home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1187 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #Pause#26 - AaB -> Champions!
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken karakter vil du give bloggen? 12-skalaen
12
10
7
4
02
-3

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: #Pause#26 - AaB -> Champions!  (Læst 36312 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: #20 - AaB
« Svar #135: 03 Jun 2008, 23:38 »

Nu må I i crewet ikke misforstå os, vi kan godt forstå Jer, men denne gang kom det lige for tæt på. Nu fik vi luft, og lad os lade det være ved det.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

N17
Manager

« Svar #136: 03 Jun 2008, 23:40 »

Okay. Hvis det er en regel. Så fair nok. Så skal du vel også ind og ændre når folk skriver AAB, aab eller ÅB. Det er jo også at rakke ned på vores klub. Det staves jo AaB. Mener lidt vi er ude i det samme her. Det er rimelig små sko i vil gå i hvis man nu ikke må kalde en klub det man vil. Sproget er vel mere det man bruger overfor hinanden. Selvfølgelig kan man svine en klub. - Hvor sproget ikke er pænt og det er ikke ok. Men et såkaldt "øgenavn" ville jeg ikke mene der var noget galt i.

Der er da meget forskel på at skrive pisgule og aab f.eks.
Den ene dag får man en masse pbs omkring FuCK og Bøsserne fra Pestegnen eller hvad folk nu kalder de forskellige klubber. Hvorfor kan man ikek bare kalde dem hvad de hedder, og så lade det blive ved det. Jeg har fået klager over jeg fik skrevet FuCK om FCK. Det ændrede jeg. Det var en skrivemåde, ligesom det vel er i denne situation. Det er han sikkert vant til, og sådan er det bare. Derfor gjorde jeg ikke andet end at ændre det.

JS: Jeg må give Holmo ret. Hvorfor skal forummet synke så lavt, det er hvad dette efterhånde viser vi er på vej til. Dvs. at når AaB spiller mod Brøndby på hjemmebane i bloggen, må jeg ikke have lidt anti-Brøndby stuff med i updaten? Må man ikke lave lidt sjov med vores ærkerivaler? Hvis ikke, må jeg indrømme, at jeg syntes vi skal til at passe på hvor forummmet bevæger sig hen.

Fair nok du giver Holmo ret. Hvad skulle du ellers gøre!
Det er netop ved at synke så lavt, at vi prøver at rette op på blandt andet sprogbruget. Vi vil stadig gerne have højt til loftet, hvilket jeg også mener vi har, men vi skal også passe på ikke bare at lade alle kalde tingene hvad de har løst til.
Vi ender jo også med at svine bøsser, muslimer osv. herinde så. Det kan vi vel heller ikke bruge? Men er det der I gerne vil hen?

Jeg har intet problem med, at du i en update om klubben f.eks. skriver at de "pisgule", eller hvad du nu kalder dem, kommer på besøg. Men det er vel kun fra en fans synsvinkel at sådanne "øgenavne" kan komme på tale. I en nyhed fra bold - eller AaBs egen hjemmeside - vil der jo ALDRIG være disse ord med? Så jo - du må gerne have noget anti-stuff med om Brøndby, men det har jo heller ikke noget at gøre med det generelle forum at gøre?! Det er f.eks. omkring dine fans syn på Brøndby.

Jeg er helt enig, det er en svær balancegang. Kan godt se det er hårdt for dig, at skulle lege pædagog på siden, og det er fair, at man ikke bruger øgenavne i klubtråden, men i dette tilfælde er det jo mellem 2 AaB-fans, hvilket ændrer en del. Jeg provokerer ikke bloggens indehaver og kommer ikke med andet end en overfladisk kommentar om den klub vi hader. Må siden ikke være mere nuanceret end Brøndby, FCK og AaB?

[TT]

Jeg ved ikke om han mister Brøndby og FCK fans på sådanne kommentare. Men med de reaktioner der før har været på "øgenavne" - ja så ved jeg sgu ikke rigtig.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #137: 03 Jun 2008, 23:42 »

Helt iorden. Kan sagtens se hvad du mener. Så er tingene sagt og så smutter vi videre.

Back To Topic.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

dasmessi
Gæst

« Svar #138: 04 Jun 2008, 11:54 »

Har stemt 12 Gerrarden Wink. Men kæft hvor latterligt med vedk. der har stemt -3.

The Red
Landsholdsspiller

Sv: #17 - AaB
« Svar #139: 05 Jun 2008, 14:57 »

Bold.dk
26/04-08

Trænerkabalen i den danske SAS-Liga er tæt på at vælte for tiden, over alt er der usikkerhed om manden der sidder og trækker i trådene på bænken. Både i toppen og i bunden af ligaen er der usikkerhed, så meget at flere fangrupper har meldt deres undren og utilfredshed over både klubben såvel som selve træneren.

I storsatsende OB vil rygterne vide, at fansene kræver træner Lars Olsen smidt på porten, da OB pt. ligger på en skuffende tiendeplads, kun to point over Lyngby under stregen. OB’s bestyrelse har dog flere gange fredet Lars Olsen, men spørgsmålet, og bestyrelsen vil stille sig tilfreds med denne placering når sæsonen slutter, eller hvis det værste skulle ske, at OB rykker ned.

En anden træner i bunden af ligaen der har været til stor diskussion er Lyngby-træner Kasper Hjulmand. Mange har kritiseret hans mandskabsbehandling hvor han tit tager spillerne med på råd. I denne diskussion fik Hjulmand dog hjælp fra en uventet kant da succestræneren Kasper Ottesen fra AaB gik ud og udtalte, at Kasper Hjulmand var en af de bedste trænere i ligaen, til trods for resultaterne, og at Ottesen tit var i kontakt med Hjulmand for at udveksle ideer og andre ting i forbindelse med deres jobs som fodboldtrænere.

Og netop AaB’s træner er også meget i søgelyst fortiden. Da Kasper Ottesen i vinter tiltrådte i AaB var det på en kontrakt der har udløb d. 30/6 dette år, hvilket betyder, at han altså kan forlade klubben i sommerpausen. Dette har Kasper Ottesen dog hårdnakket benægtet at han ønsker, hans første prioritet er at få forlænget hans kontrakt med AaB. Indtil videre har Ottesens nyansatte agent dog afvist, at AaB har forelagt en kontraktforlængelse . Dette har fået diverse medier til at spekulere i, om i stedet virkelig allerede skifter klub. Nogle mener at AaB-træneren er udset til at være manden, der skal få Brøndby tilbage til fordums styrke efter træner Tom Køhlert er blevet smidt på porten. Andre mener at FC Twente der skuffende sluttede sidst i Æresdivisionen er villig til at fyrer deres nuværende træner for at få danskeren til Holland. Det sidste vedholdende rygte er, at Kaiserslautern vil fyrer Milan Sasic og ansætte Kasper Ottesen fra sommerpausen af.
AaB-trænerens agent har da også bekræftet, at hvis det skulle ske at AaB ikke forlænger, så skal Ottesen ikke tilbage til jobbet som journalist, flere klubber har således ladet Ottesens agent vide, at de er interesseret i danskeren.

Som tidligere skrevet er Tom Køhlert blevet fyret i Brøndby med efterfølgende stor utilfredshed internt i klubben. Per Bjerregaard og hans søn Anders Bjerregaard brugte begrundelsen af Køhlert var upopulær i truppen som grundlag for fyringen. Dette kunne Martin Retov dog afvise efter at spillertruppen havde arrangeret et krisemøde hvor de diskuterede klubbens valg. Truppen valgte at bakke op om Tom Køhlert der inden fyringen havde været i Brøndby i tre årtier. Tom Køhlert selv har udtalt han er meget skuffet over klubbens valg og især over, at de ikke tilbød han en anden funktion i klubben som det tidligere er sket.
I kølvandet på Køhlerts farvel har hele seks fra trænerstaben taget sit tøj og er gået i protest mod fyringen. Det drejer sig om Mogens Krogh, Jørgen Henriksen, John Ranum, René Skovdahl, Per Lisdorf og Bent Arensøe.
Favoritten til at overtage jobbet som træner i Brøndby er lige pt. Troels Bech, men også Kasper Ottesen er som nævnt en mulighed, sidstnævnte er dog først tilgængelig til sommer, da han vil opfylde sig kontrakt med AaB.

« Seneste Redigering: 05 Jun 2008, 15:20 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller

Sv: #21 - AaB
« Svar #140: 05 Jun 2008, 15:09 »

Lige en lille fejl i dit ss - den linker til photobucket.com Smiley Det var alligevel noget af et åbent spørgsmål du efterlader os med her! Jeg ved snart ikke hvad jeg håber ;s Helst ser jeg dig blive i AaB, men en udenlandsblog ville da også være interessant. Du ved jeg er med ligemeget hvad Wink

-Benja-
Gæst

« Svar #141: 05 Jun 2008, 15:17 »

Super lækker update, dejligt med lidt trænerrygter. Men bliver spændende og se hvor du ender henne, eller om du vælger at forlænge med AaB? Men en ting der irriterer mig er at du nævner 'Kasper Ottesen' for mange gange, ved godt det er dit navn. Men du kunne skrive noget andet, altså variere det lidt.
Ellers ser det ganske lovende ud.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #142: 05 Jun 2008, 15:18 »

Lige en lille fejl i dit ss - den linker til photobucket.com Smiley Det var alligevel noget af et åbent spørgsmål du efterlader os med her! Jeg ved snart ikke hvad jeg håber ;s Helst ser jeg dig blive i AaB, men en udenlandsblog ville da også være interessant. Du ved jeg er med ligemeget hvad Wink

Tak for kommentaren - Nu skulle linket virke Wink

Super lækker update, dejligt med lidt trænerrygter. Men bliver spændende og se hvor du ender henne, eller om du vælger at forlænge med AaB?
Men en ting der irriterer mig er at du nævner 'Kasper Ottesen' for mange gange, ved godt det er dit navn. Men du kunne skrive noget andet, altså variere det lidt.
Ellers ser det ganske lovende ud.

Kan godt se hvad du mener -Benja-, tak for at du gør mig opmærksom på det, skal nok lige løbe updaten igennem og rette lidt Smiley

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

Sv: #11 AaB - Nordjyllands stolthed
« Svar #143: 06 Jun 2008, 23:43 »

|H| AaB 0-0 Randers FC |A| OB 2-4 AaB |H| AaB 2-0 FC Nordsjælland |

Bold.dk

15/05-08

SAS-Ligaen er gået ind i sin afgørende fase, alt tyder på at tre hold skal kæmpe om den kæmpe ære at kunne kalde sig dansk mester. Det er nu det hele skal afgøres. Det er nu hvor gummiben ikke er en mulighed, det er nu hvor kun sejr tæller hvis du ikke vil se dine rivaler forsvinde fra dit blik. Et enkelt tabt point kan være forskellen på guld og bronze, det kan være forskellen på om du næste sæson har råd til at forstærke dig nok til at holde positionen helt i top, det er nu, slaget skal stå.

AaB’s forvandling er næsten komplet, de kan lugte blod af guld i det Nordjyske, hvor Kasper Ottesen store arbejde er på alles læber, men det kan hurtigt fordufte hvis holdet fejler i de sidste seks kampe. Derfor var der pres på da AaB i den 27.spillerunde tog imod Randers FC hjemme på Energi Nord Arena. Kampen kan dog beskrives med et ord, kedelig. Kampen endte som en kedelig 0-0 kamp med alt inklusiv. Ingen af holdene turde noget og derfor foregik alt på midtbanen, hvilket ikke var specielt underholdene. Derfor var det helt retfærdigt at kampen endte med et point til hver.

Udebanekampen mod OB på Fionia Park kunne man til gengæld langt fra kalde kedelig. De to trænere kom hele følelsesregistret igennem på disse halvfems minutter. Det hele startede så godt for AaB da Allan Gaarde efter 11.min. fyrede et skud af fra 25m, Arek Onyszko i OB-målet kunne ikke holde det knaldhårde spark, og dermed var AaB foran 0-1. Presset fra AaB fortsatte, dette udmøntede sig i at islandske Birkir Bjarnason i det 35.min. kunne tage et indlæg fra Daniel Wass ned inde i feltet, tage et træk og sikkert sparke bolden ind bag OB’s polske keeper, 0-2 til Nordjyderne.
Efter pausen skiftede kampen dog fuldstændig karakter, og fra OB reducerede i det 71.min. ved Bechara gik der blot 3.min. før Jonas Borring kunne udligne, begge bål var langskud der blev rettet af. Det var tydelig at se glæden i Lars Olsens ansigt da Borring udlignede, mens det for AaB’s vedkommende kostede et var vandflasker der næsten blev sparket ud af stadion i frustration af AaB-træneren.

Men i 78.min. lavede Kasper Ottesen så den genistreg der skulle ændre hele kampen. AaB’s angriber Jeppe Curth blev skiftet ind i stedet for Nikita Andrejev. Curth havde inden OB-kampen ikke scoret i sammenlagt seksten timer i SAS-Ligaen, dette skulle dog hurtigt ændre sig. 2.min efter han kom på banen modtog Allan Gaarde bolden på midten lige uden for feltet, han spillede den ud til Patrick Kristensen i højresiden der lagde et fladt indlæg ind til Jeppe Curth der hamrede til bolden med en vrist af stål. Bolden hamrede op i nettaget uden chance Arek Onyszko.
Blot 5.min. senere lossede Martin Pedersen bolden væk efter et OB-pres, Jeppe Curth løb fra det overraskede forsvar og chippede elegant og overlegent bolden over Onyszko og blev dermed dobbelt målscorer, Curth lignede bestemt ikke en mand der ikke havde scoret i mange måneder.

Efter den utrolig spændende kamp mod OB var AaB igen hjemme i de trygge omgivelser på Energi Nord Arena. Her skulle FC Nordsjælland forsøge at byde det formstærke hjemmehold op til dans. Med i startopstillingen havde FCN i øvrigt Danny Califf og Benedict Vilakazi der begge blev vraget da Kasper Ottesen overtog AaB.
AaB tog hurtigt kontrol over sagerne og bragte sig allerede i det 29.min. foran da Thomas Enevoldsen loppede bolden over et forbavset FC Nordsjælland-forsvar, bag forsvaret var Tom De Sutter løbet i position og han helflugtede køligt bolden ind bag en chanceløs Kim Christensen der efterfølgende gav sit fodboldkiggende forsvar en ordentlig skideballe.
Men inden de to hold kunne gå til pause tog AaB’s unge kantspiller Patrick Kristensen sagen i egen hånd. Ude fra hans højrekant spillede han fikst 1-2 med en storspillende Thomas Enevoldsen, Patrick Kristensen veg derefter uden om to FCN-forsvarer, heriblandt Danny Califf, inden han med stor sikkerhed nærmest trillede bolden mellem benene på FCN-keeperen med en kontrolleret inderside. Dermed kunne AaB gå til pause foran 2-0.
Denne stilling hold kampen ud da AaB i anden halvleg formåede at holde FCN helt væk fra chancer, til gengæld tog AaB også selv en slapper i angrebsspillet.

Disse tre resultater betyder, at AaB efter FCK’s nederlag til Randers i forrige spillerunde, ligger nummer to, to point efter FCK men med en kamp i baghånden. I  nøjagtig samme position ligger i øvrigt FC Midtjylland der dog har en dårligere målscorer end AaB.
Alt tegner derfor til en utrolig spændende slutspurt i den danske SAS-Liga.

« Seneste Redigering: 06 Jun 2008, 23:49 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Søren91
Landsholdsspiller

Sv: #22 - AaB
« Svar #144: 06 Jun 2008, 23:49 »

Hamrende god update fra din side. Sproget flyder afsted, og resultaterne er rigig gode Thumbs Up det er simpelthen synd at denne blog ikke får flere kommentarer Smiley

Så skal guldet hjem til Aalborg Thumbs Up "Olé, Vi vinder guuuuld i år!" Opstemt

The Red
Landsholdsspiller

Sv: #22 - AaB
« Svar #145: 07 Jun 2008, 17:28 »

Vil lige gøre opmærksom på der kom en  update sent igår aftes Wink

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

Sv: #23 - AaB
« Svar #146: 07 Jun 2008, 23:58 »

Bold.dk

16/05-08

Der er stadig ingen forhandlinger i gang” – Det var den besked da vi kontaktede Kasper Ottesens agent omhandlede dennes situation i AaB. Klubben ligger lige nu i en gunstig position til at tage det danske mesterskab, men det har tilsyneladende stadig ikke fået klubbens ledelse om af den magelige stol.
De fleste fodboldeksperter har efterhånden overgivet sig til manden, der har ført AaB tilbage i toppen af dansk fodbold efter et miserabelt efterår. Kasper Ottesen blev sablet ned fra alle kanter da han blev ansat i AaB, men nu er det til gengæld roser der kommer fra alle kanter. ”Taktisk geni” og ”Enestående mandskabsbehandler” er blot et par af de vendinger som fodboldeksperter og andre trænere bruger når snakket falder på den unge træner. Hans indkøb har slået til, han har ændret taktikken så alt nu klapper og så har han fået skabt et sammenhold, der er yderst beundringsværdigt. Netop derfor anser alle det som decideret åndsvagt, at AaB endnu ikke har forlænget med træneren der har fået sat Nordjysk topfodbold tilbage på landkortet.

Men da vi fangede Ottesen selv for en kommentar, fik vi alligevel et svar, der vidner om massiv kærlighed til AaB trods tøven fra Lynge Jakobsen & co.:
”For mig at se er min eneste prioritet lige nu AaB. Det er sandt jeg allerede nu har fået andre tilbud, og ja, Brøndby havde fat i mig inden de valgte Troels Bech som afløser for Tom, men ingen af disse tilbud frister. For det første fordi jeg stadig tror fuldt og fast på, at jeg har en fremtid her i klubben, og hvis ikke, står det enten på hold i de lavere divisioner, eller så udlandet. Jeg vil nemlig ikke kunne klare tanken om at stå i spidsen for et andet dansk tophold end AaB. AaB er min klub, det har den altid været og det vil den blive ved med” udtalte Kasper Ottesen.

Denne kommentar sætter blot mere pres på AaB’s ledelse, da AaB’s uden tvivl vil være yderst begejstrede for denne kommentar. Hvorfor forlænger man ikke med en mand der kan skabe resultater, og samtidig er bundloyal, det er et spørgsmål mange efterhånden stiller.

I den øvrige danske trænerverden kan det nævnes, at Troels Bech som skrevet har overtaget trænersædet i Brøndby IF, mens Jess Thorup er blevet forfremmet til cheftræner i Esbjerg fB. Dette skifte i Esbjerg er ganske overraskende, da mange ikke mener Thorup har den fornødne trænererfaring. Men en anbefaling af Troels Bech skulle eftersigende være det der fik Esbjerg fB til at satse på den tidligere assistent.
Samtidig skal det nævnes, at Kasper Hjulmand overraskende er blevet fyret i Lyngby BK, der ligger sidst i SAS-Ligaen. Hjulmand der startede sin trænerkarriere i Lyngby skulle eftersigende være meget skuffet og ked af,  at skulle sige farvel til klubben på denne måde.

« Seneste Redigering: 08 Jun 2008, 14:13 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

#24 - AaB
« Svar #147: 08 Jun 2008, 14:15 »

Bold.dk

18/05-08

To sejre, det var hvad AaB de skulle have mod Viborg FF ude og mod AC Horsens hjemme i SAS-Ligaens tredje- og andensidste spillerunde. Seks point var kravet hvis AaB skulle gøre brug af den gyldne mulighed FCK’s pointtab havde givet dem for at tage føringen i ligaen.
Grundlaget for at denne mulighed kunne udnyttes helt blev da også lagt, da AaB sikkert slog Viborg FF på udebane og dermed tog de tre point med tilbage til Aalborg.

Viborg Stadion var badet i solskin da de lokalehelte skulle spille for deres overlevelse i ligaen, mens AaB skulle spille for deres guldchancer. Med sig til stadion havde solen taget 28 °C, og det gjorde kampen til en utrolig hård kamp. Dette forvaltede så dog ikke ud til at mærke AaB-spillerne der kom flot ud af omklædningsrummet og fra start styrede begivenhederne. Stort pres fra udeholdet første efter 22. minutter til at Tom De Sutter kunne score sit trettende sæsonmål, i bare tretten kampe. Halvlegen fortsatte med spilovertag til AaB, men det førte til at Viborg flere gange kunne slå kontra, i disse situationer var samarbejdet med Stian Birkeland og lynhurtige Christian Olsen flere gange ved at overrumple AaB, men når det førte til afslutninger, stod Kevin Stuhr Ellegaard på sin plads.

Anden halvleg var også fra start domineret af holdet fra Aalborg, hvilket førte til to store chancer allerede inden for de første par minutter, begge chancer faldt til fløjen Birkir Bjarnason. AaB stillede sig dog ikke tilfreds med brændte chancer, så de blev ved med at presse på for yderligere en scoring. I disse situationer er det godt at have en gammeldags målscorer, det kan score ud af det blå, sådan en spiller har AaB i Tom De Sutter. Disse kvaliteter viste belgieren i det 52. minut, belgieren modtog en lang aflevering som han tæmmede med brystet, tog ned, plantede Viborg-forsvaren Jesper Andersen og derefter udplacerede John Alvbåge med den største selvfølgelighed.
Denne kunst ville islandske Birkir Bjarnason efterligne, og man kunne tydeligt se at han brændte efter at score efter sine to store afbrændere. Det lykkedes ham efter 60. minutters spil, da et hjørnespark lige pludselig dropper ned for fødderne af den islandske landsholdspiller ude omkring ellevemeterpletten, den hurtige wing hakkede til svesken med et hårdt vristspark hvorefter bolden hamrede ind om ørene på svenske John Alvbåge til nordjysk føring på 0-3.
AaB fortsatte deres dominans kampen ud, men det lykkedes alligevel Christian Olsen at reducerede efter et kontraangreb til kampens resultat 1-3.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

zacho
Gæst

Sv: #24 - AaB
« Svar #148: 08 Jun 2008, 14:18 »

god side

Holm
Landsholdsspiller

Sv: #24 - AaB
« Svar #149: 08 Jun 2008, 14:19 »

Uh fantastisk ! Kom så med de sidste par updates ! Sidder nærmest og bider negle ! Wink

[Min signatur er for stor]

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010