Mission - Dansk Mester!
Dato. 1. Juli 2007Bestyrelseslokalet
Her er stedet vi helst kun kommer, når det går godt. Men der er ingen vej uden om dette lokale, hvor både i som læsere og jeg som manager får min feedback. Det gælder både indkøb, økonomi og præstationer på banen.
Forventningerne fra bestyrelsens for den kommende sæson er, at vi skal sikre os en komfortabel placering midt i feltet og inden for to år skal vi have etableret os rigtigt i ligaen, hvor mulig nedrykning ikke er et tema.
Omkring landspokalturnering
en har bestyrelsen meldt ud, at vi mindst skal i en kvartfinale i år.
Økonomien i klubben ser god ud med
43,62 millioner kroner på bankbogen. Jeg har fået besked på, at den økonomiske situation skal som minimum bevares som den er.
Mine budgetter er ganske tilfredsstillende, da jeg har
261.000 kroner at gøre godt med om ugen til lønninger. De nuværende lønudgifter løber kun op i
219.800 kroner, så jeg kan tilbyde god løn til en ny spiller, hvis en sådan skulle ønskes.
Det bringer så mit transferbudget på banen og der har jeg
12 millioner kroner, hvilket jeg ser gode muligheder i. Hvis jeg skulle lykkedes med at sælge spillere, så vil jeg få
55% af overgangssummen lagt oven i mit transferbudget, hvilket jeg finder tilfredsstillende.
Omklædningsrummet
Her i omklædningsrummet vil i høre om ting forbundet med truppens velvære og velbefindende...
Jeg overtager et hold, hvor moralen er temmelig god til trods for, at de lige har sagt farvel til Morten Wieghorst.
22 spillere med en gennemsnitsalder på 23 år er, hvad jeg har at arbejde med. Det er en flok ambitiøse gutter og med deres alder taget i betragtning, så ser jeg gode muligheder i holdet for fremtiden.
Holdet er stærkest offensivt efter min mening, hvor vi er rigtigt godt dækket ind. Derimod ser vi ikke så stærke ud defensivt, hvor vi er meget tyndt besat på venstreback, hvis vi render ind i skader der.
Der er dog desværre fire spillere sat udenfor med skader for tiden
<< Michael Ribers, væk i en måned.
(forstrækning)<< Jukka Santala, ude i fire måneder.
(korsbånd)<< Jonathan Richter, væk i to til tre måneder.
(korsbånd)<< Simon Richter, ude i tre måneder.
(korsbånd)
Kampprogrammet
I kampprogrammet kommer i til at læse om kommende og spillet kampe, samt bookmaker odds og medieækninger.
I øjeblikket er der ingen vigtige kampe på programmet, men derimod fire venskabskampe, hvor vores sidste forberedelses kamp er imod mægtige FC Bayern.
Det varme sæde
Det varme sæde… ja der sidder jeg jo så. Her vil i stifte bekendtskaber med mine tanker omkring holdet, klubben og ja faktisk alt, hvad jeg måtte have på hjertet i min tid som manager i dansk fodbold.
Det varme sæde vil være at finde i alle mine updates, da jeg både vil kigge en måned tilbage og en måned frem...
Jeg har jo ikke så meget at se tilbage på, da min første dag i klubben ikke er forbi endnu, men jeg vil da lige se lidt fremad.
Turneringen starter den 18. Juli på udebane mod AGF, hvilket jeg ser frem til med spænding, men først skal vi have spillet de fire venskabskampe, hvor vi skal finde taktikken, der passer os. Vi skal lære hinanden at kende, så resultaterne er ikke så vigtige.
Det vigtige for spillerne er at bevise, at de hver især skal have en plads i startformationen, da ingen er sikret på forhånd.
Det vigtige for mig er at skabe sammenhold og fællesskab, da det er det, vi må bygge på for at nå vores mål.