arbejdet utrolig hårdt de første uger og det var lykkedes os at få trænerstaben på plads og vi havde nu også fået det spiller materiale som vi mente var det rigtige for os. Den næste tid skulle stå på hård træning og taktiske oplæg for spillerne som jo skulle lærer en helt ny måde at spille på, men jeg så faktisk frem til det. Jeg glædede mig også til den daglige omgang med spillerne, det er afslappende og bestemt bedre end at sidde på kontoret. Jeg havde dog en del møder nu her som skulle overstås.
Et af dem var med sportschefen for Santander og vi skulle snakke om hvilke spillere de ønskede at sende til os i år. Vi blev hurtigt enige om to spillere som høre til på den offensive midtbane og de ville melde sig på anlægget indenfor 2 dage.  Vi hentede også to mere ind på lån, men kort efter ankomst blev Juan Pablo Francia langtidsskadet og derfor valgte vi i fællesskab med Bordeaux at annullere lejeaftalen igen. Så med det endelige antal lejemål på plads, var truppen endelig hel. Nu kunne vi virkelig starte på arbejdet med at bringe Rayo Vallecano tilbage til toppen af spansk fodbold og så vil vi igen være på alles læber.

Næste update omhandler venskabskampe og sæsonstarten.

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 22:56 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #8: 01 Maj 2008, 22:33 »

Det er jo klasse... KIU..
Logged

- Veni, vidi, vici -

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #9: 01 Maj 2008, 22:54 »


Rayo Vallecano – Det glemte Madrid hold



Sæsonstarten nærmer sig med hastige skridt og jeg glæder mig mere end et barn til juleaften. Jeg glæder mig til at se spillerne løbe ind på banen med Rayo’s trøje på og virkelig vise hvad vi står for. Jeg glæder mig til at høre vores fans kalde os frem på banen og støtte os. Det bliver virkelig fantastisk. Men inden vi kan begynde vores ” rise to stardom” skal vi lige igennem 6 venskabskampe som skal bruges til at spille os sammen og måske justere på taktikken hvis det bliver nødvendigt. Den taktik vi har valgt som udgangspunkt er en klassisk 4-4-2 med offensive wings og en playmaker på midten. Når vi er i angreb skal de to backs gå med frem, men når spillet skifter skal de hurtigt tilbage.
Vi er så godt som klar til sæsonen der venter forude, men jeg må desværre sige at jeg er lidt bange for at vi er for tungt besat i vores forsvar og i målet. Jeg er lidt bange for at den kan skabe problemer, men jeg vil ikke tage sorgerne på forskud. Venskabskampene var ikke en ubetinget succes. Vi spillede nogle ganske udmærkede kampe men med blandende resultater.

Vi startede ud mod rigtige gode modstandere og resultaterne gav mig virkelig håb om at vi virkelig ville dominere Segunda Divisíon B. Første kamp var hjemme mod Gladbach fra 2. Bundesliga i Tyskland og vi slog dem 1-0. Det var en okay kamp og vi viste glimt af det spil vi har trænet på, men jeg var ikke helt tilfreds og der var ting som skulle forbedres.
Vi mødte også Levante fra landets øverste række og vi fik en sejr i kassen. Efter den kamp var vi helt oppe at køre og mine forventninger er virkelig store. Men efter de to kampe begyndte det at gå galt, spillet fungerede ikke rigtig længere og visse spillere underpræsterede og det har betydet øget aktivitet på træningsbanen. Jeg var ikke glad for vores 0-0 kamp mod Jaén og da vi tabte de to næste kampe mod hold som ikke er i liga systemet må jeg indrømme at tvivlen begyndte at komme. Vi vandt dog sidste kamp mod vores samarbejdsklub Vallecas. Men på trods af de blandede resultater mener jeg stadigvæk at vi er det klart bedste hold i divisionen og at vi nok skal vinde.




Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #10: 01 Maj 2008, 23:00 »

Jeg vil gerne sige mange tak for de gode kommentere og er glad for at i følger med i bloggen.  Smiley
Jeg er glad for alle de kommentere i er kommet med og bliv endelig ved med at poste nogle, og jeg modtager gerne ris og ros så jeg kan forbedre mig på de punkter. Thumbs Up
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 23:03 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Javope
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #11: 02 Maj 2008, 09:29 »

Lækkert med en update!!

Har du tænkt dig at køre det på månedsbasis - Altså en ny update efter hver måned? Jeg tror nemlig det kunne være en god idé, specielt hvis du refererer til hver enkelt kamp i dine updates.

Blot et forslag: Måske du skal være bedre til at forklare, hvad du er utilfreds med, når du ikke spiller godt nok... Og lige lidt ekstra: Stod klubpræsidenten ikke på sidelinien?! Hvad var hendes holdning til opstarten?!

Glæder mig til næste update, for det er super, super spændende at følge med...
Logged

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #12: 02 Maj 2008, 10:00 »

Det er et lovende hold du har fået bygget op. Glæder mig til at se hvad du kan udrette med det  Thumbs Up
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #13: 02 Maj 2008, 10:00 »

Lækkert med en update!!

Har du tænkt dig at køre det på månedsbasis - Altså en ny update efter hver måned? Jeg tror nemlig det kunne være en god idé, specielt hvis du refererer til hver enkelt kamp i dine updates.

Blot et forslag: Måske du skal være bedre til at forklare, hvad du er utilfreds med, når du ikke spiller godt nok... Og lige lidt ekstra: Stod klubpræsidenten ikke på sidelinien?! Hvad var hendes holdning til opstarten?!

Glæder mig til næste update, for det er super, super spændende at følge med...

Ja jeg har nok lavet en fejl ved ikke at forklare hvordan det kommer til at hænge sammen. Men det bliver på månedsbasis, hvor der vil blive snakket lidt om hver kamp og mine tanker om det.

Der kommer en del tekst med mine tanker og følelser. Der kommer også noget om klubpræsidenten og mit forhold til hinanden og om hendes holdninger til vores præstationer.

Tusind tak for dit input and keep it coming Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #3#Rayo Vallecano - Det glemte Madrid hold.
« Svar #14: 02 Maj 2008, 10:02 »

Det er et lovende hold du har fået bygget op. Glæder mig til at se hvad du kan udrette med det  Thumbs Up

Takker, jeg glæder mig også meget, spanske hold plejer nemlig ikke at være min kop te Smiley
Så det skal nok blive godt det her Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010