Så er der nyt fra Sunderland med en spænende måned indeholdene en Carling Cup finale og en flot udebane sejr.
Onsdag d.11 Feb. Kamp i
Optakt til Sunderland (6) - (14) Southampton. En kamp som der skal vindes. Vinder vi så hopper vi op på femte pladsen igen og det lyder som en god idé. Vi har mødt Southampton to gange i denne sæson og det har budt på en sejr til begge hold. Vi snupper lige nr2 i dag. GAME ON
Sunderland - Southampton
0 - 0
MOM: Liam Ridgewell (Sunderland)
Tilskuer: 33.562
Dommer: Peter Walton
Hmm. Ikke godt nok med et point i dagens kamp. Vi havde chancerne til at score men ind ville bold altså ikke også spiller vi uafgjort for kun 2 anden gang i denne sæson i PL.
Ridgewell var banens bedste i dag.Lørdag d.14 Feb. Kamp i
Optakt til Sunderland - Tottenham. En spænende kamp om en plads i 6 runde i FA Cuppen. Det er noget jeg meget gerne ser vi deltager i. Det kræver en noget bedre indsats ind mod Southampton men det skulle da også være muligt. Vi skal vinde denne kamp. GAME ON
Sunderland - Tottenham
3 - 1
1-0 MÅL Nicklas Bendtner (25)
2-0 MÅL Chris Brown (40)
2-1 MÅL Andy Reid (66)
3-1 MÅL Chevantòn (78)
MOM: Aaron Lennon (Sunderland)
Tilskuer: 15.390
Dommer: Kevin Wright
En rigtig flot kamp og meget bedre spil ind vores sidste kamp. Måske dette er en pokal sæson for Sunderland. Det går i hvert fald godt for os lige nu i diverse pokal turneringer vi deltager i. Plus en fin general prøve til vores CL kamp mod Lyon på onsdag.
Lennon var en evig trussel på højre kanten i dag.Mandag d.16 Feb. Lodtrækning i

Der blev i dag fortaget lodtrækning til 6.runde i The FA Cup. Det endte med følgende kampe.
Man Utd - Newcastle (Forsvarende FA Cup mester)
Bolton - SUNDERLANDHartlepool/Liverpool - Aston Villa/Colchester
West-Ham - Norwich
Vi har næsten lige mødt Bolton ude og der vandt vi sikkert 3-1. Så sådan nogenlunde lodtrækning. Regner og håber på at vi komme i kvart-finalen.
Onsdag.18 Feb. Kamp i
Optakt til Lyon - Sunderland. Så starter CL op igen. Vi er tager til Frankrig for at spille mod Lyon. En meget spænende kamp som jeg ikke ved jeg skal forvente af. Håber dog vi tager et godt udgangs punkt med tilbage til England så der bliver en spænende retur kamp. GAME ON
Lyon - Sunderland
2 - 1
1-0 MÅL Sidney Govou (13)
2-0 MÅL John Carew (46)
2-1 MÅL Cárdenas (70)
MOM: Fernando Henrique (Målmand Sunderland)
Tilskuer: 40.909
Dommer: Herbert Fandel
En utrolig underholdene kamp. Vi får et fint resultat med hjem. Det kunne have været et meget bedre resultat ind det blev hvis vi havde forstået at udnytte de store chancer som vi fik. Det kunne da også have været være hvis Lyon havde udnyttet deres store chancer.
Cárdenass mål holder liv i Sunderlands CL drøm.Søndag d.22 Feb. Kamp i
Optakt til Sunderland - Arsenal. Det er i dag det sker. Der er finale i Carling Cup.
Finalen spilles på det imponerende stadion Wembley. Det er første gang siden 1985 at Sunderland er i Carling Cup finalen. Den gang tabt holdet til Norwich. Og det er den første finale side 1992 hvor holdet var i FA Cup finalen mod Liverpool. Den kamp blev også tabt. Så det skal vi lige vaske væk med en sejr i dag. Det bliver dog ikke nemt da dagens modstander hedder Arsenal. Det er blevet til 8 kampe mod Arsenal og det er ikke just gået godt. Det er blevet til 5 nederlag og 2 uafgjorte og en enkelt sejr til os. Og målscoren hedder 12-20 i Arsenals favør. Sidste gang der var kamp mellem de to hold vandt vi med 1-2 ude men nu er det en finale og alt kan ske. Det er en fin mulighed for at få masser af selvtillid banket ind i truppen ved at vinde i dag og vi ville gøre alt for vinde og glæde de mange fans som har taget den lange vej til London fra Sunderland.
De to hold op stillinger til Carling Cup finalen 2009/10.
Sunderland - Arsenal
Fernando Henrique Mart Poom
Lars Jacobsen Karl Svensson Michael Jakobsen Fawcett Lauren Kerrea Gilbert Sol Campbell Ashley Cole
Cárdenas Gregory Bourillon Olivier Kapo Pablo Barrientos Aliaksander Hleb Gilberto Silva Tomas Sivok Gael Clichy
Ronaldo Chevantòn Arturo Lupoli Jose Antonio Reyes
Som de skrappe nok kan se så spare Arsenal deres super stjerne Thierry Henry i denne kamp da han ikke er skadet og ej heller sider i karantæne. Et lille plus til os men stadig et godt hold Arsenal stiller til start. Wembley er klar så det er tid til Kick-Off. GAME ON
Sunderland - Arsenal
3 - 3
5 - 3 120 min.
1-0 MÅL Chevantòn (18)
1-1 MÅL Lauren
(Straffe 21)Rødt kort Sol Campbell (25)2-1 MÅL Ronaldo
(Straffe 26)3-1 MÅL Ronaldo (29)
3-2 MÅL Jose Antonio Reyes (48)
3-3 MÅL Jose Antonio Reyes (85)
4-3 MÅL Christoffer Karlsson (106)
5-3 MÅL Chevantòn (120)
MOM: Cárdenas (Sunderland)
Tilskuer: 89.970 (Wembley)
Dommer: Andy D`Urso
We Are the Champions. Sådan skal det gøre. En helt igennem fantastisk finale som havde det hele. Man var hele turen igennem. Fra at være helt oppe til at komme helt ned igen. Jamen jamen. De første 18 min er ikke værd at skrive om der skete der ikke noget, men så gik det da også løs efter vi kom foran. Sol Campbell ryger ud for at være sidste mand så den er god nok. Faktisk så sidder Arsenal på det meste i anden halvleg efter de får deres hurtige mål og til sidst virker vi meget nervøse også score de selvfølgelig også skal kampen ud i 30 min ekstra fodbold. Lige omkring de 89.min må Gilberto Silva forlade kampen med en skade så Arsenal spiller de ekstra 30 min med to mand i undertal og det bliver helt sikkert udslags givende. For til sidst er de for trætte til at kan følge med også score vi heldigvis et hurtigt mål i anden halvleg i ekstra tiden og det sidste mål er på en kontra hvor de smider det hele frem. Det var en finale som nok ikke lige vil gå i glemme bogen lige med det samme. Helt sikkert ikke i Sunderland hvor der skal festes igennem. Bestyrelsen ville også gerne udtrykke den store glæde og den store betydning det var at vinde Carling Cuppen.
Fansene nød den fantastiske kamp og at Sunderland vandt.Finale i Carling Cup 2009/10
Sunderland - Arsenal
3-3
5-3 (120 min)
Sunderland er Vinder af Carling Cup 2009/10 Onsdag d.25 Feb. Kamp i
Optakt til Chelsea (1) - (6) Sunderland. Nu skal vi se om det gav noget at vinde finalen over Arsenal. Dette er et hold som vi kun har slået engang. Vi har ikke fået et ben til jorden siden da mod Chelsea. Dog forventer jeg ikke at vi vinder da Chelsea bare er et super hold. Men vi ville da gøre et hæderligt forsøg for at vinde og tage alle tre point med hjem til Sunderland. GAME ON
Chelsea - Sunderland
0 - 1
0-1 MÅL Markus Rosenberg (92)
MOM: Fernando Henrique (Målmand Sunderland)
Tilskuer: 42.511
Dommer: Martin Atkinson
Ja så vandt vi sku alligevel. En helt igennem ufortjent sejr men sådan nogen tæller jo også. Vi holder Chelsea godt væk i de første 45min dog kommer vi under hårdt pres i løbet af de første 15 min i anden halvleg men det modstår vi også score vi et flot mål på kontra inde i overtiden og vores blot anden sejr over Chelsea var hjemme. Og igen på udebane.
Rosenberg blev helten med målet 2 min inde i dommerens overtid.Lørdag d.28 Feb. Kamp i
Optakt til Sunderland (5) - (10) West-Brom. Ja nu kommer der så en kamp hvor vi er favoritter. Kan vi så leve optil det efter to meget imponerende sejr over Arsenal og Chelsea. Det skal vi. Der ser dog noget sort ud med henblik på at nå top 4 men en sejr kan jo altid bruges og kan vi ikke komme i top 4 må det jo blive top 5. GAME ON
Sunderland - West-Brom
2 - 0
1-0 MÅL Rang Shawkat
(Selvmål 38)2-0 MÅL Markus Rosenberg (86)
MOM: Frank Queudrue (West-Brom)
Tilskuer: 28.210
Dommer: Graham Poll
Ja ikke lige et brag af en kamp i dag. Men vi kommer igennem den med tre point. Det var en kamp jeg var noget bange for at vi skulle tabe efter to super kampe men vi gjorde lige det der skulle til uden at bruge alt for mange kræfter inden vores alt af gørende CL kamp mod Lyon.
Sunderlands fans har det godt fortiden.Søndag d.1 Marts. Ligaen offentlig gøre Februar måneds kåringer.
Februar måneds spiller i Barclays Premiership: William Gallas (Chelsea) Februar måneds unge spiller i Barclays Premiership: Fredrik Fredriksson (West Ham) Februar måneds manager i Barclays Premiership: Ståle Solbakken (Liverpool)Samme dag kan Sunderland offentlig gøre et samlet overskud for Februar måned på
6,8 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
216 mio. Sådan her ser stillingen ud i PL lige nu:
Ja måske der kommer en slut spurt alligevel (@Dusty78DK)