En ny opdate er klar fra Skotland
Lørdag d.5 Aug. Så er det tid til kamp i ligaen igen. Det er Motherwell der kommer på besøg. Vi skal forsøg at rejse os efter den noget uheldige start vi fik på sæson sidste weekend. Med andre ord skal vi vinde i dag for at vi skal sættes os selv for langt tilbage inden sæson rigtig kommer i gang. GAME ON
Hearts - Motherwell
4 - 1
1-0 MÅL Vincent Pèricard (4)
2-0 MÅL Michael Chopra (12)
3-0 MÅL Christoffer Karlsson (32)
3-1 MÅL Jim Hamilton (45)
4-1 MÅL Matt Jansen (49)
Kampens spiller: Jonatan Berg (Hearts)
Sådan så kom vi i gang. En rigtig fin sejer og ikke mindst meget vigtig sejer. Vi kom hurtigt foran og der fra sad vi på kampen. Vi lukker heldigvis kampen igen efter de kommer på 3-1 hurtigt også var der ikke mere i den kamp. Og dejligt at se mine angriber fik scoret. Nu skal vipbare forsætte også må vi se hvor langt det rækker.
Torsdag d.10 Aug. Så står den første internationale kamp for døren. Vi har taget den lange vej til Kroatien for at spille i mod NK Inter. Regner strækt med at vi får et fint udgangs punkt til retur kampen så vi kan afgøre sagen i Skotland. GAME ON
NK Inter - Hearts
2 - 0
1-0 MÅL Tomislav Maric (38)
2-0 MÅL Dalibor Jukic (53)
Kampens spiller: Alen Dado (NK Inter)
Ja det var nok det værste resultat vi kunne tage hjem med. Der var bare ikke godt nok. Vi brænder alt for meget og vi må nok vinke farvel til UEFA Cuppen inden den er begyndt. Der mangler stadig en kamp men der skal scores på de chancer vi får ellers er det selv sagt slut. Jeg forstår heller ikke hvordan deres målmand ikke bliver kampens spiller. Han tog alt hvad vi smed på ham. Nå men tilbage til Skotland og en ny kamp.
Søndag d.13 Aug. Sæsons første stor opgør mod de forsvarende mester Celtic skal spilles. Kampen er meget vigtig for begge hold da de kun har 3 point efter 2 kampe. Det bliver en meget svær kamp ude men vi har vundet over Celtic før dog ikke på Celtic Park men vi har også kun forsøgt en gang før. Vi skal rejse os igen efter midt uge kampen hvor vi ikke fik scoret et mål og vi brændte mange chancer og vi kan ikke regen med lige så mange i den her kamp. Vi skal score når vi får chancen i dag. GAME ON
Celtic - Hearts
1 - 1
1-0 MÅL Craig Beattie (38)
1-1 MÅL Bruno Aguiar (70)
(Straffe)1-1 Rødtkort: Gary Caldwell (70) (Celtic)Kampens spiller: Bruno Aguiar (Hearts)
Tilfreds? Både ja og nej. Inden kampen ville jeg godt have været tilfreds med 1 point. Og det kan godt ske at Celtic havde flest skud på mål men de havde ikke to fri løber. Den ene gang kom vi af sted med to mand alene mod mål men den formår vi alligevel at brænde. Heldigvis får vi scoret på straffe og reder det ene point. Kan tilføjde at vi spillede rigtig skidt i første halvleg men det blev noget bedre i anden halvleg. Der skete ikke mere efter vi fik udlignet.
Lørdag d.19 Aug. Ude kamp mod rækkens nr3 Inverness CT. Inverness har fået en god start på sæson med 7 point i 3 kampe. Jeg skal bruge alle pointe i dag og det regner jeg også med jeg får. Men det bliver ikke nemt. Inverness så god defensivt og giver ikke mange chancer væk. Så optakten må lyde på at vi skal score på hvores chancer hvilket vi har haft lidt problemer med har i starten. Håber ikke det bliver et problem i dag. GAME ON
Inverness CT - Hearts
0 - 2
0-1 MÅL Christian Keller
(Straffe 4)0-2 MÅL Julien Brellier (50)
0-1 Rødtkort: Grant Munro (40) (Inverness)Kampens spiller: Ibrahim Tall (Hearts)
Jo vi vinder men vi spiller ikke så godt som jeg godt kunne tænke mig. Eller mine angriber spiller ikke så godt. For chancer får vi nok af men vi får dem bare ikke banket ind. Vi får da også lidt hjælp da dommeren viser Munro ud efter 4 min dog ganske korrekt da han var sidste mand. Så en fortjent sejre da Inverness ikke rigtig kunne byde med noget.
Torsdag d.24 Aug. Der er lodtrækning til 3. Runde i den lille pokal turningen den såkaldte CIS Cup. Vi trækker Falkrik hjemme på Tynecastle så der er gode muligheder for at komme videre. Kampen skal spilles Onsdag d.20 September.
Samme dag venter retur kampen mod NK Inter i UEFA Cuppen. Vi er bagud med 0-2 fra den første kamp. Så der er ikke så meget at komme efter. Vi skal vinde med plus 3 mål eller 4 mål. Alt efter hvor mange mål NK Inter måtte få lavet. GAME On
Hearts - NK Inter
3 - 2
Samlet 3 - 4
1-0 MÅL Vincent Pèricard (36)
2-0 MÅL Øyvind Hoås (41)
3-0 MÅL Vincent Pèricard (45)
3-1 MÅL Hrvoje Kovac (74)
3-2 MÅL Josip Barisic (90)
Kampens spiller: Vincent Pèricard (Hearts)
Ja så må vi vinke farvel til UEFA Cuppen. En stor skuffeles må jeg sige. Vi smider det nok væk i den første kamp. Men det undskylder ikke at vi smider en sikker 3-0 føring overstyr i dag. Det eneste jeg kan glæde mig over i denne kamp er at mine angriber fik scoret. Så kan det være at vi kan få et godt ryk op i den hjemlige liga da vi nu ikke skal koncenter os om Europa mere.
Søndag d.27 Aug. Hjemmebane kamp mod ny op rykkede Hamilton. Der kan ikke være nogen tvivl om at vi skal vinde i dag. Hamilton har kun fået 1 point i de første 4 kampe men de står godt defensiv. Så vi skal være tålmodige og for alt i verden ikke komme bagud. Men hvis vi spiller ligesom de første 74 min imod NK Inter så bliver der heller ingen problemer med at vinde i dag. GAME ON
Hearts - Hamilton
2 - 2
1-0 MÅL Bruno Aguiar (23)
1-1 MÅL Ian Harty (27)
1-2 MÅL Ian Harty (49)
2-2 MÅL Michael Chopra
(Straffe 93)Kampens spiller: Ian Harty (Hamilton)
Ja det samme problem som det har været i for mange kampe allerede. Vi kan ikke score på vores chancer. Så score de lige to hurtige inden pausen. Det ser længe udtil at vi ikke skal have point ud af kampen da dommeren for barmer sig over os og dommer straffe dybt inde i overtiden. Men det var fortjent vi fik point ud af det. Det er bare slet ikke godt nok hvis man ville være emd helt fremme i toppen som er planen. Vi skal blive bedre oppe foran.
Torsdag d.31 Aug. Det er den sidste dag transfer vinduet har åbent. Der blev handlet lige til det sidste. Først var Anders Due tæt på et skifte men vi havde ikke penge på det tidspunkt så han tog til Grækenland. Så fik vi solgt Bruno Aguair til PAOK for 9 mio. Ind fik vi købt det norske talent Trond Olsen. En meget spændene venster wing som jeg ser frem til kan hjælpe os frem til flere chancer og mål.
Fredag d.1 Sep. Ligaen offentliggøre August måneds kåringer.
August måneds spiller i Bank Of Skotland Premier League: Andrew Considine (Aberdeen)
August måneds unge spiller i Bank Of Skotland Premier League: James McEveley (Rangers)
August måneds manager i Bank Of Skotland Premier League: Alex McLeish (Rangers)Samme dag kan klubben offentlig gøre et overskud for August måned på
4,26 mio og et samlet overskud på
16,47 mio. Sådan ser stilligen i ligaen ud efter 5 spillede kampe og Rangers er ved at stikke lidt af efter en super start for dem. Men de skal nu nok blive hentet