home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1104 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Pause!)FCN #20# - Mission: Dansk Mester!
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: (Pause!)FCN #20# - Mission: Dansk Mester!  (Læst 18928 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: FCN #6# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #45: 29 Mar 2008, 09:26 »

Tak for kommentarene Smiley

Jeg har lige sat mig for at opdatere omkring de næste 14 dages tid... så update i løbet af formiddagen.

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Yoggidk
Gæst

« Svar #46: 29 Mar 2008, 09:32 »

Tak for kommentarene Smiley

Jeg har lige sat mig for at opdatere omkring de næste 14 dages tid... så update i løbet af formiddagen.

spændende  Shockeret

Javope
Juniorspiller
**

« Svar #47: 29 Mar 2008, 10:36 »

Nu har jeg brugt et par dage på at følge et par af de blogs, der er herinde, og det er sgu sjov læsning. Dette er en af dem, der specielt har fanget mig, så jeg oprettede mig lige som bruger, blot for at sige, at jeg også ser frem til næste update.  Cool

"To the people who booed - Boo to you!". - Ian Holloway, Manager, Leicester City.

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #48: 29 Mar 2008, 10:58 »

Nu har jeg brugt et par dage på at følge et par af de blogs, der er herinde, og det er sgu sjov læsning. Dette er en af dem, der specielt har fanget mig, så jeg oprettede mig lige som bruger, blot for at sige, at jeg også ser frem til næste update.  Cool

Hold da op... det tager jeg som et meget flot kompliment Smiley
Jeg siger mange tak...

andersfa123
Gæst

« Svar #49: 29 Mar 2008, 11:08 »

Jeg har også fulgt med i din blog her. Den er rigtig god! Glæder mig til at du kommer længere frem i spillet Thumbs Up

Schjelde
Førsteholdsspiller

« Svar #50: 29 Mar 2008, 11:15 »

Har lige læst din blog igennem, og syns det ser rigtig fornuftigt ud! Keep up! Wink

Temp
Reserveholdsspiller

« Svar #51: 29 Mar 2008, 11:37 »

Super updates. Så lad os se om FCN kommer langt op med dig i spidsen:)

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #52: 29 Mar 2008, 11:39 »

Mission - Dansk Mester!

Dato. 1. August 2007

Kampprogrammet

Rigtig fornuftig start på sæsonpremieren i SAS-ligaen.

Onsdag d. 18/7-07

Klokken er 20.00 og jeg er i gang med min første kamp i SAS-ligaen. Vi spiller på NRGi Park i Aarhus mod AGF. Vi starter kampen i vores udebaneformation og spiller ganske fornuftigt i begge ender, men efter 25 minutter sender indstiftede Peter Foldgast bolden i mål til 1-0. Jeg reagerer hurtigt og giver spillerne besked på, at ændre taktikken til den offensive hjemmebaneformation . Ni minutter senere udligner Marcus Pode efter et flot opspil og vi går til pausen med 1-1.
Efter pausen fortsætter vi med at spille offensivt og det giver bonus efter 67 minutter, da Andreas Dahl sparker et frispark direkte i mål til 1-2. Vi trækker os så længere tilbage på banen for at spille på resultatet. AGF presser og har flere chancer, men de kan ikke ramme målet. Med 12 minutter igen for vi lagt et pres på AGF, hvilket resulterer i straffespark begået mod Marcus Pode. Andreas Dahl scorer sikkert til slutresultatet 1-3.

Søndag d. 22/7-07

Søndag d. 29/7-07

August måned byder på fire kampe i SAS-ligaen.

Transfercenteret

Som i kan se på målscorerne i mine kampe, så er der sket noget på transfersiden.

Jeg har hentet to spillere fra norske klubber, som er købt som forstærkninger til truppen. Det drejer sig om den 21 år gamle angriber fra Sengal, Pape Pate Diouf. Diouf er hentet i Molde og har kostet os 600.000 kroner. Det er blevet til en kontrakt på fire år til afrikaneren.

Den anden forstærkning er købt ind til forsvaret, hvor han er udset en plads i det centrale forsvar. Han er 23 år gammel og har spillet 10 kampe på Estlands landshold. Han er hentet I Bodø/Glimt for 3,25 millioner kroner. Hans navn er Alo Bärengrub.

Omklædningsrummet

Super stemning…

Der er en dejlig stemning i omklædningsrummet, hvor moralen er meget god, ja næsten fantastisk, efter vores gode start på sæsonen. Så nu gælder det om at blive stående på surfbrættet og ride videre på bølgen.

De skadede spillere er alle i fremgang, så det lysner også på den side. Dog er Andreas Dahl ude i kort tid med en forstrækning i håndledet.

Skadesliste

<< Michael Ribers, væk i 2-3 dage (forstrækning)
<< Andreas Dahl, væk i 2-4 dage (forstrækning)
<< Jonathan Richter, ude i 1-2 måneder (korsbånd)
<< Simon Richter, ude i to måneder (korsbånd)
<< Jukka Santala, væk i tre måneder (korsbånd)

Taktikbrættet

Fungerer som planlagt…

Der er ikke mange kommentarer til taktikken, da den har vist sig at fungere, som planlagt. Spillerne har forstået deres roller uanset, om vi spiller offensivt eller defensivt.

Danmark rundt

Så er der en lille smule nyt om de hjemlige klubber…

Efter tre kampe i ligaen, der ligger vi noget overraskende på en førsteplads, mens favoritterne fra FC København må nøjes med en placering som nummer fem. Vi er meget tilfredse med tingene, som de ser ud i SAS-ligaen nu.

Af andre nyheder kan jeg afsløre, at Niki Zimling er skiftet til Brøndby, hvilket har gjort Lars Winde i Esbjergs mål en anelse utilfreds.

FC København har brugt på den anden side af 50 millioner kroner på indkøb indtil videre, det siger rygterne i hvert fald. De har hentet et par profiler til klubben i form af den rumænske landsholdsspiller Dorin Goian, samt den tjekkiske landsholdsspiller Martin Jiranek.

Det varme sæde

Overskriften misvisende…

Sædet er sgu ikke særligt varmt for tiden, da alt kører på skinner for mig og klubben. Jeg kan kun være yderst tilfreds med den sidste måneds forløb, hvad angår alt!
Derfor ser jeg også frem til den næste måned med god tro på, at vi kan skaffe flere point på kontoen og måske drille et par af vores store modstandere, som OB og FC København. Men i fodbold skal man huske at bevare jordforbindelsen, da tingene hurtigt kan vende.

Næste update:  Bestyrelseslokalet

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: FCN #7# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #53: 29 Mar 2008, 11:47 »

Kanon god update!

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: FCN #7# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #54: 29 Mar 2008, 12:14 »

Mission - Dansk Mester!

Dato. 1. August 2007

Bestyrelseslokalet

De mange mennesker i bestyrelsen har smil på læben…

Det er en tilfreds bestyrelse i FC Nordsjælland, der glæder sig over vores fine start.

De fortæller, at klubben har solgt 2147 sæsonkort, hvor man havde forventet i omegnen af 2100, så det er ganske fint.

Deres reaktioner på mine indkøb er gode, dog mener de, at Alo Bärengrub skal arbejde hårdt på banen for at overbevise tilskuerne om hans færdigheder.

Økonomi
Til trods for et mindre underskud i den første måned på 1.910.000 kroner er bestyrelsen glade for klubbens økonomiske situation i øjeblikket, da vi har 40.980.000 kroner i banken.

Mit Lønbudget er også tilfredsstillende, da jeg i øjeblikket bruger 241.380 kroner om ugen ud af de 261.003, der er stillet til rådighed.

Mit Transferbudget er stort set intakt pga. slaget af Morten Karlsen til OB. Det betyder, at de oprindelige 12.000.000 kroner, kun er blevet reduceret til 10.625.500 kroner.

Så alt i alt ser økonomien god ud.

Næste update:  Transfercenteret

Schjelde
Førsteholdsspiller

Sv: FCN #8# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #55: 29 Mar 2008, 12:42 »

Godt.
Flot lille update Wink

Guldbrand
Gæst

« Svar #56: 29 Mar 2008, 12:52 »

Du er kommet godt fra start i ligaen, og din økonomi ser sund ud..  Så det ser lovende ud for dig  Thumbs Up

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #57: 30 Mar 2008, 12:12 »

Mission - Dansk Mester!

Dato. 1. September 2007

Transfercenteret

Så er det første transfervindue lukket og herunder kan i se, hvad de forskellige klubber har gjort med deres trupper. Da jeg ikke kender de forskellige klubbers transferbudgetter, samt indkøbs og slagspriser, så får i pressens bud på, hvor meget de har brugt.

Kommentar
Horsens har trimmet truppen gevaldigt, måske for at skære ned på lønbudgettet. De to indkøb ser jeg ikke som videre skræmmende, men dog er det en lille forstærkning til truppens bredde.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 300.000 kroner.
Pressens bud på en samlet salgspris er ca. -

Kommentar
AGF har ligesom Horsens trimmet truppen en hel del, men har samtidig forstærket sig på førsteholdet med nogle okay spillere, hvor en mand som Glen Holgersson, nok glider direkte ind på holdet. AGF er uden tvivl kommet væsentligt stærkere ud af transfervinduet.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 3.900.000 kroner.

Kommentar
Brøndby har købt fornuftigt ind, som jeg ser det, hvor specielt de to Esbjerg spillere er fremragende indkøb. Til gengæld kan jeg ikke helt forstå deres udlejninger, da der er rigtigt gode spillere imellem, der efter min mening ville være direkte førstevalg, hvis jeg var chef i Brøndby.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 31.000.000 kroner.
Pressens bud på en samlet salgspris er ca. 4.500.000 kroner.

Kommentar
Esbjerg er kommet en anelse stærkere ud af sommerens transfervindue, men har måttet sige farvel til to profiler, som tog til Brøndby. Man har dog hentet rigtigt gode erstatninger, samt et par spillere til at styrke bredden i deres trup. Efter min mening har de gjort det fornuftigt.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 13.250.000 kroner.
Pressens bud på en samlet salgspris er ca. 17.000.000 kroner.

Kommentar
FCK har forstærket sig kraftigt i dette transfervindue med tre landsholdsspillere og to U21 landsholdsspillere. Det største navn er Martin Jiranek, som menes at have kostet 40 millioner kroner eller mere. Ingen nævneværdige spillere har forladt klubben, så efter min mening, har de handlet fantastisk.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 60.000.000 kroner.

Kommentar
Midtjyderne har ikke gjort meget væsen af sig i denne omgang, men de må jo mene, at deres hold kan klare målene uden de store forstærkninger. Jeg har ikke det store at sige til det, da de efter min vurdering var stærke i forvejen. Der er dog bare det, at når deres direkte modstandere har forstærket sig kraftigt, så må de ikke have de helt store ambitioner på heden i denne sæson.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 500.000 kroner.

Kommentar
Så er der jo os selv og hvis jeg skal sige det, så mener jeg, at vi er kommet godt forstærket ud af sommerens transfervindue, med gode indkøb til bredden af holdet. Vi fik dog ikke fat i en venstre back, som havde første prioritet, da efterspørgslen på netop den position har været stor. Jeg er helt sikker på, at vi kan indfri vores mål for sæsonen med denne trup.
Aktuel indkøbspris er 3.975.000 kroner.
Aktuel salgspris er 5.250.000 kroner.

Kommentar
Lyngby har først og fremmest ryddet op i truppen, men har forstærket sig godt her i sommer. Specielt synes jeg, at det er fantastisk, at de har kunne hente den aldrende tidligere hollandske landsholdsstjerne Richard Witschge til klubben. Lyngby er blevet en del styrket til denne sæson, så mon ikke de klarer sig og bliver oppe.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 670.000 kroner.

Kommentar
OB har som mange andre hold tømt godt ud af spillere til frie transfers og har købt to nye spillere ind, som giver deres trup lidt ekstra bredde. Jeg har det lidt ligesom med FC Midtjylland, at hvis de vil kæmpe med om guldet, så må de handle bedre ind og ikke være fedtet med pengepungen.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 5.500.000 kroner.

Kommentar
Randers har sagt farvel til en hel del spillere, som har fået frie transfers og samtidigt forstærket holdet til bredden. De har gjort det ganske fornuftigt, men ikke prangende.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 50.000 kroner.

Kommentar
Viborg ser ud til at have forstærket sig i transfervinduet, hvor de har hentet seks nye spillere ind til klubben, hvor jeg ser Dennis Boskailo, som et meget spændende indkøb. Samtidigt har man sagt farvel til 24 spillere, men alt i alt så er Viborg kommet stærkere ud af vinduet end da man gik ind.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 200.000 kroner.
Pressens bud på en samlet salgspris er ca. 1.400.000 kroner.

Kommentar
Første udfordrerne til titlen har forstærket sig en lille smule med bare to indkøb til holdet. For mig virker det som om, at alle holdene i ligaen forventer, at FC København tager titlen og derfor holder man igen på de store indkøb. Man har sagt farvel til flere spillere, men ikke noget der svækker holdet. Generelt mener jeg, at de har handlet ok, men som udfordrere til titlen mangler jeg at se “INDKØBET!”.
Pressens bud på en samlet indkøbspris er ca. 4.000.000 kroner.

Det varme sæde

Min konklusion...

...på sommerens transfermarked er, at holdene der er udset til at udfordre FC København ikke helt tror på deres muligheder for at fravriste dem titlen. Så de har købt meget forsigtigt ind og som det ser ud for mig, så har de kigget mere på hinanden og forstærket sig ud fra det.
Der er jo ingen som helst tvivl om, at FC København er i en klasse for sig selv i SAS-ligaen, i hvert fald på papiret og med de forstærkninger af truppen de har gjort, tyder det på, at de vil forsøge at spille sig i Champions League gruppespil og gøre en god figur i Europa.
Brøndby har også haft tegnebogen fremme i et forsøg på, at komme ud af deres spilmæsige krise fra sidste sæson.
Vores egen situation, der har vi forstærket bredden af truppen, så vi kan nå vores mål for sæsonen og jeg er da udmærket tilfreds med tingenes udvikling på transfermarkedet, dog lige med undtagelse af, at vi ikke fik fat i en venstre back.

Næste update:  Kampprogrammet
« Seneste Redigering: 30 Mar 2008, 12:46 af TBM_DK » Logged

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: FCN #9# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #58: 30 Mar 2008, 12:18 »

Endelig fik vi endnu en update Smiley

Smukt!

Guldbrand
Gæst

Sv: FCN #9# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #59: 30 Mar 2008, 12:40 »

Rigtig flot gennemgang af transfervinduet i SAS-Ligaen..   Thumbs Up   

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010