home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 270 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Selvmord
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Selvmord  (Læst 56625 gange)
Gungner
Gæst
 
Selvmord
« : 12 Mar 2008, 22:16 »

Jeg håber ikke emnet er alt for alvorligt, og jeg vil bestemt ikke sende folk ud i depressioner...
Men jeg "faldt" lige over det her, og ville lige dele den med jer:

"Selvmord er bare endnu en ting der bliver set vredt på i dette samfund, men helt ærligt så er livet
ikke for alle, det er det virkelig ikke. Det er selvfølgelig trist når børn begår selvmord fordi de ikke har givet
livet en chance, men livet er ligesom en film hvor man indser at den har været ringe siden første sekund, og den bliver sandsynligvis ikke bedre. Ingen bør bebrejde dig for at gå tidligt derfra!"

 - Doug Stanhope

Hvad siger i?
Kan man bebrejde folk der vælger den løsning?
Ingen tvivl om at selvmord er en meget egoistisk handling, men det er trods alt DIT liv...
Kan og bør man bebrejdes for det?

Igen, jeg vil ikke sende nogen ud i depression, og det er et ømtågeligt emne
men jeg havde diskussionen med nogle venner, og vores synspunkter var vidt forskellige.
Så hvad siger i?
« Seneste Redigering: 12 Mar 2008, 22:26 af Gungner » Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Selvmord
« Svar #1: 12 Mar 2008, 22:19 »

Tja.. Som du siger, er det jo dit liv. På den anden side sårer du din familie, venner og omgangskreds. Dermed påvirker du også deres liv negtivt.

Et følsomt område, som jeg ikke vil bevæge mig alt for meget ind på.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #2: 12 Mar 2008, 22:24 »

Den gang Angeline Jolie var ude i en depression, valgte hun at hun skulle dø fra en lejemorders hånd, men han fik hende på andre tanker..........

Jeg har som sådan ikke noget problem med at folk tager deres eget liv, men ser hellere at de giver det en chance, for hvem ved - deres lykke - defineres måske ved et liv med villa, vovse og volvo, men hvis de på et tidspunkt i deres liv, ikke kan se dem selv have det senere i livet og tager deres eget liv, er det noget lort, for de gav dem aldrig selv chancen......

Har en veninde der for noget tid siden ringede og skrev midt om natten, at hun ikke kunne klare det mere, og hun ikke vidste hvad hun skulle gøre.....Og jeg gik jo straks i lidt halv panik, for at vide om hun gør det eller ikke gør det - den tanke kan jeg ikke holde ud - så jeg begyndte med det samme at sige at hun ikke skulel gøre noget dumt..... Dog var hun lettere beruset, så om hun virkelig ville have gjort det skal jeg ikke kunne sige, men faktum er at jeg lidt føler at jeg fik snakket hende fra at skade sig selv......
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #3: 12 Mar 2008, 22:24 »

Der er jo dit liv så jeg synes ikke det er en skid egoistisk
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #4: 12 Mar 2008, 22:29 »

Selvmord er en meget egoistisk handling, som straffer dine nærmeste meget hårdt.
Har selv haft det tæt inde på livet fordi jeg har en fætter og kusine som begge begik selvmord med et par års mellemrum.
Selvfølgelig er man selv herre over sit liv, men der findes altid en udvej som er bedre. Især for unge mennesker, som pga. af ligegyldigheder vælge den udvej. Så man bør tænke sig godt om og søge hjælp i stedet.
Logged


FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #5: 12 Mar 2008, 22:31 »

pudsigt nok har jeg forsøgt selvmord i dag.. Huh .. men jeg fik det ikk gjort ordenligt.. og jeg mener det 100 % .. er virkelig så langt nede nu at jeg helt sikkert behøver en hjælpende hånd.. nogen der har nogle gode forslag?? har snittet mig selv over 60 steder i min ene arm i dag.. :S
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #6: 12 Mar 2008, 22:32 »

pudsigt nok har jeg forsøgt selvmord i dag.. Huh .. men jeg fik det ikk gjort ordenligt.. og jeg mener det 100 % .. er virkelig så langt nede nu at jeg helt sikkert behøver en hjælpende hånd.. nogen der har nogle gode forslag?? har snittet mig selv over 60 steder i min ene arm i dag.. :S

Er det for sjov?
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #7: 12 Mar 2008, 22:33 »

pudsigt nok har jeg forsøgt selvmord i dag.. Huh .. men jeg fik det ikk gjort ordenligt.. og jeg mener det 100 % .. er virkelig så langt nede nu at jeg helt sikkert behøver en hjælpende hånd.. nogen der har nogle gode forslag?? har snittet mig selv over 60 steder i min ene arm i dag.. :S

Ja, er det for sjov, for det er ikke noget man spøger med
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Selvmord
« Svar #8: 12 Mar 2008, 22:33 »

pudsigt nok har jeg forsøgt selvmord i dag.. Huh .. men jeg fik det ikk gjort ordenligt.. og jeg mener det 100 % .. er virkelig så langt nede nu at jeg helt sikkert behøver en hjælpende hånd.. nogen der har nogle gode forslag?? har snittet mig selv over 60 steder i min ene arm i dag.. :S

Hvis du tror du er sjov, så er du det ikke.
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #9: 12 Mar 2008, 22:33 »

nej det er skam ikk for sjov.. jeg mener det 110 % seriøst.. Græder Græder
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Rossonero
Gæst
 
Sv: Selvmord
« Svar #10: 12 Mar 2008, 22:33 »

Du har helt ret, tturbo1.

Jeg hører ofte at folk i de 14-16 år begår selvmord, pga. deres kæreste er utro, deres forældre er blevet skilt og hvad der eller nu passer godt ind i den kategori. Det er utvivlsomt egoistisk, da det som tturbo1 siger, sårer familien og vennerne dybt. Man kan altid finde hjælp, man skal bare kigge sig omkring, før man foretager denne slags ubegribelige dumme handlinger.
« Seneste Redigering: 12 Mar 2008, 22:35 af Rossonero » Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #11: 12 Mar 2008, 22:34 »

Det er fandme da ikke sjovt det der FCK88. Fuck du har en lorte humor.
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #12: 12 Mar 2008, 22:34 »

Du har helt ret, tturbo1.

Jeg hører ofte at folk i de 14-16 år begår selvomord, pga. deres kæreste er utro, deres forældre er blevet skilt og hvad der eller nu passer godt ind i den kategori. Det er utvivlsomt egoistisk, da det som tturbo1 siger, sårer familien og vennerne dybt. Man kan altid finde hjælp, man skal bare kigge sig omkring, før man foretager denne slags ubegribelige dumme handlinger.

Exactly.
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Selvmord
« Svar #13: 12 Mar 2008, 22:35 »

FCk88: Hvis det ikke er, vil jeg råde dig til at snakke med dine venner/bekendte/famile eller hos i psykolog
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Selvmord
« Svar #14: 12 Mar 2008, 22:36 »

Du har helt ret, tturbo1.

Jeg hører ofte at folk i de 14-16 år begår selvomord, pga. deres kæreste er utro, deres forældre er blevet skilt og hvad der eller nu passer godt ind i den kategori. Det er utvivlsomt egoistisk, da det som tturbo1 siger, sårer familien og vennerne dybt. Man kan altid finde hjælp, man skal bare kigge sig omkring, før man foretager denne slags ubegribelige dumme handlinger.

Stor Enig-knap..

Søg hjælp.. snak med dine forældre eller vennerne om.. måske en lærer, fodboldtræner osv.. en du har tillid tid..

MAN kan få hjælp Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010