home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 301 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Pressens favorisering af FCK
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Pressens favorisering af FCK  (Læst 12407 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #60: 18 Mar 2008, 19:37 »

Nu ved jeg ikke hvilken dato citatet er taget fra, men pt er der stadig 14 runder tilbage og fck ligger kun nr. 1 pga. målforskellen! Er det ikke lidt for sent at hylde fck?

Ja, men alles snak om AaB's førsteplads er nu væk efter 1 kamp. Men jeg synes ikke folk svarer på mit spørgsmål. Er det ikke usandsynligt (og der står ikke urealistisk) at andre tager mesterskabet?
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #61: 18 Mar 2008, 19:42 »

Nu har jeg lige læst hele tråden igennem og synes, at jeg vil give mit besyv med til denne debat.

Før i tiden, da Brøndby var Danmarks hold nummer 1, der var det sgu altid dem pressen favoriserede og det er der da ikke noget at sige til. Dengang havde Brøndby de bedste spillere, vandt flest mesterskaber og havde flest fans.  Og derfor er det vel også de "fleste" der ønsker at læse om, den klub med den bedste trup og de største profiler. I øjeblikket  er det FC København. Det er dem der sælger aviser, medmindre Brøndby løber ind i en ny krise selvfølgelig.
Det er ikke for at nedgøre de andre klubber i sasligaen, men hvem gider læse om Allan Olesen, Søren Jochumsen eller for den sags skyld Mike Jensen, bare for at give et par eksempler. Når man kan læse om Jesper Grønkjær. Michael Gravgaard, Niclas Jensen og andre danske landsholdsspillere. Det sælger sgu lidt mere end de andre navne gør, selvom det er gode fodboldspillere.
Vi kan jo, som vi allerede nok er enige om, ikke komme uden om, at FCK er store favoritter til at tage mesterskabet i år, selvom de har haft en skidt efterårs sæson, spillemæssigt. Dog er de (eller var), kun bagud med 2 point inden den lange pause og det er jo som bekendt hentet i første runde af foråret. Men det at FCK ikke lå nummer 1 ved vinterpausen, gør jo bare, at det sælger endnu flere aviser, blade eller skaffer seere til 3+ eller tv2 Sport, når pressen så alligevel udråber dem som favoritter, hvad de jo også er. Kan de hente et godt spillende AaB mandskab ?? Ingen ved det, men de fleste går ud fra, at det gør de og derfor, hvis man tager det med i mente, jeg har skrevet ovenover, er det da klart, at man vælger fra pressens side at fokusere/favorisere på FCK.

Jeg abonnemere ikke selv på noget fast blad og køber meget sjældent aviser, da der er masser af informaton osv på nettet at hente. Og som så mange af jer andre sikkert også gør, så ser jeg da så meget fodbold inkls. optakter og debat programmer, som jeg kan komme til Smiley

/ Thomas
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #62: 18 Mar 2008, 19:43 »

Ja, men alles snak om AaB's førsteplads er nu væk efter 1 kamp. Men jeg synes ikke folk svarer på mit spørgsmål. Er det ikke usandsynligt (og der står ikke urealistisk) at andre tager mesterskabet?

Nej det er der ikke. Bolden er rund og intet er afgjort inden 33. spillerunde. Det er for tidligt at afskrive Aab (og andre) for mesterskabet. Derfor mener jeg, at det er alt for tidligt at pressen allerede efter kun 19 spillerunder, fejre fck som danske mestre!
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #63: 18 Mar 2008, 19:44 »

Nu ved jeg ikke hvilken dato citatet er taget fra, men pt er der stadig 14 runder tilbage og fck ligger kun nr. 1 pga. målforskellen! Er det ikke lidt for sent at hylde fck?

Man skal aldrig hylde et hold som vindere, før alt andet er teoretisk umuligt. Sådan håber jeg og vælger jeg også at tro på, at FCK selv gør.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #64: 18 Mar 2008, 19:46 »

Nu ved jeg ikke hvilken dato citatet er taget fra, men pt er der stadig 14 runder tilbage og fck ligger kun nr. 1 pga. målforskellen! Er det ikke lidt for sent at hylde fck?

Citatet er fra den nyeste ydgave af TIPS-Bladet efter 1.runde i foråret.
Logged

It's gonna be legendary

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #65: 18 Mar 2008, 19:48 »

Det vil være urimeligt at sammenligne det to spillere. Lasse er gennebrudsstærk, hurtig, driblestærk og har et fantastisk blik for spillet. Prica er stor stærk og fylder meget i feltet. 2 vidt forskellige typer. Hvis du så Fodboldsnak ville du høre ham der agenten sige, at det var et kæmpe scoop af AaB, og at han er en klasse eller 2 over sasligaen Smiley

Det var Rade også, men jeg tror ikke de er svækket

Selvfølgelig er de svækket hvis han ikke passer ind i deres spillestil. Godt være Nordstrand har været et flop, men han var da også et kæmpe scoop da Fck fik ham. Fordi en agent siger hvor godt er han er er det jo ikke sikkert det passer. Ens agent ville jo nok aldrig sige at han var 2 klasser under ligaen...

Jeg siger ikke han er dårlig, men lad os nu lige se tiden an inden vi erklære ham lige så god og vigtig som Prica.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #66: 18 Mar 2008, 19:51 »

Kan du seriøst se andre hold løbe med det? Selvfølgelig kan andre vinde det, men du må vel indrømme at alt andet end FCK-mesterskab er meget usandsynligt?

Jeg kan seriøst se andre hold løbe med det, ja! I min verden var AaB da ligeså meget favorit, som fck (før forået begyndte). Hvis AaB lan ligge nummer et efter 18 runder, tror jeg også de kan det efter 33.

Bolden er rund, og hvert hold stiller med 11 spillere - alt kan ske.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #67: 18 Mar 2008, 19:54 »

Prøv at læs hvad der står GudenEricsson, for der er ikke direkte afskrevet nogen.

"FCK er landets eneste seriøse titelkandidat"
Her skrives der vel bare, at det vil være useriøst at antage at andre kan tage mesterskabet.


"Det vil kræve mirakler at vriste mesterskabet fra København"
Her skrives der vel bare, at FCK er så stærke på alle leder og kanter, og det ville være mirakuløst hvis andre skulle tage mesterskabet.


"Og mens det danske mesterskab synes så godt som afgjort"
Kigger man på de indkøb FCK har lavet her i vinterpausen, så må det siges at de er markant forstærket.


Og! Ser man på efterårssæsonen, så spillede AaB over niveau, mens FCK flere gange underpræsterede. Og de var stadig kun 2 sølle point efter. Hvis FCK spiller bare lidt over niveau, så er der altså ingen i ligaen der kan hamle op med dem på nuværende tidspunkt.

Og at bolden er rund, er i sig selv et lorte argument, for nogle jo bedre til at trille med den end andre  Thumbs Up
Logged


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #68: 18 Mar 2008, 20:20 »

Prøv at læs hvad der står GudenEricsson, for der er ikke direkte afskrevet nogen.

"FCK er landets eneste seriøse titelkandidat"
Her skrives der vel bare, at det vil være useriøst at antage at andre kan tage mesterskabet.
Kan du virkelig ikke se, at du modsiger dig selv?? Du siger, at de ikke afskriver nogen, men alligevel skriver de, at det ville være useriøst at ingen andre en fc kan vinde DM.

"Det vil kræve mirakler at vriste mesterskabet fra København"
Her skrives der vel bare, at FCK er så stærke på alle leder og kanter, og det ville være mirakuløst hvis andre skulle tage mesterskabet.
Igen! Hvis du læser indirekte, står der at det vil være et mirakel hvis andre end FCK vinder skabet. Det er da at afskrive konkurrenterne!?
"Og mens det danske mesterskab synes så godt som afgjort"
Kigger man på de indkøb FCK har lavet her i vinterpausen, så må det siges at de er markant forstærket.

Ja de er forstærket..? Men fra dét, og sige at mesterskabet er afgjort, er langt fra seriøs journalistik.

Og! Ser man på efterårssæsonen, så spillede AaB over niveau, mens FCK flere gange underpræsterede. Og de var stadig kun 2 sølle point efter. Hvis FCK spiller bare lidt over niveau, så er der altså ingen i ligaen der kan hamle op med dem på nuværende tidspunkt.

Og at bolden er rund, er i sig selv et lorte argument, for nogle jo bedre til at trille med den end andre  Thumbs Up
Okay, så du mener at OB, da de slog Real ud, var bedre med den end Real Madrid?

Wink
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #69: 18 Mar 2008, 20:23 »

OB-Real; Det var 1 kamp hvor OB overpræsterede. Og den er slet ikke sammenlignlig med dette.

Jeg modsiger da ikke mig selv. At sige at det er usandsynligt er jo lige præcis IKKE at udlukke nogen, men derfor må FCK jo stadig være favorit, og ikke kæmpefavorit!
« Seneste Redigering: 18 Mar 2008, 20:27 af Spezialized » Logged


KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #70: 18 Mar 2008, 20:27 »

nogen der så 2ko i søndags.. De roste Fck fordi de vandt 1-4 over lyngby.. med så da man så viborg tabe 4-0 til esbjerg, så svinede de bare viborg til uden at sige at det var godt af esbjerg..
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #71: 18 Mar 2008, 20:32 »

OB-Real; Det var 1 kamp hvor OB overpræsterede. Og den er slet ikke sammenlignlig med dette.

Hvorfor ikke. Det er da et godt eksempel at de undertippede kan vinde. Ellers kan jeg tage Herfølges guldsæson med, hvis det er bedre?

Jeg modsiger da ikke mig selv. At sige at det er usandsynligt er jo lige præcis IKKE at udlukke nogen, men derfor må FCK jo stadig være favorit, og ikke kæmpefavorit!

 Men okay så siger vi, at de ikke afskriver nogen. Forkert ordvalg af mig... Men alligevel mener jeg det er useriøs at pressen, som allerede nu, mener at FCK så godt som har afgjort mesterskabet.
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #72: 18 Mar 2008, 20:37 »

Hvorfor ikke. Det er da et godt eksempel at de undertippede kan vinde. Ellers kan jeg tage Herfølges guldsæson med, hvis det er bedre?

 Men okay så siger vi, at de ikke afskriver nogen. Forkert ordvalg af mig... Men alligevel mener jeg det er useriøs at pressen, som allerede nu, mener at FCK så godt som har afgjort mesterskabet.

Enig med GudenEricsson! Tror sagtens Aab kan gå hen og vinde..
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #73: 18 Mar 2008, 20:37 »

Hvorfor ikke. Det er da et godt eksempel at de undertippede kan vinde. Ellers kan jeg tage Herfølges guldsæson med, hvis det er bedre?

Det var et bedre argument. Men havde pressen sagt at Herfølge ville blive mestre var de vel også blevet slagtet som useriøse, ikke?  Smiley

Jeg giver ret i at det sagtens kan ske, men mener stadigt det er usandsynligt.
Logged


fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Pressens favorisering af FCK
« Svar #74: 18 Mar 2008, 20:41 »

Jeg kan godt følge argumentet med at Aab trods alt for forrest i kampen om guld inden start. Men fc har altså en bedre trup og er ifølge mig stærkere på samtlige pladser. Bare tag truppen mod EFB, Allbäck, N.Jensen og Sionko sidder over, Jamen så smider vi da bare en Silber, Nordstrand og en Wendt ind i stedet det er klasse
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010