Mission - Dansk Mester!
Dato. 18. Juli 2007Omklædningsrummet
Så er dagen endelig kommet, hvor kampen om det danske mesterskab begynder…
Der er spænding på i omklædningsrummet, da vi venter på at gå på banen mod AGF. Moralen i truppen er meget god, ja næsten super. Det er dog med undtagelse hos
Johnny Lundberg, der mener, at jeg er lidt for optimistisk. Jeg vælger nu at følge med strømmen og være i godt humør.
Vi slap fra vores venskabskampe uden skader, men træningen inden kampen mod
FC Bayern kostede et offer, da
Martin Bernburg desværre vred om i knæet og må holde pause i 6 - 14 dage. Det er lidt af et slag, da han har været skarp og spillet godt i vores tre første venskabskampe.
Skadesliste<< Martin Bernburg, væk i 6-14 dage (forvredet knæ)
<< Michael Ribers, væk i 3 uger til en måned (forstrækning)
<< Jonathan Richter, ude i 2-3 måneder (korsbånd)
<< Simon Richter, ude i 2-3 måneder (korsbånd)
<< Jukka Santala, væk i fire måneder (korsbånd)
Kampprogrammet
Endelig kan jeg rapportere om spillede og kommende kampe. Det har jeg set frem til siden min ansættelse.
Vi har spillet fire fantastiske kampe, hvor vi er blevet bedre og bedre for hver kamp. De første tre venskabskampe var alle på udebane mod lavere rangerende danske hold. De tre kampe blev vundet med sammenlagt 12-1. Det ene mål der blev scoret imod os, var af
Ølstykke, der scorede på straffespark.
Den sidste venskabskamp var på hjemmebane mod
FC Bayern, som vi alle bare skulle nyde. De tyske verdensstjerner stillede i absolut stærkeste opstilling, men jeg fortalte spillerne at ligegyldigt, hvad resultatet måtte blive, så skulle de bare nyde hvert eneste sekund på banen. Spillerne giver alt, hvad de har og giver publikum en dejlig oplevelse med flot spil og flere gode muligheder. Vi havde fortjent at vinde kampen, men som vi alle ved, så varer en fodboldkamp 90 minutter og tyskerne vinder altid til sidst, da
Johnny Lundberg laver selvmål i overtiden.
Se kampstatistikker her Vi har tre kampe i SAS-ligaen på programmet i denne måned, hvor første opgør er i aften på NRGi Park mod
AGF, der er udråbt til favoritter af pressen. Men vi kommer ikke her for at lægge ryg til et nederlag, vi kommer for at hente point og helst i form af en sejr.
Her er en oversigt over vores kampe i Juli måned.
Transfercenteret
Har medierne ret i nogle af deres forudsigelser eller har det været tom luft indtil videre ?
Jeg kan starte med at fortælle, at jeg har fået afslag på at låne
Adigun Salami, da FC Midtjylland ikke ville låne ham ud til en klub i samme række. Dernæst har
Martin Husár sagt nej tak til at komme til vores klub på et langsigtet lån.
Da vi som tidligere nævnt et lidt tyndt besat på venstre back, har jeg forsøgt at lokke
Peter Gravesen til, men han valgte at tage til Vejle.
Jeg har også forhandlet lidt med HamKam om
Jon Anders Rise, men vi har ikke kunnet enes om en rimelig pris. Den svenske U21 landsholdsspiller
Jonathan Hellström, valgte desværre os fra og tog til Örebro i stedet for, men han er ikke opgivet endnu, ham følger jeg tæt.
Vi har indtil videre fået en ny mand i truppen. Det drejer sig om den 19 år gamle offensive midtbane spiller
Matti Lund Nielsen, der kommer hertil fra OB, som led i en byttehandel. OB ønskede at købe
Morten Karlsen og tilbød 5.250.000 kroner plus Matti. Da vi er godt besat på midtbanen, så syntes jeg, at det var et godt tilbud, da Matti kan spille alle pladser på den offensive midtbane og er god med begge ben.
Den 1. Januar 2008 bliver vi en mand mere i forsvaret, da vi til den tid får
Mikael Lüstig på en fri transfer.
Mikael er hentet ind, som en fremtidens mand og jeg glæder mig til at se ham i aktion for mit hold.
Måske er der mere nyt på vej, da jeg i øjeblikket forhandler kontrakter med endnu to spillere, men det ved jeg mere om næste gang.
Taktikbrættet
…
Nu har vi spillet med mine to taktikker i venskabskampene og det ser ud til, at de virker efter hensigten, så dem fortsætter vi med indtil videre.
Det varme sæde
Det har været 18 meget spændende dage, hvor jeg har fået set nogle rigtig gode præstationer fra mine drenge. Specielt kampen mod
FC Bayern var et højdepunkt selvom, at vi tabte. De kampe spår om en lys fremtid for os.
Nu skal vi bare køre videre og klø på, som i venskabskampene, så skal pointene nok komme.
Hvis jeg ser frem på vores startprogram, så ser det ikke skræmmende ud, men vi må heller ikke tage for let på det, da det ville være skidt at få en dårlig start inden vi skal møde favoritholdene.
Min taktik, kan jeg ikke sætte en finger på, hvilket jeg er glad for, men nu må vi se om mandskaberne i SAS-ligaen også får problemer mod os, som de tyske verdensstjerner gjorde, ellers må jeg jo redigere lidt i den.
Transfermarkedet er jeg godt tilfreds med indtil videre og jeg håber, at kunne glæde jer med to indkøb mere i næste update.