home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1213 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: (Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)  (Læst 32522 gange)
jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
(Pause)SønderjyskÉ (sæsonen slut i sæson 9)
« : 25 Mar 2008, 01:18 »


SønderjyskÈ - The start of a new era


Klokken er 6.30 da alarmen lyder, og jeg har ikke lukket et øje hele natten. Dagen i dag er en af de vigtigste i mit liv til dato, og jeg er meget nervøs, men spændt er jeg også.
Jeg skal være i klubben klokken 8.30 da pressemødet begynder klokken 9.00. Det bliver mit første møde med den landsdækkende sportspresse, og de vil helt sikkert være klar til at stille alle de svære spørgsmål og selvfølgelig stille spørgsmålstegn vedrørende min manglende erfaring og kompetence til at lede et hold af denne størrelse. Det er i hvert fald det jeg forventer de vil gøre, men i mine mange møder med klubbens sportslige ledelse er dette blevet diskuteret, og både klubben og jeg selv mener at jeg har erfaringen og er klar til denne udfordring.

Mens jeg sidder i bilen på vej ned mod klubbens konferencelokale, prøver jeg at sætte mig mentalt op til mødet med pressen. Jeg er vel forberedt og klar. Det er i hvert fald det jeg siger til mig selv.

Klokken er nu 8.55 og pressemødet skal til at gå i gang. Jeg står i kulissen og venter til jeg bliver kaldt ind til pressemødet. Jeg ryster og nervøsiteten presser på, jeg føler det som om jeg skal til eksamen.

Klubbens formand starter pressemødet og starter med at fortælle det som alle har ventet på, at klubben i dag vil præsentere deres nye træner og derved kan alle spekulationer om hvem der tager over efter den gamle træner, som valgte at sige stop for at tilbringe mere tid med familien pga. længerevarende sygdom, få en ende.

Nu er det ved at være min tur. Formanden gør sig klar og siger ”Jeg vil hermed præsentere Jesper Kristoffersen som ny cheftræner for SønderjyskÉ”. Der bliver klappet da jeg går ind og sætter mig.
Jeg starter med at fortælle om mine visioner og de fremtidsplaner jeg har med klubben.
Målet er oprykning til SAS Ligaen og dette skal ske med offensivt og hurtigt spil.
Pressen stiller selvfølgelig spørgsmålstegn ved mit CV som træner. De mener ikke jeg har en nødvendige erfaring. Men jeg er ikke ny i fodboldverdenen.
Jeg startede min karriere som spiller i en lille klub i Nordjylland, blev senere spottet af AaB’s scouts og fik en ungdomskontrakt. Dette gik fint i nogle år, men så fik jeg en skade som gjorde at jeg var nødt til at stoppe karrieren, inden den faktisk var begyndt. Jeg blev dog i AaB som ungdomstræner, hvor jeg var i 4 år. Efter dette flyttede jeg til England hvor jeg blev ansat som ungdomstræner i Hull city som dengang lå i League 2. Dette kunne lade sig gøre pga. et venskab med en ledende figur i klubben.
Men jeg arbejdede mig op og blev til sidst en del af staben der stod for træningen af klubbens førstehold, som nu befinder sig i Championship ved hjælp af back to back oprykninger.
Sådan er jeg nået til hvor vi sidder nu, til et pressemøde som ny cheftræner for SønderjyskÉ

Efter at have afværget de mange spørgsmål fra pressen er pressemødet nu forbi og jeg kan begynde min første dag som cheftræner.

De første dage går med samtaler med klubbens spillere og trænere, hvor strategi og lignende bliver diskuteret. Der bliver selvfølgelig også snakket om mulige indkøb til at fuldføre mine og klubbens mål. Klubben har begrænsede midler, men det burde være nok til at fuld ende missionen om oprykningen til SAS Ligaen

Næste opdatering vil komme når sæsonstarten står for døren. Her vil mulige transfers blive offentliggjort.

Indtil næstegang… Smiley
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 01:08 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse…SønderjyskÉ
« Svar #1: 26 Mar 2008, 01:28 »


SønderjyskÈ - The start of a new era


Jeg har været i klubben i nu godt 2 måneder, meget er sket på den tid. Jeg brugte den første tid på at finde mig tilrette i klubben. Men herefter skulle der arbejdes. Mig og min assistent satte os ned og diskuterede truppen og om den var stærk nok til at opnå vores mål. Vi mente begge at truppen var stærk nok, men vi blev enige om at bredden skulle forbedres, for vi var sårbare overfor skader.
I min tid i Hull City lærte jeg mange agenter og scouts at kende, og vi tog herefter kontakt til nogle af dem for at få hjælp til at finde de nødvendige spillere. Vi ville helst have spillere fra Skandinavien, men dette viste sig at være meget svært og vi fandt herefter spillere fra det øvrige Europa og Sydamerika. Men klubbens økonomi er ikke til de store indkøb og derfor er vi gået efter de unge spillere når vi brugte penge på transfers.



Der er kommet en del spillere til og det har været hårdt at få dem alle set og prøvet. Men der er blevet fundet og skrevet kontrakt med samlet 12 nye spillere og 4 er kommet til på lånebasis i et år.
Der er et par spillere som er kun er købt som bredde spillere, men det viste sig at der var et par spillere som kunne gå hen og blive rigtig gode for klubben.
Vi var specielt tilfrede med at få kontrakt med Theis Rasmussen, som vi opfattede som en klar forstærkning på målmandsposten. Men også købet af Mártin Carvalho til angrebet og Carlos Magno til den definsive midtbane så vi som klare forstæekninger


Venskabskampene

Det var nu tid til at prøve de nye spiller af og se et glimt af om vores nye spillere var pengene værd. Der blev arrangeret 4 kampe hvor af 3 var mod danske modstandere. Men den helt store kamp vi fik i hus var mod Werder Bremen, dette kunne lade sig gøre pga. vi er en feeder club til dem. Dette gør dog ikke kampen mindre stor. 

Kampen mod Brabrand gik smertefrit og vi fik en 4-1 sejr med hjem.
Næste kamp var mod Værløse og her blev det igen en 4-1 sejr. I denne kamp fik Mártin Carvalho debut, og det gjorde han med stil da det blev til hele 4 mål fra hans side af.
Så blev det tid til mødet med store Werder. Spillerne fik at vide de skulle hygge sig for sådan en kamp kommer kun en gang. Og hygget blev der for drengene kæmpede røven ud af bukserne og fik hevet en 3-2 sejr hjem.
Sidste kamp var mod Holbæk og den skulle bare overståes, troede vi, holbæk kæmpede og spillede os ud af banen i første halvleg. Men vi kom igen og fik reddet os en uafgjort med hjem.
Den helt store stjerne i de kampe var helt klart Mártin Carvalho, han fik scoret hele 7 mål og nu glædede vi os rigtigt til at se ham i aktion fremover.



Sæsonstarten

Jeg skal møde Vejle allerede i 2 kamp af sæsonen og da de jo er en af de helt store konkurenter i kampen om 1 pladsen i divisionen. Men først skal jeg møde HIK, og det var en stor skuffelse. Spillet fungerede ikke og spillerne fik gummi ben. Så spillerne fik en opsang og så gik turen hjem. Vejle kampen gik ikke som planlagt og vi tabte desværre 2-0.

Men efter den hårde start fik spillerne det endelig til at fungere på banen og målene begyndte at komme. 5 sejre i træk blev det til, hvor en af dem var i cuppen. Tabte dog en kamp igen og denne gang var det mod en af vores andre stor konkurrenter, nemlig Silkeborg og det var en stor skuffelse, specielt da det sidste mål faldt i overtiden.
Vi kom os over skuffelsen og rejste os mod Hvidovre og igen i cuppen mod køge. Det begynder at ligne noget nu og i de kommende kampe blir spændende at se om vi kan fortsætte den gode form. En kamp der blir specielt spændende blir kampen mod Fc København i næste runde af Cuppen


Det var det for nu, næste opdatering kommer snart. Peace

Ris og ros modtages gerne, da dette er min første blog nogen sinde. På forhånd tak Grin
« Seneste Redigering: 06 Apr 2008, 16:09 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #2: 26 Mar 2008, 08:05 »

Det ser spændende ud. Jeg læser med Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #3: 26 Mar 2008, 08:41 »

Rigtig god start. Det ser godt ud men ærgeligt med nederlagene til dine oprykningskonkurren ter.

Jeg vil helt sikkert kigge med

Held og lykke  Wink
Logged


Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #4: 26 Mar 2008, 14:17 »

Jeg læser med her!!
Flot blog!
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #5: 26 Mar 2008, 14:31 »

Jeg er med Wink
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #6: 26 Mar 2008, 14:36 »

Samme her Wink
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #7: 26 Mar 2008, 18:21 »

Jeg læser med her!!
Flot blog!

Enig knap!

Du skriver flot, og man er fanget fra start til slut:P

Helt sikkert et meget velkomment stykke litteratur på min skærm Opstemt
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #8: 26 Mar 2008, 19:53 »


SønderjyskÈ - The start of a new era


Sidste del af efteråret var været en blandet omgang, det svingede lidt frem og tilbage men det blev dog til 4 sejre ud af 7 mulige i ligaen. Dette betyder jo så at der også var 3 kampe hvor det ikke gik som det skulle.
Vi løb ind i 2 nederlag og en enkelt uafgjort. Med sejren i Cuppen mod Køge havde vi sikret os avancement til Cuppens 4 runde, hvor vi skulle møde ingen ringere end FC København til og med på hjemmebane. En kamp som alle i klubben så meget frem til og en fantastisk chance for at vise klubben, spillere og fans frem for hele Danmark. Til vores store skuffelse blev kampen dog ikke valgt til at blive transmitteret live på Tv, hvilket var en skuffelse for os, men kampen havde vi jo stadig.



Fredericia, Køge og Kolding var nogle modstander som vi bare skulle slå, da de er blandt de hold der kæmper med i toppen. De tilhører den gruppe hold som ligger lige under de 3 øverste, og derfor skal vi have point mod dem, hvis ønsket om SAS Liga bold til næste sæson skal gå i opfyldelse.
Nederlagene mod Herfølge og AB var utrolig skuffende, det satte os en del tilbage i kampen om oprykning, men meget af skuffelsen lå også i at vi efter Fredericia kampen faktisk havde førstepladsen i Viasat Sport Divisionen.
Vores kamp mod FC Købehavn i Dong Cuppen endte desværre med et nederlag, men holdet kæmpede hårdt og vi kom til flere store chancer. Men FCK viste sig at være en del bedre end os, både på det taktiske niveau men også formmæssigt, sidste del af kampen stod vi bare i forsvar og håbede på contra bolde som vi kunne omdanne til mål. Det var dog også ved at lykkedes et par gange, men pga. offside og godt forsvarsspil holdt de os fra fadet.
Efterårets sidste kamp gav os gejsten tilbage da vi sendte Kolding hjem med et 4-0 nederlag i bagagen, så håbet lever stadigvæk.
Der var 3 spillere som gjorde sig rigtig godt bemærket henover efterårssæsonen. Lejesvenden fra AGF, Lars Pleidrup gjorde det rigtig godt og scorede 4 mål plus adskillige assists. På midten gjorde vores egen Jesper Jensen det fantastisk hvilket resulterede i en kåring som årets bedste U-21 spiller i Viasat Sports Divisionen. Dette tyder på en lovende fremtid da han på nuværende tidspunkt kun er 19 år gammel.



Som slutstillingen for efteråret viser, så ligger vi på en 3 plads hvilket også er ganske udmærket, men det er langtfra en god position, da vi ikke rykker op med denne placering og så ligger AB og ånder os hårdt i nakken. Men at kigge ned af vil være tåbeligt, så vi fokusere vores energi på at kigge op af i tabellen.



Efteråret havde taget hårdt på spillerne, derfor blev der arrangeret et par nemme venskabskampe sådan bare for at trappe ned inden de skulle have en velfortjent juleferie. Kampene gik fint og det blev til sejre i alle kampene og herefter kunne ferien begynde.


Forårets start

Med det nye års begyndelse kom der nye udfordringer. Holdets præstationer skulle evalueres og vi skulle finde ud af om vi skulle forstærkes på nogle positioner. Vi havde ikke skrevet kontrakt med nye spillere op til transfersvinduets åbning, da vi ikke kunne finde nogle spillere som vi synes ville forstærke vores nuværende trup.
Der blev arrangeret 3 venskabskampe til at få truppen op i omdrejninger igen, og her kunne vi se om det blev nødvendigt at hente nye spillere ind. Kampene var mod Grenå, Bramming og B1909.


De 2 første kampe gik fint og vi fik de sejre som vi selvfølgelig skulle have, men kampene blev også brugt til at se på om vi skulle have nye spillere ind. Siden klubben ikke havde de nødvendige finanser så har vi måtte ty til at låne spillere. Det er ikke noget vi er glade for da vi ikke mener at man kan bygge et hold på lånte spillere. Men vi fandt nogle som vi mente kunne gøre en forskel og fik papir på dem.

Specielt anskaffelsen af Ole Budtz og David Williams bragte glæde hos klubbens fans. Vi mener at de helt sikkert kan gøre en kæmpe forskel i den hårde kamp om oprykning, og at de kan være blandt de bærende kræfter på holdet. Det betyder selvfølgelig ikke at de andre bare er med som fyld, men det er de
2 andre som har tiltrukket sig mest opmærksomhed. Klubbens økonomi er jo stram så vi har været nødsaget til at sælge ud af vores spillere. De spillere som vi har solgt er dog kun spillere som vi ikke rigtig har brugt eller kun lige hænger på i bunden af førsteholds truppen.

Så det er jo ikke bærende kræfter vi sælger, men bare dem vi finder overflødige, og vi har fået en god pris for dem. Klubledelsen var glad for den ekstra omgang penge de fik og det har givet os mulighed for at tilbyde højere lønninger og derved håber vi på, at vi kan tiltrække spillere af større klasse end før.

Nu nærmer sæsonstarten på foråret sig og vi er ved at være klar. Vi ser frem til foråret og ved at vi har styrken og holdet til at sikre os oprykning til SAS Ligaen, nu kan kun kampene i foråret vise om planen lykkedes.


Det var så denne opdatering, næste følger snart. Smiley
« Seneste Redigering: 26 Mar 2008, 19:56 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #9: 28 Mar 2008, 00:34 »


SønderjyskÈ - The start of a new era


Det fordømte forår

Med sejrene i vores venskabskampe og det ganske udmærkede forår følte jeg og trænerstaben os klar til den store opgave der ventede os i foråret, nemlig kampen om oprykning til SAS Ligaen.
Vi følte at vi helt klart havde truppen til det og de forstærkninger vi havde fået helt sikkert ville hjælpe os med at opnå det. Men tingene går ikke altid som man forventer det. vi startede godt nok foråret med en sejr over HIK, og det havde vi også forventet, men herefter begyndte vi at dumme os og levere halvhjertede præstationer, hvilket man bare ikke har råd til med de modstandere vi havde i toppen af divisionen.


Sejrene er der ikke så meget at sige til andet end at det var dejlige og sejren mod Silkeborg var speciel dejlig da de jo var topholdet i ligaen. Da den sejr kom i hus levede håbet højt og jeg troede helt sikkert at vi var tæt på målet. De efterfølgende 4 sejre gjorde dette håb endnu større, men så begyndte vi at dumme os. Vi havde tidligere tabt til både Næstved og Skive og her troede jeg kampen var slut, men vi kom jo godt igen derefter og lå på et tidspunkt kun 2 point fra 2 pladsen.


Men som lyn fra en klar himmel så fik vi 2 slag lige i nyren. Først taber vi til Fredericia, hvilket helt sikkert ikke var godt, men at vi taber til AB er utilgiveligt da det netop er dem vi kæmper med om den vigtige 2 plads. Det var desværre her vi røg godt og grundigt af i kampen om oprykningen. Det var en kæmpe skuffelse at vi ikke kunne sikre os oprykning for vi havde satset ganske kraftigt på det. Men slutstillingen lyver desværre ikke og vi mistede desværre også vores 3 plads.

Så jeg må desværre erkende at mit mål om at få SønderjyskÉ rykket op i SAS Ligaen i det første år med mig ved roret, er fejlet.. Efter den dårlige afslutning på sæsonen er der kun en ting at gøre, nemlig at kigge frem mod næste sæson, og det gik vi så i gang med at gøre. Der vil blive skiftet en del ud i spillerstaben da der er en del spillere som ikke har leveret varen, men grundstammen bliver.

Der sker også en ny ændring, men denne gang er der tale om en udskiftning i min trænerstab. Der er her tale om min assistenttræner Nicolai Wael. Vores samarbejde har fungeret fint året igennem, men vi har i fællesskab besluttet at afslutte samarbejdet. Hovedårsagen til bruddet var at der ikke var enighed om hvor holdets fremtidige udvikling skulle fører hen.

Sommerferien

Transfers og ny målsætning


Målsætningen i år er den samme som sidste år, men i år skal det lykkedes for os. Derfor har vi øget indtægterne via sponsorater og anden kapital tilførsel. Med den nye kapital i hånden har vi kigget nærmere på transfermarkedet og der er blevet handlet. Der er blevet hentet en del spillere ind. I år vil der blive satset på ungespiller fra Sydamerika, men stammen bliver dansk og derfor er der blevet hentet rutinerede kræfter ind.


Der er kommet en del spillere til, men denne gang har vi haft vores scout ude for at kigge på spilleren inden vi købte, og det har givet pote. Nymann er tilbage hos os efter et kort ophold hos OB og vi er glad for at have ham tilbage. Vi er også rigtig glade for købene af Agouda, Oliva og San Ramón som vi ser som kommende stjerner. Vi har også været så heldige at kunne få Jeppe Brandrup til klubben. Det blev muligt efter at Randers viste interesse for vores egen Martin Halle. Det var ikke planen at Martin Halle skulle sælges, men da han udtrykte ønske om muligheden for at snakke med Randers gik vi med til det. Vi fik som sagt Brandrup, Kenneth Møller Pedersen og 100.000 € for ham, så det var tilfredsstillende.


Vi har hentet et par rutinerede spillere ind ved hjælp af at de stod uden klub. Peter Degn og Ole Tobiasen er de mest rutinerede blandt de nye og deres funktion bliver at tilføre rutine til holdet, og videregive deres store viden til de yngre spillere. Vi har også været så heldige at få Rune Hansen hjem fra Wolfsburg. Med indkøbte af de nye spillere mener vi helt klart at vi nu har styrken til at kæmpe med i toppen og herved klare oprykning til SAS Ligaen.

Så nu er vi ved at være helt klar til en ny sæson i den danske Viasat Sport Division og det bliver spændende at se om vi kan følge med de 2 nedrykkere fra SAS Ligaen, nemlig FC Nordsjælland og Lyngby. Hvis vi kan måle os med dem så har vi helt sikkert klassen til at klare os i SAS Ligaen.

Den første kamp i 2008/2009 sæsonen bliver mod de ny nedrykkede fra FC Nordsjælland, så vi bliver smidt i ilden fra start.


Det var det for nu. Smiley
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #10: 28 Mar 2008, 01:16 »

Fremragende update. Det er lidt trist, at du ikke rykkede op, men jeg følger dig stadig Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Wonderboy
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #11: 28 Mar 2008, 01:23 »

fed blog, dog lidt for mange sydamerikanske spillere efter min mening;)
ellers KIU
Logged

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #12: 28 Mar 2008, 01:24 »

Kanon update!  Wink

Ja det er rigtig der er mange sydamerikanere, men de ser spændende ud..kom så op i suppen!  Cool
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #13: 28 Mar 2008, 08:45 »

Jeg er normalt ikke den store tilhænger af blogs.. Faktisk er det kun zones " drengene fra vestegnen" jeg har læst meget med i...

Men du bliver den anden Thumbs Up... Fremragende blog indtil videre... Med de køb er jeg overbevist om at du er suppe hold til næste år Opstemt
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En karrieres begyndelse….
« Svar #14: 28 Mar 2008, 09:30 »

Det ser godt ud du Peace

Overrasker mig ingen har kommentere hans 3-2 sejr over Werder i anden update Shockeret
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010