Mission - Dansk Mester!
Dato. 1. September 2007
Transfercenteret
Så er det første transfervindue lukket og herunder kan i se, hvad de forskellige klubber har gjort med deres trupper. Da jeg ikke kender de forskellige klubbers transferbudgetter, samt indkøbs og slagspriser, så får i pressens bud på, hvor meget de har brugt.
KommentarHorsens har trimmet truppen gevaldigt, måske for at skære ned på lønbudgettet. De to indkøb ser jeg ikke som videre skræmmende, men dog er det en lille forstærkning til truppens bredde.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca.
300.000 kroner.
Pressens bud på en samlet salgspris er ca.
-KommentarAGF har ligesom Horsens trimmet truppen en hel del, men har samtidig forstærket sig på førsteholdet med nogle okay spillere, hvor en mand som Glen Holgersson, nok glider direkte ind på holdet. AGF er uden tvivl kommet væsentligt stærkere ud af transfervinduet.
3.900.000 kroner.
-KommentarBrøndby har købt fornuftigt ind, som jeg ser det, hvor specielt de to Esbjerg spillere er fremragende indkøb. Til gengæld kan jeg ikke helt forstå deres udlejninger, da der er rigtigt gode spillere imellem, der efter min mening ville være direkte førstevalg, hvis jeg var chef i Brøndby.
31.000.000 kroner.
4.500.000 kroner.
KommentarEsbjerg er kommet en anelse stærkere ud af sommerens transfervindue, men har måttet sige farvel til to profiler, som tog til Brøndby. Man har dog hentet rigtigt gode erstatninger, samt et par spillere til at styrke bredden i deres trup. Efter min mening har de gjort det fornuftigt.
13.250.000 kroner.
17.000.000 kroner.
KommentarFCK har forstærket sig kraftigt i dette transfervindue med tre landsholdsspillere og to U21 landsholdsspillere. Det største navn er Martin Jiranek, som menes at have kostet 40 millioner kroner eller mere. Ingen nævneværdige spillere har forladt klubben, så efter min mening, har de handlet fantastisk.
60.000.000 kroner.
-KommentarMidtjyderne har ikke gjort meget væsen af sig i denne omgang, men de må jo mene, at deres hold kan klare målene uden de store forstærkninger. Jeg har ikke det store at sige til det, da de efter min vurdering var stærke i forvejen. Der er dog bare det, at når deres direkte modstandere har forstærket sig kraftigt, så må de ikke have de helt store ambitioner på heden i denne sæson.
500.000 kroner.
-KommentarSå er der jo os selv og hvis jeg skal sige det, så mener jeg, at vi er kommet godt forstærket ud af sommerens transfervindue, med gode indkøb til bredden af holdet. Vi fik dog ikke fat i en venstre back, som havde første prioritet, da efterspørgslen på netop den position har været stor. Jeg er helt sikker på, at vi kan indfri vores mål for sæsonen med denne trup.
Aktuel indkøbspris er
3.975.000 kroner.
Aktuel salgspris er
5.250.000 kroner.
KommentarLyngby har først og fremmest ryddet op i truppen, men har forstærket sig godt her i sommer. Specielt synes jeg, at det er fantastisk, at de har kunne hente den aldrende tidligere hollandske landsholdsstjerne Richard Witschge til klubben. Lyngby er blevet en del styrket til denne sæson, så mon ikke de klarer sig og bliver oppe.
670.000 kroner.
-KommentarOB har som mange andre hold tømt godt ud af spillere til frie transfers og har købt to nye spillere ind, som giver deres trup lidt ekstra bredde. Jeg har det lidt ligesom med FC Midtjylland, at hvis de vil kæmpe med om guldet, så må de handle bedre ind og ikke være fedtet med pengepungen.
5.500.000 kroner.
-KommentarRanders har sagt farvel til en hel del spillere, som har fået frie transfers og samtidigt forstærket holdet til bredden. De har gjort det ganske fornuftigt, men ikke prangende.
50.000 kroner.
-KommentarViborg ser ud til at have forstærket sig i transfervinduet, hvor de har hentet seks nye spillere ind til klubben, hvor jeg ser Dennis Boskailo, som et meget spændende indkøb. Samtidigt har man sagt farvel til 24 spillere, men alt i alt så er Viborg kommet stærkere ud af vinduet end da man gik ind.
200.000 kroner.
1.400.000 kroner.
KommentarFørste udfordrerne til titlen har forstærket sig en lille smule med bare to indkøb til holdet. For mig virker det som om, at alle holdene i ligaen forventer, at FC København tager titlen og derfor holder man igen på de store indkøb. Man har sagt farvel til flere spillere, men ikke noget der svækker holdet. Generelt mener jeg, at de har handlet ok, men som udfordrere til titlen mangler jeg at se
“INDKØBET!”.
4.000.000 kroner.
-
Det varme sæde
Min konklusion...
...på sommerens transfermarked er, at holdene der er udset til at udfordre FC København ikke helt tror på deres muligheder for at fravriste dem titlen. Så de har købt meget forsigtigt ind og som det ser ud for mig, så har de kigget mere på hinanden og forstærket sig ud fra det.
Der er jo ingen som helst tvivl om, at FC København er i en klasse for sig selv i SAS-ligaen, i hvert fald på papiret og med de forstærkninger af truppen de har gjort, tyder det på, at de vil forsøge at spille sig i Champions League gruppespil og gøre en god figur i Europa.
Brøndby har også haft tegnebogen fremme i et forsøg på, at komme ud af deres spilmæsige krise fra sidste sæson.
Vores egen situation, der har vi forstærket bredden af truppen, så vi kan nå vores mål for sæsonen og jeg er da udmærket tilfreds med tingenes udvikling på transfermarkedet, dog lige med undtagelse af, at vi ikke fik fat i en venstre back.