Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
1 Bruger, 534 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Kosovo's selvstændighed
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
4
Forfatter
Emne: Kosovo's selvstændighed (Læst 9558 gange)
vondracek
Gæst
Kosovo's selvstændighed
«
:
01 Mar 2008, 13:54 »
Som mange af Jer nok har hørt, så erklærede Kosovo sig selvstændig fra Serbien - dette skete Søndag d. 17 februar, efter en afstemning i parlamentet. Europa fik derfor et helt nyt land.
Jeg synes, at dette er et meget interessant emne at debattere om, da jeg selv er fra Balkan, samt mange af hos ser meget forskelligt på det. Det kunne så være spændende at hører Jeres mening om Kosovo's løsrivelse af Serbien.
Jeg debattere dette med mine forældre hver dag, og vi har alle vidt forskellige meninger - Jeg er meget imod Kosovos selvstændighed, da
jeg
mener at det hele er propaganda som har vendt historien om Kosovo 180 grader.
De fleste siger idag, at der var serbiske overgreb på de etniske albanere i Kosovo, og der var mange Albanere som flytgede på grund af dette - men det er ikke rigtigt. For i 1999 bombede NATO Kosovo, og efter det begyndte mange Albanere at flygte på grund af manglende mad, medicin etc. Flere tusinde blev dræbt af NATO's bomber, men Serberne hjalp med at begrave ofrene - og blev så beskyldt for at producere massegrave. Men Serbene var
ikke
ansvarlige for de dødsfald der medførte, at de måtte begrave dem - det var NATO. Det ligner en ordenligt stor omgang onsindet propagande, og i så stor stil, at medierne ingengang er blevet overbist om, at Serberne ikke var skyldige i drabene.
Kosovo blev så sat under FN-adminstration, og tillod endda at KLA terroristerne fik lov rykke ind, imens Serberne kunne bekymre sig over at de ingen beskyttelse havde. Flere tusinde Serbere af blevet drabt af KLA, men FN har intet gjort, selvom de har fanget gerningsmændende på fersk gerning. Der blev også sagt at Serberne havde myrdet op til 200.000 uskyldige civile Albanere i Kosovo, men dette tal er nu blevet reduceret til ca. 200 civile - endnu en stor omgang propaganda.
Men jeg stopper ikke her. NATO landene har begået en stor uret mod Serberne i Kosovo - De har rent faktisk belønnet de albanske KLA terrorister, som stod for næste alle drabene på Serbene, med en vellykket fjendtlig overtagelse af nabolandets jord. Det var også Serbene der i starten bød Albanerne velkomne i deres land. Nogen bosættede sig, og i dag er det Albanerne som er flertal og et
meget
stort Serbisk mindrtal. Ergo, de bliver tilbudt et sted at bo og fratager derefter deres land.
Det serbiske mindretal er bange for at blive undertrykt af det overvældende kosovoalbanske flertal, og vreden har specielt rettet sig i høj grad mod USA, som ikke ligefrem har modarbejdet uafhængigheden.
Ulemperne ved anerkendelsen af Kosovo som uafhængig stat kan dog være, at flere regioner i andre lande med mindretal af forskellige befolkningsgrupper erklærer sig selvstændigt. Tag fx den serbiske del i Bosnien, Republika Srpska. Efter Kosovo uafhængighedserklær
ing vil Boskniske-Serbiske parlament også løsrive sig fra Bosnien og være en del af Serbien. Et andet fx kunne jo være Færøerne.
Hvad har I at sige til Kosovo's selvstændighed? Retfærdigt eller uretfærdigt?
«
Seneste Redigering: 01 Mar 2008, 13:56 af vondracek
»
FCK88
Manager
Sv: Kosovo's selvstændighed
«
Svar #1:
01 Mar 2008, 13:59 »
Totalt meget uretfærdigt.. jeg er selv serber og jeg mener at albanerne i kosovo på INGEN måde har lov til at fratage os VORES land.. jeg er eddermame så rasende over det at ser jeg en kosovo-albaner her i byen hvor jeg bor så er han død.. og lige EN TING TIL... DK er USAs røvslikker nr. 1 det er sikkert og vist.. uden USA hva skulle lille DK så gøre hvis der kommer trusler fra udlandet..?? HAHA.. fucking idioter mand..
FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Citat af: BenMusalho 23 Maj 2009, 20:06
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.
Say what?!
vondracek
Gæst
«
Svar #2:
01 Mar 2008, 14:06 »
FCK88 prøv at holde tråden i en ordenlig tone, selvom jeg godt forstår dig. Men ja Danmark, samt mange andre lande,
tror
at Kosovo vil respektere det serbiske mindretal. 'Serbien skal se at komme videre og repsektere situationen' lyder det fra de fleste lande. Tror det er meget svært for Serberne, og noget nyt vil helt sikkert ske, inden ikke ret lang tid.
FCK88
Manager
«
Svar #3:
01 Mar 2008, 14:09 »
Citat af: vondracek 01 Mar 2008, 14:06
FCK88 prøv at holde tråden i en ordenlig tone, selvom jeg godt forstår dig. Men ja Danmark, samt mange andre lande,
tror
at Kosovo vil respektere det serbiske mindretal. 'Serbien skal se at komme videre og repsektere situationen' lyder det fra de fleste lande. Tror det er meget svært for Serberne, og
noget nyt vil helt sikkert ske, inden ikke ret lang tid.
Og det blir en NY krig mellem Serbien og kosovo-ALBANERNE.. Og vi ved jo godt allesammen hvem der vinder den
Say what?!
vondracek
Gæst
«
Svar #4:
01 Mar 2008, 14:22 »
Ja det er klart at anerkendelsen vil betyde 'krig' mellem Serbien og Kosvoalbanerne og mod den international lov, men på en måde tror jeg, at Serbien vil svare med diplomatiske sanktioner.
FCK88
Manager
«
Svar #5:
01 Mar 2008, 14:38 »
Citat af: vondracek 01 Mar 2008, 14:22
Ja det er klart at anerkendelsen vil betyde 'krig' mellem Serbien og Kosvoalbanerne og mod den international lov, men på en måde tror jeg, at Serbien vil svare med diplomatiske sanktioner.
Det serberne gør er bare at lukke grænserne mellem Kosovo og Serbien.. og jeg ved fra en pålidelig kilde at Makedonien gør det samme hvis Serbien beder dem om det.. så får albanerne et kæmpe problem for så er deres eneste vej ud af Kosovo med fly..
Say what?!
vondracek
Gæst
«
Svar #6:
01 Mar 2008, 15:08 »
Ja det ville ikke være specielt godt for Kosovo.
Men nu når vi jeg bor i Danmark så synes jeg ærlig talt at Danmark som højst skulle have erklæret sig neutrale. Men jeg tror, at der er en meget stor risiko for, at Danmark, samt resten af Vesten og USA, har skabt en ny stor konflikt på Balkan, mens der nu kun bliver fokuseret på de vanvittige selvmordsbomber og foreholdene i Mellemøsten.
En lille smule dobbeltmoralsk?
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #7:
01 Mar 2008, 15:11 »
Hmm....
Jeg har lidt svært ved at kommentere på det her, da min viden om det er begrænset, men prøver alligevel.. Vondracek, jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger, men den med at "Serberne bare hjalp med at begrave de døde" virker i mine ører som en fuldstændig vandvittig ide!
Jeg har nogle kammerater der er udstationeret dernede, og fra dem af hører jeg da, at NATO nok ikke lige lavede den mest succesfulde aktion dengang for snart 10 år siden. Det kunne helt sikkert have været gjort bedre, så NATO har står nok ikke fuldstændig uden blod på hænderne.
Men hvis vi kigger på historien, så kan jeg da godt forstå at Kosovo ville være selvstændigt. Efter det Osmanniske riges nedbrud i begyndelsen af 1900-tallet, blev Kosovo erobret af Serbien i 1912. Siden da har Kosovos befolkning opfattet Serberne som undertrykkere, og der har været en dyb skepsis og fjendtlighed overfor dem.
Der er masser eksempler på at Kosovo-albanerne under både Tito, Rankovic og Miloević blev undertrykt med stor udtrykkelighed.
Men der har også været forsøg på, fra Serbiens side, at udvikle Kosovo både socialt og økonomisk, hvor Kosovos befolkning har vist sig at være ufattelige genstridige at samarbejde med.
Efter den frivillige opgivelse af Kosovos selvstyre i 1989, sjovt nok under massivt millitær tilstedeværelse af den Serbiske/Jugoslaviske hær, overtoges styringen af Kosovo stille og roligt af Kosovo-serbere, der afskedigede alle Kosovo-albanere der ikke ville sværge loyalitet over for dem.
I halvfemserne opretter Kosovo deres illegale regering, der kører deres eget løb, med opkrævning af frivillige skatter osv. Situationen tilspidser i 1996 , og der udbrydder væbnet konflikt mellem Serbien/Jugoslavien og kosovo-albanske-separatister (UCK). UCK lavede flere handlinger mod Serbien, der vist kun kan beskrives som ren og skær terrorisme. Som modsvar besatte den Serbiske/Jugoslaviske hær store dele af Kosovo, og påbegyndte i 1999 en egentlig fordrivelse af Albanere fra Kosovo.
I 1998 finder en massakre sted. Jashari familien, hvoraf en del af familiemedlemmerne er ledene figurerer i UCK, bliver angrebet af Serbiske styrker. Omkring 60 Kosovo-albanere menes at være dræbt, herunder 28 kvinder og børn. Formålet med aktionen var at slå ned på det Kosovo-albanske oprør, men det fik den stik modsatte effekt, og UCK fik blot flere tilhængere og større støtte i Kosovo.
Det skal siges, at denne makabre massakre, ikke var en uovervejet grusom handling, mod en bravt kæmpende familie af frihedskæmpere. UCK, og dermed også familien Jashari, står bag næsten 10.000 likvideringer af civlile Serbere, så det var i den grad mere et modsvar på de mange mord.
Konflikten er på sit højeste i 1999, da man finder flere end 40 dræbte Albanere udenfor Racek. Det er OSCE's leder af overvågningsmission
en, amerikaneren William Walker, der overværer fundet som international udsending.
Han erklærer straks at der er tale om en Serbisk massakre på civile Albanere.
Massakren førte, hvad enten der var tale om manipulation eller ej, til, at USA m.fl. indkaldte til forhandlinger. Forhandlingerne resulterede ikke i en aftale mellem de stridende parter, men USA m.fl. fremlagde et aftaleudkast, som den albanske side skrev under på.
Der blev dog aldrig indgået en fradsaftale, og 24. marts 1999 gik NATO i gang med en intervention, stik imod internationale regler og love, der fastslog at sådan en væbnet indsats skulle diskuteres og godkendes af FN.
10. Juni giver de serbiske styrker op, og forlader Kosovo efter heftigt luftbombardement af NATO, og en fredsaftale indgås.
De seneste tal fra NATOs egen efterforskning af interventionen, giver et billede af en meget lidt succesfuld operation, udover den selvfølgelig gav fred.
Natos bombardement gav følgende tab;
- 600 serbiske soldater dræbt
- 500 civilie serbere
- 2 NATO soldater
Tallene for UCK oprørere og civile Kosovo-albanere er umulige at finde frem til.
Man fandt desuden frem til at UCK i ly af NATOs luftbombardement, meget behændigt havde likvideret 200 civilie serbere.
850.000 Kosovo-albanere og 200.000 Serbere måtte affinde sig med en tilværelse som flygning mens konflikten verserede og de væbnede kampe stod på.
I medierne er det ofte Serberne der er blevet gjort til syndebukke, og det er deres retsager ved den internationale domstol i Haag der hår fået omtale i medierne, skønt stort set lige så mange folk fra UCK's rækker er på anklagebænken ved domstolen.
Begge parter har mere end 10.000 liv på samvittigheden. Serberne tyede til etnisk udrensning, mens Kosovo-albanerne udøvede terrorisme.
Min holdning er, at lige meget hvilken side man hare stået på i denne konflikt, så er det beskæmmende for både den ene og den anden, at man har været så frusomme mod hinanden og hadet er så stærkt og trives så godt.
Medierne har nok været lidt for gode til at stille det op som de gode mod de onde. Virkeligheden i mine øjne er, at med de virkemidler der har været taget i brug dernede, har alle mere eller mindre været onde.
Men i sidste ende må jeg sige, at jeg egentlig er imod den måde man har frigjort sig på. En FN resulotion var vedtaget, som gjorde en løsrivelse umulig, og den var underskrevet af alle parter, og burde derfor været overholdt.
En anden ting er så, at det tilsyneladende ser ud til at Serbere og kosovo-albanere bare ikke kan leve sammen og op af ned af hinanden, så derfor var det måske på tide, at Kosovo igen blev selvstændigt. Serbien og Kosovo har i 100 år forsøgt sig som en nation, uden andet end død, ødelæggelse og humanitær katastrofe til følge, så måske skal man bare stoppe mens legen er god, og gå hver til sidst.
Afslutningsvis, så vil jeg sige, at mine oplysninger sikkert godt kan indeholde fejl og mangler, da de baserer sig på hvad jeg har læst i aviser, set i TV og hørt fra venner der er udstationeret dernede, og jeg har nok svært ved at se helt ind til sagens kerne, da jeg dybest set ikke kan forstå det had i nærer for hinanden.
Allersidste punktum sætter jeg ved at sige, at jeg nærer den dybeste respekt for jeres følelser omkring jeres elskede hjemland, der har måtte gå så grueligt meget igennem. Jeg har heldigvis ikke haft hverken død, ødelæggelse, terrorisme, frygt eller et land i en opbrydningstid tæt på kroppen, som jer, så jeg kan helt sikkert ikke sætte mig fuldt ind i den smerte i helt sikkert oplever. Hverken den ene side eller den anden side.
->
Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske
<-
Citat af: Hallas 22 Feb 2008, 23:28
Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.
vondracek
Gæst
«
Svar #8:
01 Mar 2008, 16:25 »
Citat af: majvang 01 Mar 2008, 15:11
Men i sidste ende må jeg sige, at jeg egentlig er imod den måde man har frigjort sig på.
En FN resulotion var vedtaget, som gjorde en løsrivelse umulig, og den var underskrevet af alle parter, og burde derfor været overholdt.
En anden ting er så, at det tilsyneladende ser ud til at Serbere og kosovo-albanere bare ikke kan leve sammen og op af ned af hinanden, så derfor var det måske på tide, at Kosovo igen blev selvstændigt. Serbien og Kosovo har i 100 år forsøgt sig som en nation, uden andet end død, ødelæggelse og humanitær katastrofe til følge
, så måske skal man bare stoppe mens legen er god, og gå hver til sidst.
Afslutningsvis, så vil jeg sige, at mine oplysninger sikkert godt kan indeholde fejl og mangler, da de baserer sig på hvad jeg har læst i aviser, set i TV og hørt fra venner der er udstationeret dernede, og jeg har nok svært ved at se helt ind til sagens kerne, da jeg dybest set ikke kan forstå det had i nærer for hinanden.
Allersidste punktum sætter jeg ved at sige, at jeg nærer den dybeste respekt for jeres følelser omkring jeres elskede hjemland, der har måtte gå så grueligt meget igennem. Jeg har heldigvis ikke haft hverken død, ødelæggelse, terrorisme, frygt eller et land i en opbrydningstid tæt på kroppen, som jer, så jeg kan helt sikkert ikke sætte mig fuldt ind i den smerte i helt sikkert oplever. Hverken den ene side eller den anden side.
Først og fremmest tak for dit bidrag, endnu engang. Til den første del, hvor du skriver et par facts vil jeg sige at man ikke kan vide sig sikker på nogle af tallene. Historierne har vendt op og ned, og medierne har ikke været grundige nok - Måske har de udtalt sig om noget de slet ikke burde. Den 'historie' jeg fortæller, er sådan som jeg har forstået det, efter en masse fjernsynskiggeri.
Da anden verdenskrig begyndte og op til 1980, var det Tito der holdte sammen på Yugoslaviens startdannelse. Jeg er slet ikke enig med dig omrking det med Kosovo og Seribien ikke kunne leve med hinanden unden død, ødelæggelse etc. For hvis flere folk havde troet på Tito, så havde Balkan ikke endt som vi ser det idag. Det er vist også mange der mener, at efter Tito ikke styrede Yugoslavien, så gik det ned ad bakke.
Og til sidst vil jeg også lige sige, at jeg hverken af Serber eller Albaner - Jeg er Kroater, men har lidt familie i Serbien, samt Bosnien. Men du har fat i noget. Forstår heller ikke hvordan hadet kan være så stort, og endnu større før i tiden - men det er nok ikke et spørgsmål man for svar på over en debat på FMFreaks.
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #9:
01 Mar 2008, 16:26 »
Nej, det får man squ nok ikke svar på.
Nu kender jeg ikke så meget til Tito som du helt sikkert gør, men på nogle områder var han nok en samlende figur, og alligevel tror jeg ikke der er nogen der vil påstå, at under ham var alt fryd og gammen.
Men uanset hvad, så virker det ikke til at der er vilje fra nogle af parterne til at samarbejde om noget som helst, så tror, at selvom løsrivelsen var i strid med FN resulotionen, og den burde være klaret gennem forhandling og afstemning, at den trods alt er bedst for alle parter.
Hvem ved, måske dette brud kan lægge genstridighederne bag folk, og en samling kan komme på tale engang i fremtiden.
«
Seneste Redigering: 01 Mar 2008, 16:31 af majvang
»
->
<-
vondracek
Gæst
«
Svar #10:
01 Mar 2008, 16:31 »
Ja det er jo også helt forståeligt , at du udtaler dig på den måde som du har lyst til - Det er jo derfor at jeg har oprettet denne debat. Synes det er spændende at høre andre folks synsvinkler på denne opsigtvækkende episode.
Indtil videre ser det dog ud til, at der ikke er særlig mange herinde som har noget baggrundsviden omkring ex-Yugoslavien.
DejanStankovic
Juniorspiller
«
Svar #11:
01 Mar 2008, 16:35 »
FCK88 to brate moj !!
Hør her , alle albanere og bosnier , i kan sutte min piik fordi i jo alle sammen beskidte og luger meget..
En anden ting KOSOVO er serbisk og forbliver serbisk , danskere og andre folk i europa og i verden kender ikk til historien , hvorfor serbere gjorde det osv.. Danskere sætter spørgsmåltegn på om serbere skal have kosovo eller ej.. man skal ik tænke over sådan noget , det skal være serbisk og slut !! Hvad med nørrebro , hvis 80 procent er muslimere så skal de spørge usa om de kan blive en selvstændig stat eller hvad !! det for langt ude , kosovo har altid været serbisk ..
Og alle albanere får flade , det er hundrede procent , og jeg er blandt dem som uddeler dem !!!
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #12:
01 Mar 2008, 16:40 »
Citat af: DejanStankovic 01 Mar 2008, 16:35
FCK88 to brate moj !!
Hør her , alle albanere og bosnier , i kan sutte min piik fordi i jo alle sammen beskidte og luger meget..
En anden ting KOSOVO er serbisk og forbliver serbisk , danskere og andre folk i europa og i verden kender ikk til historien , hvorfor serbere gjorde det osv.. Danskere sætter spørgsmåltegn på om serbere skal have kosovo eller ej.. man skal ik tænke over sådan noget , det skal være serbisk og slut !! Hvad med nørrebro , hvis 80 procent er muslimere så skal de spørge usa om de kan blive en selvstændig stat eller hvad !! det for langt ude , kosovo har altid været serbisk ..
Og alle albanere får flade , det er hundrede procent , og jeg er blandt dem som uddeler dem !!!
Jeg har simpelthen svært ved at være med til at diskutere på det niveau, men udfra din vrede, kan jeg forstå at du nok ikke har læst det der er skrevet tidligere i tråden, for jeg siger da blandt andet, at man IKKE kunne rive sig løs på den måde.
Jeg kan ikke sætte mig ind i det had du nærer til de folk, så det har du ret i.
Du har dog ikke ret i at Kosovo ALTID har været serbisk, for det har det faktisk kun siden 1912, altså mindre end 100 år. Faktisk har Norge og Sverige været under dansk flag længere tid, end Kosovo har været under det Serbiske!
->
<-
whitE_
Reserveholdsspiller
«
Svar #13:
01 Mar 2008, 16:41 »
Norge har været under os i længere tid, end det har været selvstændigt. Så hut jeg hvisker.
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #14:
01 Mar 2008, 16:44 »
Citat af: vondracek 01 Mar 2008, 16:31
Indtil videre ser det dog ud til, at der ikke er særlig mange herinde som har noget baggrundsviden omkring ex-Yugoslavien.
Nej, det har du ret i. Vi har kun det vi har læst i aviser, eller set på TV, og jeg er sikker på at det ikke altid har givet et helt rigtigt billede af tingenes tilstand dernede.
Men på den anden side, så er det også svært for os at danne en mening, for når vi får så skarpe udmeldinger fra begge sider, som f.eks DejanStankovic's indlæg i denne tråd, så er det svært at konkludere andet, end i hader hinanden som pesten.
Håber du forstår mig.
->
<-
Sider:
[
1
]
2
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »