home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Drengene fra Vestegnen!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 62 Udprint
Forfatter Emne: Drengene fra Vestegnen!  (Læst 233904 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #30: 29 Jan 2008, 08:56 »

Gil bliver hos de gule! Smiley

Super svedig blog Zone.

Det må så blive de blå-gule Wink

Tak, og tak for alle kommentarerne Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #31: 29 Jan 2008, 08:59 »

Hvornår kan vi vente det næste halvår lander?? Superblog du har gang i Zone selvom man ikke er brøndby-mand..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #32: 29 Jan 2008, 09:01 »

En gang i eftermiddag. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #33: 29 Jan 2008, 09:02 »

En gang i eftermiddag. Smiley
Super.. Thumbs Up Det ser jeg frem til Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #34: 29 Jan 2008, 13:36 »



Super blog..
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #35: 29 Jan 2008, 18:28 »

Håber der kommer en update snart ... Super blog , osse selv om jeg ikk er brøndby fan ... Håber det kommer til og gå OB bedre i den nye sæson ...
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #36: 29 Jan 2008, 18:32 »

Der mangler fire kampe af efteråret, og bagefter går jeg i krig med updaten Smiley

Tak for kommentareren begge to Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


-Benja-
Gæst
 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #37: 29 Jan 2008, 18:34 »

Lækkert med en Brøndby blog, bliver spændende og følge Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #38: 29 Jan 2008, 21:39 »


Transfer
Ind:
Dennis Cagara, Hertha Berlin. Fri transfer
Kosi Saka, HSV (bytte)
Jeffrey Altheer, Feyenoord. 2 mio
Adrian Ropotan, Dinamo Bucharest. Fri transfer
Mikkel Thygesen, FC Midtjylland. 30 mio

Ud:
Martin Spelmann, Vitesse (leje)
Samuel Holmén, HSV. 80 mio + Kosi Saka
Mika Ääritalo, Portsmouth. 31 mio
Duncan, Nice. 9 mio
Trond Andersen, Silkeborg. Fri transfer
Chris Katongo, Wigan. 7,25 mio
Pablo Herrera, Hertha Berlin. 25 mio
Mange ungdomsspillere, udlejet ell. fri transfer
Se hele salgs/udlejningslisten her

I dette transfervindue forude sæsonen 08/09 må Brøndby siges at have gjort et par fornuftige handler. Man har købt billigt ind, hvis man ser bort fra Mikkel Thygesens pris, og man har solgt for store priser.
Træner Andersen har dog ikke været helt tilfreds med Per Bjerregaard, da han overtog forhandlingerne med Mika Ääritalo og Pablo Herrera, som Brøndby træneren stadig så i klubben. Deres afløsere er dog fundet til en meget billigere pris, end den som de to blev solgt for.

Foruden Mika og Pablo er også angrebsduoen, Morten 'Duncan' Rasmussen og Chris Katongo, blevet solgt. Begge spillere har haft en noget skuffende sæson, og derfor er de sendt videre til hhv. Frankrig og England. Især 'Duncan' har været en kæmpe skuffelse, idet han kun formodede at score sølle tre mål i den forgange sæson - alle i 4-1 sejr mod Horsens i starten af sæsonen.

Som nævnt har man på Vestegnen købt billigt ind til sæsonen. 32 millioner danske kroner er, hvad de blå-gule har købt ind for og de er alle lovende navne, hvis man skal tro Brøndby træneren: "De kan alle ende i en storklub i England, Italien eller Spanien".
Specialt tilgangen af Adrian Ropotan er man glade for, idet han valgte Brøndby fremfor FCK, da han ikke ville forlænge sin kontrakt med Dinamo Bucharest.

Dennis Cagara - Danske venstreback. Er kommet hjem til sin barndomsklub, hvor han skal kæmpe med Leon Jessen om en start plads på venstreback pladsen
Kosi Saka - Congolsk fløj. Kan dække både venstre og højre side, og vil i starten være reserve. Der arbejdes på en udlejning af Kosi
Jeffry Altheer - Hollands højreback. Er kommet til Vestegnen for at kæmpe om en startplads på højreback, men kan også spille i midterforsvaret. Fik aldrig sit gennembrud i Feyenoord
Adrian Ropotan - Rumænsk midtbane. Det store rumænske talent ventes at kæmpe med Retov om en plads på den centralt midtbane
Mikkel Thygesen - Dansk midtbane. Er kommet til for at afløse Samuel Holmén, som den offensive midtbane.

Mål, mål og atter mål

At sige Brøndby ikke kom målrigt fra start ville være en løgn. De blå-gule fra Vestegnen scorede intet mindre end 36 mål i sæsonens første 11 kampe, men en stabil defensiv kun lukkede 10 mål ind, så gennemsnitligt ville Brøndby vinde med godt 3-1. De mange mål skyldes kvarteten Lukasz Cieslewicz, Mikkel Thygesen, Sergio Mota og Tobias Mikkelsen, som har stået for mange af målene samt assistene.

Sæsonen blev indledt med en kvalifikations kamp mod upåagtede Sant Juliá fra Andorra, som havde hjemmebane fordel i første kamp. Da der blev fløjtet til pause var Brøndby mere eller mindre videre, da de var foran med hele 0-4! Tpbias Mikkelsen (2), Sergio Mota og Mikkel Thygesen var mændene bag målene, og sidst nævnte brændte endda et straffe. Efter pausen scorede Adrian Ropotan to gange til slutresultat 0-6.

SAS-Ligaen blev skudt i gang på Aalborg Stadion for Brøndby, og AaBs, vedkommende. Brøndby fortsatte hvor de slap - nemlig med hårdt pres, hvilket resulterede i en pause føring på 0-2, da Kosi Saka og Martin Pedersen (selvmål) fik nettet til at blafre.
Anden halvleg blev meget mere spænende end den første, da AaB begyndte at vise deres talent på banen. Rade Prica reducerede godt 10 minutter efter pausen, men det holdte små 5 minutter, da Jean-Phillipe Peguero øgede Brøndbys føring til 1-3. Sulejman Smajic reducerede nok engang for AaB bare få minutter senere. Indskiftede Lukasz Cieslewicz lukkede og slukkede med sit første mål med godt 10 minutter tilbage af kampen.

I de efterfølgende to kampe endte det med slutresultat 2-1. Det første opgør endte dog med et nederlag til Brøndby ude mod Esbjerg, hvis sejrsmål kom i overtiden af Demba-Nyren. Viborg blev hjemme på Brøndby Stadion slået 2-1, selvom det trods lang tid før Brøndby mandskabet kom i omdrejninger.

I returkampen mod Sant Juliá blev mange normale reserve spillere taget i brug. De gjorde det rigtig godt, og besejrede Sant Juliá med 5-0. Samlet 11-0 til Brøndby.
I den hjemlige SAS-Liga fortsatte de gode resultater for Brøndby, da Randers (2-0 hjemme) og Lyngby (2-5 ude) blev slået

I den anden kvalifikationsrunde til UEFA Cuppen skulle Brøndby op imod slovakiske Zilina, som også havde hjemmebane fordel i første opgør. Det betød dog ikke noget for Brøndby, som tævede Zilina med 5-0, og dermed var Vestegnens stolthed så godt som videre til næste runde.
Inden returkampen skulle OB og oprykkerne fra Køge gæste den københavnske vestegn. Trods overtal i spil og chancer kunne OB tage hjem med en 1-2 sejr, mens Køge blev banket blå og gule i form af en 4-1 sejr, hvor gæsternes mål faldt i slutningen, hvor de var bagud 4-0 og Brøndby var begyndt at slappe af.
Ligesom i det første returopgør blev reserverne brugt til returkampen mod Zilina. Det blev dog ikke til nogen storsejr, da Simon Kjærs hovedstødsmål blev kampens eneste.

Op og ned

Efter 1-0 sejren mod Zilina, skulle man op imod SønderjyskE og Horsens inden den tredje og sidste kvalifikations runde skulle finde sted. SønderjyskE blev slået med hele 1-4 på eget græs, mens Horsens måtte tage den lange tur hjem til jylland med et 3-1 nederlag.
Så galdt det. Premier League mandskabet Blackburn skulle man op imod inden UEFA Cuppens gruppespil gik i gang. Det første opgør skulle spilles på Ewood Park. Brøndby var godt med i kampen, men med godt 20 minutter igen af kampen overtog hjemmeholdet kontrollen, hvilket de udnyttede til at sejre med 1-0 på et mål af indskiftede Matt Derbyshare.

Det skulle blive starten på en dårlig Brøndby periode, som efter nederlaget til Blackburn, skulle møde FCK i sæsonens første New Firm. Efter en lige første halvleg var hjemmeholdet langt bedre efter pausen, og de var da også foran med 2-0 godt midtvejs i anden halvleg. I overtiden lukkede og slukkede de kampen, ikke bare med et mål, men med 2 mål, så de kunne sejre med hele 4-0! Utilgiveligt.
Lidt oprejsning fik man et par dage senere, da nedrykkerne fra FC Nordsjælland blev slået ud af pokalens tredje runde med et 2-1 nederlag, selvom Farum mandskabet kæmpede bravt.

Det hjalp dog ikke noget i SAS-Ligaen, hvor FC Midtjylland kom, så, og sejrede 0-1 på Brøndby Stadion efter et mål af topscore Baba Collins efter godt ti minutters spil
Så var det tid til at revanchere sig mod Blackburn, da det engelske mandskab skulle en tur til Brøndby.
Det startede fantatisk godt for Brøndby, som efter 9 minutters spil kom foran efter smart spil af Sergio Mota, David Williams og målscore Jean-Phillipe Peguero. Sidst nævnte scorede det mål. Trods flere store chancer til begge mandskaber, som kom det næste mål med ca 7 minutter før pausen. Benni McCarthy udnyttede et flot kontraangreb til at score og sørge at The Rovers kom nærmere UEFA Cuppen. Blackburn kom også foran i kampen ved den samme McCarthy, som afgjorde kampen godt 10 minutter inde i anden halvleg.

Det europæiske eventyr er ovre for Brøndbys vedkommende, og nu havde man SAS-Ligaen at fokusere på, hvor man havde smidt mange point væk i de seneste par runder. Det blev der rettet op på i hjemmekampen mod AaB, som kunne tage hjem med et nederlag på 2-1.

Den stille oprejsning

Brøndby sluttede efteråret flot af ved at vinde 4 af de sidste 8 kampe, hvor man også tog hul på Royal League, hvor man stillede op med mange spillere fra 2. holdet. Desuden gav man debut til en talentfuld 16-årige angriber fra holdets U18 mandskab.

I SAS-Ligaen lagde man ud med at slå Morten Wieghorsts Viborg mandskab med 1-3 i det jyske, efter en spænende afslutning, hvor en reducering til 1-2 med ti minutter igen var tæt på at give Viborg et enkelt point, men et mål i slutminutterne gjorde, at, Brøndby fik de tre point med hjem.

I pokalen kunne man give comeback til Leon Jessen, som havde været ude i ca. 1½ måned med en skade. Hans comeback var et kort et af slags, da han blev udvist efter 3 minutters spil. Kort tid efter udvisning kunne Tidiane Sane bringe Randers foran, men det afholdte ikke Brøndby fra at angribe. Trods et stort overtal i chancer måtte man helt hen til slutsekunderne før Lukasz Cieslewicz udlignede. I ekstra tiden var Randers skarpest, da Sebastian Larsen med få minutter inden straffesparks konkurrencen afgjorde kampen til Randers fordel.

I SAS-Ligaen sluttede man af med, at dele point mod Esbjerg, som var presset hele kampen igennem. Jeffrey Altheers mål i den kamp var så flot, at det både vandt ugens- og månedens flotteste mål i SAS-Ligaen.
Herefter fik man revanche mod Randers, da de blå heste blev slået 1-3 på eget græs. Herefter blev både Lyngby (1-0 hjemme) og OB (1-2 ude) besejret.

I Royal League stillede man som sagt op med mange spillere fra 2. holdet. Det til trods, så spillede man lige op imod AIK Stokholm, men svenskerne var en tand skarpere og kunne sejre med 3-2
I hjemmekampen mod norske Brann delte man point i form af en 1-1'er. Jesper Christjansen bragte Brøndby foran efter 57 minutters spil, men Thorstein Helstad udlignede bare to minutter senere.

Stillinger:
SAS-Ligaen
Royal League:
1. Brann    2 1 1 0 3-2 4
2. AIK       2 1 0 1 4-4 3
3. Brøndby 2 0 1 1 3-4 1

Topscore:
Lukasz Cieslewicz: 11
Tobias Mikkelsen: 9
Mikkel Thygesen: 9

Av. rat:
Kasper Lorentzen: 7.60
Tobias Mikkelsen: 7.41
Sergio Mota: 7.21
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Niko
Gæst
 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #39: 29 Jan 2008, 21:43 »

Thygesen var da vidst en dyr herre. Er det lidt overpris for ham?

Flot blog! Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #40: 29 Jan 2008, 21:59 »

Hans værdi var vidst omkring de 20 mio, da jeg hentede ham Smiley

Tak Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #41: 29 Jan 2008, 22:05 »

Holdet virker en smule ustabilt... f. eks er et nederlag på 4-0 til fck uacceptabelt... Ikke dermed sagt at jeg ikke selv har prøvet det Wink

Ellers gode køb, og du har da også nogle momenter med holdet. Stabilitet må dog være det næste punkt på dagsordenen...

Ellers er det en genial blog... Det er sjældent at jeg læser blogs men den har fænger mig sku... det hænger nok sammen med at du gør det meget detaljeret, og interessant. Du invivitere os i dit game ved at beskrive kampene, og spillerne på en utrolig god måde. Samtidig gør dit valg af Brøndby ikke ligefrem bloggen mindre interessant Opstemt Thumbs Up

Keep up the good work Thumbs Up
« Seneste Redigering: 29 Jan 2008, 22:08 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #42: 29 Jan 2008, 22:11 »

Holdet virker en smule ustabilt... f. eks er et nederlag på 4-0 til fck uacceptabelt... Ikke dermed sagt at jeg ikke selv har prøvet det Wink

Ellers gode køb, og du har da også nogle momenter med holdet. Stabilitet må dog være det næste punkt på dagsordenen...

Enig, og derfor har jeg også haft kig på et par rutinerede spillere, som jeg forhåbenlig kan lokket til, så resultater a la 4-0 o.l. undgås Smiley

Tak for kommentareren og rosen! Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #43: 29 Jan 2008, 22:13 »

Enig, og derfor har jeg også haft kig på et par rutinerede spillere, som jeg forhåbenlig kan lokket til, så resultater a la 4-0 o.l. undgås Smiley

Tak for kommentareren og rosen! Thumbs Up

Lyder fornuftigt... Det har du også fortjent Thumbs Up

Glæder mig allerede til næste update Opstemt
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DavorSuker
Gæst
 
Sv: Drengene fra Vestegnen!
« Svar #44: 29 Jan 2008, 23:57 »

Hey jeg har også tænkt mig at starte med Brøndby så jeg følger med her. Synes det er en pisse god blog, så du får massere af ros herfra. Spiller du med 8.0.1, da jeg synes Ääritolo's (staveplade) stats ser lidt sløve ud.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 62 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010