Så er der nyt fra Sunderland. Denne update indeholder en meget spænende sæson start.
Søndag d.3 Aug. Finale i
FA Community Shield
Chelsea - Newcastle
3 - 0
Chelsea er Vinder af FA Community Shield 2008 Lørdag d.9 Aug. Kamp i
Optakt til Portsmouth - Sunderland. Så er det tid til det store Kick-Off. Sæsons første kamp i PL. Vi starter med en kamp som skal vindes og vi har fine minder fra netop Portsmouth da vi har vundet her de sidste to gange vi har været her. Forventeriningerne er store for denne sæson fra min side. Nu skal der en pokal hjem og helst en stor en. Den mission starter her med en sejr. GAME ON
Portsmouth - Sunderland
2 - 3
0-1 MÅL Olivier Kapo (6)
0-2 MÅL Ronaldo
(Straffe 8)1-2 MÅL Kris Boyd (14)
2-2 MÅL Francesco Tavano (27)
2-3 MÅL Ronaldo (77)
MOM: Ronaldo (Sunderland)
Tilskuer: 23.514
Dommer: Mike Dean.
Ja det var en alt for spændene. Det var der slet ingen grund til at det skulle blive sådan. Vi skulle have vundet meget større og meget mere sikkert. Vi får jo en drømme start med to mål inden 10 min men så lukker vi dem ind i kampen igen på to dumme fejl og der efter er det en åben kamp i lang tid ikke mindst takket været Ronaldo. Men ligesom man sidder og bander ham langt væk så score han sejers mål med et smukt lop også er han god igen. Men meget vigtig med en sejr og nu er vi i gang.
Ronaldo fik en fin debut med to mål.Onsdag d.13 Aug. Kamp i
Optakt til Sunderland (6) - (16) Norwich. Ja efter tre point i den første kamp må vi heller følge det op med tre flere af slagsen. Det er det jeg forventer af dagens kamp. Vi er et bedre hold ind Norwich som lige er rykket op. Det skal vi så bestem vise og ikke lade Norwich få et ben til jorden i dag. GAME ON
Sunderland - Norwich
5 - 0
1-0 MÅL Nicklas Bendtner (11)
2-0 MÅL Olivier Kapo (19)
3-0 MÅL Ronaldo (26)
4-0 MÅL Nicklas Bendtner (55)
5-0 MÅL Javier Ernesto Chevantòn (69)
MOM: César Augusto Fawcett (Sunderland)
Tilskuer: 27.642 (Skuffende)
Dommer: Uriah Rennie
Sådan en super kamp af hele holdet. Vi lukker hurtig kampen med 3 mål og det kommer Norwich sig ikke over. Vi virker meget skarpe lige fra start af denne sæson og det er sku dejligt at se. Chevantòn fik scoret i sin debut kamp så nu er han også i gang.
Bendtner scorede det første mål i den nye sæson på The Stadium of Light.Søndag d.17 Aug. Kamp i
Optakt til Tottenham (19) - (3) Sunderland. Uha ved ikke hvad jeg skal forvente af denne kamp. I mine øjne er det sæsons første store prøve og nu finder vi ud af hvor vi står henne af. Tottenham er kommet meget skidt fra start og har kun fået 1p efter 2-2 hjemme mod Liverpool. Vi skal helt sikker spille op til det bedste vi kan for at tage point med hjem og det skulle vi meget gerne have. Selvtilliden fejler ikke noget efter den fine start på sæson. Vi skal have point med hjem. GAME ON
Tottenham - Sunderland
1 - 0
1-0 MÅL Klaas-Jan Huntelaar (31)
MOM: Paul Robinson (Målmand Tottenham)
Tilskuer: 36.052
Dommer: Rob Styles
Nej det var sku ikke godt nok. Nej jeg er skuffet efter den her kamp. Vi har 17 skud på mål og kun 6 inden for rammen. Det er simpelthen bare slet ikke godt nok. Det er sku en svær pille at sluge for vi skulle sku have haft point med hjem. Kapo misser en kæmpe chance hvor han bare skal score men vælger så at skude lige der hvor målmanden står og Cárdenas rammer stolpen i anden halvleg så heldet var ikke med os i dag.
Robinson var en sikker sidste skanse for Tottenham i dagens kamp.Onsdag d.20 Aug. Kamp i
Optakt til Sunderland (3) - (2) Birmingham. Ja vi skal op på hesten igen efter vores uheldige kamp mod Tottenham. Det skal gerne gå udover de blå fra Birmingham. Birmingham er kommet flot fra start og ligger lige foran os i ligaen. Derfor en vigtig kamp allerede så tidligt på sæson da man ikke skal komme for langt bagud. Vi spiller hjemme derfor vinder vi. GAME ON
Sunderland - Birmingham
4 - 0
1-0 MÅL Ronaldo (31)
2-0 MÅL Olivier Kapo (45)
3-0 MÅL Olivier Kapo (45)
4-0 MÅL Chevantòn (67)
MOM: Olivier Kapo (Sunderland)
Tilskuer: 26.762
Dommer: Matt Messias

Ja ved første øje kast vil man jo tro der kun var et hold på banen i den her kamp. Men faktisk havde Birmingham flere skud på mål ind jeg havde. Men den skarphed vi manglede i Tottenham kampen havde vi i dag og derfor vinder vi så stort. Vi har et meget farligt angreb som godt kan bare de tager sig sammen. Vil dog lige komme med en bemærkning omkring Chevantòn. Manden er skude gal. Han skyder på alt hvad der røre sig. Han bolden på egen bane halvdel og han krydser mitter linjen ja så skuder han. Det skal han lige lære at slappe lidt af med.
Kapo var igen stjernen på den offensive midtbane.Samme dag blev der trykket lod til gruppe spillet i

Sunderland kom i gruppe D. De andre hold i gruppe D er:
Real Madrid, CSKA Moskva og Rangers. Ronaldo får et gensyn med hans tidligere klub Madrid. Også kan man jo også se frem til opgørene mod Rangers. De skal nok blive store. CSKA. Ja en lang tur til Rusland bror det bliver koldt. Dog ville jeg mene at der er fine muligheder for at komme videre i CL. Mål er en top 3 i gruppen og helst en top 2 placering.
Fredag d.22 Aug. Finale i

UEFA Super Cup
Chelsea - Fiorentina
2 - 1 (120min)
Chelsea er Vinder af UEFA Super Cup 2008 Lørdag d.23 Aug. Kamp i
Optakt til Sunderland (2) - (3) Liverpool. Uha. Igen en meget vigtig kamp. Vi skal vinde når vi spiller hjemme. Der er ikke så meget at snakke om der. Liverpool er et rigtig godt hold og altid meget svære at spille imod. Dog har vi vundet de sidste to gange vi har spillet på The Stadium Of Light så vi ville gøre alt for at hente tre nye point. Vi har spillet rigtig godt hjemme her i den nye sæson med to sejr og en mål score på 9-0. Så Liverpool kan bare komme an for vi er klar. GAME ON
Sunderland - Liverpool
3 - 4
1-0 MÅL Karl Svensson (3)
1-0 Rødt Kort Karl Svensson (8)1-1 MÅL Jamie Carragher
(straffe 9)2-1 MÅL Cárdenas (10)
2-2 MÅL Mark Gonzàles (29)
3-2 MÅL Nicklas Bendtner (80)
3-3 MÅL Djilbril Cisse (84)
3-4 MÅL Djilbril Cisse (94)
MOM: Djilbril Cisse (Liverpool)
Tilskuer: 48.970
Dommer: Alan Wiley
Nej det her er være ind Tottenham kampen. Vi kæmper hele kampen med kun 10 mand og det ligner point ind til de score dybt inde i overtiden. Det er måske fair at Liverpool vinder hvis man ser på hvor mange skud de havde på mål men det er jeg nu noget så lige glad med. Det her var ikke fair set fra mit syns punkt og resultatet beviser at der ikke findes nogen fodbold gud.
Cisse gjorde det onde ved Sunderland ved at score to mål i dagens kamp.Mandag d.1 Sep. Ligaen offentlig gøre August måneds kåringer.
August måneds spiller i Barclays Premiership: Ronaldo (Sunderland) August måneds unge spiller i Barclays Premiership: Michael Mancienne (Portsmouth) August måneds manager i Barclays Premiership: Jose Mourinho (Chelsea)Samme dag kan sunderland offentlig gøre et overskud for August måned på
31.95 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
292 mio.
Sådan her ser stillingen ud efter 5 kampe i PL: