home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Okt 2024, 21:39 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23434
  0 Brugere, 746 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: beej199
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 33 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1548081 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9615: 06 Mar 2009, 23:57 »

Jeg mener selvfølgelig at det ikke bare er nok at have én pragtkamp hver anden gang og så være unsynlig resten af gangene. Det du siger med Nordstrand kan jeg kun være enig i. I den hjemlige liga er han uhyre farlig, men når det kommer til europæisk hvor der bliver gået lidt mere til den dvs. fysisk, så kan han ikke være med! Han har ikke fysikken til det.

Syntes nu ikke N'Doye skuffer mig særlig meget. Han skuffede mig 'lidt' i den første kamp mod City, for syntes ikke rigtig han havde noget at byde med, men på de seneste kampe syntes jeg han har forbedret sig en del. Især mod Brøndby og den 2. City kamp.

25-35 mio ville være mere end rigeligt for Hutch. Som du siger. Han er alt for svingende i sine præstationer. I sine første sæsoner husker jeg bla. målet mod Silkeborg hvor han dribler en 4-5 spillere og så lægger den over ved stolpen og i kassen. Den farlighed syntes jeg ikke han har mere. Han er en vigtig skanse for vores hold, men hans præstationer er for svingende og det skal der laves om på. Håber dog vi får ham solgt og så kan Sionko eller Grønkjær som du nævner ryge over på højre fløjen.

Centralt syntes jeg nu alligevel at Hjalte er den svageste af dem. Syntes han smider mange bolde væk og er ikke aggresiv nok. Syntes ikke han går ned i duellerne, end som TK gør. Jeg ser TK som en mere boldsikker spiller end Hjalte. Hjalte er bare en spilfordeler, men mange af afleveringer lægger af helvede til. Derfor vil jeg mene Hutch skal derind og Vingaard eller Grønkjær over på venstre eller højre. Så muligvis en Kvist ind centralt.
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9616: 07 Mar 2009, 00:06 »

Som jeg ser det, så er Hutchinson en sublim spiller med et meget højt niveau. Ja, han er mindre god i enkelte kampe, men hvem er ikke det i SAS Ligaen? Og som Ståle også tidligere har sagt, så spiller holdet med mere risiko nu, end de gjorde før, og det har gjort, at deres topniveau er højere, men også at deres bundniveau er lavere, så der kan jeg godt følge dig i, at visse spillere har et for lavt bundniveau, men det hører med til det risikofyldte spil.

Til William Kvist-debatten, så mener jeg også, at han skal bruges som en aflastning for Hjalte som balancespilleren på den centrale midtbane. Thomas Kristensen er en rigtig god spiller i begge felter, så jeg synes ikke, at der skal pilles ved TK og Hjalte lige i øjeblikket. Vi har jo fantastiske fløje i Vingaard, Grønkjær, Sionko og Hutchinson, så der er rigeligt med muligheder, og derfor kan jeg ikke forstå, at han nogle gange bruger Kvist ude på højrefløjen.

Angrebet taler jo for sig selv. Cesar Santin, Dame N'Doye, Ailton og Morten Nordstrand. Alle er gode spillere, der hver især kan bidrage med noget forskelligt. Jeg synes dog, at vi skal fortsætte med Ailton og Dame N'Doye, ligesom vi gjorde i udekampen mod City. Cesar Santin er tydeligvis ikke helt klar ovenpå sin(e) skader i opstarten, og Ailton har jo vist sig skarp med to mål i vores første tre betydningsfulde kampe, og han passer jo perfekt med Dame N'Doye, som jeg virkelig blev imponeret over i Brøndby-kampen. Deres forsvarsspillere havde jo kampen igennem store problemer med at holde ham grundet hans fantastiske fysiske evner.

Hvis vi går videre til Morten Nordstrand, så har han jo et fantastisk blik for spillet, og han er utrolig farlig i den hjemlige liga, som I også siger, og derfor er han nyttig i visse kampe, men da de andre tre er bedre på hver deres punkt, så er Nordstrand ikke manden, man skal satse på. Han en rigtig god spiller, men hans fysik skal blive bedre, og så skal han blive bedre i sine udfordringer, så han bliver endnu mere farlig
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9617: 07 Mar 2009, 00:25 »

Er helt på linje med dig, bortset fra én ting. Du siger at der ikke skal pilles ved TK og Hjalte inde på midten for tiden. Jeg syntes der skal rykkes lidt ud ved Hjalte. Jeg syntes han smider alt for mange bolde væk og mange af hans afleveringer lægger af helvede til og mange af vores bolde er ikke til at arbejde med mange gange. Jeg syntes vi skal tage Hjalte ud og så en Hutch eller Kvist derind.

Derudover syntes jeg stadigvæk Santin skal fortsætte med at have startpladsen. Han gør det godt i første halvleg, men som jeg siger så går han død i anden halvleg. Man ser intet til ham og det har jeg lagt mærke til i lang tid nu. Især mod returopgøret i City og på Vilfort Park. Det går bare ikke af en angriber, men alligevel syntes jeg han er en lille tand bedre end Ailton og derfor tilkender jeg ham startpladsen. Jeg vil da ikke udelukke at Ailton har blomstret op på det seneste, men han skal holde den form. Han skal levere pragtpræstationer hver kamp nu for at få startpladsen. Hans teknik er forbedret også syntes jeg. Især da han kom ind mod City hjemme hvor han jo stortset lige fintede City spillerne. Godt at se han har fundet plads i KBH for alvor.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9618: 07 Mar 2009, 00:34 »

jeg synes du undervurderer Nørregaards defensive kvaliteter, AFC! Som oprydder er han lige så vigtig som Linderoth var. Forskellen er bare, at han ikke er den samme indpisker. Men Nørregaard bryder faktisk rigtig mange angreb med sine tacklinger. Men fordi han nærmest er usynlig offensivt, og ikke har den samme udstråling på banen, så overses han ofte. Men han bliver faktisk af mange af hans medspillere og modstandere set som FCKs bedste midtbanespiller. Resten af truppen siger, at han ikke er den højtråbende type, men at han er god til at motivere sine kammerater i kampen, ved at tage en kort snak under 4 øjne. Synes absolut at Nørregaard har kvaliteterne til holdet!

TK er i mine øjne mindre vigtig, da han til tider er for svag offensivt, hvad er hans fokusområde. Til gengæld ser jeg kun Vingaard som egentligt alternativ til TK, og derfor skal TK selvfølgelig have pladsen. TK kan afgøre kampe med sine afleveringer og udfordrende skud, men til tider er han lidt usynlig i kampene, og der ville et alternativ være rart i Vingaard, så man i stedet kan skifte en fløjspiller ind i stil med Grønkjær eller Sionko.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9619: 07 Mar 2009, 00:36 »

Jeg vil lige sige, at Ailton faktisk startede inde i begge City-kampe Wink

Men jeg har også altid sagt, at Hutchinson er en central midtbanespiller. Det var det, han blev købt som, og det var der, han startede med at spille for os. Han er så siden blev rykket ud, og det hæmmer lidt af hans spil, tror jeg. Han var lidt ala Thomas Kristensen på den centrale midtbane. Han er god i begge felter, og så kan han jo løbe solen sort hver gang.

Til din kritik af Hjalte, så må jeg sige, at han nok er den vigtigste spiller for os, når vi spiller med så meget risiko op foran. Han ligger og rydder meget op, og så løber han jo skide meget hver gang. Han var utrolig god mod Brøndby, hvor han jo nærmest løb Krohn-Dehli ud af kampen. En ægte holdspiller, der også enkelte gange lister sig op i feltet (blandt andet ved Ailtons mål).

Og mht. Santin og Ailton, så ligger de meget lige for tiden. Santin er ikke helt på toppen lige nu, og derfor mener jeg også, at Ailton skal have chancen i morgen (i dag faktisk Wink). Han har været skarp, og han er en fantastisk spiller, og jeg har troet på ham i hele forløbet. Jeg forudser ligesom Ståle, at han får sit store gennembrud her i foråret, og han er jo startet fantastisk, må man sige. Santin viste dog i efteråret, at han var manden, og så har vi hentet N'Doye, der var god mod Brøndby Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9620: 07 Mar 2009, 00:39 »

Jeg syntes bare ikke Nørregaard gør det særlig godt i kampene. Som jeg har sagt mange gange nu. Vores midtbane smider især mange bolde væk og vi spiller med alt for mange bolde som er umulige at arbejde med. Hjalte syntes jeg har en fin defensiv, men ikke når det kommer til at fordele boldene. Bar min mening.

Du siger TK ikke er så god offensivt. I FCN var han da deres bedste spiller stortset. Han scorede mange langskud osv. Det har han bare ikke gjort i år. Jeg ser TK som en bedre spiller en Hjalte. TK er mere boldsikker end Hjalte vil jeg mene. TK er også bedre defensivt end Hjalte og han er også offensiv god.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9621: 07 Mar 2009, 00:57 »

Jeg er dybt uenig i, at TK er bedre defensivt end Hjalte. TK er bare mere synlig (mere flagrende) på banen på godt og ondt. Dog mest godt. Men Hjalte ser man faktisk kun når han laver en tordnende glidende tackling, eller når han får kort. Men tro mig, modstanderne respekterer Hjalte Bo Nørregaard. Han er ikke den store spiller offensivt, men det er altså på grund af sine defensive pligter. Før han tog til Heerenveen var han jo faktisk en højre fløj/offensiv midt, der spillede direkte med fokus på målet. Kan faktisk endnu bedre lide ham som oprydder, hvor jeg synes han er fortrinlig. Han udfylder hullet fra Linderoth defensivt. Ikke at han er lige så god som Linderoth, for Linderoth var synlig på banen, og fik de andre til at yde endnu bedre, men rent defensivt teknisk synes jeg at de to gør et lige godt stykke arbejde. Min mening.

TK var ja, en fantastisk spiller for FCN, men i FCK har han sine gode og dårlige dage. Heldigvis er de fleste gode, og derfor ville jeg som sagt ikke fjerne ham fra startopstillingen. Men til tider forsvinder han offensivt, hvad er hans fokusområde på vores midtbane. Vi kører med en rigtig typisk midtbanekonstelatio n, med en defensiv oprydder og en offensiv kreatør. Og de arbejder super godt sammen. Deres makkerskab vinder mange kampe for os. Flere end vi tror. For selvom det ikke er dem der laver assists og mål, så vinder de stort set altid midtbanekampen, og så får resten af holdet frit spil offensivt.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9622: 07 Mar 2009, 01:00 »

Ja, men sådan kan vi alle have vores meninger jo. Det er det debat er til. I mener Hjalte er bedre defensivt end TK, jeg syntes omvendt. Så er denne debat vel afsluttet?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9623: 07 Mar 2009, 01:05 »

Desværre ja, hvis der ikke er flere argumenter at smide på bordet crazy

Savner ellers gode, saglige diskussioner, hvor det handler om emnet og ikke personerne der deltager i debatten... Skuffet
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9624: 07 Mar 2009, 01:06 »

Der er jo en ny dag imorgen (idag).

Der kan man altid debattere. Der vil være nye emner osv. Men godnat. Vi kan debattere imorgen.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9625: 07 Mar 2009, 01:07 »

Sikke gode indlæg der bliver skrevet her Thumbs Up... Må lige give mit syn også Peace

Jeg er helt enig med dig Pluto i din opdeling af hvilke facetter Hjalte bo og TK har i deres spil.. Der er for mig også helt tydeligt at det er TK der skal stå for at være kreatør, selvom han faktisk ikke er det, men mere er en type der aldrig smider den væk... TK er en holdspiller udover alle grænser, som fighter, kæmper og knokler, men som også skal have overskudet til at spille bold, og være spilfordeler på midten... Det syntes jeg på sin vis han løser godt.. Jeg kunne dog godt savne et temposkift i hans spil.. Jeg syntes ofte at hans bold cirkulation er for langsom, og han tænker ofte mere ikke sikre baner, i stedet for at slå den satsede og risikobetonede aflevering...
Dette må ærge jer, for alle ved at hans pasningsspil er til at slå de afleveringer... Enten drejer det sig om at ståle beder ham om konsekvent at spille sikkert, ellers også drejer det sig om manglende tro på egne evner...

Jeg må samtidigt erkende at jeg ikke er vild med den konstelation sammen Peace.. Jeg syntes ganske enkelt at begge spillere har for lidt kreativ tankegang til at styre opspillet i en klub som Fck.. Man kan altid argumentere for at det ikke er derfra at det kreative skal komme, da det er maskinrummet der skal holde holdet i gang...
Jeg savner dog en eller anden form for flair derinde.. TK kan måske få det med tiden, men pt må jeg erkende at jeg tror i ville have endnu bedre af at spille med en form for diamant, hvor Hjalte lå som den defensive, mens i havde en der var lidt mere offensiv og "Uforudsigelig" end TK er som 10'ern...

Også set i det lys at i ofte spiller med to centrale midtbanespillere på kanterne(Atiba, kvist)... Men ved ik hvad i siger, det er jeres hold Peace

Edit: vi er ikke færdige så længe jeg er her Wink Grin
« Seneste Redigering: 07 Mar 2009, 01:11 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9626: 07 Mar 2009, 01:15 »

SÅ meldte VK sin ankomst i emnet! Opstemt (endelig)

Jeg er langt hen ad vejen enig med dig. TK er en fighter, og selvom han har evnerne til at være en kreativ kraft, så udnytter han den sjældent. Om det er taktisk eller hans eget valg er ikke til at sige. Kan ellers godt se i fremtiden, at han bliver mere 'fri' i sit spil, når han er faldet 100% til i klubben. Det er kun et halvt år siden han kom til, og det kan godt være at han stadig prøver at spille sikkert for at være sikker på sin startplads. Han har nu ikke grund til at frygte, for jeg ved ikke hvem jeg hellere ville have ind i midten sammen med Nørregaard.

Jeg elsker de to sammen, men kan godt give dig ret i, at der mangler noget uventet fra dem. Det afhænger meget af fløjene og individuelle præstationer fra angriberne. Men der tror jeg at TK vil udvikle sig positivt. Atiba er i al fald intet alternativ i mine øjne, da hans præstationer er for svingende til min smag.

Synes Kvist er en oprydder type, og det er også sådan jeg bruger ham i FM, med stor succes. Han er en stærk spiller der er meget kompromisløs, og han har en stor spilforståelse. Dog er hans offensive kvaliteter begrænsede. Men skulle der ske noget med Nørregaard, så er Kvist en stensikker erstatning i mine øjne. TK er sværere at erstatte, medmindre man vælger at rykke Vingaard derind i maskinrummet. Han kunne godt levere varen med stor succes, og så bliver der også plads til Grønkjær og Sionko i start-opstillingen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9627: 07 Mar 2009, 01:28 »

Haha må da lige give jer lidt nye argumenter og arbejde med, når i nu gør så flot et forarbejde, med de gode lange indlæg Opstemt Thumbs Up

Ja du har helt ret i det med tilvæningen, og man glemmer ofte at han ikke har været længe hos jer.. D
Det er omvendt også fordi manden vel ikke har lavet en kostbar fejl endnu, og har spillet solidt og sikkert, sådan at man føler han altid har været der... Stabilitet er et nøgleord for en spiller som TK da han lever på sin lave rate af fejl, og det har han formået at leve op til i Fck, fra tiden i fcn Smiley
Men der er vel praktisk talt ingen grænser for hvor langt at TK kan nå, hvis han blot får tilført disse kreative afleveringer og løb som han mangler.. Så kunne han vel i teorien blive den ene part af de to centrale midtbanemænd i fremtiden på landsholdet!?..

Men jeg vil næsten mene at TK og Hjalte ville være PERFEKTE at have hvis i spillede med en slags 4-2-3-1.. Hvilket man faktisk godt kan argumentere for at i gør... For hvis man ligger mærke til en mand som Santin, så trækker han jo ofte ned i det rum hvor en normal 10'er ville ligge og fordele kuglen... Så ideen med at have en type som TK-Hjalte dernede er måske slet ikke så dum når i også har en mand der hedder Santin.. Har i ikke ham, forudser jeg dog først problemer for så mangler i VIRKELIG bevægelse i det offensive, og kan ik helt se hvor det sku komme fra.. Måske fra nordstrand, men det ville kræve noget ekstra ordinært fra de andre.. Og der tror jeg en midte med tk-hjalte ville fejle i forhold til at det skulle skabe kampen Smiley

Det er desuden interessant hva du skriver om Kvist, for jeg deler samme holdning omkring ham... Han er en rigtig god solid fodboldspiller der ikke gør det sværere end det er.. Jeg er så af den opfattelse at man ikke skal have for mange af gangen på sit hold af den type.. Hvor i allerede har to.. Så jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man putter en type som Kvist ud på kanten når man på bænken har Vingaard, Grønkjær, og sidst men ikke mindst sionko... Tre klassespillere på fløjen, og spillere der ville true et forsvar langt mere, og ville give den bevægelse og den arbejdsro til jeres centrale midtbane så de kunne koncetrere sig om det de er bedst til.. At være stabile, arbejde, og gøre det sikkert og effektivt...

Er der egentlig ikke noget der ikke helt stemmer i ståles taktiske filosofi hvad det angår Peace?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9628: 07 Mar 2009, 01:29 »

Jeg syntes bare ikke Nørregaard gør det særlig godt i kampene. Som jeg har sagt mange gange nu. Vores midtbane smider især mange bolde væk og vi spiller med alt for mange bolde som er umulige at arbejde med. Hjalte syntes jeg har en fin defensiv, men ikke når det kommer til at fordele boldene. Bar min mening.

Hjalte har vel den samme rolle som fx Claude Makelele havde i Real Madrid og Chelsea. Han er den usynlige skralde mand, der tager tæskene ved at skærme af for modspillere (som derved ikke får bolden, og derfor bliver Hjalte selvfølgelig heller ikke synlig). Hans job er jo ikke ligefrem at fordele spillet, men at prikke boldene fra modspillere eller bryde en aflevering og derefter spille den videre til en medspiller er er bedre til at fordele spillet. Tænk fx på Brøndby-kampen, hvor han faktisk sad over Krohn-Dehli det meste af kampen, og denne fik slet ikke gang i sit spil.

Jeg har i mange år ment, at Hjalte ikke havde niveauet til FCK, og var egentlig glad da han skiftede til Heerenveen. Købet af ham fattede jeg slet ikke, men jeg synes han har gjort det bedre og bedre det seneste 1½-års tid. Jeg mener faktisk at han kan blive en vigtigere spiller for os, end Linderoth nåede at blive.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. København Tråden
« Svar #9629: 07 Mar 2009, 01:42 »

Hjalte har vel den samme rolle som fx Claude Makelele havde i Real Madrid og Chelsea. Han er den usynlige skralde mand, der tager tæskene ved at skærme af for modspillere (som derved ikke får bolden, og derfor bliver Hjalte selvfølgelig heller ikke synlig). Hans job er jo ikke ligefrem at fordele spillet, men at prikke boldene fra modspillere eller bryde en aflevering og derefter spille den videre til en medspiller er er bedre til at fordele spillet. Tænk fx på Brøndby-kampen, hvor han faktisk sad over Krohn-Dehli det meste af kampen, og denne fik slet ikke gang i sit spil.

Jeg har i mange år ment, at Hjalte ikke havde niveauet til FCK, og var egentlig glad da han skiftede til Heerenveen. Købet af ham fattede jeg slet ikke, men jeg synes han har gjort det bedre og bedre det seneste 1½-års tid. Jeg mener faktisk at han kan blive en vigtigere spiller for os, end Linderoth nåede at blive.

Amen!

Kunne ikke være mere enig! Har dog aldrig syntes han var en dårlig spiller, men er helt enig i din vurdering af hans betydning!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 1076 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010