home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 660 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fodbold Debatten + [et emne]
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Mener du der er for mange penge i fodbold?
Ja!
- 6 (40%)
Nej!
- 9 (60%)
Ved ikke?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 15

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Fodbold Debatten + [et emne]  (Læst 28860 gange)
westhamfreak
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #30: 03 Apr 2008, 19:52 »

kan godt se hvad du mener med baner med så brugte vi gør som i gammle dage

start i forår slut i efterår

pæris det sammer som i norge og sverige

men det med om nivurdet falde ved jeg ikke

men jeg mener stadig 18 hold men tag måske fejl
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #31: 03 Apr 2008, 19:53 »

18 er for mange. SL er trods alt ikke nogen liga som Bundesligaen, Ligue 1, Premier League osv. der har de der 18-20 hold. Men jeg synes den er lidt for lille. En 14 hold vil være godt. Synes Superligaen er lidt kedelig lige nu og alt for mange er midterhold så 2 hold mere vil lige gøre bunden lidt større Smiley.
Logged

westhamfreak
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #32: 03 Apr 2008, 19:57 »

18 er for mange. SL er trods alt ikke nogen liga som Bundesligaen, Ligue 1, Premier League osv. der har de der 18-20 hold. Men jeg synes den er lidt for lille. En 14 hold vil være godt. Synes Superligaen er lidt kedelig lige nu og alt for mange er midterhold så 2 hold mere vil lige gøre bunden lidt større Smiley.

ok tag den på mig med 18 hold

men hvorfor en større bund?
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #33: 03 Apr 2008, 20:01 »

Mener ikke der skal være 18 hold. Der er mange i sas ligaen nu, der ikke kan have varme i banen, og det tal vil nok ikke forbedres med 6 ekstra hold i ligaen. I øvrigt tror jeg niveauet i ligaen vil falde. Der vil simpelthen være for mange "nemme" kampe for storholdene, så de vil få svært at følge med tempoet i Europa.
Hvor mange mener du der skal være?
Logged

lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #34: 03 Apr 2008, 20:05 »

Jeg mener også at der skal være 14-16 hold men 18 syntes jeg er for mange da jeg ligesom GudenEricsson ikke tror topholdene så vil kunne følge med ude i europa p.g.a. at der så vil være flere ¨nemme¨ kampe
Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten
« Svar #35: 03 Apr 2008, 20:25 »

14 hold. Hvis det blev 18 hold, tror jeg det ville blive alt for svært at få til at gå op. Der er virkelig ikke 6/4  hold i Viasat Sport divisionen der kan spille med i SL. Måske Vejle, Silkeborg, SønderjyskE og måske Herfølge kunne spille med. Men økonomisk ville det blive meget svært for flere af klubberne! Omvendt så tror jeg også det ville kunne gavne danske spillere i de mindre klubber. De spillere fra de (måske) oprykkede hold, vil jo for det meste bestå af: Danskere, svenskere og nordmænd og jeg vil tro at det ville gavne de spillere at kunne prøve sig af mod flere tophold. 

To hold, hvis den ABSOLUT skal udvides Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten
« Svar #36: 03 Apr 2008, 20:30 »

Enig med Donna! Smiley

Forslag til næste emne: Sorte penge i VSD
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Hallas
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten
« Svar #37: 03 Apr 2008, 20:31 »

Jeg mener ikke at SAS-ligaen skal udvides. Den simple grund er, at niveauet ville falde drastisk - noget vi ikke har brug for i den danske liga, hvor vi skal ud i Europa og toppes med de store.
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten
« Svar #38: 03 Apr 2008, 20:52 »

Enig med Donna! Smiley

Forslag til næste emne: Sorte penge i VSD
Ret godt forslag.. Venter dog lige et par dage Wink
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #39: 03 Apr 2008, 20:56 »

Hvor mange mener du der skal være?

12 eller 14.
For udvigelse:
- Flere kampe mod forskellige hold
- Talenter kan udvikles bedre

Imod udvigelse:
- For mange med for dårlige baneforhold
- For mange "nemme" kampe. Ikke tempo nok til Europa fodbold

Umildbart ville jeg sige der ikke skal flere hold til. Højst 2, som Don siger Wink
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten!!
« Svar #40: 03 Apr 2008, 21:19 »

12 eller 14.
For udvigelse:
- Flere kampe mod forskellige hold
- Talenter kan udvikles bedre

Imod udvigelse:
- For mange med for dårlige baneforhold
- For mange "nemme" kampe. Ikke tempo nok til Europa fodbold

Umildbart ville jeg sige der ikke skal flere hold til. Højst 2, som Don siger Wink
Det kan jo også vær det bliver sværere for topholdene.. I længden i hvertfald.. De nuværende bundhold kan få etableret sig i sas-ligaen og få tid til at udvikle klubben, i stedet for at skulle tænke på nedrykning hele sæsonen. Det kan også være de kan få tiltrukket flere større/bedre spillere så og på den måde gør ligaen får et klart bedre niveau. Ikke den første eller anden sæson, men efter et par sæsoner tror jeg niveauet vllle blive hævet.
Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #41: 04 Apr 2008, 12:55 »

Tror ligesom BenM, at man ikke ville se afkastet af en investering i størrelsen med det samme, men først efter et par år. Som det ser ud nu, synes jeg da helt klart at vi skal tænke langsigtet. Pt har vi ikke et hold der kan præstere år efter år i Europa, så det vil være oplagt at tage initiativ nu. Samtidig har vi nu problemer med at finde yngre afløsere til landsholdet, grundet manglende spilletid til dem der burde tage over. Hvis man udvider med 2-4 hold mener jeg, at der vil være flere midter hold, og dermed mindre frygt for nedrykningsspøgelse t. Jeg vil mene, at både Fc Fredericia, AB, Vejle, Silkeborg, Herfølge og SønderjydskE har potentialle til at spille med i en udvidet superliga. Og disse hold er gode til at udvikle talenter, og man kunne håbe at det vil fremme talentudviklingen i DK. 18 hold er for mange, da jeg ikke tror at der vil komme flere TV penge, og der i forvejen ikke er for meget at dele, i forhold til andre lande!
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #42: 04 Apr 2008, 13:36 »

Enig med dig i at der snart skal ske noget! Hvis vi venter 2- 3 år, så vil vi jo komme ekstremt langt tilbage i forhold til de andre store klubber/ligaer.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #43: 04 Apr 2008, 13:39 »

Skal SAS-ligaen udvides, skal vi op på mindst 16-18 hold, simpelthen, for at få kampe nok, 14 hold vil betyde enten 26 eller 39 kampe, hvor jeg mener 26 er for lidt, og på lang sigt vil være ødelæggende for det generelle niveau og 39 er nok lige ambitiøst nok for en lilleputnation som Danmark, hvor især de små hold nok ville komme til at døje meget med udslidte spillere sidst på sæsonen, og så giver 3 interne opgør jo også en skævvridning af hjemmebanefordelen.

Jeg er ikke rigtig sikker på, at flere hold vil betyde at ret mange flere talenter får chancen. Man kan måske godt sige, at de to oprykkere denne sæson, har satset mere på unge Danskere, end hvad der er normalt for klubberne i SAS-ligaen, men det er jo netop en strategi de har lagt før de rykkede op, for at holde hånd i hanke med økonomien i klubberne. Jeg tillader mig at stille mig tvivlende overfor at det er en vej de nye klubber i Suppen også ville vælge, og er resultatet med en udvidelse bare, at vi får endnu flere afdankede Svenskere og Afrikanske lykkeriddere i Suppen, så siger jeg nej tak.

Vinterpausen er efter min mening den største hæmsko for niveauet i SAS-ligaen. Så længe vi døjer med den, er vi også helt uden chancer for at se en Dansk klub for alvor slå igennem Europæisk, da pausen ikke er slut endnu når anden runde af de Europæiske turneringer skydes igang, og det derfor vil være et Dansk hold der ikke er i kamptræning, der skal spille mod f.eks. et stort Spansk, Engelsk eller Italiensk hold der er i topform...

Skal vi af med vinterpausen, skal det også være slut med dispensationer fra reglen om varme i banen, hvilket igen vil give problemer med en udvidelse af SAS-ligaen.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #44: 04 Apr 2008, 13:48 »

Skal SAS-ligaen udvides, skal vi op på mindst 16-18 hold, simpelthen, for at få kampe nok, 14 hold vil betyde enten 26 eller 39 kampe, hvor jeg mener 26 er for lidt, og på lang sigt vil være ødelæggende for det generelle niveau og 39 er nok lige ambitiøst nok for en lilleputnation som Danmark, hvor især de små hold nok ville komme til at døje meget med udslidte spillere sidst på sæsonen, og så giver 3 interne opgør jo også en skævvridning af hjemmebanefordelen.

Jeg er ikke rigtig sikker på, at flere hold vil betyde at ret mange flere talenter får chancen. Man kan måske godt sige, at de to oprykkere denne sæson, har satset mere på unge Danskere, end hvad der er normalt for klubberne i SAS-ligaen, men det er jo netop en strategi de har lagt før de rykkede op, for at holde hånd i hanke med økonomien i klubberne. Jeg tillader mig at stille mig tvivlende overfor at det er en vej de nye klubber i Suppen også ville vælge, og er resultatet med en udvidelse bare, at vi får endnu flere afdankede Svenskere og Afrikanske lykkeriddere i Suppen, så siger jeg nej tak.

Vinterpausen er efter min mening den største hæmsko for niveauet i SAS-ligaen. Så længe vi døjer med den, er vi også helt uden chancer for at se en Dansk klub for alvor slå igennem Europæisk, da pausen ikke er slut endnu når anden runde af de Europæiske turneringer skydes igang, og det derfor vil være et Dansk hold der ikke er i kamptræning, der skal spille mod f.eks. et stort Spansk, Engelsk eller Italiensk hold der er i topform...

Skal vi af med vinterpausen, skal det også være slut med dispensationer fra reglen om varme i banen, hvilket igen vil give problemer med en udvidelse af SAS-ligaen.

Nej for hvis man udvider til 14 hold kunne man gøre som Skotland vist gjorde for et par år siden. Der spillede de to gange mod hinanden altså 26 runder, og derefter deler man ligaen over i mesterskabsplayoff og nedrykningsplayoff. Så spiller de to grupper a 7 hold hver i sær alle mod alle over 6 runder. Det betyder altså 32 runder i alt.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010