home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  1 Bruger, 499 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold  (Læst 47735 gange)
Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #60: 21 Feb 2008, 22:37 »

Arr main . !  Ubeslutsom
Det kan du altså ikke være bekendt majvang ..
Nu havde jeg lige brugt meget af aftenen på at læse din lange, men geniale, fantastiske blog ..
Og så kommer du med sådan en udmeldning ! Græder
Vi er altså mange der er vildt interreserede i at høre mere om Real Oviedo og Morten Nielsen .. Please `?
Overvej lige din beslutning igen .   Rullende Øjne
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #61: 21 Feb 2008, 22:40 »

Som sagt så har jeg masser af materiale der allerede er skrevet, og bare kræver lidt redigering. Det smidder jeg op imorgen, og så tager jeg den derfra.
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #62: 21 Feb 2008, 22:44 »

Rigtig flot blog.. glæder mig til de næste par updates.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

MO
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #63: 21 Feb 2008, 23:32 »

Synes heller ikke du skal stoppe denne blog endnu. Den er klasse og klart den bedste på FM - imo. Så bliv nu ved! Smiley
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #64: 21 Feb 2008, 23:37 »

Vil helt sikkert være sur R** hvis du stopper med denne blog, for den er total genial.
Men hvis du stopper så håber jeg meget på at se en blog fra dig igen. Thumbs Up
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #65: 22 Feb 2008, 07:12 »

Well, tror jeg stopper bloggen. Som om at folk ikke rigtig har lyst til en blog der er så lang og omfattende, og desuden har så mange stilskift så man både ser det fra managerens, fans'nes og mediernes side. Er ellers igang med fjerde sæson, og har skrevet en 10-12 sider mere, der bare mangler lidt redigering og lidt opsætningsarbejde. Men det var squ meget sjovt at prøv at blogge:-)

Nej nej majvang  Shockeret
Du må da ikke stoppe denne fremragende blog !!
Den er jo både fantastisk og spændende.

Jeg forlanger at du fortsætter!   Peace

Ej, jeg håber meget at du får lysten til at fortsætte... Jeg er i øvrigt ret spændt på hvad der er sket på bestyrelsesmødet..


Fortsæt please...   Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #66: 22 Feb 2008, 18:40 »



Damaso:
"...Lobos har fået et tilbagefald. Der er ikke tale om endnu et hjerteanfald, men han har fået en såkaldt myokardit, en betændelse i hjertehinden, der sætter hans bedring minimum et halvt år tilbage, hvis ikke mere.

Jeg har allerede været i kontakt med Lobos, der efter omstændighederne har det godt, og vi er blevet enige om at ophæve hans kontrakt. Det er hverken holdbart for os, at skulle gå rundt uden at vide hvornår Lobos er tilbage på bænken, eller for Lobos at gå rundt med os i baghovedet, når det er hans helbred han skal tænke på.

Lobos var en mand vi virkelig havde sat vores lid til. Med ham ved roret havde vi en forhåbning om at vende tilbage til fordums tiders resultater. Han var en langsigtet satsning, hvilket vi jo indikerede klart med den 6 årige kontrakt Lobos blev givet. Derfor er det også dybt beklageligt at Lobos ikke kan være i spidsen for os mere.

Når det så er sagt, så føler vi egentlig ikke at situationen er så forfærdelig igen. Vores position i ligaen er ikke noget at klappe af, men vi ligger dog et par point over nedrykningsstregen, og det virker som om vi er ude over begyndervanskelighe derne.
Økonomien er god som aldrig før. Spillerne trives, og talentudviklingen er der ikke noget at udsætte på.

Derfor Morten, er vi i bestyrelsen blevet enige om at tilbyde dig en rigtig bindende kontrakt. Der er bred enighed om, at den stabilitet der er nødvendig, før vi kan bevæge os videre op i systemet, er du fuldt ud kvalificeret til at skabe.

Det er en kontrakt gældende frem til 30/6 2009. Jeg vil ikke nævne lønnen højt, men du kan se den i kontraktudspillet, og jeg er ret sikker på det er mere end du har tjent noget sted før.

Tilbudet er ikke til diskussion. Og hvor urimeligt det end må lyde, så kræver vi faktisk svar i løbet af en times tid, da vi udsender pressemeddelelse omkring Lobos’ situation i morgen middag."

Dámaso, gik hen og lagde kontrakten foran mig.
Uden egentlig at tænke mig om, satte jeg min signatur nederst på alle 4 kopier. Real Oviedo var efterhånden mere end blot en klub for mig. Real Oviedo havde plads i mit hjerte, og jeg kunne ikke andet end at sværge min troskab.


Det lå ellers ret tydeligt mellem linjerne, at jeg kun skulle skabe det økonomiske råderum, som den næste træner ville have behov for at opnå klubbens sportslige ambitioner, og derefter ville jeg nok være fortid i klubben. Men når man efterhånden føler og lever så meget for en klub, så er man også klar til at ofre sig i den gode sags tjeneste!
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #67: 22 Feb 2008, 18:59 »




Sørgeligt at være fra Oviedo


De seneste 10 dage har for mig som sportfan, Real Oviedo fan og blogger, været en nedtur uden lige. Først så vi Oviedos store søn, Fernando Alonso, miste titlen som verdensmester i Formel 1, i et uheldsplaget brasiliansk grand prix. En overgang så det ud til at Oviedos stolthed på verdens racerbaner, skulle snuppe titlen for næsen af sin unge holdkammerat Lewis Hamilton, men et usvigeligt sikkert løb af Kimi "The iceman" Raikkönen, sikrede finnen et overraskende verdensmesterskab. En sorgens dag i Oveido.

Blot syv dage senere blev vi præsenteret for endnu en dårlig sportsnyhed her i Oviedo. Real Oviedo har opsagt kontrakten med scoopet Lobos. Det var ikke meget vi havde hørt til Lobos siden hans hjerteanfald, men alle forventede at han snart var tilbage på bænken, for at tage teten igen. Men ak, i en pressemeddelelse blev det kundgjort at grundet personlige årsager er man blevet enige med Lobos om en ophævelse af kontrakten.

Hvad der kun gør ondt værre, er at Real Oviedo i samme ombæring offentliggjorde at Morten Nielsen er manden med det afgørende ord indtil 30.06.2009.
Jeg anfægter på ingen måde Mortens kvaliteter som træner, jeg konstaterer blot, at vi på stort set ingen tid er gået fra at have en spansk legende i sædet, til at have en dansk opkomling.

Spændt på at se om jeg får noget for de penge jeg har spenderet på sæsonkort til hjemmekampene? Jeg tillader mig at tvivle, trods gode præstationer på det seneste.

Blot min mening.
Fernando Telio
Real Oviedo fan
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #68: 22 Feb 2008, 23:23 »


Søndag den 4. november

Termometeret viser imponerende 17 grader på denne dejlige søndag eftermiddag.
Oviedo har hele dagen summet af spænding.
Gaderne har været svøbt i blåt og hvidt fra solopgang af.
Snakken på de mange barer, restauranter og cafeer har kun drejet sig om en ting: eftermiddagens opgør mellem Real Oviedo og Baza.

En hel time inden kampstart kl. 17.00 har området omkring Estadio Carlos Tartiere været en sand fest. Hornene gjalder og trommerne brager. Slagsang på slagsang skråles højlydt, så ingen i miles omkreds er i tvivl om, at der står fodboldkamp på menuen.


Det er FANDAG i Real Oviedo!

Tællebåsene tikker løs i de forskellige indgange. Hveranden tilskuer er sikret gratis adgang, så for en gangs skyld er der fyldt godt op.
Mens spillerne varmer op er der vel allerede knap 15.000 på stadion, og stemningen er bestemt derefter. Ethvert skud mod det tomme mål afføder et gigantisk brøl fra langsiderne.

Køerne ved de mange boder, der i dagens anledning har ekstra mandskab indkaldt, bliver længere og længere, mens startskuddet nærmer sig. Øl, pommes fritter, tapas og burgere bliver langet over disken, til den helt store guldmedalje.

Da de 22 spillere løber på banen til hymnerne af Real Oviedos officielle slagsang, rejser knap 23.000 tilskuere sig op, og Estadio Carlos Tartiere er badet i et blåt og hvidt inferno af flag, halstørklæder, bannere, bluser og diverse andre fanartikler. De massive klapsalver når knap nok at fortone sig, inden dommer Jose González, med sin fløjte, overdøver tilskuernes larm, og sætter kampen i gang.

Opildnet af de mange støtter på lægterne, er det hjemmeholdet der fra start af sidder på kampen. Blot 5 minutter inde i kampen har de blå-hvides unge angriber Charles-Andre Doudin bolden i nettet. Et perfekt timet 1-2 opspil, afsluttet helt oppe i det lange hjørne, bag en blafrende David Relaño i Baza målet, bringer de mange fremmødte fans i ekstase. Romerlysene tændes og flagene blafres ivrigt, mens Doudin løber ud mod tilskuerne. Han omfavner en gruppe af unge mænd, der har møvet sig helt ned til barrieren, blot for at vende sig om, og til sin ærgrelse se liniedommerens offsideflag, vejrende i den lette vind, indikerende en tvivlsom offside. 

En heftig diskussion med dommeren resulterer i et gult kort til en tydeligt frustreret Curro Vacas, der var ophavsmand til opstillet. Buh råbene fra tilskuerpladserne har ingen effekt på dommerens beslutning, og kampen er i gang igen.

Real Oviedo dominerer resten af første halvleg uden at komme til nogen egentlige store chancer. To langskudsforsøg fra Bogdan Stancu er det eneste krudt fra Oviedos kanoner, vi får at se, inden katastrofen indtræffer. I 43. minut tager Curro Vacas hånden til hjælp under et hjørnespark, og dommer González er ikke sen til at fløjte for straffespark, og et tidligt bad til Curro, i kraft af det andet gule kort..

0-1

Molina kaster sig febrilsk til højre, da Pazos fyrer kanonen af fra 11-meter pletten. Bolden stryger ud mod højre stolpe. Lyden af Molinas handsker, der rammer læderet med fingerspidsende, når ud i de fjerneste hjørner af stadion, mens 23.000 måbende tilskuere tavst følger boldens bane. Nike mærket på den hvide bold kysser behændigt den hule stolpe. Et metallisk boing lyder fra stolpen, mens kuglen fyger ind over stregen. Molina var der hvor han skulle være, men det var ikke nok.
Til stor skuffelse for de fremmødte, går drengene fra Oviedo til pausen bagud 1-0.

Snakken går i pausen. Maver bliver fyldt. Øl glas bliver genopfyldt, og meninger bliver udvekslet. Indsatsen kan ikke kritiseres, udbyttet kan!

De 15 minutter er gået, og Asturias stolthed entrerer banen med en udstråling og selvsikkerhed, der giver fornyet håb om point. Trommerne lyder, hornene tuder og tilskuerne opildner Real Oviedo spillerne til at kæmpe en hvis del ud af bukserne. Gonzalez blæser kampen i gang.


1-1
Ioritz er pillet ud, for at gøre plads til Patrick Lomski. Det betyder Oviedo nu stiller i en meget risikabel 3-4-2.
Den offensive satsning giver resultater med det samme. Lomski serverer med en smuk aflevering bolden for fødderne af Stancu, der står på grænsen til det store felt. Stancu tager et ryk mod højre, og smækker bolden op i venstre hjørne, bag en prisgivet Relano. Stadionuret viser kun lige akkurat 46 minutter, og brølet fra publikum kommer nærmest forsinket og med en hvis overraskelse. Folk havde simpelthen ikke nået at tage plads, inden der var bragt balance i regnskabet.

Spillet bølger frem og tilbage i de efterfølgende minutter. I 56. minut er folk oppe at stå, da Doudin smækker pandebrasken på et veludført hjørnespark, men bolden snitter overliggeren på den gale side. Blot halvandet minut senere er det farligt i den anden ende. Molina kommer fuldstændigt skævt ud til en bold, og Bazas midtbanegeneral Ismael står mutters alene i feltet. Heldigvis får han tæmmet bolden forkert, så det er intet problem for kaptajn Frederic Dehu at cleare på stregen.

I det 77. minut går endnu et gys gennem hjemmeholdets publikum. Bogdan Stancu, holdets store målsluger, må humpe fra banen. Da Morten Nielsen blot få minutter forinden har lavet 2 taktiske udskiftninger, må Real Oviedo fortsætte med blot ni mand på banen.
Men uheldene stopper ikke der, for den er gal igen minuttet efter. Ignacio Camacho der i 75. minut blev sendt på banen i stedet for en udmattet Antti Hakala, falder skrigende til jorden, efter en grov tackling fra udeholdets Espín. Tacklingen takseres til et gult kort. Det vejer dog ikke op for det faktum, at Camacho forlader kampen på en båre, med hvad der ser ud til at være en brækket ankel.


1-2
Med 8 mod 11 er de sidste 12 minutter, plus tillægstid, stort set spil mod et mål. Molina må gang på gang ud og demonstrere sin kunnen, men i 87. minut er det slut. Ismael stryger forbi en meget træt Francois Grenet, og afleverer bolden diagonalt ind over Oviedos hårdt prøvede forsvarere til en relativ fri Pazos. Pazos afslutter med et tørt hug mod Molina, der med en imponerende refleksreaktion puffer bolden langt ud af feltet. Uheldigvis lander den for fødderne af den indskiftede Alberto Serrano, der med et langskud udnytter at Molina ligger og roder rundt i græsset. Netmaskerne blafrer bag den demoraliserede tidligere landsholdskeeper, og der bliver stille på stadion. 1-2 med 2 minutters ordinær spilletid tilbage.

De sidste minutter prøver de 7 markspillere fra Oviedo at få bolden smidt op i Bazas felt, for dermed at håbe på en løs chance, men de er overmatchet, og ser egentlig letet ud da kampen bliver fløjtet af.

Tilfældighedernes spil kostede måske Real Oviedo spillerne en sejr, men de har vundet mange tilskueres hjerter. Mens flagene pakkes sammen, og ølboderne lukkes ned, kan regnskabet gøres op. Bestemt ikke noget brag af en kamp, men der var både gejst og stemning. De fleste tilskuere går helt sikkert en oplevelse rigere hjem.

Alt i alt var fandagen en succes… til trods for nederlaget.

Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Hallas
Gæst
 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #69: 22 Feb 2008, 23:28 »

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #70: 22 Feb 2008, 23:34 »

Jeg har lige et spørgsmål: Virker det at jeg flyver rundt mellem de forskellige vinkler?
Jeg mener, det er jo både Morten Nielsen, en webavis, en blogger og flere andre, der tegner historien.
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Hallas
Gæst
 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #71: 22 Feb 2008, 23:36 »

Jeg har lige et spørgsmål: Virker det at jeg flyver rundt mellem de forskellige vinkler?
Jeg mener, det er jo både Morten Nielsen, en webavis, en blogger og flere andre, der tegner historien.

Selvfølgelig kan jeg kun tale for mig selv, men jeg synes det gør bloggen en smule anderledes. På en god måde. Dejligt at se på Real Oviedo fra flere vinkler.
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #72: 23 Feb 2008, 00:02 »

Og kan da lige sige at bloggen fortsætter so far
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #73: 23 Feb 2008, 00:11 »

FED.. Kan godt lide denne blog, og sjovt at du springer mellem vinklerne, det er ligesom om at det er noget man er helt tæt på. Man får tingene som er tæt på klubben, privat livet og hvordan fansne ser på tingene, og ikke at glemme pressen. Alt det som nutidens fodbold er bygget på, og lækkert at læse..
Logged

majvang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Real Oviedo - Et stk. elevatorhold
« Svar #74: 23 Feb 2008, 14:25 »




Real Oviedo – Baza 1-2
0-1 Pazos
1-1 B. Stancu
1-2 A. Serrano
Att.: 22.977
Rødt kort: C. Vacas

Granada C.F – Real Oviedo 1-0
1-0 Juanito
Att.: 6.290

Real Oviedo – Cartagena 0-0
Att.: 11.498


 


Som Barcelona oplevede det i en række sæsoner, således er det nu vores tur: Sorte November!

Spillet fungerer ikke rigtigt. Marginalerne er ikke på vores side. Skaderne vælter ind, og resultaterne udebliver. Hvilken start jeg har fået efter at have fået min nye kontrakt.

Hjemmekampen mod Baza var en katastrofe uden lige. Drengene kæmpede fantastisk og opbakningen fra de enormt mange tilskuere var uden lige, men det var også de eneste lyspunkter. Et dumt rødt kort og 2 dybt uheldige skader, afgjorde simpelthen kampen til gæsternes fordel.

Novembers eneste udekamp bød på endnu en skuffelse. I en meget lige kamp, hvor ingen af holdende viser at de virkelig vil vinde, er vi endnu engang uheldige og må gå tomhændet derfra. I dommerens overtid laver Frederic Dehu en hasarderet tackling, der resulterer i et frispark på kanten af feltet, et gult kort til Dehu, og en efterfølgende scoring til Granada.
Efter kampen viser det sig at Dehu forstuvede foden i tacklingen, og muligvis må holde et par ugers pause. Katastrofe!!


I kampen mod Cartagena blev alle tre udskiftninger brugt på skadede spillere. Antti Hakala, Roberto Santos og Unai måtte alle forlade banen i smerter. Det trak ligesom energien ud af resten af Oviedo spillerne, der dog formåede at hive 1 point hjem, i en kamp der egentlig på spillet på udeholdets præmisser.

Status efter en november måned med blot 3 kampe på programmet, er et enkelt point, en dårlig moral, en ringe stemning og en hel masse skader.


Skader i november
F. Dehu - 10 dage
B. Stancu - 2 uger
Unai - 1 måned
I. Camacho 3 måneder
A. Hakala 3 dage
R. Santos 2 uger
Stefan - 3 uger
P. Lomski - 4 dage
Lægestaben har været på overarbejde det meste af november måned. Det overrasker mig faktisk at de stadig smiler til mig når jeg kigger ned til dem, for det plejer at betyde mere arbejde til dem.

Tiltroen på mig ude i byen, er også dalet betydeligt. Det er ikke sådan at jeg ikke kan gå ned af gaden uden at få en rådden tomat i hovedet og en brosten i maven, men folk skuler til mig, og det bryder jeg mig ikke om. Den sparsomme fritid bliver derfor brugt hjemme i lejligheden, hvor der bliver set film af modstanderne i ligaen uafbrudt. 
Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010