home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  1 Bruger, 937 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Brand, smadrede biler osv..
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Brand, smadrede biler osv..  (Læst 34496 gange)
majvang
Ynglingespiller

Sv: Brand, smadrede biler osv..
« Svar #90: 15 Feb 2008, 22:35 »

Man hvordan vil du skille fårene fra bukkene uden at give nogen en forkert behandling?

Præcis. Vil du smide Emin ud for at stjæle en pose Haribo, og Karl Gustafson ud for at have lavet en massakre med 18 døde? Det holder bare ikke at smide alle folk ud der bryder loven.
Det er simpelthen så udemokratisk og dumt!

Kan på ingen måde se hvor majvang vil hen med alt hendes snak om Steffen Jensen og Mohammed?
Kan ikke se at det har noget med denne her debat at gøre rigtigt - ihvertfald ikke inden du skrev dit indlæg.
Syntes i hvertfald det er vigtigt at pointere at det ikke kun er Mohammed-tegninger der udløser de her ting - men også en social marginalisering i mange forskellige henseender...

Forstår ikke hvorfor vi har sådan en ejer-fornemmelse over Danmark? - der er i hvertfald ikke nogen af os der har været med til at forme Danmark som det er i dag. Er der glad for at jeg ikke bliver smidt ud - væk fra mine venner, bolig etc. - hvis jeg begår handlinger, som loven ikke er helt nede med, men det vil jeg da heller ikke ønske sker for andre folk! Slet ikke for en så ringe forbrydelse som at brænde en container af!!

Og som jeg har skrevet tidligere, så er jeg også stærk modstander af at straffe med udvisning.

At den ballade der sker rundt omkring i danmark sikkert udspringer af flere forskellige ting, er vi vel alle enige om, men jeg forholder mig hovedsageligt til Muhammed delen af det.

Ejerfornemmelser, well, ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, men jeg er i hvert fald sygt glad for Danmark, til trods for landets mange problemer.
Flyttede jeg eksempelvis til Finland, Østrig eller Holland, blot for at nævne nogle lande, ville min tro være forbudt! Det er da en god grund til at værne og elske sit land
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 22:36 af majvang » Logged

-> Min LANGE blog om Real Oviedo og livet i det spanske <-

Det kan ikke understreges nok, hvor god denne blog er.

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #91: 15 Feb 2008, 22:40 »

Kan på ingen måde se hvor majvang vil hen med alt hendes snak om Steffen Jensen og Mohammed?
Kan ikke se at det har noget med denne her debat at gøre rigtigt - ihvertfald ikke inden du skrev dit indlæg.
Syntes i hvertfald det er vigtigt at pointere at det ikke kun er Mohammed-tegninger der udløser de her ting - men også en social marginalisering i mange forskellige henseender...

Forstår ikke hvorfor vi har sådan en ejer-fornemmelse over Danmark? - der er i hvertfald ikke nogen af os der har været med til at forme Danmark som det er i dag. Er der glad for at jeg ikke bliver smidt ud - væk fra mine venner, bolig etc. - hvis jeg begår handlinger, som loven ikke er helt nede med, men det vil jeg da heller ikke ønske sker for andre folk! Slet ikke for en så ringe forbrydelse som at brænde en container af!!
Det ville nok være at overreagere at smide nogle ud for at brænde en container, men ihvertfald ærgerligt at de ikke selv kommer til at betal efor alle de ødelæggelser de laver. Men de der begynder at kaste med brosten, overfald m.m. ser jeg intet problem i at smide ud.

Jeg tror skam heller ikke det er Muhammed-tegningerne der udløser det meste af det her. Selvfølgelig har det ikke fået dem til at falde til ro, men optøjerne begyndte før tegningernes gentryk. En del af problemet er social marginalisering, men de er heller ikke selv med til at bryde den. Det er jo ikke optøjer som disse, der skaber et bedre indtryk af indvandrere. Den del der kommer ud i disse problemer gør heller ikke meget selv for at blive integeret(lille generalisering), tit møder de lidt modstand  og beslutter så at vende tilbage til det trygge i ghettoen, hvor de keder sig og ender i krimineller miljøer. Det er sandt at indvandrere står for en noget større del af kriminaliteten end hvad antallet "berrettiger" til, men det er fordi at de ikke integrerer sig/bliver integeret og dermed havner i socialt belastede miljøer, som er det der fører til allerflest kriminelle.

It's gonna be legendary

majvang
Ynglingespiller

« Svar #92: 15 Feb 2008, 22:48 »

Hvis en handling som at smide brosten, for en mand med et andet statsborgerskab end dansk, medfører udvisning, må det betyde at den også skal takseres tilsvarende hårdt over for en person med dansk stasborgerskab, vel 5-8 år eller noget i den stil. Ellers lever vi pludselig i et samfund med differencieret lovgivning og diskriminerende strafferammer!!!
Jeg ønsker på ingen måde at leve i en stat der diskriminerer på den måde, for hvor går grænsen så?

Men ellers så synes jeg det er fantastisk at debatten er kommet igang igen og at det denne gang ser ud til at den hovedsageligt bliver ført med det skrevne og talte ord, indtil videre he he.

Og så håber jeg at folk engang imellem sætter sig ud over sin egen relegion, uanset hvilken det måtte være, og blot respekterer sine medmennesker for de mennesker de nu engang er Smiley

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #93: 15 Feb 2008, 22:54 »

Hvis en handling som at smide brosten, for en mand med et andet statsborgerskab end dansk, medfører udvisning, må det betyde at den også skal takseres tilsvarende hårdt over for en person med dansk stasborgerskab, vel 5-8 år eller noget i den stil. Ellers lever vi pludselig i et samfund med differencieret lovgivning og diskriminerende strafferammer!!!
Jeg ønsker på ingen måde at leve i en stat der diskriminerer på den måde, for hvor går grænsen så?

Men ellers så synes jeg det er fantastisk at debatten er kommet igang igen og at det denne gang ser ud til at den hovedsageligt bliver ført med det skrevne og talte ord, indtil videre he he.

Og så håber jeg at folk engang imellem sætter sig ud over sin egen relegion, uanset hvilken det måtte være, og blot respekterer sine medmennesker for de mennesker de nu engang er Smiley

Jeg synes også sagtens at det kunne straffes hårdere. Dem fra ungdomshuset var da virkeligt heldige at de ikke fik en slået ijhel, med ad at kaste brostesten efter politiet. Bare et kast, der havde ramt en civil eller en politimand rent i hovedet kunne være gået fuldstændig galt. Det kan næsten være at der skal ske et dødsald, før at de forstår hvor sindsygt farligt det er. Og så er straffen jo ikke længere bare vold. Det er mord.

It's gonna be legendary

majvang
Ynglingespiller

« Svar #94: 15 Feb 2008, 22:57 »

He he, så drejer vi lige et andet sted hen.

Men her er vi egentlig ret enige, for jeg synes bestemt også at de slap alt alt for let.

Det mest latterlige var nok, at folk der havde stået og tyret brosten efter politiet, bagefter klagede over at politiet havd været for hårdhændet!!!

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #95: 15 Feb 2008, 23:06 »

He he, så drejer vi lige et andet sted hen.

Men her er vi egentlig ret enige, for jeg synes bestemt også at de slap alt alt for let.

Det mest latterlige var nok, at folk der havde stået og tyret brosten efter politiet, bagefter klagede over at politiet havd været for hårdhændet!!!

Eksemplett var bare for at understrege at jeg ikke synes" lidt kasten med brosten" er en lille ting, men er da enig i hvad du skriver.
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 23:09 af kerzhakov » Logged

It's gonna be legendary

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #96: 15 Feb 2008, 23:10 »

Nu ved jeg ikke hvorfor Muhammed krisen blandes ind i debatten, men når vi nu er ved emnet, så kan jeg da lige redegøre for min mening i den sag også. Ja, jeg går stærkt ind for ytringsfrihed, men jeg går også ind for at respektere andre mennesker og deres grænser (for det er mere det det handler om, end religion), jeg har ikke noget behov for at krænke andre mennesker, bare fordi jeg må. Det at lade være med at krænke et helt folkefærd, betyder ikke, at man efterlever deres religion, det betyder bare, at man respektere disse mennesker og deres grænse. At trykke Muhammed tegningerne i første omgang var mangel på respekt, at de nu er blevet genoptrykt og udgivet i så godt som hver eneste Danske avis, er direkte at skide på folk og deres grænser, og i øvrigt ganske unødvendigt.

Folk bliver også gerne ved med at snakke om, at de da er ligeglade hvis Muslimer tegner Dronningen eller sådan noget... Ja selvfølgelig er de da det, der skal helt andre ting til at krænke Danskere, Rudi Frederiksen var et godt eksempel på hvad der kan krænke Danskere, et andet eksempel er, når vi bliver ramt på tegnedrengen på den ene eller anden måde, det er også virkelig noget der kan få Danskerne på barrikaderne. Vi har også grænser, og hvis en af de generelle virkelig bliver brudt, så er jeg ganske sikker på, at vi også gik på gaden og demonstrerede.

Hvad urolighederne angår, så kan min mening om den sag læses i mine indlæg på de første sider i tråden, den har ikke ændret sig siden  Wink

Khushal
Gæst

« Svar #97: 15 Feb 2008, 23:47 »

@kerzhakov

du putter endnu engang ord i min mund...

Det eneste jeg skrev der, hvor du mener at jeg skriver at jeg er ekspert og alt muligt andet, var at jeg sætter tvivl op om hans ekspertise da mange indenfor religionen er uenige i hans observationer...

Ja jeg har været i landet før og efter krigen MEN jeg har aldrig sagt at jeg vidste hvordan hele landets situation var... Desuden har jeg heller aldrig sagt at det var fordi at jeg har været i landet før at jeg har så stor en ekspertise eller nogen form for ekspertise indenfor det område, det er endnu engang bare noget du påstår! og jeg vil meget gerne ha at du finder et sted hvor jeg DIREKTE skriver dette at jeg er meget klogere end jer alle fordi det har jeg aldrig sagt!....

samtidig så fordi at jeg afviser S. J betyder ikke at jeg ved bedre selv... det betyder at jeg er uenig i hans synspunkter...

Og nu siger du noget med Islam i praksis.... uddyb venligst hvordan Islam i praksis er ifølge dig...

DeBuur
Manager

« Svar #98: 16 Feb 2008, 00:33 »

ytringsfriheden er ukrænkelig..... men det det betyder ikke at vi bare har lov at trampe på andre folks følelser ... hvad gør det os til andet end psykopater ?

Kun de døde oplever enden på krigen....... også når der er tale om endnu en religion krig !

Det der sker i disse dage er et symptom på et sygt samfund - de eksperter der tror på enkle løsninger gør bare problemet værre - de seneste par år har der været optøjer i Paris - afbrænding af biler m.m nu er det nået til Danmark.... dette paradis som er et af verdens rigeste lande oplever i disse år en større glidning mellem rig og fattig - liberalismen og ligegyldigheden overfor hinanden fører kun til ruin - solidaritet ses kun når husejerne sidder og græder snot over en stigende rente og udsigt til at Audi en skal om konverteres til en KIA !

Verdens rigeste land har nu heller ikke råd til at være storsindet og lade mangfoldighed være en positiv værdi - alt skal strømlines og forenkles - tidligere havde vi plads til et alternativ samfund som Christiania - nu skal alt reguleres med love og indgreb..... hvor er vores danske mod blevet af ?

YNWA

-KNM-
Manager

« Svar #99: 16 Feb 2008, 00:44 »

Nu kender jeg ikke din definition på en psykopat, men jeg kan ikke se hvordan vi skulle være psykopater grundet genoptrykningen af muhammedtegninger. Og så bør vi holde tegningerne ude af denne tråd. De har intet med hinanden at gøre med det vi ser rundt om i Danmark nu.

Og optøjerne her kan heller ikke sammenlignes med dem i Paris. Forholdene i Paris var meget mere ekstreme, hvor man så ca 2000 påsatte bilbrande hver aften.

Og din slutning vedrørende liberalismen er da på ingen måde gennemargumenteret. Og så mangler jeg lidt nogle tal på at "alt skal reguleres med love og indgreb"?

DeBuur
Manager

« Svar #100: 16 Feb 2008, 00:59 »

hmmmm jeg er ikke enig i at tegningerne ikke har noget med afbrændingerne at gøre - og jeg vil absolut ikke lade være med at nævne disse i denne tråd - der er vel ytringsfrihed også her på freaks  Wink

Prøv at hør hvad det borgerlige DK kommer med af løsninger hver gang der sker et eller andet kriminelt her i DK.... nye skrappe love og regler.... tv overvågning m.m

Min holdning til de midler der anvendes i kbh og Århus m.m er afsky - det er klart uacceptabelt - men det er en historisk kendsgerning at undertrykte vil blive udadreagerende hvis de føler sig marginaliseret m.m og her er det netop at tegningerne kommer ind.... som endnu et tegn på at "de" ikke har respekt for netop minoritetens" værdier.

YNWA

majvang
Ynglingespiller

« Svar #101: 16 Feb 2008, 01:10 »

som endnu et tegn på at "de" ikke har respekt for netop minoritetens" værdier.

Hvad mener du med det?

-KNM-
Manager

« Svar #102: 16 Feb 2008, 01:19 »

Det var skam heller ikke som crew, at jeg "Befaler" at holde det ude.

Men hovedårsagen til balladen skal nok nærmere findes i visitationszonerne og den skærpede narkokamp i kbh. For tiden kæmper en gruppe indvandrere om narkomarkedet og det skulle angiveligt være i forbindelse med en visitation af en af disse, at de første kampe udbrød.
Tegningerne er først noget, der er blevet bragt ind i "debatten" senere.

Mht love og regler? Det tæller ikke som argumenter at komme med personlige betragtninger uden et grundlag for disse.

Og så vil jeg mene at det er decideret usagligt at kalde muslimer i DK for undertrykte. Alle statistikker viser at det går bedre og bedre med integrationen i Danmark. Så alle love og reglerne må vel have en effekt.

bla jvf figur 3.2 på http://www.nyidanmark.dk/bibliotek/statistik/tal_og_fakta/2007/tal_og_fakta_november2007/html/chapter03.htm

majvang
Ynglingespiller

« Svar #103: 16 Feb 2008, 01:35 »

Jeg kan bare ikke forstå at dette emne omkring respekt hele tiden bliver bragt på banen.

"Vi skal respektere minoriteterne"

Fair nok, her er lige et par minoritetsgrupper mere, og nogle ting fra deres religion jeg synes vi så også bør respektere:

Sikhisme:
Tobak og alkohol er forbudt

Hinduisme:
Det er forbudt at spise både okse- og kalvekød

Jehovas Vidner:De afviser blodtransfusion med henvisning til bibelsteder, der omtaler blodet som sjælens sæde.
Det er strengt forbudt at onanere

Mormoner:
Sex er forbudt før ægteskab

Hvis folk seriøst mener at vi skal respektere andre religioner ved at følge deres forskellige forbud, om så det er et forbud mod at vise billeder af Muhammed eller at dyrke sex med sin kæreste før ægteskab, så tror jeg meget hurtigt at livet bliver kedeligt.

RiotAct
Ynglingespiller

« Svar #104: 16 Feb 2008, 01:36 »

Til -KNM- ...
For det første vil jeg give dig ret i at visitationszonerne er en del en del af årsagen blandet med politiets behandling af de unge, og samfundets marginalisering. Ved ikke hvad du tænker på med hensyn til en konkret visitation, men der går historier om en ældre arabisk mand skulle være blevet svinet og slået i Korsgade dagen inden balladen på Nørrebro begyndte - kan være det er det du tænker på...
Men tegningerne har da på ingen måde lagt en dæmper på det.

Til gengæld er jeg ikke enig i dit andet standpunkt. Vil vælge at kalde denne gruppe indvandrere og ikke muslimer. Men denne gruppe møder  så mange barrierer og forhindringer både i det sociale foreningsliv i Danmark, men specielt erhvervsmæssigt.
Danmark er fuldstændig gennemsyret af islamofobi og frygt for 'de fremmede'. Dette ses både i love og i mediernes behandling af indvandrere.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010