Opdatering fra Skotland
Søndag d.5 Marts. Ude kamp i ligaen. Turen går til Hibernian som ligger nr8. En sejre er på krævet hvis skal være med om anden pladsen helt til sidst. Men vi har ikke gode minder mod netop Hibernian vi har kun fået 1 point ud af 6 mulig. Men engang skal jo være den første. GAME ON
Hibernian - Hearts
1 - 1
0-1 MÅL Christian Keller (50)
1-1 MÅL Ruslan Baltiev (56)
Kampens spiller: Christian Keller (Hearts)
Ikke vores bedste kamp. Så jeg er tilfreds med det ene point om det kunne blive til. Hiberian spillede rigtig godt og havde nok fortjent at vinde kampen. Ved ikke hvad der sker når vi møder Hiberian så går vi helt i stå og kan ikke få spillet til at køre. Men så er det jo fint nok at kunne få point når det ikke køre. Men vi kan da glæde os over at Keller vi scoret sit første mål for Hearts.
Onsdag d.8 Marts. Hjemmebane kamp mod Livingston. Holdet som gav os vores første hjemmebane nederlag i sæson. De slog os ud af CIS Cuppen. Men vi slog dem sidst gang vi mødtes. 0-2 vandt vi ude. Igen skal vi bruge 3 point for ikke at sætte til i forhold til Rangers. Men kan godt være bange for det bliver mere ind svært mod Livingston. Vi skal også prøve at rejse os spille messigt efter 1-1 kampen i lørdags. GAME ON
Hearts - Livingston
2 - 0
1-0 MÅL Rudi Skacel (13)
2-0 MÅL Øyvind Hoås (69)
Kampens spiller: Øyvind Hoås
En meget sikker sejre. Livingston havde slet ikke noget at byde på. Vi kommer også meget hurtigt foran hvilket jeg tror er meget vigtig da Livingston så ikke bare kan stå defensivt men er nød til at komme lidt frem. En dejlig sejre også ellers bare videre til næste kamp.En dag på kontoret er vel over stået.
Søndag d.13 Marts. Top holdet Celtic kommer forbi. En kamp jeg skal vinde hvis jeg ville have den mindste chance for at blive mestre. Men vi slog da Celtic sidst de var på besøg på Tynecastle. Men ingen tvivl om at det bliver svært at vinde i dag og alle mand skal spille op til deres bedste også skal vi huske at score når chancen tilbyder sig. Gjorde vi ikke sidst. GAME ON
Hearts - Celtic
4 - 2
1-0 MÅL Øyvind Hoås (3)
2-0 MÅL Øyvind Hoås (19)
3-0 MÅL Shaun Maloney
(selvmål) (22)4-0 MÅL Christian Keller (45)
4-1 MÅL Dusan Djuric (60)
4-2 MÅL Ross Wallace (83)
Kampens spiller: Christian Keller (Hearts)
Sådan. Klasse. Den første halvleg vi levere er ren super klasse. Vi spiller Celtic af banen og det er fyldt fortjent at vi kan gå til pausen med 4-0. Det var det bedste jeg har set i min tid i Hearts. Dog kommer Celtic langt bedre med i kampen i anden halvleg og får da også reducert to gange. Sidste kamp tabte vi 3-2 ude og den gang brændte vi for meget. Man kan roligt sige at rollerne er vendt om i denne kamp. Bare at vi spillede helt suværent i første halvleg. Klasse. Dog kom der lidt malurt i bæret da Craig Gordon måtte forlade banen med en ankel skade og er ude i godt en måned.
Lørdag d.18 Marts. Vi skal prøve at følge op på vores pragt præstation mod Celtic sidste weekend. Og det skal ske på East End Park hvor Dunfermline har hjemmebane. Dunfermline som ligger nr10 i ligaen skal simpelhent bare ned med nakken. Her skal der 3 point med hjem alt andet er bare ikke godt nok. GAME ON
Dunfermline - Hearts
4 - 4
1-0 MÅL Derek Young (7)
1-1 MÅL Roman Bednar (18)
2-1 MÅL Rui Almeida Monteiro
(straffe 22)2-2 MÅL Roman Bednar (31)
3-2 MÅL Mark Burchill (44)
3-3 MÅL Roman Bednar (52)
4-3 MÅL Rui Almeida Monteiro (75)
4-4 MÅL Ludek Straceny
(straffe 90)Kampens spiller: Roman Bednar (Hearts)
En urtolig kamp. Det siger 4-4 jo næsten i sig selv. Men nej hvor var det ringe. Især den bagerste kæde. Dårlig opdækning, tåbeligt straffe. Nej det var ikke godt nok i dag. Vi kan så være glade for at Dunfermline var lige så dårlige i deres bagerste kæde. Men set over sæson har der bare været for mange af de her kampe hvor vi sætter point til mod hold som vi skal slå. Men til sidst må jeg sige at jeg selvfølgelig er glad for det ene point vi får kæmpet med hjem i dag.
Søndag d.19 Marts. CIS Cup finale mellem Aberdeen og Celtic. Kampen spilles på Hampden Park.
Aberdeen - Celtic
1 - 3
En sikker sejre til Celtic på 3-1 og de vinder sæsons første trofæ.
Søndag d.26 Marts. Så skal vi møde Aberdeen hjemme. Det var dem der slog os ud af Tennent`s Scottish Cup efter straffespark. Så der er ravance i luften op til dagns kamp. Vi skal vinde for om lørdagen vandt både Rangers og Celtic og vi skulle jo meget gerne hænge med de to hold. Vi har heldigvis et godt tag i Aberdeen i ligaen. Plus man kan håbe på de er nede over at de tabte CIS Cup finalen sidste søndag. GAME ON
Hearts - Aberdeen
2 - 0
1-0 MÅL Rudi Skacel (50)
2-0 MÅL Mikkel Tyghesen (86)
Kampens spiller: Mikkel Tyghesen (Hearts)
Ja kampen lignede meget det sidste opgør mod Aberdeen i cuppen. Vi har alt spillet alle chancer. Så får vi scoret. Så trækker vi os tilbage ligesom sidst og lever kun på kontra. Hvorfor ved jeg ikke. Med ni minuter igen får de scoret og jeg tænker TYPISK men heldigvis var der offside. Endlig kan vi ånde lettet op da Tyghesen score til 2-0 med fire minuter igen. Dejligt og vigtig med 3 point i dag.
Fredag d.31 Marts. Hearts tilbyder mig en ny kontrak frem til år 2008 og med en løn på 95,000 kr om måned. Det er selvfølgelig blevet acceptert.
Lørdag d.1 April. Ligaen offentliggøre Marts måneds kåringer.
Marts måneds spiller i Bank Of Skotland Premier League: Craig Beattie (Celtic)
Marts måneds unge spiller i Bank Of Skotland Premier League: Chris Maguire (Aberdeen)
Marts måneds manager i Bank Of Skotland Premier League: Jimmy Calderwood (Aberdeen)Samme dag skal vi spille ude mod Motherwell. Motherwell som ligger i den tunge halvdel af ligaen skal besjeres. Det bliver ikke nogen nem kamp i dag da Motherwell stadig har en chance for at komme med i top 6i ligaen. Det er en chance som de ville kæmpe for mens vi skal kæmpe for at holde trit med de to top hold Celtic og Rangers. GAME ON
Motherwell - Hearts
1 - 4
0-1 MÅL Christophe Berra (8)
1-1 MÅL Jim Hamilton (14)
1-2 MÅL Rudi Skacel (17)
1-3 MÅL Michal Pospisil (84)
1-4 MÅL Christoffer Karlsson (86)
Kampen spiller: Christophe Berra (Hearts)
Serner samme dag kan klubben offentlig gøre et overskud på
2,94 mio. Så det sammelt underskud lyder på nu kun små
6,34 mio. Det går i den rigtige retning.
Da ligaen snart bliver delt i to halvdele en top 6 og en bund 6 er der meget på spil for de hold omkring placeringen nr6. Jo ikke helt lige gyldigt hvor man havner. Noget sjover at få besøg af Celtic og Rangers ind at få besøg af Inverness eller Dunfermline. Man kan nok aflæse det i billet indtægter ville jeg mene.
Men ihvertfald et SS af ligaen: