home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1388 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Pause!)FCN #20# - Mission: Dansk Mester!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: (Pause!)FCN #20# - Mission: Dansk Mester!  (Læst 18810 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller

(Pause!)FCN #20# - Mission: Dansk Mester!
« : 25 Mar 2008, 16:40 »

Mission - Dansk Mester!

Forord

Efter mit mislykkede forsøg på at bringe AGF tilbage til toppen af dansk fodbold, tager jeg mig nu den frihed at starte en ny blog.

Bloggen vil omhandle FC Nordsjælland, som jeg vil forsøge at bringe til et Dansk mesterskab. Jeg regner ikke med, at jeg når målet de første par år, så det er et mål på længere sigt.

Ligesom i min blog om AGF, vil jeg opdatere bloggen, hver gang jeg har spillet en måned, så vi alle kan følges ad.

Fakta omkring spillet

Klub: FC Nordjælland

Ligaer: Danmark 2. Division og op. Sverige 1. Division Elite og op. Norge 1. Division og op.

Patch: 8.02

Database: Stor

FC Nordsjællands historie

1991: Farum Idræts Klub og Stavnsholt Boldklub bliver til Farum Boldklub.

1992: Første oprykning for den nye klub – fra serie 2 til serie 1.

1998: 1. holdet bliver for første gang nogensinde divisionshold. Der indføres kontraktfodbold og Farum Boldklub A/S bliver født.

2002: 29. maj er oprykningen til SAS-ligaen en realitet, med 4-1 over FREM.

2002/2003: Farum Boldklub slutter som nr. 3 i SAS Ligaen med 51 point.

2003: 1. juli fødes FC Nordsjælland.

2003/2004: FC Nordsjælland slutter som nr. 9 i SAS Ligaen med 32 point.

2004/2005: FC Nordsjælland slutter som nr. 10 i SAS Ligaen med 30 point.

2005/2006: FC Nordsjælland slutter som nr. 9 i SAS Ligaen med 38 point.

2006/2007: FC Nordsjælland slutter som nr. 5 i SAS Ligaen med 57 point.

2007/2008:

Næste update:  Omklædningsrummet   -   Bestyrelseslokalet   -   Kampprogrammet   -   Det varme sæde     
« Seneste Redigering: 21 Apr 2008, 15:17 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Yoggidk
Gæst

Sv: FCN - Mission: Dansk Mester!
« Svar #1: 25 Mar 2008, 16:41 »

God indledning, update snart?

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 25 Mar 2008, 16:44 »

Tak Smiley

Regner med at have en update klar i aften en gang. Der skal bare skrives, da jeg har billeder osv klar Wink

Yoggidk
Gæst

« Svar #3: 25 Mar 2008, 16:49 »

Tak Smiley

Regner med at have en update klar i aften en gang. Der skal bare skrives, da jeg har billeder osv klar Wink

super, ser jeg frem til  Rullende Øjne

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #4: 25 Mar 2008, 16:55 »

god start  Smiley  glæder mig til og hører mere   Smiley

mymh
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 25 Mar 2008, 16:59 »

Er først lige blevet bruger herinde igår aftes, så det begrænset hvor mange blogs jeg har læst indtil videre. Men læste din AGF blog, og da jeg selv er AGF fan var det jo lidt spændende at følge med i. En skam du fik sparket Skuffet

Udover det så synes jeg du skriver godt, og jeg glæder mig til en update fra din side Smiley!

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 25 Mar 2008, 17:03 »

Er først lige blevet bruger herinde igår aftes, så det begrænset hvor mange blogs jeg har læst indtil videre. Men læste din AGF blog, og da jeg selv er AGF fan var det jo lidt spændende at følge med i. En skam du fik sparket Skuffet

Udover det så synes jeg du skriver godt, og jeg glæder mig til en update fra din side Smiley!

Tak skal du have Smiley

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 25 Mar 2008, 21:29 »

Mission - Dansk Mester!

Dato. 1. Juli 2007

Bestyrelseslokalet

Her er stedet vi helst kun kommer, når det går godt. Men der er ingen vej uden om dette lokale, hvor både i som læsere og jeg som manager får min feedback. Det gælder både indkøb, økonomi og præstationer på banen.

Forventningerne fra bestyrelsens for den kommende sæson er, at vi skal sikre os en komfortabel placering midt i feltet og inden for to år skal vi have etableret os rigtigt i ligaen, hvor mulig nedrykning ikke er et tema.

Omkring landspokalturnering en har bestyrelsen meldt ud, at vi mindst skal i en kvartfinale i år.

Økonomien i klubben ser god ud med 43,62 millioner kroner på bankbogen. Jeg har fået besked på, at den økonomiske situation skal som minimum bevares som den er.

Mine budgetter er ganske tilfredsstillende, da jeg har 261.000 kroner at gøre godt med om ugen til lønninger. De nuværende lønudgifter løber kun op i 219.800 kroner, så jeg kan tilbyde god løn til en ny spiller, hvis en sådan skulle ønskes.

Det bringer så mit transferbudget på banen og der har jeg 12 millioner kroner, hvilket jeg ser gode muligheder i. Hvis jeg skulle lykkedes med at sælge spillere, så vil jeg få 55% af overgangssummen lagt oven i mit transferbudget, hvilket jeg finder tilfredsstillende.

Omklædningsrummet

Her i omklædningsrummet vil i høre om ting forbundet med truppens velvære og velbefindende...

Jeg overtager et hold, hvor moralen er temmelig god til trods for, at de lige har sagt farvel til Morten Wieghorst.
22 spillere med en gennemsnitsalder på 23 år er, hvad jeg har at arbejde med. Det er en flok ambitiøse gutter og med deres alder taget i betragtning, så ser jeg gode muligheder i holdet for fremtiden.

Holdet er stærkest offensivt efter min mening, hvor vi er rigtigt godt dækket ind. Derimod ser vi ikke så stærke ud defensivt, hvor vi er meget tyndt besat på venstreback, hvis vi render ind i skader der.

Der er dog desværre fire spillere sat udenfor med skader for tiden

<< Michael Ribers, væk i en måned. (forstrækning)
<< Jukka Santala, ude i fire måneder. (korsbånd)
<< Jonathan Richter, væk i to til tre måneder. (korsbånd)
<< Simon Richter, ude i tre måneder. (korsbånd)

Kampprogrammet

I kampprogrammet kommer i til at læse om kommende og spillet kampe, samt bookmaker odds og medieækninger.

I øjeblikket er der ingen vigtige kampe på programmet, men derimod fire venskabskampe, hvor vores sidste forberedelses kamp er imod mægtige FC Bayern.

Det varme sæde

Det varme sæde… ja der sidder jeg jo så. Her vil i stifte bekendtskaber med mine tanker omkring holdet, klubben og ja faktisk alt, hvad jeg måtte have på hjertet i min tid som manager i dansk fodbold.
Det varme sæde vil være at finde i alle mine updates, da jeg både vil kigge en måned tilbage og en måned frem...

Jeg har jo ikke så meget at se tilbage på, da min første dag i klubben ikke er forbi endnu, men jeg vil da lige se lidt fremad.

Turneringen starter den 18. Juli på udebane mod AGF, hvilket jeg ser frem til med spænding, men først skal vi have spillet de fire venskabskampe, hvor vi skal finde taktikken, der passer os. Vi skal lære hinanden at kende, så resultaterne er ikke så vigtige.
Det vigtige for spillerne er at bevise, at de hver især skal have en plads i startformationen, da ingen er sikret på forhånd.
Det vigtige for mig er at skabe sammenhold og fællesskab, da det er det, vi må bygge på for at nå vores mål.

Næste update:  Omklædningsrummet med gennemgang af truppen  -   Det varme sæde
« Seneste Redigering: 25 Mar 2008, 21:57 af TBM_DK » Logged

Yoggidk
Gæst

« Svar #8: 25 Mar 2008, 21:30 »

god update Opstemt

Guldbrand
Gæst

Sv: FCN #2# - Mission: Dansk Mester!
« Svar #9: 25 Mar 2008, 21:33 »

Rigtig spændende det her..  Glæder mig til at se hvordan du kommer til at klare dig   Thumbs Up

smb
Gæst

« Svar #10: 25 Mar 2008, 21:39 »

Dejligt med en blog om ynglingsklubben. jeg følger med Opstemt

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #11: 26 Mar 2008, 11:01 »

Fulgte med i din AGF-blog, så vil helt sikkert os følge med her. Jeg er især vild med din opdeling af bloggen

Fernando9Torres
Landsholdsspiller

« Svar #12: 26 Mar 2008, 15:09 »

god update Grin

Christopher10
Førsteholdsspiller

« Svar #13: 26 Mar 2008, 15:12 »

Super Thumbs Up

AMRDK
Gæst

« Svar #14: 26 Mar 2008, 17:05 »

Dejlig behagelig tekst !

Men billederne er virkelig dårlige, det skal der rettes op Wink

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010