home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:41:54 ydersog Omklædning... Hvad siger vi til det?
I dag kl. 08:19:13 Broen13 Omklædning... Forøg UI hastighed
I dag kl. 08:14:11 Christoffer Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 19:31:16 Broen13 Omklædning... Hvem skal du være i di...
28 Okt 2025, 21:23 DeBuur Omklædning... Tips FM 26
26 Okt 2025, 22:43 Sirstaal Blogs Lutz Pfannenstiel blog...
26 Okt 2025, 20:18 JG v25 Omklædning... Job-opslag: Fix det ny...
Antal Registrerede Brugere: 23172
  0 Brugere, 595 Gæster Online.

Nyeste Bruger: csteff
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  F.C. København Tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 795 796 [797] 798 799 ... 1076 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København Tråden  (Læst 1992929 gange)
GHERTESTEAS
Gæst

Sv: F.C. København Tråden
« Svar #11940: 01 Aug 2009, 18:32 »

Hvor er det skuffende! Jeg hørte kampen i radioen og de sagde at vi virkelig brændte på til aller sidst, og det er simpelthen bare for ringe vi ikke får scoret til 2, 3 og 4-1 eller mere. Vi havde chancerne igen. Igen er vi uskarpe foran mål og det er ved at blive et selvfølge. Det må bare ikke ske mere, fordi det er også helt grotesk at vi skal komme bagud efter bare 6 minutter ligesom mod HB Køge og så får vi først udlignet i anden halvleg eller noget. Vi kunne have vundet 4-5 6-1 og så står vi kun 1-1. Føj, det er ringe.

Men jeg håber virkelig vi tager os sammen i Norge. Hvis vi spiller som vi gjorde idag og stadig er så ueffektive foran mål, så tør jeg næsten ikke tænke på hvor galt det kan gå. Hvem ved om vi kommer bagud igen?

Men hvorfor var Mikael Antonsson lige pludselig med idag? Var han ikke skadet?

Nej så gode var vi slet ikke. Vi havde mange chancer, men meget få af dem var rent faktisk store. Vi kunne ikke komme igennem, og indlæggene lå ikke som de skulle. Langskudende kunne vi heller ikke få gang i, og det er ærgeligt på en dag som i dag.

andersfa123
Gæst

« Svar #11941: 01 Aug 2009, 18:34 »

Hold kæft hvor er det ringe idag. Den eneste der gjorder det godt, var jo JC med sin fantastiske redning i 2. halvleg der kunne have bragt Silkeprut foran. Vores spillere skal simpelthen helt foran mål, før at de tør at skyde. Den eneste der tør, er Vingaard og det gør han jo også meget godt, når han rammer målet. Men vi må bare klø på, og håbe vi går videre i Norge.

- MESSI -
Gæst

« Svar #11942: 01 Aug 2009, 21:23 »

Altså vi udviklede eller har udviklet Zanka jo. Han er jo blevet en solid stærk forsvarsspiller med en god hurtighed og en ok fysik. Men jeg synes også det er simpelt. Vores hold er simpelthen for stærkt besat på alle pladser til vi kan bruge spillere såsom Delaney og Özdogan fast, selvom det måske er to spillere der ville spille fast for flere hold i Sas ligaen.

Men lige pt synes jeg ikke det er nødvendigt at prøve at udvikle flere talenter lige nu. Vi er på vej ind i Champions League og der skal vi bruge solide stærke spillere, ikke talenter, fordi råstyrke er noget af en vigtig del i Champions League. Spillere med niveau som Michael Gravgaard skal vi bruge i Champions League. Larsson har lidt af det. Hovedspilsstyrke og god kropsstyrke. Det samme med Antonsson. Antonsson er dog en svagere header, end Larsson, men Antonsson har været vores solide forsvarsspiller igennem Europa sidste sæson og er det vel stadig i ligaen..
Jeg mente at vi på sigt skulle gøre mere i at udvikle talenter, og have fokus på dette, da det vil gavne klubben.

Jeg ved udemærket godt at vi ikke skal regne med spillere som Delaney, som jeg også skriver længere oppe, skal de bruges i ligaen, i de kampe der tillader det.

AFC
Manager

« Svar #11943: 01 Aug 2009, 21:47 »

Jeg synes ikke vi skal udvikle talenter lige pt. Nu så vi igen en ret dårlig præstation fra os med hensyn til effektivitet foran målet og det skal der rettes op på, og så ville det også være dumt at gå ud og udvikle talenter nu, da vi skal til og i Champions League gruppespillet forhåbentlig og der er det igen en langt sværre end herhjemme og jeg vil derfor stadig mene vi skal hente solidt og stabilt ind. Altså spillere med god fysik og hurtighed. F.eks til forsvaret som kommer til at blive en vigtig del.

fc-hansen
Manager

« Svar #11944: 02 Aug 2009, 00:15 »

Jeg synes ikke vi skal udvikle talenter lige pt. Nu så vi igen en ret dårlig præstation fra os med hensyn til effektivitet foran målet og det skal der rettes op på, og så ville det også være dumt at gå ud og udvikle talenter nu, da vi skal til og i Champions League gruppespillet forhåbentlig og der er det igen en langt sværre end herhjemme og jeg vil derfor stadig mene vi skal hente solidt og stabilt ind. Altså spillere med god fysik og hurtighed. F.eks til forsvaret som kommer til at blive en vigtig del.
Jamen hvorfor ikke gøre begge dele?

Der er mange klubber som har stor fokus på deres talenter, og udvikler dem fantastisk, samtidig med at de henter godt ind udefra, F.eks OB, som må siges at være den største titeludfordre i denne sæson for os. Det er ikke blot et spørgsmål om at bringe dem i kamp ,men om helt fra bunden at skabe et fundament for spillerne, som er meget let for Ståle at bygge videre på. Jeg mener i sig selv, at vi har fint fokus på talentarbejde, vi har jo netop startede projektet "School of Exellence" og det er da et tegn på at vi arbejder på at udvilke vores talenter.

og bare det at vi har unge knægte som Saban, Delaney, Zanka, Danni Jensen og Jacob Albrechtsen i førsteholdstruppen, tyder da på at vi ikke helt glemmer talenterne, samtidig, har vi Ligaens og Vel egentlig Nordens stærkeste trup. så Vi arbejder med talenterne, og mon ikke vi vil høste frugterne af det inden for en kort årrække Smiley

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

verdenskrig
Manager

« Svar #11945: 02 Aug 2009, 00:53 »

Jamen hvorfor ikke gøre begge dele?

Der er mange klubber som har stor fokus på deres talenter, og udvikler dem fantastisk, samtidig med at de henter godt ind udefra, F.eks OB, som må siges at være den største titeludfordre i denne sæson for os. Det er ikke blot et spørgsmål om at bringe dem i kamp ,men om helt fra bunden at skabe et fundament for spillerne, som er meget let for Ståle at bygge videre på. Jeg mener i sig selv, at vi har fint fokus på talentarbejde, vi har jo netop startede projektet "School of Exellence" og det er da et tegn på at vi arbejder på at udvilke vores talenter.

og bare det at vi har unge knægte som Saban, Delaney, Zanka, Danni Jensen og Jacob Albrechtsen i førsteholdstruppen, tyder da på at vi ikke helt glemmer talenterne, samtidig, har vi Ligaens og Vel egentlig Nordens stærkeste trup. så Vi arbejder med talenterne, og mon ikke vi vil høste frugterne af det inden for en kort årrække Smiley

Jeg er på sin vis enig med dig!

Men man må også være realistisk! I er imo nordens største fodboldklub, og derfor har i ikke altid råd til at satse på talenter! Smiley

Af dem du nævner er det kun zanka der bliver brugt på en måde så han er i stand til at udvikle sig på bedst vis!.. Jeg er enig med AFC..

Jeg mener ikke nogle af disse spillere er i stand til at gå ind og kæmpe om en fast plads, eller endog en udskifter plads.. Tager vi saban og delany, ja så konkurrerer de vel med en af DK's bedste midtbaner, og det er sku meget forlangt at en af dem skal være førsteindskifter frem for sionko TK, VIngaard osv.. Jeg håber godt selv du kan se at der er et niveau forskel eller to Wink

Så jeg mener simpelthen at fck har en for stærk trup til at skulle satse på talenter..
Ser vi albrechtsen, ja så står han overfor larsson, ulrikke, zanka, og antonsson.. Hvem af dem er han bedre end?.. Ingen i min verden derfor skal han heller ikke på banen Smiley

Jeg aner ikke hva plads danni jensen spiller da jeg har set ham både på kanten og back.. Men på venstre kant står wendt og niclas jensen , og på venstre kant er det grønkjær og vingaard(ret mig endelig hvis han spiller på den anden kant Smiley )

Imo er jeres hold simpelthen for godt i bredden til at satse på talenter... Men fair hvis i  er uenige Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager

« Svar #11946: 02 Aug 2009, 02:00 »

Danni Jensen spiller på højre side, alt fra back til fløj. Han er en teknisk velfunderet hurtigløber, men med mangler i fysikken. Ellers kunne jeg faktisk godt se ham som aflastning for Pospech på sigt, da de har mange af de samme kvaliteter. De har begge to en aggressiv måde at arbejde på, med masser af fight. De er begge to lavstammede (Jensen er dog endnu mindre end Pospa), og de er har begge deres styrker i offensiven. Dog ser jeg et problem med Danni, idet han virker som om han har større mangler defensivt end Pospech har det. I en kamp hvor der er pres på vores højre back, der viser Pospech sine svagheder. Han er god til at tackle i farten, men han har problemer med at holde en modstander i skak over en længere tidsperiode.

Vil vurdere at Danni har potentiale til at blive en god spiller, men hans chancer er nok størst som højre kant, da hans defensive kvaliteter lader lidt tilbage at ønske.

Derudover må jeg jo sige, at du har fat i den lange ende, vk. Du har ganske ret i, at det er urimeligt at forvente at talenterne får spilletid i FCK, da der er så mange dygtige spillere der alle skal stilles tilfredse. En spiller som TK vil næppe blive glad for at sidde på bænken, hvis Delaney eller Saban fx fik spilletid.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

fc-hansen
Manager

« Svar #11947: 02 Aug 2009, 02:39 »

Jamen Prøv at hør kære venner, disse unge gutter, skal slet, slet ikke spille endnu, men på sigt, og det er det de nok skal komme til!

Det er det seneste kuld på stammen, og bare det at de er i førsteholdstruppen, er imo et tegn på at vi satser på dem, så det der med at de ikke er gode nok til at spille, endnu, er 100% korrekt, men det bliver de, og hvis i læser mit indlæg godt igennem, vil i også se, at jeg ikke kun tænker henover de næste 6-12 mdr., men faktisk over flere år, hvor vi har stablet et af de mest spændende projekter i DK i lang tid på benene, nemlig "School of Exellence"

Der vil indenfor de næste 3-5 år komme endnu flere unge gutter op i FCKS førsteholdstrup, end der nogensinde har været, pga. dette unikke projekt, som jo minder meget om FCMs, som de lancerede for vel snart et par år siden, og se hvordan de gæve midtjyder høster frugten nu. Det er sådan jeg tænker, for det vil jeg da ihvf. kalde at satse på talenter.

for det at satse på talenter, er en længerevarende proces, og en proces, som vil gavne FCK, sportsligt, sævel som økonomisk, da man til den tid vil have så kompetente ungdomsspillere, at de som virkelig har kæmpepotentiale, vil slå igennem, og derved sparer FCK for udgifterne af en evt. ny klassespiller, og samtidig styrke os sportsligt. Samtidig vil dem, som til den tid er evighedstalenter i FCK, og aldrig får chancen, qua. han ikke er god nok, ja han vil være så god, at flere klubber rundt omkring, vil være villige til at betale en god slat penge for ham, og derved kan det også blive en stor indtægtskilde Smiley

imo et helt fantastisk projekt, som på sigt, kan tage FCK endnu et skridt op imod den Europæiske top! Opstemt

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

-LFC-
Manager

« Svar #11948: 02 Aug 2009, 03:11 »

For en stor klub som FCK, der gerne vil vinde mesterskaber hvert år og ud i Europa, så er det risikabelt at bruge talenter, medmindre de har en hvis størrelse talent som Zanka. At man ikke skaber så mange flere (endnu måske), er en anden side af sagen. Peace

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #11949: 02 Aug 2009, 07:12 »

For en stor klub som FCK, der gerne vil vinde mesterskaber hvert år og ud i Europa, så er det risikabelt at bruge talenter, medmindre de har en hvis størrelse talent som Zanka. At man ikke skaber så mange flere (endnu måske), er en anden side af sagen. Peace

Nu har de så købt Zanka fra B93 og udviklet ham mere end da han var i B93 men det er jo ikke en de har haft siden han var dreng ... det jo ikke en man siger som er fra " egne rækker " ..

Vi skal alle være her.

plutonium
Manager

« Svar #11950: 02 Aug 2009, 10:52 »

Hansen:

Det er bare pokkers ærgeligt, at næsten alle unge talenter der kommer igennem og op på vores førstehold, ender med at skifte klub. Bernburg, Nikolaj Hansen, Neestrup, Bertolt, Brandrup. De blev ALLE rykket op i truppen da de var under 20, men mange af dem fik aldrig chancen, og selvom det kun er Bernburg der tyder på at blive rigtig god, så er det stadigvæk skræmmende at tænke på hvor få der overhovedet får chancen. Neestrup var tæt på flere gange, men løb ind i skader, så der er en forklaring bag ham.

Nikolaj Hansen var vist 18 da han blev hentet op, og så spillede han der til han var 22 (hvis jeg husker rigtigt), hvorefter hans tålmodighed var opbrugt. Og det kan jeg sådan set godt forstå. Henter man en på 18 op, så er det et signal for mig om, at det er en spiller man forventer noget af. Men hvis de aldrig bliver testet kan man jo aldrig se om der er noget at komme efter i dem.

Bertolt kom op på holdet samtidig med Kvist, og ham mistede sgu også tålmodigheden. Da han som 19-årig blev hentet op sagde man at han virkelig kunne blive til noget, fordi han var en fighter der sparkede som en hest.

En spiller skal matches på et så højt niveau som muligt, for ellers går han i stå. En spiller udvikler sig ikke når han spiller mod de samme mennesker i 6-7 år. Det er jo derfor europæiske kampe kan forbedre et hold så meget, for der får de så meget nyt at skulle forholde sig til, at de lærer væsentlig mere. Hvis du ikke får nye indtryk, så er udviklingen alt for langsom. Det basale (teknik, overblik, fysik osv) kan man lære af trænerteamet, men erfaring og tempo lærer man altså i kampene, hvilket jeg ikke tror nogen vil være uenig med mig i. Derfor kunne spillere som Nikolaj Hansen eller Bertolt måske være blevet spillere der nu havde kæmpet om pladserne på deres respektive pladser, ligesom Kvist gør det. Kvist er jo ikke et decideret fodboldtalent som Zanka er det, men hans indstilling til træning har gjort, at han aldrig er givet op til træning, og langt om længe blev det belønnet til sidst. Vi kan bare ikke forvente at alle unge spillere vil vente 3 år på at få chancen. Når de så får chancen som Kvist gjorde det (allerede før han blev højre back efter Jacobsen), så udvikler de sig langt mere pga. fodboldkampene indtil de en dag har et niveau der gør, at de simpelthen er en del af holdet.

Jeg siger som sagt ikke at alle de spillere der er blevet hentet op i tidernes løb kunne være blevet en del af holdet som Kvist er det, men jeg tror simpelthen ikke man har fået halvdelen af det talent ud af dem man kunne, hvis man have testet dem noget mere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Don AA
Manager

« Svar #11951: 02 Aug 2009, 14:29 »

Kampen i går:
1-1 mod Silkeborg må siges at være et skuffende resultat, vi starter meget skidt og da Silkeborg kommer foran, er det faktisk fortjent de kommer foran, igen på en dum fejl, dem har vi lavet for mange af her i starten. Vi kommer dog bedre med i den sidste del af 1. halvleg, hvor vi spiller en god omgang fodbold, og kommer til en del afslutninger, dog er vores afslutning ikke inde for målrammen. 2.halvleg starter også rigtigt godt, især Santin laver et super indhop, og får også tilkæmpet sig et straffesprak som jeg synes er god nok. Vi kommer ikke
rigtigt op i gear derefter, ind i mellem kommer vi frem til noget, men synes aldrig vi bliver farlige, mens Silkeborg har den største chance (som hvis også var deres eneste i 2.halvleg), men heldigvis redder JC os, på Jesper Bechs friløber. Synes heller ikke vores 2 andre indstifter kom ind og gjorde en forskel, syenes faktisk både Kvist og N'Doye var skuffende. Alt i alt en skuffende kamp samt resultat, og håber vi kommer op i et andet gear på onsdag.   

Talentudvikling:
Selvfølgelig er det altid rart når en af klubben egne talenter slå i gennem, men der er ikke rigtigt plads til at give talenter chancen i en stor klub som vores, med mindre talentet siger spar es. Vi dog i vores nuværende trup Kvist og Hjalte som har slået igennem, derudover har vi også Danni Jensen, Jacob Albrechtsen, Thomas Delaney og Saban Özdogan som træner med førsteholdet, hvilket selvfølgelig er med til at modne dem, men der skal selvfølgelig også kampe til for at udvikle dem, og det er nok begrænset hvad de får, måske Delaney vil får et par indhop i ny og næ, da Ståle virker meget begejstret for ham, synes også man har hørt godt om Saban, så ham håber jeg også lidt på. Det ender dog som regl med at vi sælge dem/eller deres kontrak udløber, og de smutter til en anden klub, for at vise hvad de kan, og at de er det der skal til. Et meget godt eksempel er Martin Bernburg, synes da vi solgte ham at det var det rigtige, for synes ikke de få indhop han lavede var imponerende, men han har virkelig fået hår på brystet i FCN, og kunne på nuværende tidspunkt godt passe til FCK, dog har vi 4 gode angriber i klubben, så der er desværre ikke plads til ham.
Synes at vores School of Excellence er et godt tiltag, og man kan jo håbe det på sigt er med til at gøre talenter bedre, så flere kan slå igennem i FCK.

Til sidst lidt om Zanka: Han har nu spillet to sæsoner for os, og er nu i gang med nummer 3, hvilket betyder at han fra næste sæson tæller som en af vores egne talenter, da reglerne om hjemmeudviklede spillere lyder som følgende fra DBU:
en spiller, der har været spilleberettiget i den pågældende SAS Liga-klub eller dens moderklub(ber) i minimum 36 måneder, mens han var mellem 15 og 21 år.

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

FC-Sjælland
Førsteholdsspiller

« Svar #11952: 02 Aug 2009, 16:02 »

Det med at klubben er for stor til talenter er rigtigt, men ved at bruge enkelte i en pokalkamp, i en kamp mod Silkeborg, HBK osv skader ikke, godt nok spillede I uafgjort 1-1 igår mod SIF, men på en hver anden dag slår I dem med mere end 2 mål. Så derfor mener jeg, I skal bruge Saban, Thomas, Jacob og Danni lidt oftere, evt. give dem indhop ligesom man ser i United, hvor Macheda og Welbeck stille og roligt arbejder sig mere og mere ind på holdet. Det gør de af én grund og det er at Ferguson satser på dem og giver dem tid på banen. Man skal være tålmodige med talenter og langsomt spille dem ind, I kan blive meget bedre, hvis I kommer op på niveau med Midtjylland rent udviklingsmæssigt og det ligger indenfor rækkevidde. Den klub sælger gode spillere og får penge samtidig får nogen af dem spilletid, faktisk mange og man kan ikke påstå at Albæk, Juelsgaard, Reid osv ikke har niveau til Superligaen, så hvis I brugte Danni som har samme niveau som Juelsgaard og Delaney og Saban som har niveau som Albæk lidt oftere, mod mindre hold ville I langsomt blive et markant bedre hold.

Alle snakker om C.Ronaldo, Messi, Kaka osv.
Men om 10 år er alle de glemt og jeg er fremme Opstemt
GLEM DEM!

- MESSI -
Gæst

« Svar #11953: 03 Aug 2009, 10:33 »

FC-Sjælland skærer ud i pap, det jeg mente med at fremme talentudviklingen.

Jeg begriber simpelthen ikke at de til tider kan være så konservative rent formation og hold mæssigt, når de tager så mange chancer rent økonomisk. Jeg håber da ikke at Ståle er hæmmet rent sportsligt, fordi man har været lidt for hurtig til at invistere i andet end fodbold. Dette skal ikke forståes som en kritik af Don Ø, for hvis der er én jeg ser op til i DK forretningsmæssigt, så må det være ham.

Tilbage til emnet. De talenter der har været de sidste år, får simpelthen ikke de chancer de fortjener. Jeg ved godt at chancerne for at vinde er størst, hvis vi benytter etablerede spillere i hver kamp, men det gavner bare ikke de yngre spillere. I stedet for at hente spillere ude fra altid, hvorfor så ikke se lidt indad.

Ang. kampen mod SIF, så så jeg den desværre ikke selv, men vi må konkludere at vores 3 første kampe som helhed har været langt fra godkendt. Jeg frygter lidt at truppen er mættet efter sidste år, og mangler noget nyt blod enten via indkøb eller fra vores talenter. Forskellen på succes og fiasko er lille, og tror ikke der kræves det store for at rette vores fejl.

Don AA
Manager

« Svar #11954: 03 Aug 2009, 12:24 »

Nå lad os da bare lige starte med lidt optakt til på onsdag, Stabæk vandt jo igår 3-0 hjemme over Aalesund, hvilket de næsten er gået amok over http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/article1201676.ece hvilket Ståle også har bemærket http://onside.dk/node/38404.

Så lad os nu gå op og lukke munden på de tosser på onsdag, tør næsten ikke tænke på hvordan de vil regerer, hvis det skulle lykkes dem at slå os ud.

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Sider: 1 ... 795 796 [797] 798 799 ... 1076 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010