2006/2007 SÆSON
Transfer ind:
Massimo Maccarone (angriber)
Angriber med landsholdserfaring, der dog ikke slog til i Middlesbrough. Derfor skifter han på fri transfer til Genoa.
Angelo Pagotto (målmand)
Er i målmandsstats bedre end Benhamou men er fysisk dårligere, men det kan vel trænes op. Skifter fra Torino på fri transfer.
Davide Chiumiento (offensiv midtbane, venstre)
Ung Schweizisk wing der skal være den endelig erstatning for Illiev. Fri transfer fra Juventus, da han var ved at være tæt af at være udlånt til Siena og Le Mans.
George Mourad (angriber)
Denne unge svensker blev indkøb som en af de første, fordi jeg var usikker på hvilke andre spillere jeg kunne få. Derfor udser jeg ham til at være en lovende spiller, der må vente en sæson eller to før han får megen spilletid. Fri transfer fra IFK Göteborg.
Joseba Garmendia (offensiv midtbanespiller, central)
Mine scouts var meget imponeret over denne unge spanske spiller, og jeg synes også han ser lovende ud. Skal nok have en sæson eller to på reserveholdet og intensiv træning. Fri transfer fra Baskonia i Spanien
Federico Piovaccari (angriber)
Endnu en ung, lovende spiller, der dog er en smule dårligere end Mourad.
Steve Marlet (Offensiv højre midtbane eller angriber)
En af de rutinerede kræfter, der er vant til topfodboldens krav. Hans omstillingsparathed skal nok gavne klubben. Var træt af at sidde på bænken i Wolfsburg og derfor kunne jeg friste ham med et fri transfer skifte.

Tchiressoua Guel (Offensiv midtbanespiller, centralt og højre)
Ebiede passede højre wing efter Rossi blev solgt. Ham her er den reelle erstatning, hentet på fri transfer i Lorient.
William Viali (central forsvarsspiller)
Efter afgangen af et par ”gamle” forsvarsspillere har jeg brug for mere rutine nede i de bagerste rækker. Derfor er denne fyr hentet ind fra Trevisio på fri transfer. Det trækker ned på købet at han efter handlen gør opmærksom på at han var ked af at forlade sin gamle klub. Men hey, så skulle han ikke have skrevet under!

Marco Cassetti (højre forsvarsspiller, wingback eller midtbanespiller)
Jeg har aldrig haft en ”ægte” wingback i Genoa endnu, men det er der rådet bod på nu. Hentet i Lecce på fri transfer.
Olivier Dacourt (defensiv midtbanespiller)
Det hidtil dyreste køb: £1.100.000 fra Roma. Hvorfor? Fordi jeg har brug for en solid erstatning for Lozano.
Lucas Rimoldi udtaler at han ikke kan lide ham, fordi det giver konkurrence. Modigt af en mand, der var udlejet hele sidste sæson og som jeg derfor har klaret mig uden hidtil. Jeg svarer ved at sige at det er mig, der bestemmer holdet. Dacourt selv er meget glad for at have skiftet.
Emeka Nwarra (angriber)
Endnu en angriber fra Enybia i Nigeria med et navn, der er svært at udtale. Ham her er udset til at skulle udvikle sig de første par sæsonner, og også hentet til klubben for £500.000 fordi Ezenwa ikke skulle føle sig ensom.

Maric er dog bekymret for konkurrencen. Det ville jeg også være hvis jeg var ham, fordi han var den ringeste angriber jeg brugte sidste sæson. Men jeg fortæller ham at det er mig der har ”leder” skrevet på træningsdragten.
Det var det! 11 spillere, en hel startopstilling for £1.600.000 overgik til Genoa 1/7 2006. Min jyske vurdering lyder det har været et godt køb.

Efter de mange indkøb gennemgår jeg førsteholdstruppen for at se hvem der skal være med helst fremme, og hvem der skal prøve lykken på reserveholdet. Rimoldi og Maric bliver sat til salg. Ikke fordi de brokkede sig. Næ, det er mere fordi de var de dårligste på deres position OG fordi de var så dumme at brokke sig og få mig til at overveje om jeg overhovedet ville have dem på holdet.
Andre transfers ind i løbet af Juli:Christiano Zanetti (defensiv midtbanespiller)
Halvvejs inde i juli måned har Zanetti ikke fundet en ny klub. En del klubber byder på ham, mig inklusive, men han vil helst blive i Italien. Derfor får jeg ham på fri tranfser og kampen om den defensive midtbaneplads er benhård.
Kim Madsen (Højre og central forsvar)
Lovende dansk forsvarsspiller for at give mere konkurrence. Pris: £250.000 fra Burghausen.
Yoldas Muhammet Hanifi (forsvarsspiller højre og central)
Nej, det er ikke Yoda, men i stedet en lovende ung forsvarsspiller for at give endnu mere pondus til det centrale forsvar. Pris: £250.000 fra Kayserispor.
Transfer ud:
John Harold LozanoSkifter til Sevilla på fri transfer selv om jeg gerne ville have beholdt ham.
Cristian Stellini Forsvarsspilleren slog ikke til, derfor går han til Mons på fri transfer
Igor ZanioloKom frem og brokkede sig over han ikke spillede. Jeg kiggede på hans stats og fandt ud af hans stats var pisse ringe. Derfor blev han sendt af sted til Olbia på fri transfer.
Salvatore Aurelio Ung angriber, der ikke stillede sig tilfreds med at være under udvikling. Utaknemmelige ungdom

. Skifter til Ternana på fri transfer
Manuel CoppolaSolgt til Mantova for £35.000.
Giuseppe GrecoEndnu en forsvarsspiller forlader os på fri transfer. Denne gang til Cesena.
Ivanoa Lanzara Ældre forsvarsspiller. Skifter til Lucchese for £4.000
Corrado GrabbiDen ringeste angriber med 10 i hovedspil og afslutninger. Derfor solgt til Gillingham for £100.000.
Giacomo DicaraEndnu en gammel forsvarsspiller. Skifter til Spal på fri transfer.
Lucas RimoldiBrokhoved nr 1 bliver solgt til Mouscron for £425.000.
Mario Marijc Brokhoved nr 2 sælges til Münster for £90.000

Målsætning for 2006/2007 sæson
Ledelsen i klubben forventer en hæderlig placering i Serie B, hvilket stemmer godt overens med mine egne forhåbninger. Det kunne selvfølgelig være fedt at rykke op igen i den kommende sæson, men jeg vil meget hellere spille holdet sammen. Der er ingen grund til at rykke op i Serie A, hvis man ikke er klar til at spille på så højt niveau og derfor rykker ned igen.