Så kommer næste opdatering fra Hearts og der er gået en måned siden sidst.
Søndag d.31 Juli. Dagen efter den fine start på sæson kan Hearts med stor glæde meddele at klubben har forlænget kontrakten med målmands talentet Craig Gordon til år 2010.. Til Mr. Westergaard`s store tilfredsstillelse.
Tirsdag d2. Aug. Klubben kan offentliggøre et mindre underskud efter min første måned som manager i Hearts på 1,77 mio kr. klubben har også en gæld som skal betales tilbage. Det drejer sig om små 300 mio kr. som er betalt færdig en gang i år 2034..
Lørdag d.6 Aug. Hjalmar skriver under på en ny kontakt der vare til år 2010..
Så venter sæson første store prøve. Hearts tager til det Ibrox for at møde Rangers. En kamp hvor Rangers tager favorit værdigheden. Westergaard har udtalt at Hearts ville gå efter alle 3p i dag efter den fine start mod kilmarnock. Det bliver dog en noget svære modstander i dag men vi ville gøre alt for at vinde.
Efter en noget rodet første halvleg uden de større chancer står den 0-1 til Hearts efter et mål scoret af Steven Pressley fra 11m pletten. Anden halvleg var omen endnu mere kedelig end første halvleg igen ingen store chancer føre ind i det 86.min hvor en langbold bliver smidt lige op i mellem mine to midterforsvarsspill
er og Dado Prso kommer alene igennem til Gordon men Gordon reder i stor stil og straks går det den anden vej og ca 30 sek efter Rangers store chance står det 2-0 til Hearts mål scoret af Rudi Skacel. Så alt i alt en fortjent sejre da vi udnyttede vores chancer i modsætning til rangers og en fin start er lige med et blevet til en rigtig god start på min første sæson i Hearts.
Kampens spiller blev Martin Petras.
Fredag d.12 Aug. Der er lodtrækning til den lille pokal turnering den så kaldte CIS Cup. Hearts har heldet på sin side da de trækker Forfar og Hearts har hjemme bane fordel.. Forfar spiller til dagligt i Bell`s anden division hvor de pt. Ligger nr5. Westergaard udtaler at han er fint tilfreds med lodtrækningen og alt andet ind en videre deltagelse i CIS Cuppen ville være noget nær en fiasko.
Lørdag d.13 Aug. Jeg får at vide at søndagens kamp mod Falkrik er blevet flyttet til onsdag d.31 Aug. Pågårund af spiller der skal passe deres landskamps interesser. En lille streg i regningen må jeg sige men så skulle der være fine muligheder for at være helt klar til næste uges kamp ude mod Dundee Utd.
Og på samme dag må jeg overlade 1. Pladsen til Celtic da jeg ikke spiller i denne runde. Men mangler jo en kamp med 3p i den kamp kan jeg tage dukse pladsen tilbage.
Tirsdag d.16 Aug. Hearts kan meddele at man har solgt højre back Robbie Nielson til Southampton for 1mio kr. Thomas begrunder salget af Nielson med at der skal nogen penge i kassen og man ville nok se en spiller heller to mere forlade klubben inden transfer vinduet lukker. Men Thomas kan også afsløre at der nok ville blive købt en spiller men ville ikke komme ind på mere lige nu.
Lørdag d.20 Aug. Så er der kamp igen efter en ufrivillige kamp pause på 14 dage er vi nu klar til at spille ude mod Dundee Utd. I spisen for Dundee Utd er Craig Brewster og han har kun været der i en måned så det er to så kaldte rookie managers som gør deres hold klar til dagens kamp på Tannadice Park. Med Hearts som favorit til at tage alle 3p.
Da der er spillet små 10 min. Af kampen og en fri Jankauskas bliver fældet i det kriminelle felt og straffe til Hearts og som det ikke var nok får Dundee Utd. Smidt David McCraken ud da han var sidste mand. Steven Pressley er sikkerheden selv fra pletten og 0-1 Hearts. Det bliver 0-2 til Hearts da et flot indlæg fra Højre side finder frem til Jankauskas som sikkert header bolden i mål. Indlægget blev lavet af Mirsad Beslija.
I anden Halvleg sker der ikke rigtig noget.. Lidt skuffende slutter det med en 0-2 sejre til Hearts. Skuffende fordi vi ikke får scoret mere med tanke på at vi er 11 mod 10 i ca 80 min. Men 3 nye point kom på tavlen og kan jo glæde mig over at vi ikke har lukket mål ind i de 3 kampe vi har spillet i ligaen. Kampens spiller: Rudi Skacel.
Tirsdag d.23 Aug. Hearts kan meddele at endnu en spiller har valgt at forlade klubben denne gang er der snak om den unge højre wing Saulius Mikoliunas. Mikoliunas skifter til Cagliari for 6 mio kr. Grunden til det skiftet er at Mikoliunas ikke ville for længe en kontrakt med Hearts som stod til at udløbe til sommer 2006. Thomas kan samtidigt fortælle at Hearts nu ville lede efter en afstamning for Mikoliunas på højre wing pladsen.
Senere samme dag skal Hearts prøve at leve op til favorit værdigheden i CIS Cup hvor Forfar Athletic kommer på besøg på Tynecastle Stadium.
Spillet flyder ikke så godt i første halvleg og der står 0-0 ved pausen det gode er at vi sidder på spillet og at vi ikke har tilladt Forfar et skud på mål i første halvleg.
Der sker ikke meget i anden halvleg lige indtil det 70. Min hvor et frispark bliver smidt ind i panden på Bednar som scoret efter et mindre drop af Forfar målmanden Dubourdeau. 2 min efter den første scoring falden den anden scoring i kampen. Et nyt indlæg fra venstre side lavet af Conroy finder frem til Nerijus Barasa pande og sikkert 2-0. Samme Barasa banker et flot lang skud i kassen til 3-0, 10 min før tid som også bliver slut resultatet af kampen og Hearts er sikker videre. Kampens Spiller bliver Nerilus Barasa. Er ikke helt tilfreds med kampen og at vi skal bruge 70 min på score. Men en sejre er en sejre og vi er videre i CIS Cuppen. Og igen kan jeg glæde mig over at nullet blev holdt.
Torsdag d.25 Aug. Lodtrækning til 3. Runde i CIS Cuppen. Hearts får endnu engang hjemmebanefordel og denne gang kommer Dundee på besøg. Så der er gode muligheder for at komme videre til 4 runde i den lille pokal turneringen i Skotland.
Lørdag d.27 Aug. Hearts præsenter en ny spiller/træner. Det drejer som om den gamle Arsenal stjerne Paul Merson som er blev 37 år. Thomas håber at Merson kan gå ind på holdet og give ud af sin rutine og er udset som backup for Mirsad Beslija.
Søndag d.28 Aug. Hjemmebane kamp mod Livingston. En kamp som der skal vindes vi ville kalde os selv et tophold. Vi er da også favoritter til at vinde i dag men bold er jo som bekendt rund og alt kan ske i fodbold men jeg forventer 3p sikre point.
En meget skuffende første halvleg. Vi formår ikke rigtig at få gang i spillet på noget tidspunkt og kan ikke finde nøglen til Livingston`s forsvar. Så prøver at banke noget selvtillid ind i spillerne i pausen. Efter 63 min sker det der ikke måske. Martin Scott banker en løs bold ind i netmaskerne bag en sagesløs Gordon og 0-1 til Livingston. Resten af kampen formår vi ikke at skabe nogen store chancer og vi taber meget skuffende 0-1ingen ting ville hænge sammen i dag. Så vi lider sæson første nederlag også endda på hjemmebane. Kampens spiller blev Roddy MacKenzie Livingstons målmand.
Vi må bare op på hesten igen og næste kamp venter om 3 dage hjemme mod Falkrik som er den udsatte kamp.
Mandag d.29 Aug. Hearts forstærker igen den bagerste kæde. Denne gang er det Kevin McNaughton som skifter for 2,75mio kr. og McNaughton kommer fra Aberdeen og kan spille både højre og venstre back. Thomas udtaler at han er meget tilfreds med købet af McNaughton som er en alsidig spiller i forsvaret og med et stort talent skal McNaughton nok nå langt i top fodbold. Thomas har der med sikret sig endnu et stort skotsk talent til forsvaret.
Onsdag d31. Aug. Den udsatte kamp mod Falkrik skal spilles. Dejligt med en kamp så tidligt efter vores dårlige kamp i weekenden mod Livingston. Så nu skal spillerne bevise hvad de er lavet af og rejse sig og slå Falkrik og sikre 3p til Hearts. Første halvleg slutter 2-0 til Hearts. Rudi Skacel score et rigtig flot mål direkte på frispark efter 18 min, uden chance for Allan Ferguson i Falkrik målet. 7 min senere i kampen får Hearts tilkendt et straffespark som midterforsvar Steven Pressley score sikkert på.
Anden halvleg har ikke meget at berette om. Falkrik får Craig McPherson ud i det 57. Min og det afgøre kampen. Og meget passene kan Skacel score det sidste mål i dommerens overtid efter et indlæg fra Merson som Jankauskas forlænger til Skacel som bare skal sætte foden til bolden og 3-0 som også bliver kampens resultat. Kampens spiller blev Rudi Skacel.
Tirsdag d.1 Sep. August måned er slut. Morten Pedersen bliver valgt som måneds spiller. Han optræder til dagligt for Celtic. Craig Beattie får tildelt August måneds unge spiller og også han optræder til dagligt for Celtic. Måneds manager blev Gordon Strachan. Han er manager for Celtic. Ikke meget at komme efter der.
Her er lige et SS af ligaen. Er godt tilfreds med starten selv om der var et dumt nederlag men sådan er det jo.
Bestyrelsen kan offentliggøre at Hearts er kommet ud af August måned med et over skud på 1,03 mio kr.
Opdatering følger om en måneds tid..
I er meget velkommen til at komme med ris/ros. Ville godt høre jeres mening om min Blog da dette er min første Blog.