Så er næste opdate klar. En begivenhedsrig måned.
Onsdag d.4 Jan. Udebane kamp mod Aberdeen som ligger nr5. Med en sejre kan jeg sætte dem helt af og skulle vi tabe så ville vi lukke dem en i kampen om 3. Pladsen. Det ser jeg ikke grund til at det skulle ske for vi har spillet godt mod de hold som ligger omkring os. Så vi skulle meget gerne tage alle 3 point med hjem fra Pittodrie Stadium. GAME ON
Aberdeen - Hearts
1 - 3
0-1 MÅL Mirsad Beslija (7)
1-1 MÅL Jamie Smith (28)
1-2 MÅL Rudi Skacel (47)
1-3 MÅL Roman Bednar (71)
Rødt kort: Ferne Snoyl (30)Kampens spiller: Rudi Skacel (Hearts)
Det var en meget lige kamp indtil det 30. Min da Ferne Snoyl fik sidst andet gule kort og et tidligt bad og efter den udvisning var der kun et hold på banen. Nemlig Hearts. Vi kunne ikke udnytte den ekstra plads vi fik meget bedre ind vi gjorde. Vi spille meget bredt og fik Aberdeen spillerne til at løbe rundt efter bolden så noget nær en perfekt løsning på hvordan man spiller med en mand ekstra. Tror så også at det vi får scoret lige efter pausen har stor betydning for kampen da de er nød til at komme lidt frem hvis de ville have point det udnyttede vi rigtig godt. Kampen gav i øvrigt debut til Christoffer Karlsson som kom på banen i det 63 min og gjorde det fint.
Fredag d.6 Jan. Jeg kan med glæde fortælle at det er lykkes at hentet en ny angriber til klubben. Der er tale om det norske fyr tårn Øyvind Hoås. Da vi kommer frem til mange indlæg er jeg helt sikker på at han kan få headet en masse mål ind. For med sin højde er der gode muligheder for at det sker.
Lørdag d.7 Jan. Så er der igen pokal fodbold på programmet. Denne gang den store pokal turnering. Skal spille ude mod Patrick Thistle som til dagligt spiller i 2. Division som de føre. Alt andet lige skal vi vinde i dag i en kamp hvor Hoås får debut fra start. Så jeg forventer kun en sejre i dag. Håber at kan vinde denne pokal. Det ville være stort. GAME ON
Patrick Thistle - Hearts
0 - 4
0-1 MÅL Takis Fyssas (straffe) (5)
0-2 MÅL Bruno Aguiar (16)
0-3 MÅL Øyvind Hoås (21)
0-4 MÅL Marc Kalenga (Selvmål) (82)
Rødt kort: Sandy Hodde (4)Kampens spiller: Christoffer Karlsson (Hearts)
Ja kampen udviklede sig til en trænings kamp efter bare 4 minutter da de får en mand vist ud efter en nød bremse. Vi sad på den kamp fra start til slut. Så der er ikke så meget at sige om den kamp andet ind at Hoås fik debut og at han fik scoret.
Søndag d.8 Jan. Der har været lod trækning til 4. Runde i Tennent`s Scottish Cup og hold som vi skal møde er Clyde. Kampen skal spilles Lørdag d.4 Februar på Tynecastle Stadium. Er helt fint tilfreds med denne lodtrækning. Skal møde et hold som ligger nr3 i 1. Division så igen en kamp der skal vindes.
Tirsdag d.10 Jan. Hearts kan meddele at klubben har lånt Julien Brellier til Fiorentina for resten af sæson. Fiorentina betaler Hearts 10 mio nu og her og kan så købe Brellier for 2,75 mio hvis de ønsker det.
Lørdag d.14 Jan. Så er det tid til at skal spille liga kamp igen. Vi får besøg af Motherwell som ligger nr8. Sidste gang vi mødte Motherwell tabte vi 3-1 ude. Det skal vi lige have lavet lidt om på. Men en svær kamp venter ikke mindst fordi vi har svært ved at spille mod hold som ligger i bunden. Dog skal vi vinde når vi spiller på Tynecastle. GAME ON
Hearts - Motherwell
4 - 0
1-0 MÅL Øyvind Hoås (2)
2-0 MÅL Steven Pressley (straffe) (4)
3-0 MÅL Roman Bednar (30)
4-0 MÅL Øyvind Hoås (58)
Kampens spiller: Øyvind Hoås (Hearts)
Vi får en fantastisk start på kampen og føre 2-0 efter kun 4 min. Den start kommer Motherwell sig aldrig over. Vi sider totalt på kampen og vi lader ikke Motherwell få mange chancer. De får dog et bare store til sidst men ikke noget Steve Banks ikke kun klare. Banks var kommet på banen i pausen for et træt Gordon som have slået sig i en duel så tager ingen chancer med Gordon. Hoås viser at han ved hvor målet står han får scoret to mål. Begge med hovedet. Ser rigtig godt ud med ham. Håber han forsætter den form han har vidst i hans to første kampe.
Søndag d.15. Jan. Hearts kan meddele at klubben har købt Bruno Aguiar med omgående virkning. Aguiar har være lån ud til Hearts indtil nu hvor han altså skifter fra FBK Kaunas for 2 mio kr. Aguiar som har spillet fast på den centrale midtbane ser jeg som et vigtig køb og et billigt et også. Så håber han kan forsætte den form han har spillet i de seneste par måneder.
Torsdag d.19 Jan. Hearts har igen været ude at bruge penge på en spiller. Denne gang har klubben lagt 1mio på bordet for det svenske midtbane talent Patrick Ståhl. Ståhl som er 19 år er udset til at kæmpe med Aguiar om den offensive plads på midtbanen men det første halv år skal han lige falde til. Forventer store ting fra Ståhl`s side.
Lørdag d.21 Jan. En svær ude bane kamp venter på Tulloch Caledonian Stadium. Det er nr5 Inverness CT som har hjemmebane der. Vi har fået en god start på det nye år med 3 sejre i 3 kampe med en målscore på 11-1. Dog er en af kampene en pokal kamp men alligevel en god start. Håber vi kan forsætte det her og det er der gode muligheder for hvis man kigger på den første kamp mod Inverness CT som vi vandt 4-1 hjemme. Det går vi efter igen. GAME ON
Inverness CT - Hearts
2 - 5
0-1 MÅL Tom Parratt (selvmål) (4)
1-1 MÅL Dennis Wyness (8)
1-2 MÅL Bruno Aguiar (36)
1-3 MÅL Hjalmar (56)
1-4 MÅL Roman Bednar (58)
2-4 MÅL Craig Dargo (73)
2-5 MÅL Steven Pressley
(straffe) (84)
Kampens spiller: Roman Bednar (Hearts)
Vi spiller rigtig rigtig godt lige fortiden. Inverness presser godt efter de får udlignet og har et rigtig godt forsøg som Gordon redder fornemt og i stedet kommer vi foran efter klump spille foran mål. Så er jeg stærkt tilfreds med at vi formår at lykke kampen på ca 2 min da vi går fra 1-2 til 1-4 og det lukker selvsagt kampen. Det er vi blevet bedre til. For bare for to måneder siden havde vi ikke lukket sådan en kamp her og havde nok tabt den i værste fald så dejligt at vi er rykket forbi det.
Tirsdag d.24 Jan. Hearts kan meddele at West-Ham har købt højre wing Mirsad Beslija for 15 mio. Jeg har været meget tilfreds med det spil Beslija har spillet for mig i min tid her i Hearts men klubbens økonomi taget i betrækning var det et slag som var nødvendigt. En afløser meldes på vej til Hearts men mere kan jeg ikke sige lige nu.
Torsdag d.26 Jan. Den rutinerede forsvarsspiller Steven Pressley skifter fra Hearts til top holdet Celtic for 2,5 mio. Han har styret forsvaret for mig med hård og fast hånd men håber at Kenneth eller Diamond kan tager over i fælles skab. Valgte at sælge Pressley nu da han er blevet 32 år og jeg ville gerne tjene lidt på ham.
Senere samme dag skriver Hearts under med den franske angriber Vincent Pèricard som kommer på en fri transfer til sommer. Helt bestemt d.1 Juli 2006. En spændene angriber som passer godt ind på holdet.
Fredag d. 27 Jan. Hearts har fundet afløserne for Mirsad Beslija. Det er den tidligere Viborg spiller Christian Keller som skifter fra italienske Lazio for 17 mio. Det er en tung arv Keller skal løfte efter Beslija men det tror jeg bestemt også han kan. Han har det der skal til for at slå igennem her i Skotland.
Lørdag d.28 Jan. Hearts har skrevet kontrakt med danske Nikola Saric som kun er 15 år. Der er ingen tvivl om at det her er en fremtids investering jeg har lavet her. Saric skal spille på ungdomsholdet de første par år også håber jeg han er ved at være klar til at gå ind omkring førsteholdet. Saric kommer fra Herfølge.
Senere samme dag skal vi spille mod Kilmarnock hjemme på Tynecastle. Kilmarnock ligger nr9 i ligaen så ingen tvivl om at vi skal vinde i dag. Tror jeg også vi gør. Vi spiller helt utroligt godt lige for tiden. Men det skal blive spændene at se om de seneste dages slag og køb af spiller vil få nogen betydning for kampen. Håber det ikke og tror det ikke. GAME ON
Hearts - Kilmarnock
0 - 0
0-0 Christian Keller brænder straffespark (18)Kampens spiller: Dirk Schoofs (Kilmarnock)
Meget skuffende at vi må nøjes med 1 point i dag. Vi spillede dem ud af bane især i første halvleg og brænder straffe. Så kan man vel ikke forventet at vinde. Kilmarnock kommer langt bedre med i anden halvleg og de er tæt på at tage alle 3 point med hjem, men det skete heldigvis ikke. Måske de par udskiftninger har haft lidt betydning alligevel.
Sidst på dagen kan Hearts meddele at det er lykkes at købe Konstantinos Samaras på fri transfer. Samaras kommer fra Anorthosis som ligger på Cypern. Samaras er også fra Cypern og skal efter alt sandsynlighed afløse Rudi Skacel som kun er på lån i Hearts. En meget spændene spiller som jeg ser frem til at få i truppen. Lige før midnat køber Wigan venster back talentet Lee Wallace for 9,5 mio.
Søndag d.30 Jan. Den tredje sidste dag hvor man kan købe spiller benytter Hearts til at købe to danske midtbane talenter. Mikkel Thygesen er hentet i FCM for 8,75 mio og Jakob Rasmussen er hentet i Fredericia for 1,8 mio. Thygesen regner jeg med kan gå ind og forstærke holdet med det samme mens Rasmussen nok lige skal bruge lidt tid inden han kan gå ind på holdet. Omkring 1 år ville jeg tro.
Tirsdag d.1 Feb. Ligaen offentliggøre Januar måneds kåringer.
Januar måneds spiller i Bank Of Skotland Premier League: Rudi Skacel (Hearts)
Januar måneds unge spiller i Bank Of Skotland Premier League: Zander Diamond (Hearts)
Januar måneds manager i Bank Of Skotland Premier League: Gordon Strachan (Celtic)Samme dag kan klubben offentlig gøre et over skud for Januar måned som lyder på
1,27 mio. Dog har klubben et under skud på bundlinjen som lyder på
5,37 mio.Til sidst et SS af stillingen i ligaen. Vi er kommet meget tæt på nr2 Rangers mens Celtic er sluppet væk i toppen.