Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
25 Nov 2024, 10:26
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23459
1 Bruger, 1095 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
scarlett07071
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Brand, smadrede biler osv..
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
13
Forfatter
Emne: Brand, smadrede biler osv.. (Læst 34515 gange)
NiielsenxD
Førsteholdsspiller
Sv: Brand, smadrede biler osv..
«
Svar #120:
16 Feb 2008, 10:23 »
det er latterligt det som sker for tiden
- manchester
united
-
forever i'll be a
red devil
.
DeBuur
Manager
«
Svar #121:
16 Feb 2008, 11:00 »
De afbrændinger der skete i nat er en direkte konsekvens af problematikken muhammedtegningerne ihvert fald er det den årsag de unge 2. generations invandre giver til medierne.
YNWA
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #122:
16 Feb 2008, 11:43 »
Hehe, læser lige, at en person mener, at urolighederne i Frankrig, slet ikke kan sammenlignes med det vi oplever i Danmark, fordi de Danske uroligheder slet ikke sker i så stort et omfang som det var tilfældet i Frankrig. Den holder altså ikke vand, Frankrig er et langt større land end Danmark, og der er derfor flere demonstranter. Det der sker i Danmark i disse dage, foregår i et mindre målestok end urolighederne i Frankrig, fordi Danmark er mindre land med færre indbyggere end Frankrig.
Frankrig har i mange år behandlet invandrere som skidt, det fik de konsekvenserne af at føle for et par år siden. Danmark er de seneste 10 år også begyndt i højere og højere grad at behandle invandrere som skidt, og det føler vi nu også konsekvenserne af.
Der var en der på et tidspunkt i debaten ikke mente, at fordi yttringsfriheden var altafgørende for vedkommende, så skulle de Arabiske lande ikke komme og sætte deres religion højere end vores yttringsfrihed. Vend den om, de står på den anden side og siger nøjagtig det samme, bare med omvendt fortegn. Hvem har ret? Svaret er ikke så ligetil som man skulle tro.
Og så blev der nævnt noget om, at bare fordi det var et fåtal af JP's læsere der var Muslimer, så var det helt i orden at pisse på deres grænser og følelser. Det er netop det som DeBuur er inde på (og nu håber og tror jeg da ikke på at jeg lægger ord i hans mund), med at minoriteterne i landet bliver mere og mere undertrykte.
Hvad mediernes billede af især Muslimer angår, så kan jeg da lige fortælle, at min gamle mormor, som aldrig i sine dage har mødt en Muslim, er ganske overbevist om, at "de" kun er ude på at overtage landet, og tvinge os til at leve efter "deres" regler. Hvor har hun fået et så latterligt fordrejet billede fra? det kan kun stamme et sted fra, medierne...
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #123:
16 Feb 2008, 13:37 »
Citat af: DNE 16 Feb 2008, 11:43
Der var en der på et tidspunkt i debaten ikke mente, at fordi yttringsfriheden var altafgørende for vedkommende, så skulle de Arabiske lande ikke komme og sætte deres religion højere end vores yttringsfrihed. Vend den om, de står på den anden side og siger nøjagtig det samme, bare med omvendt fortegn. Hvem har ret? Svaret er ikke så ligetil som man skulle tro.
Sikkert mig du mener.
Jo, selvfølgelig skal de Arabiske lande sætte deres religion højere end vores ytringsfrihed... i de arabiske lande vel at mærke, hvilket de også gør. Her kan vi så sætte ytringsfriheden før religion, hvilket vi også gør.
Hvis sistuationen foregik med omvendt fortegn, så var minoriteten af folk med ikke muslimsk baggrund jo på gaderne i de arabiske lande for at demonstrere mod at religion vægtes højere end ytringsfrihed.
Og så blev der nævnt noget om, at bare fordi det var et fåtal af JP's læsere der var Muslimer, så var det helt i orden at pisse på deres grænser og følelser. Det er netop det som DeBuur er inde på (og nu håber og tror jeg da ikke på at jeg lægger ord i hans mund), med at minoriteterne i landet bliver mere og mere undertrykte.
Uj, mig igen.
Jeg vil ikke forholde mig til om minoriteterne bliver mere og mere undertrykt i landet, andet end der sikkert er stor forskel fra landsdel til landsdel.
Men nu lever vi squ i et demokratisk land hvor vi alle er vant til at det er flertallet der bestemmer. Hver gang der er valg, eller afstemning i folketinget, er der en mindre gruppe, lige fra 49 % af befolkningen, til næsten ingen mennesker, der vil føle at der er lavet en forkert beslutning eller truffet et forkert valg. Hver gang flertallet vælger det ene, er der jo egentlig gået imod mindretallets overbevisning, og det bygger vores samfund på.
Så jeg synes det er helt ok at lave en kritisk artikel om Muhammed, der så åbenbart pisser på en minoritet. Lige så vel som det er helt i orden at lave en kritisk artikel om Brøndby IF, der pisser på dem, eller en kritisk artikel om landmænd der pisser på dem. Med kritisk journalistik er man altid i farezonen for at ramme en befolkningsgruppe, minoritet eller ej.
->
Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske
<-
Citat af: Hallas 22 Feb 2008, 23:28
Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #124:
16 Feb 2008, 13:40 »
Men slutteligt, så bliver vi aldrig enige, for dem der mener religionen bør sættes over ytringsfriheden og dermed demokratiet, har 100 % ret, ud fra den måde de ser verden på. Og dem der mener det omvendte har også 100 % ret ud fra den måde de ser verden på.
->
<-
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #125:
16 Feb 2008, 13:59 »
Citat af: majvang 16 Feb 2008, 13:40
Men slutteligt, så bliver vi aldrig enige, for dem der mener religionen bør sættes over ytringsfriheden og dermed demokratiet, har 100 % ret, ud fra den måde de ser verden på. Og dem der mener det omvendte har også 100 % ret ud fra den måde de ser verden på.
Ser det er noget vi kan blive enige om, det er nemlig disse kulturforskelle, vi er nødt til at acceptere, og respektere, verden er ikke sort hvid, der er et hav af nuancer imellem, og ja, det er umuligt at stille alle tilfreds, og ja, i vort demokratiske samfund er det flertallet der bestemmer, og sådan skal det også være. Men selvom det er flertallet der bestemmer, er det ikke ensbetydende med, at minoritetsgrupperne ikke skal høres, og slet ikke skal have noget at have sagt, det er nemlig den form for undertrykkelse der avler frustrationer og i sidste ende terrorister, og det bør vi for alt i verden undgå.
majvang
Ynglingespiller
«
Svar #126:
16 Feb 2008, 14:10 »
Citat af: DNE 16 Feb 2008, 13:59
Ser det er noget vi kan blive enige om, det er nemlig disse kulturforskelle, vi er nødt til at acceptere, og respektere, verden er ikke sort hvid, der er et hav af nuancer imellem, og ja, det er umuligt at stille alle tilfreds, og ja, i vort demokratiske samfund er det flertallet der bestemmer, og sådan skal det også være. Men selvom det er flertallet der bestemmer, er det ikke ensbetydende med, at minoritetsgrupperne ikke skal høres, og slet ikke skal have noget at have sagt, det er nemlig den form for undertrykkelse der avler frustrationer og i sidste ende terrorister, og det bør vi for alt i verden undgå.
Se der er vi endnu engang enige. Mindretallet og minoriteter skal i den grad høres, da de jo er en del af den diversitet der gør vores samfund så dejligt spændende. Ville bare ønske man kunne nøjes med at gøre det med det skrevne og talte ord.
->
<-
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #127:
16 Feb 2008, 14:21 »
Citat af: majvang 16 Feb 2008, 14:10
Se der er vi endnu engang enige. Mindretallet og minoriteter skal i den grad høres, da de jo er en del af den diversitet der gør vores samfund så dejligt spændende. Ville bare ønske man kunne nøjes med at gøre det med det skrevne og talte ord.
Igen er vi enige, men det er netop det demonstrationerne i disse dage går ud på (og nu sorterer vi lige alt Muhammed balladen fra, selvom den selvfølgelig også har medført demonstrationer, og egentlig også kan relateres til at grupper ikke føler sig hørt), demonstranterne føler sig ikke hørt, og er altså derfor gået på gaden. Og når folk går på gaden, om det så er unge invandrere, unge fra ungdomshuset, eller midaldrene folkeskolelærere, så er der altid nogen (ikke engang nødvendigvis nogen der kender sagen der demonstreres for), der ser det som en oplagt mulighed for at lave ballade/hærværk, og derfor får det oprindelige budskab til at drukne, og nærmest gør det umuligt for politikerne at imødekomme de oprindelige budskaber, da det i så fald bare vil blive tolket som en belønning af hærværket, og ikke som en følge af de oprindelige demonstranters ret til at demonstrere for en sag.
PS. er det kun i min ende, af FmF kører ekstremt langsomt lige for tiden?
DeBuur
Manager
«
Svar #128:
16 Feb 2008, 14:40 »
Hehe, læser lige, at en person mener, at urolighederne i Frankrig, slet ikke kan sammenlignes med det vi oplever i Danmark, fordi de Danske uroligheder slet ikke sker i så stort et omfang som det var tilfældet i Frankrig. Den holder altså ikke vand, Frankrig er et langt større land end Danmark, og der er derfor flere demonstranter. Det der sker i Danmark i disse dage, foregår i et mindre målestok end urolighederne i Frankrig, fordi Danmark er mindre land med færre indbyggere end Frankrig.
Frankrig har i mange år behandlet invandrere som skidt, det fik de konsekvenserne af at føle for et par år siden. Danmark er de seneste 10 år også begyndt i højere og højere grad at behandle invandrere som skidt, og det føler vi nu også konsekvenserne af.
Hvad mediernes billede af især Muslimer angår, så kan jeg da lige fortælle, at min gamle mormor, som aldrig i sine dage har mødt en Muslim, er ganske overbevist om, at "de" kun er ude på at overtage landet, og tvinge os til at leve efter "deres" regler. Hvor har hun fået et så latterligt fordrejet billede fra? det kan kun stamme et sted fra, medierne...
Bravo lige mine ord
at opføre sig anstændigt overfor hinanden betyder ikke at vi skal leve efter muslimernes regler og det betyder ikke vi skal acceptere alle muslimers handlinger.... de der i disse dage brænder biler af begår noget kriminelt og skal straffes efter landets regler.
YNWA
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #129:
16 Feb 2008, 14:48 »
Jeg synes folk misforstår og misbruger den så omtalte ytringsfrihed.
Ja! Vi har ret til at bringe de latterlige tegninger. Og ja, for os danskere betyder de intet. Kun spas.
Ja! Det der sker rundt i landet, er forfærdeligt.
Men, for fanden. Fordi man har ret til at ytre sig, er sgu ikke det samme som at man har pligt til det! Selvom jeg har ret til at gå hen til en rocker og fortælle ham, at hans veste er grim, og hans Harley ligner en lille knallert gør jeg det sgu ikke. For jeg VED hvad der sker. Jeg får et par på kassen, og den kunne jeg have foruden, hvis jeg bare havde holdt min kæft.
Men kom, lad og da nu begynde at ytre os om tyskere, amerikanere, franskmænd, asiater, budister, jøder. Vi har jo ret til det. Og det skal vel og mærke være der hvor vi VED at de bliver ophidset. Og nogle her mener jo, at så SKAL vi gøre det.
Jeg bliver sgu sur når folk mener man SKAL ytre sig, fordi man har retten til det. Går der noget i stykker inden i jer, fordi det måske er bedre nogle gange at bruge sin fornuft og tænke sig lidt om?
Cykelblog
lyksus
Gæst
«
Svar #130:
16 Feb 2008, 15:09 »
Citat af: mini90 15 Feb 2008, 08:55
Vi har vist alle hørt om de mange Udlæninge der har været i gange rundt i det danske land i løbet af denne uge, og ville sådan set hører jer andres meninger om dette emne.
- Personligt har jeg næsten altid haft det på den måde at det før eller siden ville ske. Nu har de forskellige grupper så valgt at gå sammen, og ødelægge diverse byer. Jeg bliver ramt af en utrolig vrede når jeg slår op på text-tv. fjernsynet eller internettet og ser/læser at de ødelægger landet på den måde..
Og at en politiker så går ud og siger at de skal have et hus ligesom ungdomshuset, kan jeg kun grine af. De bliver altså belønnet med at lave al den herværk??
Synes godt nok det er ved at være langt ude ..
Jeg giver dig helt ret, når man ikke kan opføre sig ordentligt så må man ud. De skal selvfølgelig ikke belønnes, det burde være lige omvendt, at når de laver sådan noget pis - så skulle deres mulighed for at få et ungdomshus blive
meget
mindre, det er fandme skuffende at man brænder biler og containere. Men når man synes at man skal spille sej, og få respekt på den latterlige måde - så skulle der være to muligheder: Enten kunne de få en 'one-way ticket' tilbage til deres hjemland, ellers så kunne de få lov til at betalte kontant tilbage på hvad de har smadret...
Jeg har
ingen
sympati med dem!
Forresten håber jeg ikke at nogen skriver at er racistisk over for dem, fordi vi kan jo hurtigt blive enige om at de
alle
er af anden etnisk herkomst...
Red love
Gæst
«
Svar #131:
16 Feb 2008, 23:34 »
Citat af: Spezialized 16 Feb 2008, 14:48
Jeg synes folk misforstår og misbruger den så omtalte ytringsfrihed.
Men kom, lad og da nu begynde at ytre os om tyskere, amerikanere, franskmænd, asiater, budister, jøder. Vi har jo ret til det. Og det skal vel og mærke være der hvor vi VED at de bliver ophidset. Og nogle her mener jo, at så SKAL vi gøre
Tyskerne er alle sammen nazier, og ellers er deres forældre i hvertfald.
Amerikanerne lever i deres eget indelukkede univers, og har ikke forbindelse med resten af verden.
Enhver franskmand er arrogant, og kan ikke snakke engelsk.
Asiaterne formår ikke at tænke selv, og er intet andet end robotter, og får derfor aldrig ægte livsindhold.
Budister er tykke ligesom den fed ladende gud det tilbeder.
Jøder har så travlt med at få dem selv til at virke undertrykte, at de aldrig opdager at ingen andre gider beskæftige sig med dem..
Ytringsfrihed er intet værd hvis ikke du må benytte dig af den.. Derudover er tegningerne bestemt ikke latterlige, men ganske rammende i forhold til den verden vi befinder os i..
El Kun
Landsholdsspiller
«
Svar #132:
16 Feb 2008, 23:47 »
Jeg har ikke lige diskuteret med her, men jeg kaster lige en bombe, eller noget.
Først og fremmest, så mener jeg ikke de unges frustrationer skal ses i lyset af de genoptrykte Muhammedtegninger. Jeg kender mange muslimer, som giver lige så lidt for Islam, som vi giver for kristendommen. Så vel vil mange af de unge der laver ballade nu, være ligeglad med tengningerne. De vil bare af med deres frustration. Den virkelige kerne i denne sag er udvisningerne efterfølgende. det kan godt være at de unge der laver ballade ikke er lige så radikaliseret som dem der planlagde at dræbe Kurt Westergaard, selvom der dog er noget galt, men de føler det er en af deres folk som bliver bliver behandlet dårligt. Når en udlænding kan blive udvist uden NOGEN SOM HELST FORM FOR RETTERGANG, må det give en form for følelse af second hand citizen hos indvandere.
Indvanderne skal ikke kun ses som bøller, men langt hen ad vejen som ofre. Den anden grund til deres ballade er manglende tilbud fra kommunen, og så laver de altså ballade, om man vil det ller ej!
andersfa123
Gæst
«
Svar #133:
16 Feb 2008, 23:50 »
Citat af: El Kun 16 Feb 2008, 23:47
Jeg har ikke lige diskuteret med her, men jeg kaster lige en bombe, eller noget.
Først og fremmest, så mener jeg ikke de unges frustrationer skal ses i lyset af de genoptrykte Muhammedtegninger. Jeg kender mange muslimer, som giver lige så lidt for Islam, som vi giver for kristendommen. Så vel vil mange af de unge der laver ballade nu, være ligeglad med tengningerne. De vil bare af med deres frustration. Den virkelige kerne i denne sag er udvisningerne efterfølgende. det kan godt være at de unge der laver ballade ikke er lige så radikaliseret som dem der planlagde at dræbe Kurt Westergaard, selvom der dog er noget galt, men de føler det er en af deres folk som bliver bliver behandlet dårligt. Når en udlænding kan blive udvist uden NOGEN SOM HELST FORM FOR RETTERGANG, må det give en form for følelse af second hand citizen hos indvandere.
Indvanderne skal ikke kun ses som bøller, men langt hen ad vejen som ofre. Den anden grund til deres ballade er manglende tilbud fra kommunen, og så laver de altså ballade, om man vil det ller ej!
Jeg giver dig fuldstændig ret !
Masse delen af dem der laver ballade er ikke altid indvandrere .. Det er bare fordi nogle af os tror det, der er meget få af dem der gør det men nu er det overdrevet.
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #134:
16 Feb 2008, 23:50 »
Citat af: Red love 16 Feb 2008, 23:34
Ytringsfrihed er intet værd hvis ikke du
må
benytte dig af den..
Netop det ord kan jeg godt lide. Du
må
gerne, men er det så det samme som at vi
skal
bruge den. Jeg synes bare nogle gange man skal slå tænkeren til.
Cykelblog
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
13
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »