5. august
Coppa Italia, 1. kvalifikationsrundeSambenedettese (Serie C 2/B) – Genoa (Serie A)
1: 13,00 X: 3,50 2: 1,13
Optakt:Drengene er ikke spillet sammen endnu, men jeg regner alligevel med at klare mig ganske udmærket.
Sambenedettese – Genoa
0 – 2
0-1 Massimo Maccarone (47 sekunder!)
0-2 Massimo Maccarone (25)
Kommentar:Maccarone spillede en fed kamp efter at have været en gigantisk skuffelse i sidste sæson – han var flere gange i anden halvleg ved at score sit tredje mål. Også Wilhelmsson og Fabiano spillede godt. Men fysikken svigtede her tidligt på sæsonen. Det kan kun blive bedre.
12. august
Coppa Italia, 2. kvalifikationsrundeGenoa – Perugia (Serie C 1/B)
1: 1,57 X: 3,50 2: 5,00
Optakt: Et hold, der er en smule bedre end det sidste, men sejren bør ikke være I fare.
Genoa – Perugia
4 – 0
1-0 Paul Verbeek (33 sekunder!)
2-0 Massimo Maccarone (15)
3-0 Ricardo Vaz Te (78)
4-0 Tchiressoua Guel (84)
Kommentar: Fantastisk kamp. Midtbanen med Zanetti og Guel kører som den skal, Gravgaard er stærk i forsvaret og oppe foran viser Maccarone at han ikke skal afskrives endnu.
19. august
Coppa Italia, 3. kvalifikationsrundeGenoa – Parma
1: 2,63 X: 3,00 2: 2,50
Optakt: Danskermøde! Gravgaard i Genoas forsvar overfor Christian Poulsen på Parmas midtbane! Jeg må finde mig i at være undertippet på hjemmebane mod et andet Serie A hold. Men det er okay for mig, det er en god optakt til den kommende sæson.
Genoa – Parma
1 - 1
1-0 Paul Verbeek (straffe 65)
1-1 Daniele Paponi (67)
Parma vinder 5-3 på straffespark
Kommentar:Er selvfølgelig en smule ærgerlig over at ryge ud, men det gode jeg tager med fra kampen er at drengene sagtens kunne klare at stå overfor en Serie A modstander. Det meste af kampen har vi overtaget. Vi kunne også have vundet straffesparkene, men jeg kun min 3. målmand til at starte i kampen på grund af skader, og de spillere på holdet, der var gode til straffespark, var de yngste spillere på holdet.
Men nu kan jeg koncentrere mig 100 % om Serie A og det er okay.
21. augustSERIE A ODDS OFFENTLIGGJORT!Juventus -> 2,50
Milan -> 2,75
Inter -> 3,50
Roma -> 15,00
Lazio -> 26,00
Parma -> 34,00
Genoa -> 81,00
Okay, det ser ud til at storklubberne fra Milano og så de forsvarende mestre fra Torino kommer til at kæmpe det store slag i toppen af ligaen.
Mine odds er måske ikke fantastisk gode, men jeg vil lige minde om at odds på at Danmark vandt EM i 1992 – inden turneringen startede – var på 8.000!

25. august 2007
Serie A, 1. spillerundeJa, så starter Serie A – i dag skal jeg spille den første af 38 kampe, og målet er 40 point og dermed overlevelse. Jeg kan ikke stille i stærkeste opstilling mod topholdet fordi Ezenwa er skadet og fordi de to målmænd, der er udset til at kæmpe om pladsen i målet – Pagotto og Benhamou – begge ikke er helt klar efter deres skader. I deres fraværd ryger Muñoz ind i målet ligesom i de tre pokalkampe
Genoa – Inter
0 – 0
MOM: Franck Matingou
Et ganske godt resultat af mine gutter. De spiller på udebane mod en af mesterskabsfavoritt
erne og er i stand til at fighte sig til et godt resultat. 1 point, mangler kun 39 nu!
9. september
Serie A, 2. spillerundeLecce – Genoa
1 – 1
1-0 Alex Pinardi (45)
1-1 Francesco Roupolo (89)
Puha, det lignede et nederlag det meste af tiden, men på en eller anden mærkelig måde lykkedes det for gutterne at fighte sig tilbage i kampen.
16. september 2007
Serie A, 3. spillerundeGenoa – Palermo
0 – 2
0-1 Emilliano Bonazzoli (21)
0-2 Emilliano Bonazzoli (34)
Møgkamp! To personlige fejl i forsvaret ødelægger vores muligheder for at vinde kampen fuldstændigt. Jeg skælder meget ud og håber specielt forsvaret tager sig sammen nu.
19. september
Serie A, 4. spilledagGenoa – Lazio
0 – 1
0-1 Papadopoulos (3)
Døduretfærdigt! Jeg dominerer kampen, men modstanderne scorer på et frispark i starten af kampen.
23. september
Serie A, 5. spilledagGenoa – Livorno
3 – 0
1-0 Tchiressoua Guel (19)
2-0 Massimo Maccarone (44)
3-0 Massimo Maccarone (59, straffe)
Fantastisk kamp! Jeg vidst at vi var nødt til at vinde den her for ikke helt at miste troen på vores eget spil og synke helt ned i bunden.
30. september
Serie A, 6. spilledagJuventus – Genoa
0 – 1
0-1 Francesco Ruopolo (39)
Ufatteligt flot! Den gamle dame fik et puf så hun væltede omkuld og de rød-blå drengene fra Genoa rejste hjem med en fantastisk sejr over de forsvarende mestre efter en mandefight.